DERDE KINDJE DEEL 5

Chris, jeetje, wat een schrik!!!!
Ik snap dat je volledig in paniek was. Voel je je niet heel slap nu? Zo'n lage bloeddruk....
Nou, dat wordt dan voor de rest een "saaie" zwangerschap, als je helemaal niks mag...
Maar gelukkig is alles goed met je zoontje!!! Wat een geweldig nieuws.

Estelle, ik gun het je allemaal van harte hoor! Jij hebt toch ook genoeg meegemaakt. Fijn dat het nu allemaal zo goed gaat.

Verder sluit ik mee aan bij Debby, ben superblij met jullie lieve steun. 25 oktober was de uitgerekende datum van mijn eerste mk. Had er wel moeite mee. Komende week mijn eisprong. Dus lekker aan de klus. Beginnen maar meteen, want vorige maand was korte cyclus. Hopelijk lukt het ook nog komende week te klussen. Ik ben 3 avonden weg en mijn man 2 avonden. Laat thuis en dan moe....hopelijk val ik niet voor die tijd in slaap. Of tijdens, hihihihi....

Debby, o wat balen toch, dat gedoe met wel of niet bij je man zijn. Dat maakt het allemaal zo extra moeilijk. Je zou gewoon via de telefoon zwanger moeten kunnen worden, niet dan?

Deb, we gaan ons best doen he meid?

Liefs,

Edith

Oh jemig Chris,
Dat is schrikken.
Dat is ook wat, nog zoveel weken bijna niets doen.
Heb je een beetje hulp thuis?

Wel geweldig dat jullie een gezonde zoon krijgen.

Rustig aan.

Groet,
Janien

Hoi Edith,

Ik weet eigenlijk niet wat ik nog toe moet voegen aan al die lieve woorden van de anderen.

Het laatste gedeelte van jou eerste bericht in deel 5 heeft mij wel geraakt. Ik heb dit met tranen in de ogen gelezen. Ik voelde de leegte en het gemis van een zwangerschap/baby.
Het lijkt zo vanzelfsprekend, zwanger worden. Maar door dit forum en de open gesprekken merk ik dat de werkelijkheid soms heel anders is dan het lijkt.

Wat mij betreft blijven we doorgaan met dit forum tot Debby en jij ook een gezond kind op de wereld gezet hebben.

Dat moet gewoon lukken.

Liefs,
Janien

Jeetje Chris, dan schrik je je helemaal te pletter zeg!
Gelukkig ben je gerustgesteld en kan het in principe geen kwaad voor jou en de baby. Wel balen dat je weet dat het weer kan gaan gebeuren. Helemaal onbezorgd ben je dan toch niet he.
Wel heel fijn dat jullie een gezonde zoon verwachten! Want daar doen we het allemaal voor he!
Doe inderdaad maar lekker rustig aan en laat je lekker verwennen door manlief.
Jouw kinderen zijn al wat ouder toch? Kunnen die misschien ook eens iets voor mama doen, ook al is het een kleinigheidje.
Hoe werd er verder gereageerd op jullie aankondiging?
Veel leuke reacties gehad?

Groetjes Suus

Lieve Debby en Edith,

Na de rottige periode van oktober (met uitgerekende data) nu weer verder (hoe moeilijk ook soms).
De klusperiode dus weer aangebroken.
Ik hoop echt van harte dat jullie nu ook bij de gelukkigen mogen gaan horen hoor! Dat wordt echt wel tijd. Ik gun het jullie beiden zo!
Debby, hopelijk wil het toch nog lukken om aan boord te komen rond je eisprong.
Ik duim heel hard voor jullie!

Liefs Suus

Hoi meiden,

Vandaag dan eindelijk weer bij een gyn geweest.
Wel een kordate man, want hij vond zelf al wel dat ik met medicatie moest beginnen, voordat hij mijn bloeddruk had gemeten. Vond de vorige meting te hoog voor 21 weken. Wat een verschil van mening per gyn he!?! Nu dus met 24 weken bloeddruk van 160/85. Dus recept voor Aldomet (methyldopa) meegekregen. Helaas zijn er wel bijwerkingen bekend.... staat op de doos dat het de rijvaardigheid kan beinvloeden.... zou ik nou niet meer mogen autorijden?!?
Maar goed, deze medicatie kan geen kwaad bij de baby en dat is nu natuurlijk belangrijk. En hopelijk voorkomt dit de leverfunctiestoornissen.
Het moet in ieder geval mijn klachten verminderen, hoewel hoofdpijn ook weer een bijwerking kan zijn....pppfft.
Maar ben wel blij met de beslissing. Er wordt nu dus mooi op tijd aan mijn bloeddruk gewerkt. Want deze gyn zei ook, dat als mijn bloeddruk nu al zo hoog is, hij alleen nog maar zal stijgen (en dat wist ik natuurlijk ook wel, ook uit ervaring) hij vind wel dat ik na mijn zwangerschap ook alert moet zijn op hoge bloeddruk. Toen maar verteld dat ik in het verleden ook al med tegen hoge bloeddruk heb gebruikt (stond ook wel in mijn dossier, maar ja).

Met de beeb gelukkig alles goed. Was goed gegroeid, lekker bewegelijk en ... het grote voordeel van controle in het ziekenhuis, we hebben lekker weer even naar de kleine kunnen kijken ;-)
Ik zeg we, want zoonlief was mee. Vond het weer machtig mooi!
Wel een nieuwe afspraak gemaakt op een woensdagochtend als de kids op school zitten. Is toch een stuk relaxter om alleen te gaan.
Hopelijk zijn de medicijnen dan goed aangeslagen, anders worden ze dan opgehoogd.

Zo, dat was even een update van mij ;-)

Groetjes Suus

Jee Chris, wat een schrik. Ik schrok eerlijk gezegd zelf ook wel even toen ik het las. In de gauwighid dacht ik even dat het weer mis was. Maar gelukkig is het wel goed, maar wel met wat extra zorgen. Ik zou als ikjou was hulp in de huishouding aanvragen. Het is maar tijdelijk, zolang de zwangerschap duurt. Maar dan heb je tenminste niet die risico's.

Suus: balen dat je bloeddruk toch weer stijgt. Baal je ervan? Gelukkig heb je medicijnen. Maar niet meer autrijden hoor. Van zwanger zijn wordt je al minder allert en van die medicijnen helemaal. Je moet zelf geen nare dingen krijgen.

Deb: succes met klussen, als het lukt kwa timing.

Hier alles prima. Ben alleen behoorlijk moe. En ik begin erg uit te zien naar mijn verlof. Nog 1 dag en dan is het nog 4 weekjes. Ik moet wel nog een heleboel doen op mijn werk, maar ik kan mijn kop er niet meer zo toe zetten. HEt lijkt me allemaal niet meer zo te interesseren, terwijl ik wel echt een uitdagende baan heb. Tja, de hormonen. Ik krijg zin in lekker cocoonen, haha.

GreetZ

Hai lieve meiden,

Kon helaas niet aan boord komen dus deze maand voor mij verloren. Heb het er afgelopen dinsdag erg moeilijk mee gehad, was toch al grieperig en ik heb die dag wat afgehuild. Manlief aan de phone kan ook niet veel doen dus die voelde zich ook schuldig. Het lijkt wel dat als je helemaal niet aan een evt. zwangerschap kan werken dat erger is dan als wanneer je na een gewone klusmaand weer ongi wordt. Zo voelt het dan nu voor mij, baalde echt als een stekker. Hopelijk meer geluk als we straks lekker in ons nieuwe huisje zitten en er meer rust komt.

Jeetje Chris: ben me rot geschrokken van je. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Ik had er nog nooit van gehoord en op dit forum zijn jullie nu al met zijn 2-en. Is dit toevallig of komt het toch veel vaker voor dan je hoort? Wel leuk een knulletje erbij. Gezellig hoor 2 jongens.

Edith: hopelijk heb je deze maand meer geluk met klussen als ik. We gaan er inderdaad gewoon voor. Probeer me weer bij elkaar te rapen na mijn huildag van afgelopen dinsdag en ga weer positief denken.

Greetz: de laatste loodjes qua werk. Snap dat je er niet veel puf meer voor hebt. Wel lekker zo met de feestdagen thuis. Ik hoop voor je dat de weken snel voorbij zijn en dat je lekker van de laatste zwangerschapsweekjes kan gaan genieten.

Liefs Debby

Terug
Bovenaan