Ik zit altijd met smart te wachten op de kinderbijslag, want dan kunnen er weer luiers en babydoekjes aangeschaft worden. En dan is het helaas ook wel weer op.
Ook ik koop veel met bonnetjes en op aanbiedingen, we moeten toch ergens op besparen om niet meer uit te geven per maand dan er binnen komt en toch gebeurd het keer op keer weer. Op een pasje naar inkomen zit ik niet zo te wachten, want het is ook weer niet zo dat ik graag met mijn minimuminkomen te koop loop.
Van mij zou de kinderbijslag dus best wel flink omhoog mogen. Dan zou ik ook minder afhankelijk zijn van ouders die iets toeschieten. En dat inkomensafhankelijk.... tja, ik vind dat best moeilijk hoor, want wanneer verdien je dan 'teveel'?
Ook ik heb van 'kinderlozen' gehoord dat zij erg benadeeld worden door de belasting enzo en dat wij met kinderen allemaal voordelen hebben. Maar aan de andere kant, als zij over 20 jaar met pensioen willen, moet dat wel worden betaald door onze kinderen. Tenminste, zo is het altijd geweest, wat het kabinet er nu mee wil is mij nog steeds een raadsel.