DERDE KINDJE DEEL 7

Edith,
Het vloeien ging over in menstruatie en is inmiddels over. Ga nu naar het ziekenhuis om mijn cyclus te monitoren dit dmv een echo. Ben vrijdag geweest en moet morgen weer.
Mijn cyclus is eg onregelmatig sinds de bevalling. Dit was altijd al wel zo maar de gyn wil eerst duidelijkheid over mijn eisprong voor ik eventueel hormonen ga gebruiken.

Het zou zeker een fantastisch cadeautje zijn als je man terug komt. Duim voor je!

Hai Edith,

Dus jij hebt nu je ei denk je eigenlijk al vlak na je ongi. Dat gevoel had ik dus bij mij ook. Was woensdag klaar met ongi ( ik ben het altijd zeker een week) en dacht zaterdags wat te voelen. Dacht dat dat niet kon en te vroeg zou zijn maar dat kan dus in principe wel. Dan kan het kloppen dat ik hem heb gemist met de ovulatietesten maar dat verklaart nog steeds niet waarom ik nu nog niet ongi ben. Oh, ik hoop toch echt niet dat de overgang gaat beginnen. Dat is toch nog wel jong?
Ik duim voor je dat het deze maand raak mag zijn. Inderdaad, we zijn ruim een half jaar verder en nog niet zwanger. Zeker bij jou,want in principe heb jij en je man toch geen "probleempjes"( zwakker zaad, verklevingen e.d.)? Het ligt misschien wel aan de leeftijd maar eigenlijk wil ik daar niet aan toegeven. Het is toch 2 keer gelukt dus die 3e keer zal ons toch ook gegund worden. Mijn mannetje is nu voor 3 weken weg. We zijn gelukkig al op de helft. Hij moest een weekje extra staan. Ik probeer van het weekend naar hem toe te gaan, gewoon voor de gezelligheid en niet voor het klussen. Is ook wel eens leuk dat je niet perse naar boord moet omdat je eisprong er weer aan zit te komen.

Gr. Debby

Het lijkt me voor jullie heel onzeker als je inderdaad vermoed dat je leeftijd een rol zou kunnen spelen. Daar is gewoon niks tegen te doen. Zwak zaad is soms nog te bewerken, hormonen kunnen soms je cyclus in het gareel krijgen, maar leeftijd is een hard gegeven.
Een vriendin van me wilde toen ze eind 38 was beginnen voor een tweede. Inmiddels is ze ruim 40 en is die er nog niet... Waarmee ik niet wil zeggen dat het bij jullie zo zal zijn.
Ik gun jullie allebei nog een keer het wonder te mogen meemaken. En liefst snel, haha. Sterkte, hoor!

Renske heeft vandaag haar eerste echte lachje gegeven! En ze is pas 4 weekjes. Ik hing met mijn gezicht boven haar gezicht en ineens krullen haar mondhoekjes heel gezellig omhoog en verdwijnen haar oogjes in spleetjes. Wat heerlijk weer.

Hey allemaal!

Heerlijk hè Swiepie, dat eerste lachje!!!
Dan smelt je helemaal weg! Lone kan ook zo heerlijk lachen. Ze begint nu ook echt te brabbelen.
Laatst had ik zo'n vreselijke nacht waarbij ze echt niet wilde slapen....ik was zo moe dat ik een beetje begon te mopperen.....word ik getrakteerd op een hele mooie glimlach...het leek wel alsof ze wilde zeggen:mama, maak je niet zo druk, ik vind je lief! hahaha
In één keer was alle boosheid verdwenen en kon ik haar alleen nog maar knuffelen.
Dat je erg weinig kunt hebben van je andere kinderen (en je man) herken ik wel. Ik had dat die eerste weken ook heel erg. Ik kon het niet eens verdragen als ze wat meer kabaal maakten. Ik was echt heel onredelijk tegenover hen. Gelukkig is het nu wel beter en ben ik al weer een stuk liever! Maar ja, je krijgt ook gewoon geen kans om bij te tanken.

Debby, en Edith. Ik heb er geen verstand van, maar jullie lijken me toch wel erg jong voor de overgang, niet? Volgens mij hoef je die pas rond je 50ste te verwachten. Maar ik kan me wel voorstellen dat je je vanalles in je hoofd haalt.
Debby, hoe is het nu dan? Ben je al bij de dokter geweest?

En roos? Je hebt vandaag een echo gehad. Alles goed?

Hier alles prima. Lone heeft een paar keer doorgeslapen tot 8 uur `s morgens. Gisteren kwam ze om 3 uur en afgelopen nacht heeft ze geslapen van 12 tot 5. Nog niet echt definitief doorslapen dus, maar sinds ze op de buik ligt kan ik haar tot nu toe wel weer terug leggen en slaapt ze tenminste een paar uur achter elkaar, dat is ook wel weer fijn voor mij.

Suus, hoe is het daar met kleine Luuk? Ik heb de foto`s op hyves gezien. Mooi mannetje zeg!
Hoeveel weegt hij?

Groetjes Esther

Esther, inderdaad zijn Deb en ik nogal jong voor de overgang, maar we beginnen denk ik wat onzeker te worden. Zeker met onregelmatige cycli...

Debby, ik weet bijna zeker dat mijn ei vroeg is. Ik voel niks, maar krijg transparant en glinsterend slijm. Daarbuiten is het wit en romig. Hou dit al een half jaar bij. En ik word 14 dagen later ongi. Maar die tekenen duren ongeveer 3 dagen, dus weet niet op dag precies wanneer ei is, helaas. Ik heb om deze reden nooit met ovutesten gewerkt, omdat ik het zo goed kan zien. Bij de eerste dag transparant slijm aan de klus, dan zit ik op zich goed, alleen nog zonder resultaat dus....
oei, loop ik te klagen dat ik mannie 2 weken niet zie, maar bij jou gaat dat altijd zo! Nou ja, ik ben het niet gewend, vandaar...

Hoi
Vorige week donderdag moest ik voor de eerste keer voor de follikelmeting. Gelukkig had ik mijn eigen gynaecoloog, zag er toch wel tegenop. Er was toen nog niet veel te zien en dus maandag weer terug. Ben gisteren dus voor de tweede keer geweest. Had nu de gynaecoloog die ik ken van toen we voor de 1ex zwanger wilden worden. Nu bleek ik al tegen de eisprong aan te zitten of zelfs al net geweest. Had dit weekend geen ovulatietesten gedaan omdat ik moest wachten tot ze dit in het ziekenhuis zouden aangeven. Heb nog getwijfeld maar uiteindelijk toch niet gedaan, wat een balen. Ze gaf al aan dat het nu te laat was om te testen omdat de piek dan al was geweest. Heb gisteren en vandaag toch een test gedaan en deze waren dus ook negatief. Moeten we weer een maand wachten omdat we waarschijnlijk de eisprong in het weekend hebben gemist. Ga de volgende keer toch maar gewoon op mijn gevoel af.
Volgende week woensdag moet ik bloedprikken en heb dan vrijdags een telefonische afspraak over de uitslag. En dan ……….. weet het niet.

Edith en Debby ook ik heb wel eens gedacht in de overgang te belanden. Heb soms een erg onregelmatige cyclus en dan word je toch wel onzeker. Volgens de gynaecoloog kan het wel maar…. Ze kunnen dit zien in je bloed.
Wanneer moeten we extra voor elkaar duimen i.v.m. eventuele menstruatie? Hier wel erg weinig kans maar begin maart zou ik mijn menstruatie weer moeten hebben. Heb dan wel een normale cyclus, als de uitslag van het bloed dan ook goed is heb ik weer een beetje hoop.

Wat heerlijk al die eerste keren voor de forumbaby’s. Als ik dit lees mis ik ons mannetje toch wel heel erg. Hoe zou zijn eerste lachje of geluidje zijn geweest? Geniet er lekker van dames want o wat een rijkdom is het!

groetjes

oh Roos, wat stom van mij! Ik heb helemaal niet stilgestaan dat dit voor jou erg moeilijk moet zijn om al die babydingen te lezen!
sorry, sorry, sorry
Ik zal voortaan beter nadenken!

Hai,

Edith en Roos,
Ik weet dus niet wanneer ik weer ongi ga worden want ik ben dus nu al een week over tijd. Klinkt goed als je dan ook een positieve test in je handen hebt. Ben nog niet naar huisarts geweest. Ga vrijdag naar mannetje en morgen naar de huishoudbeurs met mijn mams. ( gezellig over de 9-maandenbeurs lopen). Neem denk ik wel een test mee. Ga wel een van het kruidvat of clear blue kopen. Als die dan ook negatief zijn dan ga ik volgende week echt naar de huisarts. Ik ben wel moe en soms ook misselijk. Dan weer warm en koud en mijn buik is ook echt aanwezig. Tekens van zwangerschap of beginnende ongi. Mijn slijm is dus al een poos helder/wit en absoluut niet gekleurd. Normaal stopt dat ook een poosje en ja inderdaad tot aan de eisprong maar nu is het nog niet weggeweest. Ook mijn borsten blijven pijnlijk. Je hoort het, ik snap er helemaal niks meer van maar word er erg onzeker van.
Wel balen Roos, dat je net je eisprong hebt gemist. Voortaan toch maar van je eigen gevoel uit gaan. Inderdaad leuk al die verhalen over de forumbabys' maar ik snap dat het voor jou toch wel soms heel moeilijk mag zijn. Zodra ik voor jou kan duimen, en voor Edith ook natuurlijk, dan laat je me het weten hoor. Ik ga dan duimen tot de vellen er vanaf vallen.

Gr. Debby

Terug
Bovenaan