Doorslapen!

Hallo allemaal

Jaja, er is een mijlpaal bereikt. Nils heeft voor het eerst doorgeslapen tot half 8 (oude tijd). Laatste fles om 12 uur met een schepje Nutriton erin en meneer sliep door. Ik heb er nog niet van geprofiteerd; ik heb hem regelmatig zich uit horen rekken en wachtte op het moment dat hij ging huilen, maar toch ben ik zeer tevreden. Vanmorgen ook nog eens de eerste echte lachjes, dus wat wil ik nog meer???
Het lijkt er sowieso op dat hij een sprongetje heeft gemaakt; hij ligt nu al anderhalf uur heel lief gericht te kijken naar de babygym. Ook al iets nieuws.

Nu nog ff afwachten of hij dit meerdere nachten achter elkaar kan.

Zijn er al meer baby's die doorslapen?

Groetjes, Sheila (m.v. Nils 23-02).

Tijmen krijgt om een uur of 11 zn laatste fles en slaapt dan (meestal) door tot een uur of 5, 6...absoluut geen klagen dus. Hij slaapt alleen na de fles wat onrustig door zn maagzuur maar ook dat gaat steeds beter. En hij snurkt haha maar dat doet zn oudere broer ook.
Liefs, Elle

was het maar waar!
Swen komt voor de laatste voeding rond 10 uur, dan tussen 2 en 3 en dan weer tussen 6 en 7.

maar hij slaapt daarna heel makkelijk weer verder, dus meer dan een half uurtje tijd kost het me niet 's nachts.

zou er een verschil zijn tussen bv en fv en doorslapen?

Nog lang niet!! Cas kwam tot afgelopen woensdag strak elke 3 uur. Ook snachts. Na woensdag ging hij ineens langer slapen (4 uur en 1 keer zelfs bijna 5 uur).

Afgelopen nacht had ie om 10 uur zijn avondvoeding. Om 1 uur werd ie weer wakker, dus ik eruit en eerst even naar de wc. Toen ik terug kwam lag meneer weer heerlijk te slapen. Toen ben ik ook maar weer naar bed gegaan in de veronderstelling dat ie zo wel weer wakker zou worden. En toen werd het ineens half 5. Had ie dus mooi de 1 uur voeding overgeslagen.

Ik merkte vanmiddag met kolven ook dat ik ineens veel meer melk heb, dus misschien dat ie nu wat meer kan drinken en daarna iets langer slapen. Ik hoop het maar want we zijn hier allebei helemaal gaar.

Hoi,

Noortje krijgt tussen 22:00 en 23:00 haar laatste voeidng (BV). Dan komt ze tussen 3:00 en 4:00 en dan weer rond 7:00 uur/.
Ik heb er niet zo;n problemen mee. Ze drinkt 10 min en dan leg ik haar weer terug.

Er zit verschil tussen BV en FV in die zin dat FV moeilijker verteerbaar is, waardoor de kindjes er langer op kunnen slapen (vooral als er extra melkpoeder of rijstebloem aan toegevoegd wordt voor de nacht)

Laura is nu 3 1/2 week oud en slaapt nog niet door. Had dat ook nog niet verwacht eerlijk gezegd. Wat wel fijn is is dat ze 's nachts pas tussen 3 en 4 uur komt. Ze krijgt tussen 10-11 haar laatste voeding en komt daarna pas weer tussen 2-4 uur. De volgende voeding is meestal rond 7 uur. Dus we mogen niet klagen. Ze slaapt ook weer snel door. Ik moet eigenlijk zeggen dat ze al tijdens het voeden weer in slaap valt. De ene keer ben ik maar 10 min aan het voeden en de andere keer heeft ze veel honger en drinkt ze 30 min. Dan moet ik zelf uitkijken dat ik niet in slaap val...
We zijn wel langzaam de borstvoeding aan het afbouwen. Overdag heeft ze aan mij alleen niet genoeg en komt ze om de 2 uur 's morgens en 'savonds tegen 6 uur ook om de 2 uur. Het is niet bij te houden en ik heb last van kloven dus is het erg pijnlijk. Maar ze doet het verder goed en groeit ook goed.
Ik las bij een andere topic dat sommige van jullie meer dan 100 cc kunnen kolven uit een borst. Bij mij komt er met veel moeite 60 cc uit. Dat zal ook wel verklaren waarom ze niet genoeg heeft overdag.
Succes met alles en geniet lekker van  jullie kleintjes...

Hoi Eefje,

Als je 60 ml uit 1 borst haalt en uit de andere ook 60 ml, dan heb je echt wel genoeg hoor. Cas is nu ruim 6 weken en drinkt ongeveer 130 ml uit een flesje als ik heb gekolft. Hoeveel hij uit een borst haalt weet ik niet, maar baby's krijgen er altijd meer uit dan een apparaat.

Jouw kindje is nog maar 3 1/2 week, dus dan is het ook logisch dat ze minder drinkt dan een kindje van meer dan 6 weken. En door haar vaak aan te leggen bevorder je ook je eigen productie.

Lastig dat ze overdag zo vaak wil drinken. Bij Cas is dat heel erg wisselend. De ene keer wil hij na 2 uur al en de andere keer komt hij pas na 4 1/2 uur.

Geloof het zelf nog niet! Maar ze heeft vannacht doorgeslapen! En dat bij 5 weken!
Ze kreeg om 22:00 uur BV en dan pas weer om 6 uur!
Maar het is nog de vraag of dat zo doorzet!

Over de borstvoeding, te weinig melk komt vrijwel nooit voor. BV is een kwestie van vraag en aanbod. Door vaak aan te leggen maak je meer melk aan.

Een handig rekensommetje ivm afgekolfde melk uit een flesje geven is:

Het aantal kg maal 150 en dat delen door het aantal voedingen op een dag.

Noortje is ongeveer 5 kg maal 150 is 750. Gedeeld door 6 voedingen is 130.
Per veoeding zou ze dus ongeveer 130 cc moeten dirnken. Het is een richtlijn die je een beetje aankunt houden.

Groetjhes

Terug
Bovenaan