Derde kindje, wie ook NR 2

Haihai,

Suusie, weer afwachten, dan kan wachten erg lang duren hè? Ik hoop voor jou dat de labuitslag en de uitslag van het uitstrijkje goed zijn. Wel fijn dat de huisarts je toch voor de zekerheid een bloedonderzoek laat doen, maar het lijkt me ook wel fijn te horen dat hij/zij toch gunstig sprak over jouw cyclus en eisprong! Wanneer krijg je de labuitslag? Ik duim voor je dat je een goede uitslag krijgt en daarna snel zwanger raakt. Hij kon je overigens niet iets geven om de ongi op gang te brengen?

Melanie, wat balen zeg dat je weer ongi bent geworden, ik kan me voorstellen dat je steeds meer naar een 3e gaat verlangen. Houdt goede moed hè! Enne het uitstrijkje maken stelt op zich niet zoveel voor, het is eigenlijk zo gepiept zeg maar. Ik heb ook nog niet zo lang geleden een uitstrijkje laten maken, had al eerder moeten gebeuren, maar ja 1st was ik zwanger vd oudste, daarna mocht je pas een 1/2 jaar na het stoppen vd borstvoeding een uitstrijkje  laten maken, maar ja toen was ik alweer zwanger, helaas daarna 2 x een miskraam gehad, daarna heel snel zwanger van onze jongste en toen mocht ik wel vrij kort na het stoppen van de borstvoeding een uitstrijkje laten maken. (de voorschriften waren weer eens veranderd) Uitslag was overigens OK.

En bij mij, tja waar ik zit in m'n cyclus??? Ik zou het echt niet weten, ik weet ook niet wanneer m'n NOD is, en heb nu ook zoiets van dat ik niet ga tempen. Ik ben bang dat ik dan veel teveel bezig ben met zwanger worden. Wellicht dat ik ga tempen als ik weer zo'n ellenlange cyclus heb of typische kwaaltjes krijg om te zien of ik een hogere temp heb. Dus ook voor mij weer afwachten geblazen . Ik moet wel zeggen dat ik er minder mee bezig ben als de 1e ronde, hebben jullie dat ook?

Hallo meiden,

Ik ben inmiddels bij de HA geweest en heb de uitslagen van bloed en uitstrijkje. Uitstrijkje was gelukkig goed en ook het bloed was in orde. Ik ben niet in de overgang gelukkig! En ben ook niet zwanger (maar dat wist ik natuurlijk al :roll: ).
Nu is het toch echt gewoon weer wachten of ik uit mezelf ongesteld wordt.
Ik wil zowiezo nu een half jaartje (ongeveer) wachten of het alsnog uit zichzelf komt (nu vanaf 21 dec niets meer gehad). Zo niet, dan wil ik toch nog een keer naar de HA voor zo'n kuur om de menstruatie op te wekken in de hoop dat ik dan weer een cyclus krijg.
We moeten ook onze kinderwens even op een laag pitje zetten, omdat ik anders in problemen kom met m'n opleiding. Anders kan ik straks geen examen doen. Even tussendoor was wel gelukt, maar tijdens m'n examens niet natuurlijk.
Dus maar weer even rustig aan doen he.
Ik hoop dat het voor jullie allemaal wat soepeler gaat verlopen!

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Fijn dat de uitslagen goed waren, een hele geruststelling of niet? Ik hoop voor jou dat je ongi niet lang meer op zich laat wachten. Wat voor studie volg je dan en wanneer heb je precies examen? Valt het goed te combineren met de kids? Lijkt me nl best zwaar. Werk je er ook nog bij? Ik werk momenteel 15 uur per week en moet echt zeggen dat ik soms ontzag heb voor vriendinnen die 24 uur per week werken. Mijn man werkt 40 uur per week en volgt daarnaast ook nog een studie en hierdoor komt er ook best veel op mij terecht. Hij gaat iedere donderdagavond naar school en is in het weekend vaak druk bezig met z'n huiswerk, maar ja gelukkig is het maar voor 2 jaar.

Nou doegie, fijn weekend!

quote: espritfreak reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2008 21:40:57'));

Hoi Suus,

Fijn dat de uitslagen goed waren, een hele geruststelling of niet? Ik hoop voor jou dat je ongi niet lang meer op zich laat wachten. Wat voor studie volg je dan en wanneer heb je precies examen? Valt het goed te combineren met de kids? Lijkt me nl best zwaar. Werk je er ook nog bij? Ik werk momenteel 15 uur per week en moet echt zeggen dat ik soms ontzag heb voor vriendinnen die 24 uur per week werken. Mijn man werkt 40 uur per week en volgt daarnaast ook nog een studie en hierdoor komt er ook best veel op mij terecht. Hij gaat iedere donderdagavond naar school en is in het weekend vaak druk bezig met z'n huiswerk, maar ja gelukkig is het maar voor 2 jaar.

Nou doegie, fijn weekend!

Hoi espritfreak,

Ja ik ben enorm opgelucht. Is een derde dus nog niet helemaal uitgesloten.
Ik ben in juli vorig jaar ander werk gaan doen (praktijkondersteuner bij een huisarts) en daar moest ik een post HBO opleiding voor doen voor 1,5 jaar. Ik zal in februari 2009 klaar zijn. Gelukkig vind ik de opleiding tot nu toe goed te doen.
Ik werk op dit moment nog 15 uur, maar ga vanaf april 24 uur werken (dit hebben we financieel nodig, omdat ik in salaris enorm achteruit ben gegaan, maar daar heb ik voor gekozen, omdat ik de onregelmatige diensten in het ziekenhuis niet meer kon combineren met thuis). Ik zie er niet tegenop hoor. De oppas is goed geregeld (oma) en de oudste gaat bijna naar school.
Mijn man werkt ook 40 uur en doet op het moment ook een studie van 1 jaar. Hij is in oktober klaar. ook hij gaat op donderdagavond naar school (ik op dinsdag avond).  Zijn opleiding is best pittig, dus hij is vaak aan het studeren.
Ach ja, ik denk maar zo, volgend jaar februari komen we weer in wat rustiger vaarwater en gaan we allebei waarschijnlijk ook weer meer verdienen (mijn man is lasser en gaat er straks les bij geven is de bedoeling). Ook niet geheel onbelangrijk voor als we strakjes 3 kids zouden hebben.
Hoe lang moet jouw man nog?
Hoe gaat het verder met jou?

Jij ook nog een prettig weekend!
Groetjes Suus

Hoi Suus,

Ik vind het erg knap dat jullie beiden tegelijk een studie volgen, ook nog in combi met jullie kids. Mijn man moet nog tot juni dit jaar en daarna gaat ie weer ad studie, hoe lang deze duurt weet ik niet en of het net zo'n pittige studie is als deze? Is wel grappig, mijn man is ook lasser, weer een overeenkomst tussen ons. Jullie zetten het zwanger worden de komende maanden dus op een laag pitje?  Vanaf wanneer gaan jullie weer ad klus laat ik maar zeggen? Je blijft nog wel dit forum  bezoeken toch? Ik vind het wel gezellie zo.  Ik zal deze keer  geen cyclus van 25 dagen hebben, heb vandaag toch stiekempjes maar eens getempt en deze was dus laag, dus ik heb nog steeds geen eisprong gehad, ik zit nu op dag 17 van m'n cyclus, dus ook voor mij maar weer eens afwachten .

Lillian en Melanie, hoe is 't met jullie?

Groetjes!

Hoi Espritfreak,

Nou, dat is echt wel heel toevallig allemaal he!
Welke studie doet jouw man? Ik weet even niet hoe de studie van mijn man heet, maar het is in ieder geval het laatste jaar om les te kunnen geven. Praktijkgedeelte had hij al en nu doet hij het theorie gedeelte. Hij hoopt straks in het bedrijf waar hij nu werkt, nieuwe lassers te kunnen opleiden. Hij wil daarnaast zelf ook nog wel blijven lassen omdat hij dat nog erg leuk vind.
Waar wonen jullie eigenlijk? Het zou wel heel erg toevallig zijn als jullie ook in brabant wonen (daar wonen wij namelijk).
Omdat mijn opleiding vooral tijd kost en niet zo pittig is, vind ik het wel te doen hoor. En ach, het is nog maar voor een jaartje.
Ik sta nog een beetje in dubio met wel of niet gericht klussen (voor zover dat kan dan).
Eigenlijk wil ik het niet uitstellen, maar het zou wel verstandiger zijn.
Ik mag dus van mezelf nog 1 maandje afwachten, daarna komt het te dicht op het examen en zal ik dus echt mijn verstand moeten laten zegevieren.
Ik zal hoe dan ook nog regelmatig hier te vinden zijn hoor!
Vind het veel te spannend voor iedereen!

Jij hebt dus nog je klusdagen te gaan. Klus ze! We houden elkaar op de hoogte!

Groetjes Suus

Hallo allemaal,

daar ben ik weer, ik ben een weekje gaan skien en was jullie meteen kwijt. Had al een nieuw topic gemaakt, maar Esprit Freak heeft me op de juiste gewezen!!! Dankjewel. En wat balen trouwens dat je cyclus zo mega-onregelmatig is. Hebben ze daar geen pilletjes voor????

Mijn weekje skien was heerlijk en vandaag had ik mijn echo van 11 weken en 2 dagen. Blijkt dat ik 12 weken en 1 dag ben, maar omdat het net geen week scheelt, stellen ze het niet bij, dus houden ze het op 11 wk 2d. Ik ga wel mijn verloskundige om een datum van 12 w en 1d vragen, want dat scheelt me 6 dagen verlof, ha, ha. Ik ben nl. nogal van op de datum bevallen....

Ah fijn, de nekplooi zag er goed uit. Het duurde wel even voordat de kleine zich eindelijk goed liet zien (de nekplooi dan). Ik moest hoesten, maar dat hielp niet (ik hoest al weken, dus dat is al zo gewoon) en toen op mijn zij, even shaken en weer terug en ja hoor. ipv links het hoofdje, rechts het hoofdje en konden ze beter meten. Er kwamen 3 standen uit: 0,9 1,1 en 1,3, dus dat was goed en het neusbotje was goed zichtbaar. Bloed laten prikken en hopelijk heb ik dan aan het einde van de week de uitslag.

Alleen mijn ouders en schoonouders en 1 van mijn broers weten het. Ik werk nl. veel in het weekend en af en toe 's nachts en dat mag van mijn baas niet meer, zodra ik meld dat ik zwanger ben en dan moet ik dus veel door de week gaan werken en dat zie ik nu nog niet zo zitten. Dus ik hoop het tot de 18e week uit te kunnen zingen en dan zie ik wel. Er zijn zoveel meiden die pas laat in de zwangerschap er achter komen dat ze zwanger zijn (en ik ben nog steeds slank en pas mijn kleding nog).
Allemaal veel succes en tot de volgende keer!
Groetjes Ikke

Terug
Bovenaan