De 1e oktober 2008 mama!

hoi berichtje van mij:

wat is het al lekker druk hier aan het worden

ik krijg donderdag de conculente van moeders voor moeders op visite!!
en ik mag 6 maart voor het eerst naar de vk!
voor een intake gesprek en dan op 12 weken een ego o wat spannend allemaal

met de klachten valt het opzich wel mee
de beruchte buikkrampen
moe!!!!!!!!!!!!!!!
en sneller vet haar en af en toe wat kort door de bocht hihi moet kunnen toch
ze moetsen is weten op mijn werk
ze roepen de hele tijd zeker ongesteld dat je zo zeurt hihi
het is voorlopig nog even ons geheimpje

nou de groetjes en geniet er allemaal van he

inkie

Hoi Meiden

Wilhelmin, Raar he, dat je strakke kleding ineens niet meer kan verdragen, heb jij dat bij je vorige zwsch. ook gehad? Ik had gister ook ineens een hele gevoelige huid in mijn zij.
Als je het niet aanraakt gaat het goed, maar als er kleding of bijv je arm tegenaan komt is het net alsof je zonnebrand opgelopen hebt.

mama v, Dean, lees dat je bekkeninstabiliteit hebt, ga je daarvoor naar een speciale fysio of arts? Ik loop al 10 jaar bij een Orthomanueel arts voor bekkeninstabiliteit (aangeboren) en hij adviseerde mij om met 3 maanden zw.sch. even langs te komen om te kijken of mijn bekken goed stonden en eventueel recht te zetten zodat ze wat meer zouden kunnen verdragen. Misschien heb je wat aan deze tip. Ik ga hem over een week of 4 bellen en afspreken voor de week dat ik 12 wkn ben.

Belle, Spannend zeg, was dit de eerst poging of heb je er al meer gehad?
Wel lekker dat je een vroege echo krijgt, dan zit je niet zo heel lang in spanning.
Succes. Wanneer mag je voor de echo?

Irene, Nee, ik durfde nog niet te gaan shoppen voor de baby, al zou ik het graag willen, er kan nog zoveel mis gaan op dit moment. Ga wel naar de 9 mnd beurs met mijn man, ideetjes opdoen.
Ik mag trouwens met 8 weken naar de vk en waarschijnlijk doen ze dan zo snel mogelijk, misschien de zelfde dag een echo omdat het niet 100% zeker is hoe ver ik ben. Wat moeders voor moeders betreft, als we ervan uitgaan dat ik 10 okt uitgerekend ben dan zit ik nu op 4 weken en 6 dagen. Volgende week  donderdag zit ik dan dus op exact 6 weken, dus dan starten ze pas, daarvoor zou er te weinig hormoon in de urine zitten en het teveel moeite kosten voor te weinig hormoon.

Dien, Gefeliciteerd met je zwangerschap, welkom bij de club.

Inkie, Ik zie dat jij 1 dag na mij naar de VK mag, Wat duurd het allemaal nog lange he, ik kan tenminste niet wachten tot het zover is.

Wij willen het de meeste mensen in de fam.gaan vertellen op 9 maart onze eerste trouwdag. Met de rest wachten we tot minstends 12 weken. (tenzij de fam hun mond voorbij praten natuurlijk) Mijn ouders, schoonvader en 2 vrienden weten er wel al van en we gaan het denk morgen aan mijn zusje en haar vriend vertellen. Mijn zusje vraagt al bijna 10 jaar (toen was zij 12 en ik 15!! en had net een half jaar een relatie met nu mijn man)  wanneer ze nu eindelijk peettante gaat worden. Ben erg benieuwd naar haar reactie. Ze vraagt nu elke maand aan mijn moeder of er al een baby op komst is.

Het is weer een veel te lang verhaal geworden  Sorry daarvoor.
Groetjes Natalie

Hallo allemaal!!

Gezellig toch Nathalie...lekker met z'n allen kletsen over al die vrouwendingen!!!
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest, een beetje de 'gewone' dingen besproken en wat informatie meegekregen.
Ga denk ik v.d week de vk bellen om een afspraak te maken, de huisarts dacht zo begin maart.
Jeetje wat is het lastig om je mond dicht te houden, bij ons op het werk gaat het op dit moment (toevallig??!) erg vaak over zwangerschap.....en als je dan niks mag zeggen is dat wel lastig, het liefst wil je het van de daken schreeuwen!!!
Verder nog niet veel kwaaltjes hier, behalve een erg opgezette buik vooral 's avonds na het eten!

Lfs Judith

ik vind het ook moeilijk om mijn mond nog dicht te houden. Vanmorgen op school vroeg een moeder hoe het met me ging, ze bedoelde mijn miskraam eind nov. Wat ben je dan in je hoofd blij met een nieuwe zwangerschap. Bij die miskraam had ik het tegen heel veel mensen gezegd. ( van de miskraam hoorde we pas bij 12 weken en ik kreeg al een buik). Nu wil ik het pas na de echo zeggen en de echo heb ik nog niet afgesproken want ik wil die pas   bij de 10- 12 week. Maar ik zeg het wel tegen mensen die toen erg meeleefde.
Sta te popelen om het tegen mijn vriendin te zeggen. we waren toen gelijk zwanger, dus ze vond het zo erg voor mij. Onze vorige keer waren we ook gelijk zwanger en vonden het zo leuk dat dat nu weer was. Haar kinderen zijn al een paar dagen ziek dus heb ze nog niet gezien. we zien elkaar anders elke dag bij school. Zodra ik ze zie, zeg ik het.

hoi allemaal,
ik heb de gyn gebeld en ik mag over 2 weken al komen voor een echo!! dus bij 7 weken, als het goed is kun je dan het hartje zien kloppen. ik hoop dat ik dan wat meer zekerheid krijg. als dan alles goed is ga ik een afspraak bij de verloskundige maken.
Ik merk dat ik nu wel regelmatig wat moet eten anders wordt ik een beetje misselijk. verder worden mijn borsten groter en mijn tepels ook......
hebben jullie dat ook ??
ik vind het ontzettend moeilijk om het niet te vertellen. ik heb drie vriendinnen die ik in ieder geval 1 keer per week zie en die hadden het wel door.... dus die weten het al. verder weten de a.s. opa's en oma's het ook.
Ik was afgelopen week op bezoek bij vrienden en wat krijgen we; allemaal toastjes met filet american!! ik moest in mij zelf zo lachen, dit is toch niet te filmen!!. ik zei dat ik niet zo'n zin had, ze hadden gelukkig niets door.......

hallo allemaal! Zag allang niemand meer op de eerdere topic. zag vandaag pas dat er een septemberforum is! Ik zal me even voorstellen: liesbeth, 40 jaar, 6 w.5d zwanger van de eerste.
Het gaat wel goed: hcg hormoon stijgt goed, zit nu op 52.000. Ben sinds een paar dgn misselijk, begint pas 's middags. Had al eerder pijnlijke borsten, opgeblazen gevoel.
Ach ja, moeten er wat voor over hebben. Nog 8 nachtjes slapen dan de eerste echo! Ben zo benieuwd naar het hartje, dan wordt het toch wat reëler.
Leuk Luna en Willemijn, dat er meer "oudere"moeders zijn.

Weet iemand iets tegen dat misselijke gevoel?
Lizzie

Terug
Bovenaan