DERDE KINDJE DEEL 5

Hallo Allemaal!

Lies: Pfff, wat een verhaal. Ik heb gelukkig geen ervaring met weeën wegpuffen, maar bij mijn tweede had ik een ware weeënstorm. Ik kan me herinneren hoe heftig die persweeën daarna waren....ik moet er niet aan denken dat ik ze had moeten wegpuffen...laat staan 5 uur!!!!
Maar ja, je hebt het achter de rug...nu lekker genieten. Niels is inmiddels thuis. Hoe gaat het nu?

Edith: Wat moet dit moeilijk zijn voor jou, langzaam komen de berichten van de eerste bevallingen binnen en jij zit nog steeds in hetzelfde schuitje. Ik vind het knap dat je ons toch nog volgt en ook nog eens reageert....petje af voor jou!!! Ik weet zeker dat het voor jou ook nog gaat lukken!!! En geloof me, dan zullen we jou hier met zijn allen volgen hoe jij lekker over je kwaaltjes mag klagen...

Chris: Mijn verlof is idd luxe. En ik weet ook nog niet of ik het wel zo lang ga uithouden! hahahah
Ik werk in het onderwijs. Daar is het verlof best goed geregeld. Wij krijgen een deel betaald en een deel onbetaald. Je mag zelf weten hoeveel uren je opneemt. Eigenlijk moest ik eind februari weer beginnen. Ik was van plan om alleen de betaalde uren op te nemen, maar dat zou betekenen dat ik eind mei weer moest beginnen. Dan was ik er 7 maanden uitgeweest en moest ik meteen rapporten gaan maken en oudergesprekken gaan houden. Dat leek mijn en mijn baas ook geen perfecte timing. Dus na hééééél vééééél getwijfel (nog steeds) heb ik besloten om de resterende weken onbetaald te pakken. De kans om zo lang bij mijn gezin te zijn, krijg ik natuurlijk nooit meer. Bovendien met het oog op de borstvoeding leek het me ook wel lekker om dan niet met het kolfgedoe te hoeven beginnen. (Wat hier op school niet echt een makkie is!)
De uren betaald en onbetaald worden nu gemiddeld genomen, zodat ik toch van een "vast"salaris geniet. Eind juli stopt mijn verlof dan en hebben we aansluitend 6 weken zomervakantie! En zo zitten we al gauw weer in september als ik weer aan de bak moet. Maar ik verwacht dat ik tegen het einde van het schooljaar toch weer langzaam de draad ga oppakken, zeker met het oog op de voorbereiding van het nieuwe schooljaar.

Zo, heel lange uitleg, maar leerkrachten kletsen nu eenmaal graag! hahahaha

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Heb alleen sinds twee weken vreselijke last van hoesten. Overdag ook, maar met name `s avonds en `s nachts is het erg. Lig soms echt een uur aan één stuk te hoesten. Met een beetje geluk slaap ik dan twee uurtjes en dan begint de hoest weer. Vannacht was het zo erg dat ik er spontaan van moest overgeven......heb ook nog eens enorme last van brandend maagzuur.....dit in combi met de hoest is niet echt prettig...ben al twee keer bij de huisarts geweest. Ivm vakantie krijg ik mijn eigen huisarts niet te pakken en schepen ze me iedere keer af met een arts in opleiding.......2 keer helemaal nagekeken. Er zou niets aan de hand zijn. Alleen maar een luchtweginfectie. Het gaat vanzelf over en we kunnen u nu niks geven!!!!! Pffff alleen een homeopathisch drankje wat voor geen meter werkt natuurlijk!!!!!! Ben benieuwd, als het na het weekend nog niet beter is, ga ik maar weer eens naar de huisarts!!!!!!

Verder begint de verbouwing nu eindelijk ten einde te raken. Gisteren is de verwarming geplaatst. Manlief is al de hele dag bezig met laminaat. Morgen komen ze de airco plaatsen en dan hopen we morgen en anders uiterlijk vrijdag onze nieuwe slaapkamer te mogen bewonen! De planning is dan dat uiterlijk volgende week de kamer van mijn zoon klaar is. Dan kan ik eindelijk alle dozen weer gaan opruimen en de babykamer gaan poetsen......
Halen we het toch nog allemaal voor de 37 weken.....

Zo, tot zover mijn update!
Tot gauw
Estelle

Hai meiden,

Allereerst Lies van harte gefeliciteerd met Niels. Fijn dat alles goed is gegaan, wel balen dat je 5 uur hebt liggen wachten voor niks. Leuke namen ( mijn vader heet ook Bob en daar is mijn neefje ook naar vernoemd, toevallig).

Edith: fijn dat je er weer af en toe bent na deze rot periode. Balen dat je ook weer ongi bent geworden. Ik snap je twijfel over een kindje, wat dat betreft kunnen we elkaar een handje geven, allebei 2 keer zwanger in een jaar en 2 miskramen en daarbij ook nog allebei 39 jaar. Ik heb soms ook mijn twijfels maar ik wil het gewoon zo graag en er zijn zoveel moeders die al ouder dan ons zijn dus dan moet het ons toch ook lukken.

Janien: ik ben van mijn 2 kids gewoon zwanger geworden ( 2 en 6 maanden). Nu gewoon veel meer minpunten ( man die hersteloperatie heeft gedaan, ik endometriose en daarbij vaart manlief nog en is hij vaak aan boord terwijl ik dan mijn eisprong heb). Volgende week dus weer dus ik ben bang dat ik weer een maand moet overslaan. Ik probeer nog wel naar boord te komen maar het is nog de vraag of dat lukt. Ik hoop het wel.

Swiepie: ik heb al 2 keer IUI gehad maar omdat ik heb bewezen dat ik spontaan zwanger kan raken heeft IUI niet veel meerwaarde voor mij. ( normaal 10% kans en bij IUI 12%). Dus vandaar IVF, dan zijn mijn kansen veel groter. Hopelijk is het niet nodig.

Estelle: lekker, zwangerschapsverlof. Ga er fijn van genieten.

Chris: ik zie net dat je 2 mei bent uitgerekend, ikzelf ben van 5 mei. Geinig. Gelukkig gaat het allemaal goed met je.
Ik vind het net als Edith ook best wel moeilijk al de zwangere en net bevallen moeders. Wij als enige 2 zijn nog niet zover. Tuurlijk gun ik het jullie allemaal en wil ik ook alles blijven horen maar toch steekt het soms een beetje. Ik denk dat jullie dat wel snappen. Het doet me toch ook altijd weer veel goed als ik jullie verhalen lees,dat geeft me dan ook weer moed.
Voor de rest nog steeds druk met inpakken, verven, e.d. Nog 2 weken en dan gaan we eindelijk verhuizen. 2 huizen aan kant houden begin ik wel beu te raken.

Nou voor iedereen die ik vergeten ben, succes en geniet ze.

Liefs Debby
Ik heb vast nu wel iemand vergeten

DEbby en Edith: ik wil jullie allebei een heel groot hart onder de riem steken als laatsten op het wachtbankje. Ik kan me zo indenken dat nu de eerste bevallingsverhalen langs komen het toch een wat onwennig gevoel is dat jullie beide nog niet weer zover zijn. Terwijl de uitgerekende data van de miskramen misschien al wel naderen. Sterkte.

Debby en Edith,
Ik snap jullie gevoel echt enorm goed, ik zou dat ook hebben en ik zou ook gaan twijfelen net als jullie.
Je weet gewoon dat jullie tijd wel komt en het zal ook zeker gebeuren maar het wachten is gewoon killing, de teleurstelling elke maand weer, het ermee bezig zijn.Starten met een groep hier op het forum en dan bevallingen, verlof ,allemaal zwangeren voorbij zien komen, dat valt niet mee. Het is nu jullie beurt! En ik duim en hoop dat dat heel snel zo zal zijn zodat we straks allemaal een baby hebben!!!
Sterkte
Liefs
Lies

Bedankt Lies en Swiepie,
Zulke lieve berichtjes doen mij altijd zeer goed. Krijg er tranen van in mijn ogen. Tja, of ik had al een kindje van een half jaar gehad ( april de 1e keer uitgerekend) of ik was nu zo'n 5 maanden zwanger. Dat is erg moeilijk, zeker voor mij de eerste miskraam. Die hakt er elke keer nog goed in. Maar we blijven positief al wordt het deze maand weer niks want ik kan waarschijnlijk niet naar boord komen. Zou eerst allemaal prima uitkomen maar de planning aan boord loopt uit en nu is het dus niet meer handig. Klein kansje dat ik morgen nog kan gaan ( eisprong is denk ik morgen of dinsdag). Ik voel al genoeg gerommel in mijn buik dus er is zeker wat gaande maar waarschijnlijk voor niks. Afijn, over 2 weken ook de verhuizing en daarna zeeen van tijd om zwanger te worden. Probeer positief te blijven maar jullie steun ( ook van de andere meiden natuurlijk) doet mij ( en ik denk dat ik ook wel namens Edith kan spreken) heel veel goeds.

Liefs Debby

Hoi lieve meiden!

Hebben hier een hele spannende week (lees afschuwelijke week) achter de rug. Uiteindelijk is alles (in elk geval voor nu) met een sisser afgelopen maar de angst blijft, zeker na 2 miskramen eerder....

Afgelopen dinsdagavond ging ik rond een uur of 7 even naar de wc en ik schrok me rot! Eén groot felrood bloedbad, alles zat onder en ik had niets gemerkt! Ik helemaal in paniek de vk gebeld, die was er met 10 minuten. Ik was compleet overstuur want ik voelde telkens scheutjes bloed vloeien en alles bij elkaar was het zoveel dat ik er zeker van was dat het misgegaan was. Was toen 13w2d en we hadden net die dag iedereen op de hoogte gebracht van mijn zwangerschap omdat je toch denkt dat alles met 13w "goed zit". Afijn, vk probeerde het hartje te vinden, lukte in eerste instantie niet. Pas na een paar minuten hoorde ze heel even het hartje. Na nog een paar minuten zoeken vond ze hem weer en uit de regelmatigheid en de bewegingsgeluiden die ze ook opving zei ze dat de baby ok was.

Uiteindelijk in het zh terecht gekomen, bleek dat ik en voorliggende placenta heb. M.a.w. de placenta ligt voor de baarmoedemond. Door de groeispurt afgelopen week van de baarmoeder was die een stukje losgescheurt wat echt een gigantische bloeding tot gevolg had. Mocht wel weer naar huis mar moest twee dagen liggen om de boel weer rust te geven. Gelukkig stopte het bloeden na 12 uur en sindsdien verlies ik alleen nog wat oud bloed zo nu en dan.

Met 32 wken wordt bepaald of ik een keizersnede krijg, in principe kan de placenta nog "optrekken" naar boven tijdens de groei van de baarmoeder.

Volgens de gyn is er helaas een grote kans op herhalingen van deze bloeding maar dat is niet persé direct een risico voor de baby. Moet wel iedere keer nu bij een bloeding naar het zh om het bloedverlies te laten beoordelen. Bij teveel bloedverlies is het natuurlijk gevaarlijk voor mij en de baby. Mijn bloeddruk was na de bloeding 80/60 en dat is wel zo'n beetje het minimum wil je nog enigszins kunnen rondlopen.

Enorm geschrokken dus maar vooralsnog wel gerustgesteld. Mag alleen rest van de zwangerschap niet meer sporten, tillen (boodschappen doen is uit den boze), stofzuigen en ook "klussen" is verboden...
Heb ook laxeer middelen gekregen want mag ook niet persen op ontlasting. Kortom, het worden "rustige" weken haha...

Er was nog iemand op dit forum die hevige bloedingen had gehad maar waarbij die later gelukkig wegbleven. Ben even kwijt wie dat was. Estelle? Ben benieuwd hoe dat verder verlopen is!

Gelukkig deze week ook goed nieuws! Volgens de vlokkentest krijgen we een gezonde zoon! En sinds een paar dagen voel ik hem ook regelmatig kriebelen dus dat is ook wel weer een opluchting!

@ Estelle, idd fantastisch geregeld in het onderwijs! Ik zou er als ik jou was inderdaad lekker van genieten. Is toch een heel bijzondere periode en, zoals je zegt, het is toch wel heel prettig om zo zolang met je gezin door te kunnen brengen en bv te kunnen geven zonder kolven. Ik hoop dat je luchtweginfectie wel snel verdwijnt! Met die dikke buik hevige hoestbuien hebben is natuurlijk een drama! Sterkte!

@ Debby, ik kan het goed begrijpen hoor dat het soms pijn doet om te lezen over andere zwangerschappen. Ik hoop dat het helpt als ik zeg dat jij en Edith heel vaak in mijn gedachten zijn en dat ik echt meeleef met jullie verhalen. Door de maandelange berichten over en weer heb ik echt het gevoel dat ik jullie een beetje ken en hoop ik even hard mee met jullie dat het spoedig raak zal zijn. Ook je verdriet over de oorspronkelijk uitgerekende datum herken ik. Over twee weken zou de uitgerekende datum zijn van mijn eerste zwangerschap die eindigde in een mk. Zelfs nu met nieuw leven in mijn buik doet dat nog steeds een beetje pijn. Echt meid, ik wens jou en Edith alle geluk toe. En ik weet dat ik hier niet de enige op dit forum in ben!

Liefs, Chris

He Chris

Jeetje man wat een verhaal je schrikt je rot. Estellen heeft dit ook gehad kan ik me herinneren. Ik had zelf ook een voorliggende placenta maar nooit last van gehad en die is ook opgetrokken naar boven. Maar hij lag voor een groot deel voor de opening niet helemaal .
Ik lees dat jij ook eerst een dochter en toen een zoon hebt gekregen en nu nog een zoon, dat is dezelfde situatie als bij mij. Het is erg gezellig kan ik je vertellen zowel broer als zus zijn helemaal in de gloria!

Debby wie weet toch nog een kansje dan deze maand wie weet kan je aan boord sneaken en een baby maken!

Succes allemaal
Lies

Hoi Chris

Jeetje meid, wat moet jij geschrokken zijn!
Ik heb het idd ook gehad, met 16 weken zwangerschap! Ik werd `s morgens wakker in een compleet bloedbad! Als ik naar het toilet ging, kwamen er werkelijk kleine stroompjes bloed....
was ervan overtuigd dat het fout zat, maar voelde me verder prima! Twee dagen later, hetzelfde verhaal!!!!! Ook bij mij bleek de placenta heel laag te liggen, een klein beetje voor de uitgang!
De gyn. heeft mij ook verteld dat ik er rekening mee moest houden dat dit de hele zwangerschap kon aanhouden....het was niet gevaarlijk voor de kleine, maar wel vooral heel vervelend voor mij omdat ik wel iedere keer naar het ziekenhuis moest om te laten nakijken. Ik had even echt geen vertrouwen meer in de zwangerschap. Heb echt nog weken `s nachts met maandverband geslapen!

Ik kreeg verder niet de adviezen die jij allemaal hebt gehad.....alleen even rustig aan doen. Ik heb toen ook idd een paar weken zo min mogelijk getild, gebukt niet gaan stofzuigen enz.....en wat klussen betreft, daar hadden we allebei even niet zoveel zin meer in. Heeft nog weken geduurd voordat we dat nog eens probeerden...Op de een of andere manier heb ik daar deze zwangerschap echt totaal geen behoefte aan. Misschien komt dit onbewust toch door dit verhaal.

In ieder geval is het bij mij gelukkig bij die twee keer gebleven. Bij de 20 weken echo bleek de placenta al een heel stuk omhoog geschoven te zijn. Bij de 32 weken echo lag hij volgens de arts prima. Hoog genoeg voor een normale bevalling!

Probeer je toch maar een beetje te ontspannen...Het schijnt echt heel veel voor te komen. Alleen hoor je dat normaal niet zo gauw, totdat het jezelf overkomt.... In de meeste gevallen "groeit"de placenta vanzelf nog goed.

Wel fijn nieuws dat je weet dat je een gezond jochie krijgt!!! Super!!!!
Geniet maar lekker van dat nieuws en ga maar een mooi pakje voor hem kopen....dat geeft ook een lekker gevoel!!!

Hier alles prima!
Ik moest me nog steeds mijn longen uit mijn lijf.....
`s nachts is het soms zo erg dat ik er spontaan van moet overgeven.....pffff wordt er een beetje gek van.
Het ligt er volgens mij ook aan wat ik `s avonds gegeten heb. Als ik te vettig heb gegeten, heb ik ontzettende last van brandend maagzuur en tevens ook meer last van hoestbuien `s nachts.
Ik kan ook helemaal niet meer plat liggen. Ik heb mijn bed nu inmiddels zo hoog staan....ik lijk wel dracula.....hahahaha. Die sliep ook rechtop!!! Ik zit nu bijna rechtop in mijn bed te slapen.....dit is weer niet bevorderlijk voor mijn rug en nek.....

Maar ja, ik lees mijn eigen verhaal en schaam me gelijk voor mijn gezeur...
Ik geniet ondertussen wel geweldig van de kleine druktemaker in mijn buik! Tjongejonge wat maakt ze een salto`s zeg! hahahaha. Gisteren was een vriendin van me op bezoek, kon opeens alleen nog maar naar mijn buik staren....jeetje Estelle, zei ze, je hele buik beweegt! Hahahaha

Hier beginnen we eindelijk door de bomen het bos te zien....onze slaapkamer is helemaal klaar. De jungle-kamer van mijn zoon is ook bijna klaar. We wachten nog op een grote muursticker van een olifant en een pluche kop van een giraffe voor aan de muur!!! Als de kamer helemaal is aangekleed, gaat hij verhuizen...
De naam hebben we eindelijk definitief...de geboortekaartjes zijn besteld, de bedankjes zijn al binnen, het geboortebord staat in de garage!!!!
Nu is het de komende week alleen nog een kwestie van héééél veel opruimen! Alle dozen en rommel die van de zolder kwamen staat nog overal verspreid en zal eens flink uitgezocht moeten worden en een plekje moeten krijgen!
Daar hebben we onze handen nog wel vol aan....

Zo, tot zover mijn korte update!

Debby, tussendoor duim ik nog steeds voor jou!!!!!

Groetjes Estelle

Terug
Bovenaan