De wachtbank... 38+ weken zwanger!

@Moix: oooh 40+1! Volgens mij zit niemand er op te wachten om overtijd te gaan lopen. Ik zou denk ik ook vragen om strippen etc. Spannend zeg, het komt dus echt heel erg dichtbij nu! Mag je dit gewoon aangeven nu? Of kan dat ook al bij 39 weken? Ik heb deze week met 39 weer een afspraak en ben toch wel benieuwd of er al iets gebeurd daar binnen.... 

@Lis anne: ja elke zwangerschap is anders denk ik en elk persoon reageert er anders op. Ja het is bijzonder om een kindje te mogen krijgen, maar dat betekent niet dat het proces er naar toe voor iedereen altijd even makkelijk of leuk is. Helemaal als je complicaties etc hebt gehad. Ik heb daarentegen een zwangerschap uit het boekje. Ik ben niet misselijk geweest en de eerste 12 weken gingen me zelfs makkelijk af. Ben nog maar een kg of 10 aangekomen en heb tot 30 weken gewoon in de sportschool gestaan. Maar toch... ook ik raak er nu langzaamaan klaar mee en zou wel weer gewoon 'mezelf' willen zijn. Geen beperkingen meer door die buik.. weer eens normaal slapen en ook niet meer letten op wat ik eet en gewoon weer es een wijntje mee drinken. Achja... ik denk dat deze gevoelens heel normaal zijn. Ik kan ook niet wachten hem te ontmoeten. Merk dat ik het ook wel spannend vind als ik hem minder voel. De ruimte in de buik wordt gewoon minder, maar vind het een veiliger idee als hij er straks uit is. Heb wel es van die nare verhalen gehoord...
Dus.... vandaag maar weer es boodschappen doen en de wc's hahah!

@Joena: Ik zat er idd niet op te wachten om overtijd te gaan, maar ja het is niet anders. Kennelijk heeft de kleine het nog te goed bij mij. Maar ja, ik kan ook niet wachten om hem/haar (het is nog een verrassing)  te ontmoeten. Ik was met 34 weken al met verlof, dus lang genoeg gewacht vind ik zelf;-).
Het strippen is vanochtend gelukt. Nu alleen afwachten of het effect heeft en anders donderdag waarschijnlijk een nieuwe poging. Verloskundige verwacht wel dat ik voor 41 weken zal bevallen, hopelijk al sneller.....
Ik heb zelf aangekaart dat ik na 40 weken gestript wilde worden. Volgens mij doen ze het meestal niet voor 40 weken en je moet uberhaupt al wel iets ontsluiting/verweking hebben willen ze kunnen strippen. Als ik jou was, zou ik het gewoon eens bespreken met de verloskundige, dan weet je hoe ze er in staat. 

Hier precies hetzelfde haha!! 
Op een gegeven moment zit je echt maar af te wachten tot dat je kleintje wil komen he..
Ben zelf morgen 38 weken en zwanger van ons eerste kindje, het wordt een meisje :)
Jullie ook al een paar keer gehad dat je dacht dat het ging gebeuren, maar het maar niet wilde doorzetten?
Groetjes,
Ashley

Hier nog iemand op het wachtbankje! Nu 38+1 en 27-8 uitgerekend. Het rommelt momenteel wel en heb veel steken down under. Tot nu toe denk ik vooral verder indalen. Verwacht eigenlijk omdat het de eerste is (jongen!) dat het nog gewoon twee weken gaat duren.
Van mij mag hij echter wel komen hoor. Ik vind zwanger zijn op zich leuk maar ben enorm nieuwsgierig en ik mis mijn lijf nu echt. Je bent nu gewoon zo onhandig, slapen is lastig (zie tijdstip ;-)) en heb al sinds 18 weken last van bekkeninstabiliteit. Ik hoop dat het eind deze week gaat doorzetten!

Krijgen jullie ook al regelmatig appjes van mensen die een status update willen? 

Ook ik zit op de wachtbank. Ben inmiddels 38+5, dus het kan elk moment beginnen! Het kan echter ook nog minimaal 3 weken duren en daar zit ook ik echt niet op te wachten! 
Ik heb een fantastische zwangerschap, bijna geheel klachtenloos. Ik besef me dus goed dat ik eigenlijk niet mag klagen. Maar wat voel ik me de laatste dagen lomp zeg! Heb het uithoudingsvermogen van een 80-jarige  lien het lijf van een ontplofte ijsbeer gecombineerd met het waggelen als een pinguïn. Van mij mag de kleine man wel komen!

Hier ook! Zelfs al 40+6. Kleine meid heeft het nog prima naar dr zin in mijn buik. 
Ging er sowieso wel van uit om over de 40 weken te gaan, maar hoop dat ze snel komt. Inleiden komt nu steeds dichter in de buurt en hoop zo dat dat niet nodig gaat zijn.
Afgelopen nacht last van gerommel, en zo dadelijk een afspraak bij de verloskundige om eventueel te strippen. Hopelijk zet het door! 

MariekeSep: wat spannend! Ik ben 1 dag later uitgerekend, ben benieuwd wanneer het bij beiden gaat doorzetten :)
Hier ook last van weeën die maar niet door willen zetten en inderdaad die steken aan de onderkant. Kunnen soms erg pijnlijk zijn :-( Denk dat dit komt omdat het hoofje tegen een zenuw aan zit ofzo..
Ik kan ook echt niet wachten om mijn eigen lichaam weer terug te hebben, slaap normaal altijd zo goed maar laatste weken is het echt drama. Niks ligt/zit lekker meer en moet er zo vaak uit om te plassen.
De nieuwschierigheid naar de kleine wordt ook alleen maar meer en meer, kunnen gewoon niet meer wachten totdat we de kleine in onze armen hebben.
En krijg idd veel appjes of ze er al is, jij ook al?
Willen jullie thuis gaan bevallen of in het ziekenhuis?
Ik wil graag in het ziekenhuis gaan bevallen en dan in bad, ze hebben alleen maar 1 bad beschikbaar en als die al bezet is heb je helaas pech. Ik hoor er wel hele goede verhalen over, dus hoop dat ik geluk heb.

@ Ashh: Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen en ik heb heel toevallig ook een ziekenhuis uitgezocht voor een badbevalling. Dit ziekenhuis heeft standaard een bad in de bevallingskamers staan dus die optie is er sowieso. Ik hoop nu vooral dat ik niet medisch ga worden (gelukkig geen aanleiding voor) en dat ik niet ingeleid moet worden. Ik heb er zelf namelijk een heel goed gevoel over en zou jammer zijn om er om die reden vanaf te moeten stappen. 
Ik krijg nu regelmatig appjes maar zeg dan meteen dat ik er zelf vanuit ga dat het nog twee weken gaat duren. Ik word er namelijk zelf een soort onrustig van. Ze bedoelen het natuurlijk goed maar ze horen het toch wel snel genoeg als hij is geboren!
@Mxxx & MoiX: succes beide, hopelijk gaat het voor jullie snel doorzetten!

Terug
Bovenaan