DISCUSSIE: Kinderbijslag slaat nergens op!

ja, inderdaad, dat vind ik ook zo ´n flauwekul, dat kinderlozen vinden dat ze minder belastingvoordeel hebben. Slaat nergens op, want zij hebben ook de kosten van kinderen niet. En de kosten overschrijden het belastingvoordeel ruimschoots!! Net wat je zegt, onze kinderen zijn ook de toekomst van de kinderlozen.

groetjes
Mie

Natuurlijk hebben kinderlozen ook geen kosten aan kinderen, maar die zijn vast ook niet allemaal blij dat ze geen kinderen hebben!!!
Hoeveel mensen zijn er niet die jaren bezig zijn en zo graag kinderen hadden gewild. Het is denk ik ook een groot stuk frustratie, en voor mij erg begrijpelijk.

van die kinderlozen had ik er zelf een kunnen zijn, want we hebben er lang over moeten doen met alle problemen die daarbij komen kijken,  dus die frustratie en dat  verdriet begrijp ik heel goed, maar daar ging het ook niet om. Het ging over belastingvoordeel en dat als je geen kinderen hebt, je (of je daar nu  blij mee bent of niet) dus ook geen afhankelijke kosten hebt

groetjes
Mie  

Geloof dat er iets niet helemaal duidelijk is... Dat ik niet merk dat het op mijn rekening wordt gestort zegt niets over het feit dat ik er niet blij mee ben!!!
Tuurlijk ben ik blij dat ik wat extra's krijg maar ik ben ook erg blij dat mijn man zoveel in zichzelf geinvesteerd heeft en een onwijs goede, particuliere (die hij dus zelf moest betalen) opleiding gevolgd heeft in het buitenland en dus erg veel inzichzelf in zich geinvesteerd heeft waardoor wij nu als beloning een luxe leven kunnen leiden!
Ik zie het dus ook als een beloning voor de jaren die wij geinvesteerd hebben om te komen waar we nu zijn....
Vaak leef je ook naar wat je verdient... Helaas zijn er mensen die bijv een te hoge hypotheek nemen en daardoor lening op lening af moeten sluiten voor 'onnodige' zaken of om zich uit situaties te 'redden' waar ze zichzelf dus in geplaatst hebben!
We zijn allemaal 'wijs' genoeg om een levensstijl te kiezen waarvan we denken dat die bij ons past en er zijn uiteraard situaties waarin het door 'vervelende' zaken/gebeurtenissen allemaal tegenzit maar over het algemeen moeten we er gewoon voor zorgen dat we allemaal onze eigen broek op kunnen houden!!
Of dat nu is met dat beetje kinderbijslag wat niet opvalt of dat je van mening bent dat het een fantastisch bedrag is voor een bepaalde uitgave die je moet maken, het maakt niet uit een ieder heeft er recht op!
Dus laten we maar gewoon hopen dat er een positieve verandering komt hierin of dat nou de belasting verlagen is of de kinderbijslag omhoog we moeten het afwachten want helaas hebben wij er weinig over te zeggen!

Groetjes L81

Sjonge jongen wat een heisa wordt er van dit onderwerp gemaakt zeg......pff

uhmmmm.... nu kán ik me eigen nog herinneren dat "iemand" het hier stil vond... en het een goed idee vond om discussies te gaan houden...
Van de vele, waar we het allemaal met elkaar eens zijn, hebben we er nu 1 gevonden die lekker gaat.... (verdeelde meningen)

Tis ook nooit goed hé??

groetjes Debby... die je nu met 100 kilo zout moet nemen

Hoi,

Ik ben het niet eens met de stelling. De kindersbijslag is iets dat je 'krijgt'. Een extraatje, een potje om aan je kind te besteden of bijvoorbeeld de kinderopvang van te betalen. Het is niet bedoeld om er je kind van te onderhouden. Denk dus dat we een gegeven paard niet in de bek moeten kijken maar blij moeten zijn dat we deze 700 euro per kind per jaar toch 'zomaar' gestort krijgen.
Een kind, daar kies je zelf voor. Het lijkt me dus dat wij als ouders zelf voor de kosten die deze keuze met zich meebrengt moeten opdraaien. De overheid hoeft 'onze kinderen' niet te onderhouden.
Overigens; wanneer dat wel zo zou zijn zouden wij als belastingbetalers heel slecht af zijn. Want hoe dan ook; uiteindelijk betaal je het zelf.

Dus mijn   mening is; wees tevreden met wat je krijgt, kijk een gegeven paard niet in de bek!

Groetjes, Amy, mv Senna (10 mnd)

Was natuurlijk te verwachten dat je daarop zou reageren...
Ik wil zeggen dat ik het helemaal eens ben met wat L81 zegt!

Terug
Bovenaan