Derde kindje (deel 10)

Jeetje, hoeveel kan een mens verdragen Edith. Blijf je dan niks bespaard. Het hoeft inderdaad niets te zeggen, ken ook iemand met hetzelfde verhaal en die een gezond kindje heeft maar jij moet deze tijd maar weer zien door te komen. Tis gewoon verschrikkelijk K allemaal. Blijf voor je duimen en probeer toch positief te blijven hoe moeilijk het ook is. Ga je je nog verder laten testen?

Roos: ook bij jou lijkt het niet mee te zitten. Hoe was de echo maandag? Soms lijkt het allemaal niet zo eerlijk. Sommige worden ongewenst zwanger en wij moeten zoveel moeite doen om het zo gewenste kindje te mogen krijgen.
Ik ben dus ook weer ongi geworden. Ga morgen naar Breda om bloed te laten prikken. Moest op 2e of 3e dag van ongi. Dan gaan ze kijken hoeveel hormonen ik straks moet gaan spuiten. Ben benieuwd. Moet ik helemaal naar Breda in mijn eentje. Mannetje komt pas volgende week woensdag ( op mijn 40ste verjaardag) thuis.

Nou Edith en Roos, allebei heel veel sterkte en ik denk aan jullie.

Gr. Debby

Jeetje, hoeveel kan een mens verdragen Edith. Blijf je dan niks bespaard. Het hoeft inderdaad niets te zeggen, ken ook iemand met hetzelfde verhaal en die een gezond kindje heeft maar jij moet deze tijd maar weer zien door te komen. Tis gewoon verschrikkelijk K allemaal. Blijf voor je duimen en probeer toch positief te blijven hoe moeilijk het ook is. Ga je je nog verder laten testen?

Roos: ook bij jou lijkt het niet mee te zitten. Hoe was de echo maandag? Soms lijkt het allemaal niet zo eerlijk. Sommige worden ongewenst zwanger en wij moeten zoveel moeite doen om het zo gewenste kindje te mogen krijgen.
Ik ben dus ook weer ongi geworden. Ga morgen naar Breda om bloed te laten prikken. Moest op 2e of 3e dag van ongi. Dan gaan ze kijken hoeveel hormonen ik straks moet gaan spuiten. Ben benieuwd. Moet ik helemaal naar Breda in mijn eentje. Mannetje komt pas volgende week woensdag ( op mijn 40ste verjaardag) thuis.

Nou Edith en Roos, allebei heel veel sterkte en ik denk aan jullie.

Gr. Debby

Ik ben weer wat tot rust gekomen. Dus even een update.
Uiteindelijk gaf de combinatietest zelfs een kans van 1 op 5 aan!!!!
Maar goed, nog steeds 4 op 5 kans op een kind zonder Down.
Na 1 dag kwamen mijn man en ik er al achter dat die onzekerheid niet te doen is. Afgelopen woensdag heb ik een vlokkentest gehad. Was enorm zenuwachtig. Wat een lieve mensen. Geen gezeur over mijn leeftijd of over die enorm hoge kans. Gewoon rustig uitleggen en de test doen. Geen drupje bloedverlies nadien. Wel al 3 dagen harde buiken, maar dat hoort erbij....veel rusten helpt. Waarschijnlijk hebben we met een werkdag of 4 de uitslag. Dus we denken begin volgende week het te horen.
Dan moeten we maar eens verder denken. Met deze dikke nekplooi (3.9 mm) krijgen we een extra uitgebreide 20 wkn echo aangeboden. Want ook als het kindje geen Down heeft, kan dit wijzen op bijvoorbeeld een hartafwijking. En dat wil ik WEL weten, want dan ga ik niet thuis bevallen. Moet het kindje wel een goed kans geven.
Op de echo woensdag zag het er weer heel gewoon uit. Alleen dikke nekplooi. Verder heel druk en groeit goed. Al 6 cm. Dan kun je je niet voorstellen dat er iets aan de hand is. Ik hoop zo op een goede uitslag...
Want als je zo'n frummeltje ziet springen, dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te laten halen.
Maar goed, daar wil ik nog niet verder over nadenken. Dat zijn zulke moeilijke keuzes...
Eerst maar eens de definitieve uitslag horen.
Heb er helaas niet zo'n goed gevoel over.

Dankjulliewel voor jullie lieve berichten....

Pffff Edith, wat een moeilijke tijd moet dit zijn. Nu maar afwachten en hopen op een goede uitslag.....jouw geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld. Kan me voorstellen dat de sfeer bij jullie thuis niet al te best is. Je hebt er geen goed gevoel over....waar denk je dan aan? Dat hij/zij toch Down heeft?

Bij mijn dochter hebben ze op de 20 weken echo ook ïets"gezien wat kon duiden op Down. Zij heeft het gelukkig niet, wat ze wel heeft is coeliakie. Dit is een chronische darmziekte waarbij het lichaam geen gluten kan verdragen. Het schijnt dat deze ziekte heel vaak in combinatie gaat met Down. Vanaf het moment dat we dit hoorden vragen we ons al af of dit samengaat met hetgeen ze op die echo zagen. Ik probeer hiermee te zeggen dat wij ook zoiets te horen kregen, maar dat het allemaal heel erg meeviel. Ik hoop zo voor jullie dat het bij jullie ook allemaal gaat meevallen, want het is jullie en iedereen die nog wachtende is, zoooooo gegund om zo een mooi wondertje nog een keer mee te maken!
Heel veel sterkte de komende dagen en ik zal zeker extra aan je denken en voor je duimen!

Liefs.,
Esther

Jeetje Edith, wat een ontzettende domper moet dit voor je zijn! Ik hoop maar dat de vlokkentest toch goed is en jullie een gezond kindje mogen krijgen.
Hebben ze met de laatste echo nog gekeken naar dat neusbotje? (wist ook niet dat ze daar naar kijken hoor).
Heel veel sterkte de komende spannende dagen!

En Roos, hoe zit het nu met jou? Heb je inmiddels nog een nieuwe follikelmeting gehad? Wat ontzettend balen dat er nog niks te zien was!
Hoeveel mg clomid slikte je nu? Het kan zijn dat je een hogere dosis nodig hebt voor je lichaam goed reageerd.

Allebei heel veel sterkte!!!

Liefs Suus

Jeetje Edith, wat een ontzettende domper moet dit voor je zijn! Ik hoop maar dat de vlokkentest toch goed is en jullie een gezond kindje mogen krijgen.
Hebben ze met de laatste echo nog gekeken naar dat neusbotje? (wist ook niet dat ze daar naar kijken hoor).
Heel veel sterkte de komende spannende dagen!

En Roos, hoe zit het nu met jou? Heb je inmiddels nog een nieuwe follikelmeting gehad? Wat ontzettend balen dat er nog niks te zien was!
Hoeveel mg clomid slikte je nu? Het kan zijn dat je een hogere dosis nodig hebt voor je lichaam goed reageerd.

Allebei heel veel sterkte!!!

Liefs Suus

Was alweer even niet hier geweest. Heb even bijgelezen.
Met Luuk gaat alles best goed.
De nieuwe voeding werkt super en Luuk heeft nog maar af en toe flinke krampen. Verder is het een rustig mannetje en lacht en 'brabbelt' ook al gezellig.
Hij is enorm gegroeid, maar ik geloof dat hij de schade nu wel ingehaald heeft en dat het vanaf nu iets minder hard gaat.
Dinsdag weer naar het CB. Ben benieuwd hoe groot en zwaar hij dan weer is. Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n lekkere mollige baby gehad ;-)
Alles was in verhouding de vorige keer, terwijl de andere 2 wel lang waren, maar ook dun.
Vind het dus wel heerlijk dat ik nu zo'n mooie budda baby heb ;- )
Zelf ga ik volgende week zondag weer voor het eerst werken. Heb er eigenlijk wel weer zin in. Hoewel op moederdag werken natuurlijk wel een beetje vreemde eerste dag is..... maar goed, het is maar een ochtendje, dus heb de middag met de kids. Lekker alleen met het gezinnetje, want mijn ouders en schoonouders zijn lekker weg met da caravan. Dus geen verplichtingen verder. Heerlijk! ;-)

Hopelijk doen de andere baby's het ook allemaal goed.

Groetjes Suus

Oh Edith, ik hoop toch zo op een goede uitslag. We leven allemaal ontzettend met je mee zoals je wel steeds kan lezen.

Hier geen nieuws, heb afgelopen donderdag dus bloed laten prikken. Mannetje volgende week zaad inleveren om te kijken of alles in orde is. Het hoort er allemaal bij zullen we maar denken.

Gr. Debby

Terug
Bovenaan