Dreumes 23 maanden (bijna 2) praat niet en begrijpt bijna niks

Mijn dochter was 23 maanden 2,5 toen ze pas begon met praten maar ze snapte wel alles en reageerde ook op haar naam. Ik zou dus net zolang aandringen totdat ze een afspraak voor je inplannen. Succes!
 
Hoi Najoee
 ik heb de zelfde probleem met mijn kind. Hij is 30 maanden praat niet en begrijpt niks zwaaien en aanwijzen ook niet. 
Mijn kind heeft ook rare trekjes. 


ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen of denken voor mijn kind. 
LAAT ME AUB WETEN HOE HET NU MET JE KIND GAAT, IK HOOP DAT ALLES IS GOED GEKOMEN.
 
Hallo Najoe, wat ontzettend vervelend. Ik snap dat je je zorgen maakt. Ik zou kijken of je een afspraak kan maken bij het CB (bij ons kun je een "terugbelverzoek" indienen. )
In de tussentijd kun je opzoeken wat je allemaal kan doen om de spraaktaal op gang te brengen. Op het internet staan goede tips. 
De stappen die het CB meestal neemt zijn als volgt : eerst doorverwijzen naar het audiologisch centrum (je wilt namelijk sowieso het gehoor getest hebben en ze doen ook een neuropsychologisch onderzoek) en afhankelijk van wat daaruit komt vervolgstappen ondernemen. Je kan ook een verwijzing aan de huisarts vragen voor het audiologisch centrum als het CB te lang duurt. 
Succes! 
 
Snap heel goed dat je je zorgen maakt. Heb helaas geen ervaring, maar hopelijk krijg je snel de hulp die je wilt.

En dan over die reactie van sneeuwwitje; ik dacht dat dit een forum was waarop we elkaar niet veroordelen. Echt jammer om zoiets tegen te komen.
 
Ik zou zeker bij geen reactie op de eigen naam wel aandringen op een vervolgonderzoek.. Veel dreumesen praten nog niet flink rond die leeftijd (dat is dus niet gek) maar ze snappen best veel. Ze zouden dus ook kleine taken en vragen wel moeten snappen. (het kan ook een interesseprobleem zijn). Hopelijk kan je snel met een professional in gesprek :)..
 
Dag allen, mijn zoon van 20 maanden heeft ook hetzelfde simptonen, ik zou graag weten hoe goed het gaat nu met je kind. Ik heb gehoor test laten doen en alles is prima. 
@Najoee
@Gebruiker10302908 
ieder advies is waard, graag jullie ervaringen met me delan
en bedankt
 
 
Dag allen, mijn zoon van 20 maanden heeft ook hetzelfde simptonen, ik zou graag weten hoe goed het gaat nu met je kind. Ik heb gehoor test laten doen en alles is prima. 
@Najoee 
@Gebruiker10302908 
ieder advies is waard, graag jullie ervaringen met me delan
en bedankt
 
Terug
Bovenaan