Dreumes 23 maanden (bijna 2) praat niet en begrijpt bijna niks

Najoee

New member
<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Ik heb een kindje van inmiddels bijna 2 jaar. Hij praat niet, met niet praten bedoel ik echt helemaal niet praten. Ook geen papa of mama. Ook lijkt hij niks te begrijpen. Reageert ook niet of nauwelijks op zijn naam.</p><p>Af en toe brabbelt hij een beetje in zijn eigen taal.</p><p>Hoor ik me nu zorgen te maken? Of zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt met hun kindje en vervolgens alles goed gekomen is? Ben benieuwd naar jullie ervaringen !!  </p>
 
Ik zou mij zeer zeker zorgen maken als hij niet eens op zijn eigen naam reageert. 


Maak een afspraak bij het Cb en of huisarts kunnen zij met je meedenken
 
Ik zou ook aan de bel trekken bij huisarts of logopedist. Niet voor het niet praten, maar het niet reageren op de naam en niets lijken te snappen. 
Succes en sterkte! 
 
Jawel, hij hoort zeker wel. Als ik bijvoorbeeld pepa pig zeg of hij hoort dat de televisie aangaat komt hij vanuit de andere kamer meteen naar de tv gerend. 

Ook als ik klap eens in je handjes zing doet hij mijn handen vasthouden en mee klappen.
 
Pardon? Ik probeer al maanden lang een afspraak te maken, ben zelfs op het spreekuur geweest en heb ze recentelijk nog gebeld. Bleek dat het niet eens was door gegeven om überhaupt een nieuwe afspraak te maken. Heb ook mezelf geuit dat ik binnen max een maand een afspraak verwacht aangezien ik nu al een paar maanden wacht.
Als ik dan nog de behoefte heb om een een topic te openen doe ik dat zeker. Als het me niks zou uit maken zou ik er ook niet iedere keer dingen over plaatsen. Ik ben gewoon oprecht benieuwd of er andere ouders zijn die hier ervaring mee hebben. 


Trek dus vooral niet zomaar conclusies. Thanks?
 
Jeetje wat een reactie van sneeuwwitje... Beetje snel oordelen vind ik dat..
Hoe gaat het nu @Najoee ik heb namelijk een dreumes van 16 maanden nu met hetzelfde probleem en oren zijn idd niet het probleem met 18 maanden ging de kinderarts ons bellen om een afspraak te maken bij de logopedist.. Want dan moest mijn zoontje toch echt wel wat woorden zeggen. Ik heb wel een verhaal gehoord van iemand die haar dochter ging met 2 jaar pas echt praten en ineens heel veel. Maar mijn dreumes reageert ook helemaal niet op zijn naam... 
 
Jeetje wat een reactie van sneeuwwitje... Beetje snel oordelen vind ik dat..
Hoe gaat het nu @Najoee ik heb namelijk een dreumes van 16 maanden nu met hetzelfde probleem en oren zijn idd niet het probleem met 18 maanden ging de kinderarts ons bellen om een afspraak te maken bij de logopedist.. Want dan moest mijn zoontje toch echt wel wat woorden zeggen. Ik heb wel een verhaal gehoord van iemand die haar dochter ging met 2 jaar pas echt praten en ineens heel veel. Maar mijn dreumes reageert ook helemaal niet op zijn naam... 
 
Terug
Bovenaan