derde kindje in 2008?

Hoihoi,

Febe, had ook al op jouw andere topic gereageerd, maar heb je inmiddels al getest? Wanneer is jouw NOD? Ik zou het echt niet weten wanneer mijn NOD is, mijn cyclus varieerde de afgelopen maanden van 46, naar 44, naar 34 en toen weer 50, dus tja zeg mij maar eens waar ik dan vanuit zou moeten gaan. En heb ook niet zo'n zin om van die ovulatietesten te kopen, dan ben je er helemaal mee bezig. Ben wel eens jaloers op die meiden die precies weten wanneer hun ei/NOD is.

Danielle, hoe is 't nu met jou?

Hoi hoi,

de ovulatietesten leken mij ook niks. Ik wilde het graag een beetje spontaan en leuk houden.
Ik zou gewoon elke twee weken testen als je cyclus zo heel erg lang is. Anders ben je straks wel zwanger en heb je helemaal geen idee hoelang. Ik zit nu als het goed is, tussen vijfenhalf en zevenenhalve week. Mijn spijkerbroek kan al niet goed meer dicht. De baarmoeder zal al mijn andere organen wel aan het omhoogdrukken zijn.
Ik ben echt doodmoe, en het is ook superdruk hier want vorige week ben ik begonnen met op mijn buurjongetje passen en wat een energie heeft dat kind! Ik kan om elf uur 's ochtends alweer naar mijn bed verlangen. Verder ben ik nu soms wel wat misselijk, maar dat is vooral als ik te lang wacht tussen twee maaltijden. Als ik regelmatig eet, ongeveer elke twee uur, dan gaat het prima.
We hebben het nog aan niemand verteld, willen graag wachten tot 12 weken.
Nu ik moet weer gaan, mijn buurjongetje komt zo.

Hoop voor jullie dat jullie ook gauw zwanger zijn!

Hey Danielle, lastig hè dat je niet precies weet hoe lang je zwanger bent? Je zegt dat je spijkerbroek niet meer dicht kan, kun je al een buikje zien dan? Bij mijn oudste heb ik met 16 weken de zwangerschapkleding aangetrokken (hoefde toen nog niet echt, maar vond het wel leuk) en bij mijn jongste was 't met 11 weken al gedaan met m'n eigen kleding. Ben wel benieuwd hoe 't met een evt 3e zwangerschap gaat. Heb ook pas tijdens de 2e zwangerschap een klein beetje striae opgelopen, hoop niet dat dat straks veel erger wordt, maar dat zal wel. Ik had bij mijn 2e ook een veel dikkere buik, alleen qua kilo's was ik bij mijn 1e meer aangekomen, had jij dat ook?  Lijkt me overigens wel een opgave om nu een kindje erbij op te moeten passen, ook omdat de mensen in je omgeving nog niet weten dat je zwanger bent. Nou succes verder en laat je nog wat van je horen?

Hey Febe,

Ik zag dat je negatief had getest, balen zeg! Heb je wel getest met ochtendurine? Wellicht heb je toch nog iets te vroeg getest, wanneer ga je weer testen? Enne, zolang je de rd's nog niet hebt, is er nog hoop toch? Maar ik begrijp wel dat je voor jezelf wilt weten waar je aan toe bent. Succes met afwachten!

Hallo,
Ik had toch wel een dipje hoor eerlijk gezegd! En ik durf eigenlijk niet goed meer te testen. vrijdag heb ik speciaal al om half 6 's morgens getest. Ik moest dringend plassen dus omdat ik het met ochtendurine wilde doen, ik met mijn slaapkop die test gedaan. Mijn man was dan ook nog kwaad toen ik het hem vertelde dat ik zonder hem getest had. Seg, wat maakte het uit! Nu wil ik nog effe afwachten want al die testen kost wat. Ik voel nu helemaal niets meer! Geen ongi-gevoel, geen pijn aan mijn borsten (of misschien soms?!). Ik denk dat ik gewoon jullie kant volg en een hele lange cyclus zal doormaken. We zien wel... (gemakkelijk gezegd he )
Febe

Hoihoi,

Tja ik weet precies wat je doormaakt op dit moment. Die onzekerheid is gewoon ècht niet leuk! Ik weet wel dat  mijn lichaam  mij behoorlijk voor de gek gehouden heeft, mijn cyclus ging van 34 dagen naar 49 dagen, daar snap je toch ook niks van? Ben benieuwd hoe 't deze maand gaat. En voor wat betreft het testen, het is zo verleidelijk om er een testje tegenaan te gooien hè, ik ken dat, maar je hebt gelijk ze zijn niet echt goedkoop. En mocht ik überhaupt een positieve test in handen krijgen dan test ik de dag daarna nog eens, heb ik bij mijn meiden ook gedaan, gewoon omdat ik toch zeker wilde weten of het echt zo was. En toch had ik beide keren dat de consulente van Moeders voor Moeders langs kwam en ging testen een gevoel van opluchting dat ook de test die zii deed ook positief was. Kun je in België ook meedoen aan Moeders voor Moeders? Weet je al wanneer je gaat testen (met manlief erbij)? Ik duim voor je!

Hallo,
We hebben nu afgesproken dat we pas komend weekend nog een keer gaan testen. Dan ben ik een goeie week overtijd. Dus als ik dan zwanger zou zijn zou het toch zeker een positieve test moeten zijn. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik zwanger ben. Ik zal gewoon een lange cyclus hebben door het ontpillen denk ik.
Moeders voor moeders is in België naar mijn gevoel niet zo bekend. Ik heb er wel al over gehoord en over gelezen. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Die komen dan bij jou aan huis? Ik zoek eens op of dit in België bestaat.
Waar zit jij nu ongeveer in je cyclus? Bijna eisprong of tel je niet meer en laat je 't gewoon komen?
Hopelijk gaat de week vlug dat ik weer vlug kan gaan testen!
Febe

Hai,

Wel goed dat jullie besloten hebben a.s. weekend te testen, maar ja ik weet als geen ander hoe lang zo'n week duurt! Ik hoop voor jou dat je geduld beloond wordt en dat je een positieve test in handen hebt.

Moeders voor Moeders komt inderdaad aan huis voor een soort van intake. Ze doen dan ook nog een test om te kijken of je voldoende HCG in je urine hebt en dan is 't de bedoeling dat je urine op gaat vangen in een soort van maatbeker en vervolgens deze urine in een soort pot/fles met deksel te gooien. Dit hoef je alleen thuis te doen, dus niet op je werk.  1x per week worden deze potten/flessen opgehaald. Heb bij mijn vorige zwangerschappen ook meegedaan, omdat ik het een kleine moeite vind om de urine op te vangen en zo doe je ook nog wat voor vrouwen voor wie 't niet vanzelfsprekend is om zwanger te worden.

En voor wat betreft mijn cyclus, ik ben er niet zo meer mee bezig, en ik zou ook echt niet weten of m'n ei er al aan zit te komen, zou ook maar zo kunnen dat 't ook nog wel zo'n week of 2 duurt.

Doegie!

Terug
Bovenaan