Doorslapen!

Pfff ik ben jaloers...

Om 19u voed ik Mirthe, dan maak ik haar om 23u wakker en voed ik haar half slapend (bijna niet wakker te krijgen) en een paar weekjes geleden kwam ze dan rond 4u weer... maar nu... om 2:30u weer en dan weer rond 5u-6u...

Tips?

Liefs Sabina

@ Vlinder: mijn tip? Niet meer wakker maken om 23:00 uur en zelf lekker op tijd naar bed! Ze drinken dan toch nauwelijks en ze slapen slechter als je hun diepe slaap verstoort.

Eveline mag het zelf bepalen en die had eerst tijden: 19:00-1:00-5:00 uur.
Toen verschoof ze het naar 21:00-3:00-6:00 uur
En inmiddels is het sinds een weekje 21:30-4:30-7:00 uur geworden! Ik ga zelf meteen na die laatste voeding slapen en heb dan een ongestoorde ruk van 6 uur slaap! En dat scheelt...

Hallo allemaal!

Nou, over doorslapen gesproken; deze nacht was het per ongeluk 12 uur lang doorslapen. Mijn man geeft altijd de laatste fles, maar was op de bank in slaap gevallen. De fles van 19.00 was dus de laatste. Wordt Nils pas rond 7.00 's morgens wakker... Snel maar een fles van 200 cc gegeven en 4 uur later weer. Zometeen maak ik hem wel wakker, want voor zo lang slapen is het nog echt te vroeg. Het risico dat ik zijn nachtritme verstoor, neem ik maar.

Het geeft me wel vertrouwen dat het doorslapen er wel in zit.

Groetjes, Sheila (m.v. Nils 23-02).

hoi hoiiii,
Tyson slaapt vanaf 1e paasdag ineen keer door. Hij krijgt om 23.00 uur laatste voeding ( fv) en om 7 uur word meneer heel vrolijk wakker ( soms wakker maken) en dan lacht hij naar me zo van heb je ook lekker geslapen .; heeerlijk!..

groetjes suuz mv Tyson vandaag 11 weken

Hoi Sheila (en de rest),

Ik zag dat jullie per ongeluk 12 uur er tussen hadden gelaten?
Wij doen dat sinds deze week expres. Sterre is nu 11 weken.
Ze krijgt 's avonds om 7 uur laatste fles en wordt dan rond 7 uur de volgende morgen wakker. En zelfs dan is er nog geen nood, ze kan nog rustig wachten op haar flesje.
Ze krijgt dus nog maar 4 voedingen van 200 ml (overdag om de 4 uur). Sterre is al wel ruim 6,5 kilo en mag dus ook op 4 voedingen zitten. Ze is nog wel wat jong, maar cb vond het prima als ze zelf niet om meer vroeg.

Wat een verschil met onze oudste zoon. Die kreeg bv en was hem nooit genoeg. Altijd driftig als hij honger had (las het bij andere moeders ook al). En nooit een ritme, altijd maar weer de vraag wanneer hij kwam.
Dus deze mama geniet van dit heerlijke tevreden meisje!

Hoi,

Cas zit ook op 7 of 8 voedingen per dag. Maar snachts doet ie het eigenlijk heel goed. Hij begint alleen de nacht soms te vroeg. Dan heeft ie tussen 7 en 8 een voeding en slaapt dan tot ruim  na 12 uur. Tussendoor wakker maken heeft geen zin. Dan slaapt ie daarna toch korter. We gaan dus maar gewoon vroeg naar bed. Is voor mijn man ook wel lekker omdat meestal de wekker om half 6 of 6 uur staat.

Hey!

Sinds 2 weken slaapt Lise ook 's nachts door, wat een verademing zeg!

Ik ben ook met de bv aan het afbouwen. Het ging opzich erg goed, alleen raakte ik wel erg veel gewicht kwijt en begon een beetje op een zombie te lijken.
Nu ben ik fv en bv aan het combineren.
Lise krijgt tussen 19 en 21 (net hoe de dag loopt) haar laatste fles en slaapt dan door tot (tussen) 5 en 7. Vanmorgen zelfs tot 8.30!!!
Lise is nu 10 weken, en dus vanaf ongeveer 7.5 a 8 weken ging ze doorslapen..

groetjes
Linda

Terug
Bovenaan