December 2020

Ik heb vorige week een positieve test gehad. 23 december uitgerekend en 25 mei eerste echo. Is mijn eerste zwangerschap! Mijn partner en ik zijn dolblij. Ook ben ik wel nerveus en hoop dat het allemaal goed gaat. Kan niet wachten tot de echo. Ondertussen alleen last van snel vermoeid, pijnlijke borsten en voel al sinds begin een soort drukpuntje waar onze muppet (zo noemen we onze kleine voor nu) ongeveer zou zitten. Af en toe even misselijk, maar vooral afkeur van koffie. Ik blijf positief maar voel wel de zenuwen zo nu en dan ?

Gefeliciteerd voor degene die er nog bij zijn gekomen ?
ik heb vandaag de verloskundige gebeld ik zou eigenlijk volgendeweek donderdag 7 mei me eerste echo hebben maar ik doe geen oog dicht vanwege de spanning en wat roze verlies  heb al 2 eerdere miskramen gehad dus heb gebeld of ik toch niet eerder mag komen 
gelukkig mag ik morgen al komen voor alleen een echo om te zien of alles goed gaat ? spannend ?

[quote quote=10315165]
ow ja ben (jawel) 31 dec uitgerekend volgens mijn berekeningen  Toevallig! Ik ben als het goed is ook 31 december uitgerekend!  Ik zag toevallig op Facebook een berichtje van onze verloskundige, dat ze ook weer een 8 weken echo doen! Dus hoop dat ik snel wordt gebeld voor een nieuwe afspraak!  [/quote]
Had je al een afspraak staan dan? Leuk dat wij tegelijk zijn uitgerekend!

@Julia: herkenbaar! Ik voel me ook niet heel erg zwanger. Ook ‘alleen’ last van vermoeidheid en gevoelige tepels. Heel af en toe een vlaag van misselijkheid, maar die is ook snel weer voorbij. 

@GebruikerJane: Wat fijn dat je al eerder terecht kan voor een echo! Mijn verloskundigepraktijk heeft nog niks gecommuniceerd, ik wacht het even rustig af. Had me er eigenlijk ook al wel redelijk op ingesteld dat ik 24 mei (ongeveer 11 weken) de eerste echo zou hebben. 

@Ditje: Duim voor je mee dat je snel terecht kan voor een echo! Stiekem toch wel leuk en spannend hè? 

@Lydia Diana: Kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Wat leuk dat je al 2 zoontjes hebt... Hoe oud zijn ze? Ik heb een zoontje van ruim 1,5 en denk dat hij het zich nog niet helemaal zal beseffen...

@BO GA: Ik heb hetzelfde, hoor! Heb tot nu toe al 5 zwangerschapstests gedaan! ? De laatste toen ik 8 dagen overtijd was. Ik snap je gevoel ook helemaal! Het is nu gewoon nog zo onzeker en als je dan ook nog eens weinig symptomen hebt, dan snap ik dat wel! 

@TanteEss: Ow! Ben gelukkig niet de enige die al zoveel tests heeft gedaan! ? Ik maak me een of andere gekke reden ook meer zorgen! Veel meer onzekerheid dan bij de zwangerschap van mijn zoontje. 

@Gebruiker10237259: Ow! Dat gevoel herken ik ook! Gevoel van ongeloof! Spannend, spannend, spannend! 

@Gebruiker10234632: Wat spannend, je eerste zwangerschap! Gefeliciteerd! Denk dat het heel normaal is, dat je een beetje zenuwachtig bent! 

@Lieke s: Wat fijn dat je morgen al terecht kan! Ik hoop op een goede echo voor je! ??

Ik heb het zelf nu mijn beste vriendinnen verteld en 2 collega’s... Ook mijn nichtje van 22 waar ik heel close mee ben, heb ik het verteld en merk dat ik daardoor meer rust in de kont heb! ? Met de rest willen we, denk ik, wel wachten tot 11 weken als we de eerste echo hebben gehad ♥️

Ik wens dat het bij iedereen goed mag gaan! 

Ohhh meiden ik ben hier een weekje niet geweest en wat een hoop berichten! Ik kwam hier eigenlijk even kijken omdat ik het positieve nieuws hoorde dat er wat regels worden versoepeld, dus hopelijk kunnen een aantal van jullie nu toch een vroege echo krijgen die dit nog niet hebben gehad!
Aanstaande vrijdag heb ik een telefonische afspraak met onze klinisch geneticus om de onderzoeken door te spreken en de vrijdag daarop de volgende echo. 
BO GA wat fijn dat je toch wat mensen hebt ingelicht! Wij hebben het inmiddels ook aan ouders/broer/zus en een aantal vrienden verteld. Als we geen goede uitslagen krijgen, zijn zij ook degene die we dat zouden vertellen, dus waarom nu niet alvast?
R1988 Ahhhh wat ontzettend verdrietig! Als ik het goed begrijp is dit al je vierde miskraam? Misschien is dit niet het moment om er over te beginnen, wellicht kunnen ze onderzoeken of er een oorzaak is? Heel veel sterkte!
LoesjeLucy bij mijn vorige zwangerschap hebben we mijn ouders allebei een voorleesboek gegeven, het vrolijke voorleesboek voor opa’s en het vrolijke voorleesboek voor oma’s. Mijn schoonouders hebben we een aapje gegeven met een slaapliedje als je aan zijn staart trekt met een klein kaartje erbij vanuit de baby of ze op het aapje willen passen totdat zij er was. Mijn zus en haar vriend hebben we een slabber gegeven met daarop een tekst 'Lekker knoeien bij tante … en ome …'
Nu hebben we niks speciaals gedaan, het is al spannend genoeg?
Gebruiker10233012 gefeliciteerd met je zwangerschap! Veel afleiding zoeken tot die tijd! Wachten duurt lang…
Ditje Gefeliciteerd met je zwangerschap! Welkom bij de club!
TanteEss misschien zelf even bellen? Ik weet niet welk traject je al achter de rug hebt maar als het ziekenhuis op de hoogte is van de chromosoomafwijking kun je waarschijnlijk ook zelf contact zoeken. Ik heb onze klinisch geneticus alvast laten weten dat ik opnieuw zwanger ben en hij heeft zelf een afspraak voor me ingepland, terwijl het andere ziekenhuis volgende week pas een doorverwijzing zou regelen. 
Gerako Bah wat super irritant! Ik weet helaas hoe het is. In mijn vorige zwangerschap ben ik ook strontziek geweest. 2,5 maand in de ziektewet gezeten. Heb je toevallig Emesafene en/of Domperidon gekregen? Ik voel me dit keer een stuk beter (max. 3 keer per dag spugen ipv 15 keer). Wat mij toen hielp en nu ook nog wel was waterijsjes eten. Water spuugde ik vaak ook uit omdat het toch een ‘slok’ is in een keer en een ijsje is lekker koud en krijg je toch heel langzaam binnen. Verder at ik veel ‘vloeibare’ dingen zoals vla, appelmoes, kwark, boullion etc. Doet ook minder pijn en is minder naar met spugen dan wanneer je alleen gal spuugt. Probeer ieder half uur een klein beetje te eten. Alles wat je binnenkrijgt en binnen kunt houden is meegenomen! En ja, die flessen van moeders voor moeders stinken haha! 
Liefje wat fijn dat je toch al een echo hebt gehad en helemaal dat het op de juiste plek zit. Genieten maar!
Juliaaaa wat fijn dat je nu sneller een echo hebt! Dat wordt aftellen!
Novalee gefeliciteerd! Woon je in België of Nederland? Ik woon in Nederland en hier hoef je het niet bij de dokter te laten testen. Maar ik snap helemaal dat je het na zo’n lange tijd bijna niet kunt geloven!
Gebruiker10234632 Gefeliciteerd! Spannend de eerste zwangerschap! Haha Muppet zou ook echt iets voor ons zijn. We noemen hem/haar nu maar even ‘de kleine’. 
Lieke s fijn dat je morgen al mag komen. Ik hoop dat alles in orde is!
MiniBurgers wat leuk dat je al wat mensen hebt ingelicht. Zo leuk om je geluk met anderen te kunnen delen!
Gebruiker10237544 Gefeliciteerd! Fijn en bijzonder dat het nu toch spontaan gelukt is! De trajecten worden langzaam weer een beetje hervat maar dat heb je even niet meer nodig!
StarKimmie gefeliciteerd, wat leuk! Een dag voor mij. Ik ben 6 december uitgerekend (voor ons een hele bijzondere datum). Zo te lezen is het bij jou ook niet alle zwangerschappen goed gegaan… Mag je dan niet eerder een echo? Enne die verbouwing, misschien een mooie stok achter de deur om het op tijd af te hebben? ;-)

Dames voor degene die er behoefte aan hebben ik heb een besloten prive FB groep aangemaakt onder de naam: december 2020 baby's. 
Alleen leden kunnen zien wie er in zitten en de berichten lezen.
Dus niemand anders! 
Zodra iedereen die er in zit, er in zit, zal ik de groep op gesloten zetten. Dan is ie verder ook niet meer te vinden.
Wees vrij om je hierbij aan te melden, of niet :D

Gr Regina

Ik ben ook zwanger! 
24 december uitgerekend ?
Ik hoop dat alles goed zit daarbinnen!

Hebben hier meer dames geen last van zwangerschapskwaaltjes? 
Ik heb alleen last van vermoeidheid en gevoelige borsten, het tegenovergestelde van mijn eerste zwangerschap dat op een miskraam uitliep. 

Terug
Bovenaan