Derde kindje, wie ook NR 2

Hoi Suus,

Goed dat je voor vrijdag een afspraak hebt met de huisarts! Toen ik las dat de assistente jouw uitstrijkje had gemaakt, dacht ik goh dat had ik haar ook wel kunnen vertellen, want dat ging bij mij ook zo (dom hè). Dat je vriendin al zo vroeg in de overgang zit, tja daar sta je ook niet echt bij stil als je nog zo jong bent, lijkt me. Heeft ze wel kinderen?. Is wel grappig ik ben ook 34 en op die reden zou ik nou nooit gekomen zijn, als m'n cyclus uit zou blijven. Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om te leren hè? Wanneer kun je trouwens de uitslag van het uitstrijkje verwachten?

Tot later!

Groetjes,

mij

Hoi espritfreak,

Nee, helaas heeft mijn vriendin geen kinderen.
Op haar 30ste is ze met de pil gestopt in de hoop een kindje te kunnen krijgen, maar ze werd maar niet ongesteld. Kuurtje gekregen om menstruatie op te wekken, maar ook toen bleef die uit. Inmiddels was ze al een jaar verder. Toen is ze bij de fertiliteitskliniek in Tilburg terecht gekomen. Daar hebben ze oa op de overgang gecontroleerd. Maar dat bleek het (toen) niet te zijn.
Ze miste een bepaald hormoon. Ze heeft toen een hormoonpompje gekregen en daar heeft ze 2 keer een cyclus mee gehad. Maar helaas nog niet zwanger. Toen werd het middel ineens uit de handel genomen (weet niet waarom). Toen het middel weer op de markt kwam een paar maandjes later, meteen weer geprobeerd, maar zelfs met de maximale dosering niks.
Toen is ze gaan spuiten (wat vrouwen spuiten als ze ivf laten doen). Meteen maximale dosering, dus ze moest rekening houden met overstimulatie. Ze was al bang dat er 10 eitjes tegelijk op springen zouden staan. Niets bleek minder waar helaas. Er was geen enkel eitje tot rijping gekomen. Omdat de gyn het zo vreemd vond, weer op overgang getest en ja hoor! Ze was er al doorheen zelfs!
Dus zelfs ivf was voor haar niet meer weggelegd.
Ze zijn ondertussen een adoptieprocedure gestart nu 3 jaar geleden. Ze zijn door alle keuringen heen en staan inmiddels alweer bijna 2 jaar op de wachtlijst en dat kan nog wel minstens 2 jaar duren. Erg hoor! Ze verwachten een chinees meisje. Maar zij zijn nogal lang 'in verwachting' zo. Mijn vriendin grapte laatst dat onze (ook van een andere vriendin) kinderen straks puber zijn als zij haar eerste kindje krijgt.
Tja, als ik dan aan haar verhaal denk, ben ik allang blij met mijn 2 gezonde kids.
Het is uiteindelijk allemaal zo relatief.

Maar goed, ja dat is de reden dat ik aan de overgang denk op mijn 'jonge' leeftijd.
Wel grappig dat jij ook 34 bent ja. De meeste meiden zijn toch nog iets jonger he.

Groetjes Suus

Haihai,

Suus, wat sneu voor je vriendin zeg. Ik kan me voorstellen dat je hele toekomst dan ineens heel onzeker lijkt. Je hebt toch voor jezelf een bepaald beeld over je toekomst en als je daar altijd kinderen bij ziet, dan is dat toch wel een hele grote domper. Wel goed dat ze nu in het adoptieproces zitten. Kennissen van ons hebben nu inmiddels hun 2e Chinese meisje geadopteerd. Dit meisje is nu 2, een babytje kon niet gezien hun leeftijd. Lijkt me wel lastig om zo ineens een kindje van 2 te hebben die ook nog eens jouw taal niet spreekt, maar goed zij zijn er heel gelukkig mee. Zij is nu een jaar bij huis om de beide kids te kunnen begeleiden.
En ja er zijn ook redelijk veel jonge meiden op het forum, maar ik zag laatst op het zwanger forum dat er daar ook wel een aantal zitten die 38 of zelfs 40 zijn en die nog voor nr 1 gaan. Ik vind dat alleen maar leuk moet ik zeggen. Als het alleen maar jonge meiden zouden zijn, zou ook niet leuk zijn! Ach wat dat betreft hebben wij inderdaad al een luxe-positie, al 2 gezonde kids en nu op naar nr 3!

Groetjes!

Hey Suusie,

Ik wilde je even succes wensen voor morgen! Laat je even weten hoe het is gegaan? Heb je overigens al uitslag van jouw uitstrijkje, of is dat nog te vroeg?

Liefs,

mij

Hoi Meiden,

Leuk dat er weer een nieuw draadje is geopenend! Ongelooflijk dat er 700 berichten waren.
Ik moest even weer bijlezen. Hier gaat alles goed. Ben in afwachting van mijn NOD. Die is namelijk morgen of zaterdag, meestal rond dan 28/29. Dus worden weer 2 spannende dagen. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik ongi wordt, dan valt het altijd mee, hihi.
Suus, dus  morgen naar de huisarts, je hebt groot gelijk dat je heengaat. Het bloed laten prikken geeft vast en zeker meer informatie.
EspiritFreak,hoe gaat het met jou? Waar zit jij in jouw cyclus?
Allemaal een fijn weekend toegewenst,
groeten van melanie

Hoi Espritfreak,

De uitslag kon ik over 3 weekjes over bellen. Maar geen nieuws is goed nieuw voor die tijd. Daarnaast ben ik bij de HA geweest. Hij denkt dat de implanon bij mij gebwoon erg lang 'nawerkt'. Ik heb wel gezegd dat ik het vreemd vind dat ik toch al wel 1 x goed ongesteld ben geweest en 2 x wat bloedverlies heb gehad.
Volgens hem is dat juist gunstig en is er dus al wel sprake van een cyclus en een eisprong. Maar voor de zekerheid heeft hij mij een labformulier meegegeven.
Om LH en FSH te bepalen (LH bij overgang en FSH voor eisprong). Maar hij verwacht dat daar niks bijzonders uitkomt. Ik ben allang blij dat ik nu in ieder geval een klein beetje zekerheid krijg en hoop natuurlijk de overgang uit te kunnen sluiten en dat m'n FSH nog hoog genoeg is en ik dus gewoon een eisprong heb.
De HA  denkt dat de 'bekleding' in mijn baarmoeder nog onvoldoende wordt aan gemaakt, waardoor ik weinig tot geen mestruatie heb (en een evt bevrucht eitje niet kan innestelen), maar wel een eisprong.
Ik wacht dus nog maar 'rustig' af. Ik ben in ieder geval nog steeds niet ongesteld vanaf 21 december2007.
Maar lief dat je zo aan me denkt!

Hoe staat het met jullie? Waar zit jij in je cyclus?

Groetjes Suus

quote: melanie07 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-02-2008 19:43:34'));

Hoi Meiden,

Leuk dat er weer een nieuw draadje is geopenend! Ongelooflijk dat er 700 berichten waren.
Ik moest even weer bijlezen. Hier gaat alles goed. Ben in afwachting van mijn NOD. Die is namelijk morgen of zaterdag, meestal rond dan 28/29. Dus worden weer 2 spannende dagen. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik ongi wordt, dan valt het altijd mee, hihi.
Suus, dus  morgen naar de huisarts, je hebt groot gelijk dat je heengaat. Het bloed laten prikken geeft vast en zeker meer informatie.
EspiritFreak,hoe gaat het met jou? Waar zit jij in jouw cyclus?
Allemaal een fijn weekend toegewenst,
groeten van melanie

Ooo, spannend Melanie!
Weet je al wat meer????

Groetjes Suus

Hoi Suusie,

Hopelijk krijg je over 3 weekje goed nieuws. Inderdaad  na een implanon kan het wel even duren, voordat de menstruatiecyclus zich herstelt. Het is in ieder geval wel vervelend, want daar zit je niet op te wachten als je graag zwanger wilt worden.
Hier zijn helaas op vrijdag de rode duivels gekomen. Ik ga nu ronde 4 in. Hopelijk laat  bij mij het zwanger worden niet zo lang op zich wachten als bij nr 2. Hoe langer het duurt hoe meer ik me verheug op een 3de kindje. Ik heb gelijk afgelopen week  maar een afspraak voor een uitstrijkje gemaakt, want dat kan nu mooi  na mijn menstruatie. Ik had het al even uitgesteld vanwege het zwanger worden, maar moet nu toch maar wezen. Wel grappig,want er zijn geloof ik zo te lezen al meer voor een uitstrijkje geweest. Het is voor mij de eerste keer en kijk er wel wat tegen op.
groeten van melanie

Terug
Bovenaan