Doorslapen!

Wauw, nu al doorslapen... daar kan ik ook alleen maar van dromen!

Nou ja, in theorie zou ons meisje (bijna 6 weken) ook door kunnen slapen, want vanaf week 1 (!) heeft ze al een moment dat ze 5-7 uur tussen 2 voedingen laat! Helaas, helaas, voor mij is dat moment niet 's nachts...

Neem bijvoorbeeld vannacht: voeding 20:30 uur, en de volgende om 2:45 uur, dus met een tussenpoze van 6 uur... en helaas kwam ze toen om 5:00 en 7:00 uur weer :-(

Ze zit nog steeds op 8 (borst)voedingen per dag, dus dan komt ze vaak om de 2 uur.

Ik wacht maar (ongeduldig, ha ha) tot ze het zelf anders gaat regelen...

@Madelief: 10 minuten drinken en dan klaar!? Wauw... ben jaloers! Mijn meisje drinkt 15-20 minuten aan de ene borst en dan nog 10-15 minuten aan de andere. Een voeding duurt bij mij dus eigenlijk altijd 45 minuten inclusief een verschoning. En als ze dan niet meteen wil slapen, ben ik dus zo een uur wakker 's nachts! (en dan komt ze dus soms een uur later weer...)

Hier nog een dame die al doorslaapt. De laatste 2 nachten in ieder geval, hopelijk blijft dat zo. Ze krijgt om 23.00 uur de laatste voeding, daarna in haar bedje, even pa of ma erbij om haar in slaap te krijg met haar speentje (meestal +/- 15 minuten) en dan slaapt ze! Dat is dan meestal rond 23.45 uur tot 7.45 uur....luxe!!
Ik ben benieuwd hoe lang dit zo blijft. Daarvoor sliep ze meestal pas rond 1.00 uur.
Ze drinkt ook helemaal niet lang, dus ik vind het niet erg als ze voor een voeding komt. De ochtend voeding moet ze altijd even bijtanken, dan is het een kleine 10 minuten per borst. Overdag meestal maar zo'n 6 minuten aan de ene borst en dan de andere een paar slokken dus maar een paar minuutjes.
Ondanks dat is ze tot 2 weken geleden ruim 200 gram per week gegroeid. Morgen ga ik weer even wegen, ik weet het van de laatste 2 weken niet, maar heb er wel een goed gevoel bij.
Overdag komt ze meestal om de 3 uur, maar vandaag om de 4 uur. Meestal zit ik op 6 voedingen per dag, soms op 5. Ik denk dat ze eigenlijk wel naar 5 kan en dat we er langzaam naar toe gaan. Vorige week zat ik nog wel eens op 7, maar dat heb ik al lang niet meer gehad. Ideale dame dus!!

Mmh mv Yinthe (17-02-2009)

maar 5 voedingen?
Swen komt toch echt wel 7 en vaak 8 keer per dag hoor!

Ennuh Karin... dat inslapen is bij ons gelukkig makkelijk. Als Swen 's nachts komt (voordat hij gaat huilen, dus al smekkend), dan geef ik hem de borst en is hij in 15 minuten klaar. ik voel dan aan de pamper of hij vol zit... is dit niet zo, dan leg ik hem weer terug in de wieg en slaapt hij na wat uch en ach weer verder.

ach als het me 20-30 minuten per nacht kost, dan maakt het mij niet uit als hij nog een keertje komt hoor!
ik voed hem trouwens lekker liggend op bed.

Hoihoi

Nou, zo langzamerhand durf ik te geloven dat Nils nu echt doorslaapt; 3 keer achter elkaar wakker worden na kwart voor 7 is geen toeval meer! Hij krijgt nu ook 5 flessen van 160 cc.en dat gaat goed naar binnen.

Ook zijn we naar het cb geweest. Als voedingsadvies kreeg ik ook mee dat we mogen voeden op aanvraag haha. Heel fijn, want Nils heeft na de fles van 4 uur altijd ongeveer om half 7 honger. Op andere momenten zit er weer meer tijd tussen (hij slaapt tussen de middag 4 uur). Verder is hij nu 55 cm en ruim 4800 gram. Gaat lekker dus!

Hopelijk gaat het met jullie en jullie kids ook goed...

Groetjes, Sheila en Nils (morgen alweer 6 weken!).

Hoi, Foort & Bram slapen ook door sinds bijna 2 weken. Toen ze 8 weken waren ben ik ze een beetje gaan trainen, dwz: een aantal keer de tutjes in de mond gestopt toen ze 's nachts wakker werden en wat meer in de laatste voeding gedaan. Na 2 nachtjes hadden ze het door.

Ze krijgen nu om 19u de laatste voeding beneden, daarna gaan ze in bad of onder de douche met papa of mama en dan meteen naar bed. Om 23u krijgen ze dan de nachtfles, maar dat doen we in het donker in ons bed. Ze komen dan rond de klok van 5.30u weer, maar de laatste paar dagen komen ze zelfs pas tegen 6.30u!

Omdat wij een tweeling hebben, voeden wij "op de klok" en dus niet op verzoek, dus vandaar dat ik zelf het heft in handen heb genomen om ze te leren doorslapen!

Wij klagen niet!!

Groetjes, Leonie

Terug
Bovenaan