Derde kindje (deel 10)

Hoeveel pech kan een mens hebben?
De nekplooimeting is niet goed. De nekplooi zo dik, dat ookal is mijn bloedonderzoek goed, er altijd een verhoogde kans op Down uitkomt. En ook het neusbotjes was niet goed ontwikkelt. Wist niet eens dat ze daar naar gingen kijken.
Ben helemaal kapot.
Wat nu???
Wil geen vruchtwaterpunctie, wil niet deze zwangerschap afbreken, wil niet, wil niet, wil niet....

Hoeveel pech kan een mens hebben?
De nekplooimeting is niet goed. De nekplooi zo dik, dat ookal is mijn bloedonderzoek goed, er altijd een verhoogde kans op Down uitkomt. En ook het neusbotjes was niet goed ontwikkelt. Wist niet eens dat ze daar naar gingen kijken.
Ben helemaal kapot.
Wat nu???
Wil geen vruchtwaterpunctie, wil niet deze zwangerschap afbreken, wil niet, wil niet, wil niet....

Roos, bij jou ook nare tijd dus. Bah. Ik heb tenminste nog een klein kansje dat er toch nog een gezond kindje komt, maar bij jou lukt het zwanger worden gewoon niet.
Voel zo met je mee.....

OOh Edith,
Wat een kl"te uitslag.

Nu moet je gaan nadenken of je een kindje met (waarschijnlijk) Down syndroom laat komen of niet??

Als je het zeker wilt weten, kan je een punctie laten uitvoeren. Dan heb je zekerheid of het kindje Down heeft of toch misschien niet. En daar duimen we hard voor. Daar zitten echter wel risico's aan vast.

Als je zeker weet dat het ook welkom is als het Down heeft. Dan hoef je niets te doen en het gewoon laten komen. Kan je je in ieder geval nog geestelijk voorbereiden als je het al zo vroeg weet.

Maar wat een verschrikkelijk nieuws.
Inderdaad, hoeveel pech kan een mens hebben.

Heel veel sterkte.

Groet,

Janien

Terug
Bovenaan