derde kindje in 2008?

Hoi dames,

ik ben ook nieuw hier en zie tot mijn verbazing, ik ben niet de enige die voor een derde gaat en ook de twijfels lijken erbij te horen. Raar bij de eerste wilde ik het meteen en duurde de 8 maanden erg lang, bij de tweede vond ik het wel snel maar rekende ik weer op 8 maanden en was ik binnen een paar weken zwanger en nu dan de derde. Vandaag niet aan de pil gegaan dus net nieuw in ronde 1 3e kindje. Spannend!!!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden als ik mee klets. Vind het zelf erg prettig zoveel herkenning.

groetjes diedoes

Dank jullie wel voor de reacties..

Ik ga het voorlopig nog niet zeggen op het werk, heb idd ook al 2 miskramen gehad, dus ik vind 3 mnd een mooie tijd om het te vertellen...
Een vaste werknemer kan het immers ook overkomen denk ik dan maar..

Wat kamers betreft..we hebben nog een grote zolder, dus misschien dat we de oudste naar naar toe verhuizen.maar een idee is idd dat ze bij elkaar op de kamer gaan..

Een heleboel zorgen, twijfels, nieuwe spannende dingen..ben blij dat ik af en toe eens wat kwijt kan hiero:)

Hey hoi,

Nieuwe meiden gezellig dat jullie "meekletsen"!

Danielle, ik geloof niet zo in die  kosmo-biologische eisprong. Ik heb er nog nooit over gehoord of gelezen. Het zou natuurlijk super zijn een extra kans per maand om zwanger te worden, maar als het zo zou zijn, dan lijkt mij dat er ook wel meer over bekend zou zijn. Bij jou al wat nieuws te melden?

Febe, hoe is 't bij jou? Wanneer heb jij je NOD?

Gezin5 van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou het inderdaad ook nog niet vertellen op m'n werk. En voor wat betreft het vaste contract, ach dat zegt tegenwoordig ook niet zoveel meer hè? Onze kids krijgen overigens wel allemaal een eigen kamertje. Wij gaan onze zolderkamer opknappen voor onze jongste. Wij vinden het nl. erg belangrijk dat ze allemaal hun eigen plekje hebben, en zo kunnen ze elkaar ook niet wakker houden/maken. Wel vind ik het nog steeds een beetje sneu dat onze jongste naar het zolder gaat. Ik vind haar nog zo klein, maar anderzijds krijgt ze daar wel een hele mooie grote kamer.

Diedoes, ronde 1 spannend hè?

Mijn temp is momenteel erg hoog, was gister met vlagen erg misselijk. Als ik dan maar wat at, zakte het ook wel weer weg. Mijn mannetje is er al heilig van overtuigd dat ik zwanger ben, maar ik probeer dat nog wel wat af te remmen. Er heerst hier immers ook buikgriep, dus zou maar zo daar aan kunnen liggen. Mijn NOD is nu waarschijnlijk 4 februari (Rosenmontag), dus nog 10 dagen aftellen!

Fijn weekend!

Hallo allemaal,
Mijn buikpijn is ondertussen helemaal verdwenen. Kan mijn ei geweest zijn maar denk eerder dat het mijn darmen waren...
Mijn NOD is normaal 9 februari denk ik. Nog effe geduld dus. Maar niet te veel op hopen zeker...

Fijne zondag allemaal! Mijn mannetje is net om boterkoeken. Mmmmm...

Hey hoi,

Hier ff een berichtje van mij. Ben vandaag ongi geworden. . Wel balen,  en ik moet zeggen dat ik niet veel meer van m'n lichaam snap. Heb maar 5 dagen een tempverhoging gehad (terwijl dat normaal gesproken 14 dgn zijn). Zaterdag zakte m'n temp al, en zei ik al tegen m'n man nou ik denk dat ik ongi word. Vandaag pas dus!
Ik weet nu ook niet of wij nu wel doorgaan voor een 3e kindje. Als ik weer zo'n ellenlange cyclus heb van 50 dagen en ik zou de volgende ronde zwanger raken dan zou ik dus eind dit jaar uitgerekend zijn. En ik vind dat niet echt een ideale tijd. M'n oudste is op 5 december  geboren. Het  1e jaar geen last gehad, maar de afgelopen jaren was 't na haar verjaardag (en Sinterklaas!) iedere keer weer drama. Geen stem meer en helemaal over de toeren. Afgelopen jaar wilde ze na haar verjaardag naar school, want ze was immers 4 geworden. Daar natuurlijk ook de nodige indrukken opgedaan en je raadt het al in de kerstvakantie knapte ze af. Momenteel is ze ook erg huilerig (terwijl ze dat normaal helemaal niet is), dus denk toch wel dat het allemaal een beetje veel is op dit moment. Dilemma voor ons dus!

He Espritfreak,

jammer dat je ongi bent geworden! Ik begrijp dat de teleurstelling groot is, maar als het wel raak geweest was, dan was je ook al in de herfst uitgerekend. Vrij dicht bij het einde van het jaar. Ik denk dat je dochtertje meer last heeft van de spanning rond de decembermaand en rond beginnen met school, dan van het feit dat haar verjaardag toevallig in de winter is. Mijn eerste wordt 24 feb 5, maar ook zij is de afgelopen maanden erg huilerig geweest (ze is in september begonnen met school en dat ging niet van een leien dakje). En rond spannende feestdagen wordt ze altijd misselijk. Het is jullie beslissing natuurlijk, maar denk er goed over na.

Verder heb ik wel een nieuwtje: Twee stippen!!!!! Ik heb vrijdagochtend getest, voor we een weekendje weg gingen en het is raak! Ik kan het nog moeilijk geloven. Ik denk dat ik 4 tot 6 weken ben, want de test van 11 jan was nog negatief. Heb niet veel tekenen, alleen moeheid en enorme honger, en intense dromen! Ik heb pas 10 april een echo. In maart komt de vroedvrouw langs voor een check-up. Deze keer wil ik een thuisbevalling, want ik vind het ziekenhuis veel te veel volgens hun eigen richtlijnen en agenda lopen. Ben nog steeds overtuigd dat ik beide keren onnodig vroeg ben ingeleid.
Ik moet nu gaan, mijn oppaskindje komt zo.

Hier zijn zwangerschapsglitters voor jullie: *******************************************
(dat schijnt iedereen hier op dit forum te doen)

groetjes Danielle

Hoi Danielle,
Wat een supergoed nieuws zeg! Van harte gefeliciteerd en geniet maar lekker van de zwangerschap. Wel grappig te lezen dat de verloskundige bij jullie komt voor een check-up. Enne groot gelijk dat je dit keer gaat voor een thuisbevalling. Bij mijn oudste moest ik naar het ziekenhuis omdat de weeen afzwakten tijdens het persen, zij is gehaald met de vacuumpomp. De jongste is thuis  geboren en ik zou het zo weer doen. Zo relaxed in je eigen omgeving en wat ik erg leuk vond is dat de 1e testen vh kindje gedaan worden op je eigen bed. In het ziekenhuis werd dat in een kamertje apart gedaan waar ik dus niet bij was. Ook die 1e nacht thuis vond ik heel speciaal. De 1e keer lag ik ih ziekenhuis wakker te liggen en mijn man thuis te woelen. Nu konden we meteen onze gevoelens/verwondering delen. Kortom indien een thuisbevalling mogelijk is DOEN! Enne nog bedankt voor de glitters!

Aan Danielle: wat super!!!! Een dikke proficiat en hopelijk gaat alles goed!!! Veel succes en hou je ons nog een beetje op de hoogte af en toe?
Aan Espritfreak: tja, ons lichaam zit zo raar in elkaar he! Eerst voelen we van alles en dan blijkt dat ons lichaam gewoon een grapje met ons uithaalde... Kan begrijpen dat je 't even niet meer  ziet zitten. Maar volgende keer misschien beter! Anders ga je er later misschien toch wel echt spijt van hebben!
Bij ons heerst er buikgriep dus kan ik helemaal niet meer afgaan op wat ik allemaal voel! Nog een goeie week afwachten... Heb alvast een testje in huis gehaald...
Tot later!

Terug
Bovenaan