Dreumes 23 maanden (bijna 2) praat niet en begrijpt bijna niks

Hey mama's, zl is 18m oud en reageert ook weinig op zijn naam. Zegt ook nog niet (geen mama of papa)... ik maak me zorgen. Bij CB wil ik niet terecht, vanwege eerdere slechte ervaring met mijn zoontje. 
 
Jaja dat begrijp ik. Maar wil op dit moment nog niet die "medische" molen starten. Als kind was ik ook enorm loom/traag en heb echt op latere leeftijd een klik gemaakt. Ik zoek hier vnl. wat lotgenoten/erkenning.. 
 
Praat je kindje wel in zichzelf? Leest hij zelf boekjes? Hoe reageert hij op andere kinderen? Onze zoon is iets jonger, maar zegt alleen papa en mama als het heel hard nodig is. Op zijn eigen naam reageert hij ook lang niet altijd, maar daar maak ik me geen zorgen om!
 
Hij brabbelt wel af en toe. Soms ook wel in zijn slaap als hij een drukke dag heeft gehad. Andere kindjes, tja dat is het moeilijke met heel het covid gebeuren. Hij gaat niet naar een KDV, maar wordt opgevangen door mijn schoonouders. Daar allemaal volwassenen en geen kids. Als hij dan een kindje ziet - once every 3 months - dan is hij niet geinteresseerd. Als hij ons iets wil duidelijk maken, doet hij dat met behulp van mmmm of wat gebrul. Als er iets op tv komt wat hem niet aan staat, maakt hij dat zo duidelijk. Ziet hij een bril liggen op tafel, geeft hij dat aan en komt hij tussen de benen zitten zo van haal je gsm nu maar naar boven. Maar in een boek of wat dan ook is hij niet geïnteresseerd. Zolang het lawaai kan maken is het goed.
 
Mijn schoonbroer sprak zelf pas tegen 3 jaar. Mijn schoonmoeder is destijds met hem naar de KA geweest en die gaf aan om het tijd te geven. 


Als kind was ik zelf niet van de snelste, integendeel... 
 
Onze zoon van bijna 19 maanden praat ook nog niet. Heeft een paar maanden geleden wel een paar x mama en even papa gezegd. Maar toen ging meneer kruipen en daarna lopen. Denk dat hij zich daar op concentreer. En daarna het praten op gaat pakken. Probeer zo veel mogelijk te lezen en te praten. Cb heeft wel aan gegeven dat ze als hij 2 jaar is ze onderzoeken gaan doen. Maar hij hoort en begrijpt ons heel goed.
 
Hallo Allemaal, 
 
Echter heb ik een kind van 24 maanden
 Hierbij reageert kind ook niet op zijn naam en zwaait ook niet. Hij lijkt niet veel te begrijpen als ik hem roep. Maar motorisch doet hij het wel goed. Vroeg met lopen en begrijpt wel paar dingen maar nog niet alles. Ben 3 x naar de kno arts geweest en ze zagen geen vocht
 Op dit moment maak ik mij wel zorgen. 
 
Hoe is het met jullie afgelopen? Gr 
 
Het is inmiddels al een tijdje geleden dat je deze vraag postte, maar ik herken mijn zoontje van 24 maanden er nu enorm in. Hij praat nog niet, zelfs geen mama of papa, en hij begrijpt weinig vind ik... Hoe is het momenteel met jouw kindje? 
 
Terug
Bovenaan