Derde kindje????

@ Janien,
Hier schelen de oudste en de middelste 3 jaar en 3 mnd..en de tweede en de derde 4 jaar en 7 mnd.
Kids vinden het vnl leuk, zo'n klein zusje, zijn gek op haar. Ze zit natuurlijk wel regelmatig aan hun spullen, en dat vinden ze dan weer niet echt leuk..Ze zeggen dan weleens'' ik wou dat ze groot was''
Overdag is Lieve, zo heet de jongste..alleen thuis met mama, en dat is heerlijk..
Ze kent de namen van de andere twee al een tijdje, en klinkt zo schattig he!
Praktisch in huis gezien, hebben we destijds de zolder verbouwd en daar slapen we nu zelf.
Zo hebben de kids ieder toch een eigen kamer, en is het vol!
Twee op een kamer lijkt me niks!
Jij hebt een tweeling?
Gaaf hoor, en idd als er met een derde een vierde bijkomt...komt ook dat wel goed..Zou wel bijzonder zijn he!

@Estelle, jij dus nog niet begonnen..
Het blijft spannend, maar je hoeft je uiteraard niet te verdedigen voor je keus he!
Bij de nacontrole afspraak die ik ooit had bij de vk, zei ik nog'' Nou, dit was het dan he..meer komen er niet..''
Zegt ze lachend'' Ach, dat weet je maar nooit!!''
Ik denk nu dat het zo goed is, maar ik werk met kleintjes..en het blijft zoooo leuk..
Alleen ben ik me er wel bewust van dat dat altijd zo zal zijn..ook na een vierde..haha
Dus meer kans dat het gewoon zo blijft.
Nu weten we wat we hebben denk ik maar..
Huis past nog, auto past nog etc..
Je weet financieel ook nooit hoe het loopt..en het kost straks genoeg.

Ik lees lekker mee, en geniet mee voor jullie!
haha
Vind dit onderwerp natuurlijk ook erg leuk.
Gr Rina

Rina, jij hebt dezelfde aanpassingen gedaan als wij van plan zijn!
Wij gaan ook de zolder verbouwen. Dat wordt dan onze slaapkamer. Dan hebben de kinderen inderdaad ieder een eigen kamer. Ik vind twee op één kamer ook maar niks.Als het even kan vind ik het het meest ideale dat ieder zijn eigen kamer heeft. Al lukt dat natuurlijk niet altijd.
We hadden oorspronkelijk 4 slaapkamers....maar ik wilde graag een grote badkamer! En aangezien we het toch bij twee kinderen zouden laten (hahaha) hebben we één slaapkamer omgebouwd tot badkamer!
Voordeel is wel dat we nu twee badkamers hebben! De oude badkamer hebben we laten staan en hebben we nu aangepast tot "kinder-badkamer!" Lijkt me op zich wel handig als er straks drie pubers in huis zijn!

Ik denk inderdaad dat de kriebels wel blijven. Ik werk ook met kinderen...misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Mijn man is bang dat ik er steeds meer wil hebben...hahaha
Ik ben daar niet zo bang voor. Ik weet wel dat ik drie genoeg vind. Dan is hier het huis echt vol! Dan is het wel goed zo!
Mij hebben ze altijd gezegd dat ik misschien wel nooit kinderen zou kunnen krijgen....en kijk, straks heb ik er hopenlijk drie!!!!!! Wat wil je dan nog meer!

Groetjes Estelle

Wat heerlijk dat er een groep is waar ik met mijn verhaal terecht kan.

Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Linda, ben 28 jaar en de trotse moeder van 2 jongens. Dylano van 3,5 jaar en Mitchel van 2 jaar. Mijn man en ik willen ook graag een derde kindje.
We hebben gisteren net besloten dat ik de strip van de pil waar ik nu mee bezig ben nog af maak en dat we dan een maand of 2-3 andere anti conceptie gaan gebruiken en dat we dan echt gaan voor een 3e. Qua gevoel willen we het nu al wel, maar we zitten nog midden in een verbouwing. Ik zie het niet zitten om zwanger te zijn in deze puinhoop. Daar komt nog bij dat ik tijdens de laatste zwangerschap nogal last heb gehad van bekkeninstabiliteit en ik niet veel meer kon. Hopenlijk blijft me dat deze keer bespaard, maar stel dat ik daar wel weer last van krijg komt er toch meer op de schouders van mijn man en dat lijkt me niet echt handig als hij nog volop bezig is met de verbouwing.

Ik vind het wel lastig: ik kan nu niet bij iemand terecht met mijn verhaal. Mijn zusje probeert ook zwanger te worden en wil eigenlijk niet dat ik tegelijk zwanger met haar ben. Zij geeft als reden aan dat ze mijn babyspullen nodig heeft en dat als ze dat niet kan lenen, dat ze dan een probleem heeft want ze kan het zelf niet betalen. Ik heb haar altijd gezegd dat ze de spullen mocht lenen als we ze zelf niet meer nodig hadden, maar waarschijnlijk hebben we dus alles zelf nog nodig. Mijn moeder zegt alleen maar dat we moeten wachten tot de hele verbouwing klaar is, wie weet hoe lang dat nog duurt. Ik zeg het dus maar tegen niemand meer dat wij voor een 3e willen gaan, want de reacties zijn dus niet erg positief.

Hopenlijk verveel ik jullie niet met mijn verhaal en kunnen we veel aan elkaar hebben.

groetjes Linda

Hoi Linda!

Sorry dat ik het zeg, maar als jouw zusje geen geld heeft voor babyspullen...dan is dat toch niet jouw probleem?????
Dat zou dat wel heel fraai zijn zeg dat jij je moet aanpassen aan jouw zus? Stel nu, je houdt rekening met haar en je wacht tot zij de spullen niet meer nodig heeft.....
Een box en kinderwagen en kinderkamer heb je zeker een paar jaar nodig en wie weet wil ze nog wel een paar kinddjes.....wacht jij dan al die tijd braaf?????

Jij hebt toch zeker ook zelf voor die spullen moet zorgen????
Ik vind niet dat je moet zwemmen in het geld om een kindje te kunnen verzorgen. Maar het lijkt me toch wel handig dat je iets van geld hebt om een goede basis te verzorgen. Die spullen hoeven echt niet nieuw te zijn. Een baby zal er niet slechter van slapen als hij/zij in een tweedehans bedje ligt.
Op marktplaats vind je vast een heleboel mooie, goedkope spulletjes.

EN ja, wat je moeder betreft.......tuurlijk is een zwangerschap midden in een verbouwing niet het meest ideale. Maar daar heeft ook niemand iets van te zeggen behalve jullie!
Wij zullen ook de zolder gaan verbouwen tijdens mijn (hopenlijk) zwangerschap. Dat is geen mega-verbouwing. Maar we zitten dan toch even in de troep.

Ik heb makkelijk praten, hahaha, tegen een ander. Ondertussen maak ik me ook vreselijk druk om de meningen van anderen!
Welkom bij de club!

Estelle

hoi even voorstellen mijn naam is tess 25 jaar en mama van een zoontje van 2 die noemt Ash en van een dochter Lynn die vandaag 9 maanden is
ik vind het leuk dat er nog mama zijn die graag een 3de willen en aan het klussen zijn
bij mij stond het al vast vanaf mijn eerste zwangerschap dat ik 3 kindjes wilde alleen de man wou niet echt mee
na de geboorte van de lynn wist ik direct dat ik nog 1 kindje wou, gelukkig mijn man ook
dus sinds de geboorte van lynn zijn we terug aan het klussen voor een 3de
hopelijk is het rap prijs want mijn droom is 3 kindjes kort na elkaar groetjes

Hoi allemaal,
@Estelle, ik moest wel lachen om jou reactie op Linda haar zusje.
Het kan toch niet waar zijn dat een ander bepaald wanneer jij wel of niet zwanger mag zijn en wat jij met jou eigen spullen moet doen. Toen ik dat net las gingen mijn haren ook recht overeind staan.  T ' ís wat al die "goedbedoelde" reacties van familieleden.

Wij gaan jaaahaaaa, over een week ook de zolder verbouwen.
Is een kleine verbouwing, want wij slapen er al. Maar we gaan er 2 kamers van maken.
Is nu 1 grote.

@Rina, een oom en tante van mijn man hebben 2 tweelingen. Lijkt me ook erg leuk.
Maar de kans daarop is natuurlijk erg klein. De kinderen hebben dan wel gelijk een speelmaatje in dezelfde leeftijd.

@Linda, Niets weggeven!! Anders ligt jou kind straks in een sinaasappelkistje en die van je zus in een warm bedje.

Gr. Janien

Hoi allemaal,
ik wil alleen maar even zeggen.....3 kinderen is echt super!
Wij hebben er inmiddels 5 (5,4,2,en 3maanden) en dat is helemaal fantastisch! De laatste 2 zijn een tweeling. Een welkome verassing. We gingen voor de 4e, omdat het bij mij ook zo aan het kriebelen was. Ik zie de eerste echo nog voor me, 2 van de bolletjes, super!
Ik ben waarschijnlijk ook zo iemand bij wie het blijft kriebelen. Dat zwanger-wereldje, vind het helemaal fijn. Ik voelde me steeds zo trots, vooral toen tijdens die tweeling zwangersschap. Het idee dat ik dat waarschijnlijk niet meer mee ga maken, vind ik erg jammer.
Moet wel zeggen dat ik bij iedere zwangersschap meer had: 'zal het wel goed gaan, zal het gezond zijn etc.'
Meiden, heel veel geluk en laat al die mensen lekker kletsen.
Ik heb ook vaak opmerkingen gekregen hoor. 'Ik moet er niet aan denken' Ik kon dan alleen maar zeggen, gelukkig dan maar dat het mij 'overkomt', want ik ben er erg gelukkig mee!
Doeg!
liefs, Anne

Terug
Bovenaan