December 2022

@runbabyrun

Dagje dierentuin was redelijk te doen, veel gestopt tussendoor zodat ik even kon zitten. Gisteravond wel helemaal gaar en pijn dus op tijd naar bed.
Vandaag.vooral aanwijzingen gegeven welke planten waar in de.tuin moesten en dingen aangegeven. Helaas merk ik dat ook flink. Ook al doe ik best rustig aan. Werd al wel gevraagd.om na de vakantie weer een dag in te vallen. Heb gelijk aangegeven dat ik dat niet zie zitten met mijn bekken (werk die week ook al een dienst extra)
Na de vakantie even aankijken en dan maar even in gesprek.
Ik ga sowieso een aantal uren opnemen, heb genoeg tijd voor tijd nog staan en komen dus weer wat bij waardoor ik bepaalde diensten evt. Kan vrijnemen.

17-8 een goede 20 weken echo gehad! Bij ons is het nog steeds een meisje. Ik ga nu ook echt wel pijnklachten krijgen. Deze week weer aan het werk geweest zo na de vakantie maar viel dat even tegen.. ik wil het net als bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk volhouden tot 36 weken maar vraag mij af of dit gaat lukken. Zolang ik af en toe maar rust heb gaat het prima!

Gister voor de 4e keer tussen 26 en 28 weken de suikertest gedaan.
Bloeduitslagen al binnen en die waren goed.
Deze keer dus niet iedere 2 weken naar het ziekenhuis maar gewoon bij de verloskundige onder controle.
Had de vorige keer gewoon echt pech met 0,1 te hoog.

Verder zit ik gedeeltelijk in de ziektewet. Dit omdat ik vreselijk veel last van mijn bekken heb en vaak nauwelijks kan lopen.

Hoe gaat het met jullie?

Hoi, fijn dat de uitslagen goed waren @twd! Ik heb het idee dat ik de laatste tijd echt een hele flinke buik heb gekregen en zie mensen schrikken als ik zeg dat ik iets meer dan 5 maanden onderweg ben. Heb echt een flinke toeter, maar ben er trots op! 
Heb net als jij ook veel bekkenpijn, maar niet in de ziektewet. Ik red het wel, maar kan 's avonds gewoon niets meer en doe ook steeds minder in het huishouden. Heb fysiek geen zware baan, dus dat scheelt.
Het is echt erg, maar ben stiekem al een beetje aan een het aftellen naar mijn verlof (36 weken). Helemaal zin om lekker te nestelen!

@EvdB

Herkenbaar. Hier ook vaak de.vraag oh je hoeft niet lang meer.zeker ehm nog 13 week te gaan hoor.

Ik werk in een zwembad zowel aan het bad als receptie/horeca en schoonmaak dus ben altijd wel bezig. Gelukkig kan het toezichthouden vanuit een stoel ?

He lieve meiden,
Daar waar ik voorheen heel actief was op dit forum (ivm het ziekenhuistraject dat ik heb gevolgd; PCOS/Letrozol), vliegen de weken nu voorbij en merk ik dat ik veel meer op 'mezelf' ben. Toch lijkt het me wel heel leuk om het weer een beetje op te pakken en wat meer met jullie te kletsen. 
Kan het soms haast nog steeds niet bevatten dat ik gewoon alweer bijna 27 weken zwanger ben. Hoe dan!? Het voelt als de dag van gister dat ik een positieve test in mijn handen had. Merk dat ik nu wel echt al een beetje aan het aftellen ben en niet kan wachten om ons kleintje te ontmoeten. 
We hebben net 2 weken vakantie achter de rug en over 6 weken ga ik met verlof. Had nog voor 3 weken vakantiedagen over dus heb die er lekker voorgeplakt (4 + 3 = 7 weken ervoor). Merk echt zo na de vakantie en met mijn verlof in zicht dat ik zoveel minder zin heb om te werken. Een heel raar gevoel; alsof het even niet meer belangrijk is. Hoop dat de weken voorbij vliegen en ik me daarna lekker kan focussen op ons kleintje dat in aantocht is. 
Heb een suikertest moeten doen ivm mijn pcos en daar kwamen helaas licht verhoogde resultaten uit. Moet nu na iedere maaltijd de glocusewaarde meten maar kan het tot nu toe met aangepaste voeding prima onder controle houden gelukkig. Krijgen nu met 31 weken en 35 weken een extra groeiecho om zo de baby extra in de gaten te houden. 
Hoever zijn jullie allemaal en wanneer start jullie verlof? 

Hoi allemaal, ik haal dit topic weer even naar boven! Ik probeerde de afgelopen weken in te loggen maar dit lukte steeds niet (kwam niet op de inlogpagina) maar nu in een andere browser geprobeerd (Safari i.p.v. Chrome) en nu lukt het ineens wel. 
We kunnen echt al gaan aftellen he? Jeetje, ik vind het tegelijk snel en langzaam gaan, haha. Wat vervelend voor de dames die zo last hebben van hun bekken. Hier valt dat gelukkig erg mee, wel merk ik nu sinds een week of twee dat het tillen van mijn oudste (nu bijna 2 en 12kg) steeds minder lang lukt, sowieso ook lastig om hem comfortabel te dragen met die buik die nu toch wel flink in de weg gaat zitten, haha! 
TWD wat fijn dat je bloeduitslagen goed waren en je gewoon bij de verloskundige mag blijven. Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook de suikertest moeten doen omdat mijn zoon bij de 20 weken echo enorm werd geschat (liep bijna 2 weken voor toen, haha) maar gelukkig geen bijzonderheden en uiteindelijk was 'ie perfect gemiddeld. Omdat deze dame nu vooralsnog 'normaal' lijkt te groeien hoef ik de test nu niet, toch wel blij mee haha. Wel heb ik deze week geprikt omdat ik Rhesus c heb, om te checken of ik antistoffen heb, maar die kans is megaklein. Daar maak ik me dus geen zorgen om. 
Juliass wat lekker dat je al kunt gaan aftellen!! Ik ben nu 27+4 en mijn laatste werkdag is met 35+1, op 3 november. Nog 8 werkweken te gaan dus. Opzich zit ik er nog wel lekker in, ben ook bezig met een vervolgopleiding (ben arts) en die is over 6 weken klaar dus dat is erg goed getimed, haha. Dus nog even vol gas, maar dat lukt ook wel. Voel me goed en fit, gelukkig.
Ik doe sinds 3 weken ook zwangerfit 1x per week, erg leuk om te doen! Had de eerste keer wel flinke spierpijn, haha. 
Verder zijn we nu eindelijk een heel eind met haar kamertje! De muren zijn geverfd (alleen nog wat details bijwerken), de stoel is er en de commode. Manlief heeft vanochtend alle babykleding van de oudste van zolder gehaald dus nu lekker aanrommelen en kijken welke kleding neutraal genoeg is om ook leuk te zijn voor een meisje, maar volgens mij is dat best veel. 
Ook hebben we besloten toch een duowagen te kopen, onze oudste is hypermobiel en loopt pas sinds een maand echt los, en we houden allebei van hardlopen. Dus we hebben een duobuggy die ook geschikt is om mee hard te lopen (als de jongste 6 mnd is) op MP gescoord en een speciale wagenbak voor de baby erbij. We hadden daar nu al de enkele versie van en die beviel heel goed, ook voor wandelen op onverharde wegen. Ben benieuwd hoe veel breder we straks zijn. 
Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed! 

Sinds een uurtje ongeveer wat last van rug en bovenbenen. Benen is een tijdje heftig geweest, toen weer weg en nu komen beide. Ga uit van oefen/voorweeën. Zal niet de eerste zwangerschap zijn waarbij ik dit heb. Voelt in de benen echt krampachtig en rig ongeveer net zo. 
Nu 28 week dus moet nog even door. Nog 6 week (dagen) werken. Ik ga met 34 week met verlof en werk inmiddels maar.1 dag in de week meer. 1 voor mij gewone dienst toezichthouden en mijn andere dienst horeca 2 uurtjes ongeveer. 
Als nodig is mag ik die laatste ook laten vallen maar hoop dat ik dit nog een paar weekjes volhoud. 
Over 2 weken heb ik een groeiecho. Kan niet wachten, benieuwd of ze nog zo groot is (was bij 20 weken bijna de grootte van 22) 

Terug
Bovenaan