DISCUSSIE: Kinderbijslag slaat nergens op!

hahaha,ja... daarom zeg ik het ook. mij intereseert het geen bal.. hahaha, ze kunnen beter over me lullen dan van me vreten

Hé Deb,

geweldig dat je je nergens voor schaamt, is ook niet nodig en je moet vooral gebruik maken waarop je recht hebt. Alleen, heel veel mensen die het met minder moeten doen, schamen zich wel vreselijk en zouden van die kortingsbonnen/pas geen gebruik maken. Een bedrag op je rekening gestort krijgen, is anoniem. Maar een kortingspas bij je winkelier laten zien, die toevallig een goede vriendin van je buurvrouw is en heel graag roddelt, is niet anoniem en juist veel mensen op het minimum houden hun armoede graag verborgen. Het kortingsvoordeel zou daarom denk ik niet bij veel mensen aankomen.

groetjes
Mie

d ´r gaat effe iets niet helemaal goed met m ´n pctje volgens mij. Ik dacht net een bericht geplaatst te hebben, maar zag het niet terug. Dus ik zal me wel vergist hebben dacht ik. Typ ik mijn verhaal nog een keer en plaats het, zie ik ineens dat mijn vorige bericht WEL is geplaats......SORRY

mIE

Ik dacht al dat je van mening was dat we je eerdere stukje niet begrepen!

Ik zou overigens ook geen problemen hebben met bonnen, al zou ik daar niet voor kiezen. Maar als het moet, dan kan ik mijn trots/schaamte makkelijk opzij zetten.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat er mensen zijn die dat niet kunnen en dan werkt zoiets niet.
Kinderbijslag inkomensafhankelijk maken, dat lijkt me wel wat.
Sil

Prima om de minder bedeelden minder te laten betalen, maar waarom zijn ze minder bedeeld? De meesten doen echt hun best om te werken e.d., maar er zijn er ook die het lekker makkelijk vinden. Een uitkerinkje hebben, en dan stiekum zwart nog wat bijklussen. Die mensen hebben wat mij betreft dus geen recht op kinderbijslagverhoging, of bonnen, of wat dan ook!

Bovendien wil ik nogmaals zeggen: je bent zo rijk als je je voelt. Wij hebben 1 inkomen omdat we daarvoor gekozen hebben. Hebben daar met kopen van een huis en vakanties e.d. rekening mee gehouden, en dus kunnen we het zo bekostigen.

Kinderbijslag is altijd leuk, maar was er oorsponkelijk omdat mensen de kosten van een kind niet konden betalen uit armoede. Zeker niet voor allen van ons bedoeld dus.

Het heeft te maken met mensen in hun waarde laten.

En onderscheid maken tussen rijk en arm door bonnen of pasjes vind ik echt schandalig en onnodig.   Het kan immers ook via belastingen of inkomensafhankelijke uitkeringen geregeld worden, dan hoef je niet met een - wij hebben een minimuminkomenpasje - rond te lopen. (lekkere stempel op je voorhoofd)

Da's mijn mening.

Ik zit altijd met smart te wachten op de kinderbijslag, want dan kunnen er weer luiers en babydoekjes aangeschaft worden. En dan is het helaas ook wel weer op.
Ook ik koop veel met bonnetjes en op aanbiedingen, we moeten toch ergens op besparen om niet meer uit te geven per maand dan er binnen komt en toch gebeurd het keer op keer weer. Op een pasje naar inkomen zit ik niet zo te wachten, want het is ook weer niet zo dat ik graag met mijn minimuminkomen te koop loop.
Van mij zou de kinderbijslag dus best wel flink omhoog mogen. Dan zou ik ook minder afhankelijk zijn van ouders die iets toeschieten. En dat inkomensafhankelijk.... tja, ik vind dat best moeilijk hoor, want wanneer verdien je dan 'teveel'?  
Ook ik heb van 'kinderlozen' gehoord dat zij erg benadeeld worden door de belasting enzo en dat wij met kinderen allemaal voordelen hebben. Maar aan de andere kant, als zij over 20 jaar met pensioen willen, moet dat wel worden betaald door onze  kinderen. Tenminste, zo is het altijd geweest, wat het kabinet er nu  mee wil is mij nog steeds een raadsel.  

Terug
Bovenaan