darmkrampjes!!!

Hallo,
Ons zoontje (3 weken nu) heeft ook last gehad met die overgang.
Wat onze kleine fijn vond was met zijn buikje over je onderarm liggen en dan bungelt hij met zijn beentjes en armpjes naar beneden (zijn hoofdje bij je elleboog en je hond op de luier). In het ziekenhuis deden ze dit ook en dit werkt wel fijn.
Succes ermee!!
Groetjes
 
quote: Wini1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2009 15:49:49'));

Mijn zoon Danylo (inmiddels bijna 6 maanden) had in het begin ook veel last van krampen. Huilde dan vaak meerdere uren achter elkaar en trok met zijn benen.

Op aanraden van iemand bij een kinderdagverblijf ben ik Sab Simplex gaan geven. Voor elke fles wat druppels op een lepeltje.......een wondermiddel. Nog dezelfde dag merkte ik al verbetering. Deze druppels komen uit Duitsland en zijn nauwlijks hier in Nederland te verkrijgen, gelukkig biedt internet mogelijkheden.

Het schijnt overigens zo te zijn dat Limburgse kinderartsen dit middel inmiddels kennen en ook aanraden.


Succes ermee.

Wini



De werkzame stof in Sab Simplex heet Dimeticon of Simeticon. Onder deze namen of als Aeropax is dat ook gewoon in Nederland te koop.
 
Hoi,

Mijn moeder had het ook over venkelthee en had meteen een boel gekocht. De kraamzuster heeft uitgelegd dat venkelthee idd schadelijk kan zijn. Bij kinderen rond de 10 jaar zou een ernstige ziekte het gevolg van TE veel gebruik kunnen zijn.
Je moet overigens van geen enkele thee teveel drinken, behalve van rooibos als ik het goed heb.

Bij ons dochtertje werkt wrijven over de buik en 'fietsen' goed. En ik drink regelmatig rooibosthee, werkt geloof ik ook wel.
 
 
Toevallig ken ik een product wat goed werkt tegen darmkrampje bij baby.

Alle moeder kennen Sudocrem wel van de baby billen. Sudocrem zorgt er voor dat de geiriteerde billen weer helemaal glad worden. Sudocrem heeft tegenwoordig een zusje bij  genaamd Infacol. Tegenwoordig overal verkrijgbaar bij je drogisterij en de apotheek.

Infacol gaat dramkrampjes tegen bij hele jonge baby's vanaf de geboorte tot dat de darmpjes helemaal functioneren.

Babykrampjes ontstaan door overtollig lucht in de darmpjes. Overtollig lucht wordt veroorzaakt tijden het voeden van je baby. Naast het eten komt er ook zuurstof bij en dat zorgt voor de kleine  lucht bellen  in de darmpjes. Infacol zorgt ervoor dat je de kleine lucht belletjes een grote bel worden en deze worden afgescheiden door boertje en scheetjes en dat lucht heel er op voor je baby.

Het werkende stof is Simetocon (weet niet zeker of ik het goed heb gespeld). Deze wordt ook niet opgenomen in de bloedbaan maar driect via de maag afgescheiden in de darmpjes.
Uit ervaring weet ik dat er veel moeders zijn die het gebruiken en die zeer positief reageren.
Infacol is een medich hulpmiddel dus het is getest.

Ik wens je veel succes met je baby.
 
mij heeft het cb ook venkel thee afgeraden voor dezelfde reden
zij gaven mij toen als tip om rooibosthee te gaan gebruiken
en ik moet zeggen dat het perfect heeft geholpen
jessie is nu bijna 6 maanden en krijgt nog dagelijks 1 fles met rooibosthee
ze heeft nergens meer last van gehad sinds we ermee gestart zijn
 
Hoi allemaal.

Bij ons hielp erg weinig eerlijk gezegd, totdat ik in een boek las van ABC Dophilus.Te koop in een gezondheidswinkel. Wij probeerden op dat moment alles, want het is zo zielig voor zo'n kleintje. ABC Dophilus heeft enorm goed geholpen! Het is een soort van poedertje waarvan je een klein puntje op een lepeltje doet met een klein beetje water en dan voeren. Voor de fles of borst. probeer het maar eens, bij ons heeft het fantastisch gewerkt. Aloe Vera siroop in de fles helpt ook vaak goed, verzacht de darmpjes. ( heel klein druppie hoor! )

Succes!! Maxime
 
Zo nu en dan darmkrampjes zijn heel normaal. Maar mocht je baby erg vaak krampen hebben, kan het zijn dat hij/zij bij de geboorte een blessure heeft opgelopen in zijn nekje. Mijn oudste zoon is met een vacuum gehaald en had ook erg last van darmkrampen. Wij lagen (meestal) ''s  nachts wakker met hem. Het was om de nacht wel raak en vaak ook nog overdag. Erg uitputtend. Wij werden getipt om naar een osteopaat te gaan. Dat hebben wij gedaan. Daar bleek dat bij een bevalling waar zo veel kracht op het hoofd/nek word gezet een blessure kan ontstaan. In de nek lopen 3 zenuwen die bekneld kunnen raken daardoor. Een  zenuw gaat naar de darmen, vandaar de  krampjes. Een zenuw naar de mond. Kan dus ook slecht  aanhappen of drinken veroorzaken. Wij zijn in totaal 3x bij de osteopaat geweest, maar na 1x was er al zo veel verbetering. Een echte aanrader. Overigens ook voor voorkeurshoudingen.  Voor meer info, ga op zoek naar een osteopaat. Die kan je het precies uitleggen.


 
Hallo

Mijn zoontje had ook erge last van krampen. Ik ben toen nutrilon omneo gaan gebruiken. Dat gebruik ik nu nog steeds en werkt geweldig. (hij is nu bijna 8mnd). En nog een tip: buikjes olie van weleda.
 
Terug
Bovenaan