December Baby

[quote quote=10186948] heb op 11 april bij 6 weken echo in het ziekenhuis… twijfel of ik m zal verschuiven weekje later[/quote]
Aan de ene kant wel mooi vroeg, zou ik denk ik ook wel willen, aan de andere kant is er een kans dat je misschien net iets later bevrucht bent en kunnen ze nog niet een kloppend hartje zien. Maar er langer vanuit gaan dat het goed zit en dan toch de klap krijgen, vond ik heel zwaar.

Van harte gefeliciteerd allemaal!
En wat fijn om zo veel vergelijkbare verhalen te horen!
Ik heb vorige jaar, rond deze tijd, een miskraam gehad met 8 weken (hartje klopte niet), uiteindelijk curretage moeten ondergaan. Sindsdien lijkt werkelijk iedereen in mijn nabije omgeving zwanger te zijn?. Ik zou 10 april een fertiliteitstraject in gaan.
Er deze maand eens niet mee bezig geweest; geen ovulatietesten, gewoon seks als we er zin in hadden, etc.
Vanochtend positief getest (ook maar 1x getest overigens), en zou 7 dec uitgerekend zijn. Ik heb laat getest (5 dagen over tijd) omdat ik continu ongesteldheids pijn ervaarde (rug en buikpijn) en wou de teleurstelling niet.
Nu blijk ik toch zwanger maar merk dat ik moeite heb om echt blij te zijn, met name vanwege de buik en rugpijn ben ik bang dat het misschien weer mis is. Dus nu proberen zo relaxed mogelijk te zijn en maar gewoon te wachten op mijn 1e echo op 10 april (zo vroeg omdat ik de afspraak met de gyneacoloog mocht laten staan, de echte vitaliteitsecho heb ik op 30 april).
We hebben al een zoontje van bijna 3 jaar.
Ik ga duimen voor jullie allemaal!!

Hallo allemaal,
Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. Wat een wonder is het toch! 
Zelf weet ik sinds afgelopen zaterdag dat ik voor de eerste keer zwanger ben. 3 positieve testen, zondag nog een keer getest en was die al iets donkerder. Vandaag weer 2 positieve testen en was het streepje ook echt heel duidelijk. 
Volgens mijn eigen berekenening op 11 december uitgerekend (20 maart eisprong gehad).
Ik heb sinds zondag erg veel kramp in mijn  buik. Echt menstruatie-achtige krampen en komt best vaak op een dag voor. Houdt ook wel even aan. 
Ik word hier onzeker en bang door.. Is er iemand die hier ervaring mee heeft tijdens vorige zwangerschappen? Is dit normaal? Het is allemaal zo spannend.. 

@Paradise, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik herken het wel een beetje die buikkrampen, dat heb ik ook af en toe. Lijken wel menstruatie krampen bij mij. Ik kan het me niet herineren bij mij vorige zwangerschappen, maar misschien komt dat omdat ik toen pas later er achter kwam dat ik zwanger was. Bij de eerste 8 weken en bij de tweede 15 weken. Ik denk dat het te maken heeft met de baarmoeder alvast aan het voorbereiden of aan het oprekken ofzo is. ?
Ik krijg nu pas een beetje last te krijgen van kwaaltjes. Mn borsten zijn gevoeliger aan het worden.

Hallo meides ik heb een groep aangemaakt. Voordat ik jullie kan uitnodigen moeten we eerst vrienden op FB worden. Zouden jullie je naam in een prive bericht door willen geven zodat ik jullie kan accepteren op fb en dan kan uitnodigen in de groep.

wat leuk om te zien dat er steeds meer bij komen, jullie ook gefeliciteerd!! :D
Bbtje we gaan naar Egypte! super leuk! vaccinaties had ik al gehaald en verder opletten op schoon water enzo. er is daar geen zika of malaria gelukkig, je kan het bespreken met de reizigersarts van de GGD voor Zuid-Afrika, heel vet dat je daar heen gaat!
heb mijn 1e echo al op 15 april, spannend! verder ook niet zo veel kwaaltjes eigenlijk. wat gevoelige borsten, soms heel pietsie beetje misselijk maar mag eigenlijk geen naam hebben. 

Kimxavi Super! Heb je opgezocht op fb, maar de knop; toevoegen als vriend mist op de profiel. Misschien heb je ingesteld dat alleen bekenden je kunnen toevoegen?
Loethe Wauw, Egypte lijkt me ook geweldig. Voor mij staat er begin mij nog een tripje naar Israel op de planning, dat zijn we nu aan het controleren maar lijkt veilig (behalve de raketten en de protesten....). 
Verder wilde ik vandaag nog eens testen, puur voor die knaltest. Helaas duurde het oneindig lang voordat ik een leuk streepje zag op mn actiontest. Maakt me toch wel onzeker. Wel heb ik vanochtend de verloskundige gebeld, 24 april mogen we komen voor een echo. Ik zou dan precies 8 weken moeten zijn. Gezien de miskraam de vorige keer met 5 weken vind ik het heel kut dat de test nu lichter lijkt dan die van afgelopen zaterdag. Is wel een ander merk. Hebben jullie hier ervaring mee?

Terug
Bovenaan