Deedee, Patrica en Bontrie

Nou idd het lijkt zeker al een eeuwigheid dat we met elkaar kletsen.Het is idd al een hele tijd en vind het erg fijn om van alles met elkaar te delen. Eerst de verdrietige dingen en nu de mooie dingen.

Das idd minder van je schoonvader zeker nu je zwanger bent. Het moet idd een mooie tijd zijn die je samen doormaakt en beleeft. Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop op verbetering en dat je schoonvader dalijk heerlijk kan genieten van zijn lang verwachte kleinkind.

Mike groeit idd goed. Er staat eigenlijk geen standaard voor hoeveel een baby aankomt, maar mijn dochter was/is een krielkip en nu heb ik een stevige knul. Vind het wel helemaal leuk hoor een jonge mag best stevig zijn vind ik. Dank je dat je zijn naam leuk vind, dat was de naam die we hadden gekozen voorals Lisa een jongen had geweest en die naam is al die jaren blijven staan. We hebben wel gekeken voor een andere naam, maar deze bleef terug komen als favoriet,hahaha. Ik hoef er niet elke nacht uit voor de voeding, gelukkig. In principe krijgt hij om 8uur zijn laatste fles tot de andere dag 4a5uur. Eigenlijk hoort hij rond 11uur nog een fles te krijgen s'avonds maar ja dan lig ik al op bed en ben niet van plan om mijn wekker te zetten. Dus ik geef hem een fles als hij wakker word en dat werkt goed voor ons.   Maar ik hoop wel dat hij snel doorslaapt tot een uur of 6 half 7.

Nee in principe krijg je geen begeleiding na de keizersnee. Je kan wel vragen stellen enzo, maar echt begeleiding niet. Het verwerken gaat nu wel beter. in het begin vond ik echt dat het mijn schuld was en dat ik had gefaald, maar dat gevoel gaat nu gelukkig langzaam weg. Ik weet ook echt dat het mijn schuld niet is, maar toch denk je dan zo. Echt heel vreemd!! Het is ook erg heftig geweest en zeker omdat het natuurlijk onverwachts was en mijn eerste bevalling zo MAKKELIJK is gegaan had niemand dit verwacht. Mijn verloskundige dacht dat het een super vlotte en makkelijke bevalling zou worden en ik dacht dat ook, maar helaas dacht moedernatuur er anders over. Heb in ieder geval een wolk van een baby en geniet met volle teugen. Hij is ook zo lief en huilt nooit alleen als er iets is bevoorbeeld dat hij honger heeft of een poepbroek, hahaha.

Oh lekker bijna verlof dus, heelrijk kan je lekker uitrusten voor de bevalling en de laatste dingen doen of ben je al helemaal klaar??

Heb je misshcien MSN of email dan kunnen we misschien ook daar klesten. Nou ik hoor het wel.

Succes met de laatste loodjes
Liefs xxx

M'n schoonpa zegt bij bijna elk bezoek: ik blijf in elk geval totdat die  kleine er is.
Dus hij kijkt er in elk geval ook naar uit. Het is wel erg jammer dat dit nu net samen valt, maar ja het is niet anders en dat hij beter wordt is toch wel belangrijker dan genieten van de zwangerschap. Voor mijn gevoel begint het genieten toch pas als de kleine er is. We wachten in principe al die tijd al op een kleine niet zozeer op een zwangerschap als je begrijpt wat ik bedoel.

Om 8 uur s'avonds de fles en dan om 4 a 5 uur Dat klinkt alsof je dan nog best wat tijd hebt om zelf te slapen. Hopelijk gaat dat hier straks ook zo. Groot gelijk dat je de kleine dan niet om 11 uur nog eens wakker maakt. Gewoon je eigen gevoel volgen.

Ik kan me wel voorstellen dat een keizersnede heftig is en ook moeilijker te verwerken dan een gewone bevalling wat natuurlijk ook al heftig is. Je moet niet je lijf de schuld geven. Je hebt gewoon wat hulp nodig gehad en gelukkig was die hulp er ook. Zo kijk ik ook tegen onze IUI aan. Ik kan wel gaan denken: Waarom kan ik niet zwanger worden en daar lang bij stilstaan, maar uiteindelijk is het met een beetje hulp gelukt en ben ik blij dat die hulp er was. Maar het duurt even voordat je er zo over kan denken. Geef het gewoon even de tijd.

Of ik klaar ben weet ik eigenlijk niet. Geestelijk ben ik er natuurlijk wel zo klaar voor als het maar kan. Maar of ik nog veel moet doen? Geen idee eigenlijk. Ik hoor allemaal mensen met verhalen over wat ze allemaal nog moeten doen voor de bevalling en dan denk ik: is dat nou echt allemaal nodig? Volgens mij zijn de belangrijkste dingen aanwezig en de rest zien we wel als het zover is.
De kinderkamer is klaar, het bedje is opgemaakt, de luiers liggen in een mandje onder de commode, er hangen wat kleertjes in de kast en over 1,5 week wordt de kinderwagen bezorgd.
Ik denk dat ik nog wat kleertjes ga kopen, maar niet zoveel want volgens mij krijgen we straks toch veel kleertjes van vrienden en familie.
Daarna een keertje alles voor de eerste keer wassen en dan moet het allemaal goed komen.
Ik wil in principe thuis bevallen, maar zal volgende week of de week daarna wel een tas klaarmaken voor als ik toch naar het ziekenhuis moet. Maar het ziekenhuis is lekker dichtbij dus m'n vriend zou zo nog ff op en neer kunnen om wat spullen te halen mocht het nodig zijn. Ik ga me daar nu nog niet te druk om maken hoor.

Volgens mij heb ik jou e-mail adres wel, maar voor de zekerheid hier nog een keer de mijne: deedee73@live.nl

heey meiden,

Hoe gaat het met jullie?? En met de kleintjes??
@ Deedee wat naar van je schoonvader. Hoe gaat het nu met hem?? Lijkt me ook erg moeilijk om nu te kunnen genieten van je zwangerschap. Maar probeer het toch maar een beetje te doen. Voor je het weet is de kleine eruit en dan mis je dat getrappel echt.
Misschien heb je het wel ergens geschreven maar wat heeft je schoonvader??
igg heel veel sterkte! En geniet van je verlof!

@ Patricia hoe gaat het met je? Heb je de bavalling al een beetje kunnen verwerken?? Het heeft bij mij ook erg lang geduurd. En als ik foto's zie dan staan ook de tranen weer in mijn ogen. het heeft ook zo'n inpact op je leven. Met Mike gaat alles goed zo te zien. het is ook echt een heerlijk ventje  En grote zus Lisa helemaal trots.
Lekker van genieten hoor!

Ben alweer aan mijn 3e week werken begonnen. En heb het echt niet meer naar mijn zin op het werk. Het liefste bleef ik gewoon lekker thuis. Maar ja dat zit er niet in.  Ik werk nu op maandag en woensdag de ochtenden en op vrijdag de ochtend en avond. Dus voordat ik weg ga voed ik Zoë en als ik dan weer thuis kom word zij  net weer wakker voor de 2e voeding.   Vandaag heeft ze voor het eerst een wortel hapje gehad en dat was niet echt een succes   Ze moest er van kokhalsen.
Donderdag is ze alweer 4 maanden. Zo gek een jaar geleden wist ik pas een weekje dat ik zwanger was. Wat gaat de tijd toch snel.

Deedee heel veel succes met de bevalling. Hoop dat jij niet ook een keizersnee krijgt maar "gewoon"bevalt. Weten jullie trouwens wat het word???

Liefs ing

He Inge
Jeetje Zoë is nu al weer 4,5 maand! wat gaat dat toch snel.
Heerlijk dat het zo goed gaat met haar.
Hoe gaat het verder met jou? Begin je al te wennen aan moeder zijn?
Jammer dat je werk je tegen staat. Ga je op zoek naar ander werk? Of kijk je het nog een tijdje aan?

Patricia
Hoe gaat het met Mike? En met jou natuurlijk? En met de rest van de familie?

Hier gaat alles goed kwa zwangerschap. Ik heb al een tijdje verlof en dat geeft wel rust, maar ik begin me ook een beetje overbodig te voelen. Ik doe eigenlijk een hele dag niets voor mijn gevoel. Kijk vandaag maar het is bijna middag en ik heb nog niet eens zin gehad om me aan te kleden. Ik zal dat zo maar eens gaan doen.
Gisteren bij de controle was alles goed (zoals altijd) Ik mag 1 van de verloskundige echt niet (die van gisteren dus) dus ik hoop maar dat ik haar niet krijg bij de bevallig.
De kleine ligt met het koppie naar beneden dus wat dat betreft zit het ook allemaal goed.

M'n schoonvader heeft kanker. Toen wij vertelde dat we een kleine kregen vertelde hij dat hij naar de dokter zou gaan omdat het niet goed met hem ging. Toen wij het aan iedereen konden vertellen dat  ik 3 maanden zwanger was kwam in dezelfde week het nieuws dat het kanker was.  De foto's van de 20 weken echo heeft hij nooit bekeken omdat hij daar de puf al niet meer voor had. Tot nu toe zei hij nog dat hij de kleine in elk geval zou zien. Maar afgelopen weekend zei hij dat hij niet zeker wist of hij dat wel zou halen. We hebben echt het idee dat hij er nog op wacht en dat het dan afgelopen is. Ik hoop maar dat dat niet op dezelfde dag gebeurt want daar ben ik op het moment erg bang voor.

Maar goed even iets heel anders (anders worden jullie ook helemaal verdrietig en dat is niet de bedoeling)
Gebruiken jullie een draagzak? Het lijkt mij wel fijn, maar ik weet echt niet welke ik dan moet nemen. Ik wil zo een voor de eerste drie maanden waarin de kleine ligt. Zodra de kleine wat groter is wil ik zo'n buikdrager waarbij het gewicht goed over je schouders wordt verdeeld. Maar de eerste paar maanden wil ik de kleine graag veel bij me hebben en dan lijkt zo'n draagzak wel lekker.
Enige ervaring?

Groetjes
DeeDee
(Nog 4,5 week te gaan tot bevrijdingsdag!)

Hey meis,

He wat naar van je schoonvader  Wat lijkt me dat verschrikkelijk omdat zo mee te moeten maken. En dan ook nog in de tijd die eigenlijk zo mooi en bijzonder voor je is.   Hopelijk heeft je schoonvader niet al te veel pijn.
En mag hij jullie kleintje nog zien. Heel veel sterkte  

Wel jammer dat je geen hyves hebt hoor!

Weten jullie al wat het word? Ben je al een beetje zenuwachtig of laat je het allemaal maar over je heen komen?

Met Zoë gaat het erg goed. Is echt een lachebekkie zo leuk
Ze is ook al lekker aan het brabbelen dus lig vaak in een deuk van het lachen.
Het is zo'n heerlijk tevrede kind. En slaapt s'nachts zo lekker.Dus wij ook!
Met mij gaat het ook erg goed. Heb alleen af en toe nog last van de hechting. En die jeukt zo verschrikkelijk. Maar dat gaat ook wel weer over hoop ik!
Het moederschap bevalt me echt heel erg goed. Kan echt geen dag meer zonder mijn kleine meisje. En als ze slaapt ofzo dan mis ik haar ook echt. Kortom ik vind het heerlijk om moeder te zijn.

Ik heb 2 draagzakken en gebruik ze allebei niet!
We hebben de dure mini monkey wat een rot ding. Zoë kan daar echt niet lekker in liggen en begint echt heel hard te huilen als ik haar er probeer in te krijgen.
Ook hebben we zo'n draagzak waar die beentje bij bungelen. Dat is zo verschrikkelijk zwaar! Al het gewicht zit dan op je nek en dat is niet fijn.
Maar goed ik hoor er ook wel goede verhalen over. Dus ja ieder z'n eigen mening.
Maar wij hebben echt spijt dat we ze gekocht hebben!

@ Patricia hoe gaat het met jou en de kleine Mike?

Is weer een lang verhaal. Sorry!

En Deedee veel succes met de laatste loodjes en met je schoonvader!

Dat niks doen thuis herken ik ook wel. Maar goed daar heb je ook verlof voor. Gewoon even tijd voor je zelf en niks moeten doen. Dus geniet er gewoon lekker van!

He Inge
Leuk weer wat van je te horen.
Wat heerlijk dat Zoë  zo'n lachebekkie is. Eigenlijk worden die kleintjes steeds leuker he? Je krijgt er steeds meer contact mee.

Zo;n draagzak waarbij de beentjes bungelen kan volgens mij pas als de kleine het hoofdje zelf omhoog kunnen houden, dus die koop ik voorlopig nog niet. Daarna probeer ik hem wel een keer uit van vrienden, want die hebben er 1.
Zo'n mini monkey zag er op het plaatje wel erg leuk uit, maar ik heb al meer verhalen gehoord dat die niet zo fijn is. En die van lodger (shelter heet die geloof ik) is wel erg duur (65 euro ofzo)
Ik koop er voorlopig nog maar geen.

Ik heb allemaal het gevoel dat ik nog heel veel zou moeten doen, maar ik heb geen idee wat. Ik hoor verhalen van mensen die het zo druk hebben tijdens hun verlof. Wat doen die meiden dan allemaal?
Mijn vriend hoopt dat ik nesteldrang krijg en de ramen ga lappen. hahaha ik heb al gezegd dat ik met m'n dikke buik niet op en trapje ga staan dus dat hij dat kan vergeten.
Misschien moet ik eens alle lakentjes en kleertjes gaan wassen. Maar ja daar ben je ook geen dagen mee bezig he. Dus ik zal wel iets over het hoofd zien.

Ik hoop dat m'n schoonvader de kleine nog ziet.
Het enige waar ik echt bang voor ben is dat hij overlijd op dezelfde dag als dat onze kleine geboren wordt. Zijn ziekte en deze zwangerschap is zo verbonden met mekaar dat dat zou kunnen gebeuren. Ik ben daar echt heel bang voor. Dat ik weeen krijg en dat op dat moment de telefoon gaat met het slechte nieuws ofzo. Of dat we bellen om te vertellen dat de kleine er is en dat hij dan sterft.
Tuurlijk weet ik wel dat het niet zo hoef te zijn, maar het spookt wel de hele tijd door m'n hoofd.

Even weer wat anders. We hebben hele leuke kaartjes uitgezocht op internet.
Ik ga nog proberen om zelf de enveloppen op te fleuren. Op het kaartje staan hele vrolijke bloemen en ik ga proberen om die ook op de enveloppen te printen.
Het kaartje is orange en ik heb gisteren een orange broekje gekocht en een shirtje met een bloem. Dus dat setje lijkt precies op het kaartje, leuk he?
Nu maar hopen dat de echo-mevrouw gelijk had want zo'n roze bloem gaat bij een jongetje niet staan ben ik bang hahaha.

Patricia hoe is het met Mike?
En met jou natuurlijk?

Hoi Hoi,

Sorry hoor dat ik al een tijdje niks van me heb laten horen, maar heb het erg druk. Hier gaat alles super goed. Mike is echt een mega lief ventje en gaat ook erg snel in ontwikkeling. Hij wilt alleen maar zitten, maar ja dat kan/mag nog niet natuurlijk. Ook probeert hij zich nu om te draaien met de nodige frustratie want het lukt niet helemaal, zijn armpje zit in de weg. Nu hoor ik hem alweer, hij word net wakker en ligt heerlijk in zijn bedje te brabbelen. Ben benieuwd of hij nog goe dligt want gister toen ik hem ging pakken lag hij helemaal overdwars bovenin zijn ledikant de deugniet.

Met Lisa gaat het ook erg goed. Ze word donderdag alweer 5jaar!!! Dus FEESSIE!!! Ben nu bezig met alles op orde brengen. Wil natuurlijk dat het huis helemaal opgeruimd is en het wasgoed zo goed als weg en gestreken is. We hebben een nintendo DS voor haar gekocht, ze wilde namelijk graag een computer. Zal mijn benieuwen wat ze ervan vind!!

Met mij gaat het ook erg goed. Heb bijna nergens geen last meer van en voe me helemaal happy. Moet wel van de week ff bloed laten prikken omdat ik erg pijn heb steeds aan mijn maag. Heb waarschijnlijk een ontsteking. Oja en ik heb een gekneusde neus, hahaha. Lisa is keihard met haar hoofd tegen mijn neus aangekomen op de kermis. Maar voor de rest alles goed hoor, hahaha

@Deedee, Hoe is het met jou en de beeb?? Je bent nu toch bijna uitgerekend?? Misschine ben je op dit moment wel aan het genieten van jullie wonder.
@Bontrie, Met jou ook alles goed?? Wat een heerlijke meid heb je toch zeg!!

Liefs xxx

Terug
Bovenaan