Derde kindje, wie ook NR 2

Hai Suus,

Hoe is 't met jou dan? Heb je de eisprong al gehad of weet je het niet? Je tempt niet?
M'n temp is nog steeds niet omhoog gegaan, maar heb sinds vandaag wel wat meer afscheiding, dus zou het dan nu eindelijk zover zijn dat ik m'n eisprong heb???? Is wel gek m'n borsten zijn nog steeds gevoelig en heb nu ook het idee dat m'n eten bovenin m'n keel zit (een soort brok), ook heb ik een erg droge mond (heb ik ook altijd als ik over moet geven) Maar het gekke is dus dat ik niet misselijk ben . Snap jij het nog??
Nou laten we maar goede moed houden en hopen dat we in no-time zwanger zijn.

Doegieeeee!

Hoi Suzan,

We hebben het woensdag verteld aan de kinderen toen de visite weg was. Mijn tante (die oppast) had nl. een rompertje gekocht en een tijdschrift en dat kreeg ik van mijn man toen alle visite weg was. Mijn zoontje zei meteen: oh, een babyhemd. Dus daar vroegen we op door, toen kwamen we met de echo aan, maar dat waren in hun ogen wolken. Toen hebben we het verteld, mijn zoon wil een broertje en mijn dochter (wordt in sep. 4, week voordat ik uitgerekend ben) een zusje. Toen wist mijn zoon wel een oplossing: we hebben een auto voor 6, dus dan komt er erna gewoon nog 1......... Ja, ja, droom verder!

De volgende ochtend begon mijn dochter meteen over wat voor kleertjes de baby dan aan moest en mijn zoontje zei 's middags dat de baby nat zou zijn als die uit mij kwam. Net voordat ze naar bed gingen, zei hij nog even dat ik 3 gaatjes heb. 1 voor de baby, 1 voor de poep en 1 voor het plassen. Tja.... de juf heeft dat ooit eens verteld. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen he, tegenwoordig!!!

Zijn juf heeft hij nog niets verteld, maar inmiddels is de tam-tam in het dorp aardig op gang gekomen. De mail met foto bracht een heleboel leuke reakties, die varieerden van: wat zijn ze groot geworden, wat worden ze groot, wat zijn ze toch schattig, lief, etc... Uiteindelijk belde 1 vriendin op en een ander had het wel meteen in de gaten. Bij de meesten viel het kwartje dus niet na het zien van de foto... Mijn zoon is nl. nogal groot voor zijn leeftijd, dus hele grote broer, vonden ze gewoon normaal, ha, ha. Inmiddels heb ik wel leuke reakties gehad. Bijna niemand, of eigenlijk helemaal niemand, had het verwacht. Tegenwoordig houden zoveel mensen het bij 2.

Vrijdag ben ik bij de verloskundige geweest en het hartje was meteen hoorbaar, dus dat was weer een opluchting. Mijn dochter voelde ik nl. al bij 12 weken. Als ik dan op mijn buik tikte, reageerde zij daarop. Deze kleine reageert nergens op, maar ja, die is al dat gehoest en gesnotter gewend en dat is regelmatig heftiger dan het getik. De verkoudheid houdt trouwens zo lang aan, doordat ik zwanger ben. Alleen hoop ik niet dat ik dan nog 24 weken verkouden blijf........ Zal het eindelijk volgende week eens beter weer worden????

Groetjes en tot later weer!
Ikke

Hallo oud steun en toeverlaat
Hoe gaat het met jullie? Nog geen nieuwe zwangeren? Ik hoop dat deze "club" snel opgeheven wordt omdat iedereen zwanger is.....succes meiden!
Groetjes Lillian

Heey meiden,

Ikke, gaaf zeg dat jouw kindjes zo enthousiast reageerden op het nieuws dat ze een broertje/zusje krijgen. Heb je zelf een gevoel wat het wordt?  Is wel fijn hè dat je meteen het hartje hoort kloppen bij de controles, vooral in de fase dat je het kindje zelf nog niet voelt. Ik vond dat iedere keer weer heel speciaal en bijzonder om te horen. Hoe is 't met jouw verkoudheid, wordt het al wat beter?

Lillian, hoe is het dan met jou? Weten jouw kids al wel dat ze een broertje/zusje krijgen? Hoeveel weken ben jij nu, 13 weken? Alles verder goed met je, nog steeds veel zwangerschapskwaaltjes, of worden deze minder? Ik hoop inderdaad dat Suus, Melanie, Wozy en ik jouw snel kunnen volgen naar het zwangerforum!

Suus, hoe is 't met jouw cyclus? Heb je jouw eisprong nu al gehad? Hoe gaat 't verder met je?

Melanie, voor jou zitten de klusdagen er al weer aan te komen of niet? Succes en hopelijk is het deze ronde raak! Ik duim voor je!

Ik zit inmiddels op dag 47 van m'n cyclus  en nog steeds een lage temp, dus ook nog geen eisprong gehad (denk ik). Begin er zo langzamerhand wel van te balen, maar ja wat doe je eraan? M'n borsten zijn wel wat stevig en met name ah eind vd dag licht gevoelig, wie weet word ik wel ongi en heb ik helemaal geen eisprong deze ronde. Ik hoop in ieder geval snel meer duidelijkheid te hebben. Dus òf m'n ongi, òf een tempverhoging en daarna 14 dagen wachten!

Doeiiiiiiiiiiiii

Hoi Ikke,

Wat leuk zeg! De kids zijn er dus helemaal mee in de wolken!
Ze zijn er al helemaal mee bezig he!
Tja, en 1 zal er zijn/haar zin krijgen  het wordt een broertje of een zusje!
Kan me voorstellen dat niet iedereen hde foto begreep. Want ze zijn natuurlijk broer en zus. Hihihihi! Wat zal jij in een deuk gelegen hebben!
Die verkoudheid herken ik wel. Had ik met de eerste. Heeft ook zo lang geduurd toen (maar niet de hele zwangerschap hoor!).
Ik voelde de kids rond de 14 weken. Dus misschien voel jij deze binnenkort ook wel. Of zit je placenta aan de voorkant? Dan kan het zijn dat het wat langer duurt voor je wat voelt. Ach het hartje heb je in ieder geval gehoord he!
Geniet er maar van!

Groetjes Suus

Hoi Lillian,

Hoe gaat het met je? En hoe heeft jouw omgeving gereageerd op je zwangerschap?
Groei je al een beetje?

Groetjes Suus

Hoi espritfreak,

Lang niks van me laten horen. Heb het even ontzettend druk gehad. Wel goed hoor, want dan ben je er weer niet teveel mee bezig.
Voor mijn gevoel heb ik dit keer een vroege eisprong gehad (dacht het aan het slijm te merken, maar kan me daar ook in vergissen hoor). Tempen doe ik niet, omdat ik door mijn fibro myalgie van mezelf erg wisselende tempen heb. Heeft dus geen nut.
Ik heb wel wat gevoelige borsten nu, maar dat zou wel erg vroeg zijn als dat zou duiden op een zwangerschap. Maar het zal wel zeker hormonaal zijn.
Ik heb mezelf belooft rustig aan te doen dit keer en echt niet voor de 18e april te denken aan testen.
Heb al wel een recept voor een spiraaltje in huis, voor mocht het deze keer niet lukken. Die moet gezet worden de 2de of 3de dag van de menstruatie (als die komt dus). Tja, mijn hoop was al een beetje gevlogen zie je wel. Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik het toch ook niet spannend vind weer hoor! Want wie weet!
Maar ik verwacht er niks van.
Jeetje, jij alweer op dag 47. Ppfffff, daar moet ik weer niet aan denken hoor. Maar goed, ook daar zou ik weer niet van staan te kijken.
Ik hoop maar dat jij ook weer snel duidelijkheid mag gaan krijgen!

Groetjes Suus

hoi meiden!

ik baal als een stekker,gisteren echo gehad om de implanon te vinden en daarna meteen naar de chirurg. Maar..na een half uur wroeten kon ook hij niks vinden. Met open wond en al gauw een ict scan gekregen,niks te zien..wond dichtgemaakt en nu moet ik aanstaande dinsdag dus voor een mri scan naar het ziekenhuis in de hoop dat ze hem vinden....pfff....ik laat de implanon NOOIT meer zetten! Het vervelende is ook nog dat als ze hem niet vinden ik dus zeker 1,5 jaar niet zwanger kan raken omdat hij dan nog hormonen afgeeft, en er zijn gevallen bekend van vrouwen die hem 5 jaar erin hadden zitten en waarvan het hormoon nog steeds in het bloed terug te vinden was...zucht...ik hoop dat er vrouwen zijn die dit lezen en melden dat ie na een mri scan wel te vinden was,want ik heb bijzonder weinig hoop....

Terug
Bovenaan