Dreumes oktober 2019

Fijn om te horen dat er meerderen zijn die gewoon toegeven ;) mijn man zegt dan: zo leert ze het nooit. Maar om 04:00/05:00 vind ik het toch makkelijker. 
Ze wordt inmiddels om 04:30 wakker, dus er zit vooruitgang in hehe. Echt doorslapen heeft ze maar 1 of 2 keer gedaan. 
Nog meer mensen die al spelen met het idee van een tweede? 
 
Kijk 4:30 dat is vooruitgang... ik vind het als ik moet werken niet super fijn als ze laat in de nacht komt. Want dan drinkt ze niet zo goed als we weg moeten. Maar in het weekend juist perfect want dan kan ze daarna weer wat langer doorslapen. Maar niet gestoord worden in je slaap is ook wat waard! Je denkt ik doe het best prima op gebroken nachten; maar als je weer eens ongestoord kon slapen denk je ik mis toch wat... 
ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik graag een 2e kindje zou willen. Maar ik heb nog steeds wat bekkenklachten; en ik had zwangerschapssuiker; en veel bloedverlies bij de bevalling. Dus ik weet niet of ik al klaar ben voor een 2e zwangerschap. En mijn man is daar ook nog niet aan toe. Die roept af en toe nog er komt echt nog geen 2e. Maar ik krijg de indruk dat hij toch denkt dat dat wel een keer gaat gebeuren. Bij onze dochter nu was ik er eerder klaar voor dan hij. Je moet het samen doen, dus je moet het samen aankunnen. Dus hier wel een wens maar we wachten nog ff...
 
Fijn, 4.30u gaat de betere kant op.

Ik zou sowieso graag een tweede willen. De eerste 8 maanden van mijn zoontje moest ik er echter zeker nog niet aan denken. Vond het wel prima zo. Nu sta ik zeker open voor een tweede, maar voorlopig nog niet. Ik geniet nog teveel van alles rondom deze dreumes. Ik merk soms ook wel eens dat ik denk dat ik me dan schuldig zou voelen tegenover hem. Aangezien de aandacht dan verdeeld moet worden. Herkent iemand dat of ben ik de enige met deze kronkel ?? Dat je je schuldig voelt dat dan niet meer alle liefde voor hem alleen is. Zo lang ik dat voel ben ik er nog niet aan toe.

Hier nu ontzettend last van een doorkomend tandje bovenin. Flink wat poepluiers en kapotte billen zoals eerder aangegeven. Ziet er zo pijnlijk uit. Gelukkig sinds vandaag wel wat verbetering volgens mij.

Doen jullie iets met Sinterklaas? Ik zit te twijfelen. Hij snapt er toch nog niks van, maar is toch wel leuk om er IETS mee te doen vind ik.
 
Zielig hè, die doorkomende tandjes. Ons guppy heeft er ook altijd zo last van. 
Dat gevoel van je schuldig voelen herken ik ook Caroline. Wil mijn dochtertje graag alle aandacht geven. Tegelijkertijd zie ik hoe leuk ze andere kinderen vindt. Dan gun ik haar ook een broertje/zusje. Maar op de dagen dat ze hangerig is, klinkt een tweede opeens veel minder aantrekkelijk. Toch merk ik dat het wel begint te kriebelen. Zie alleen wel op tegen een tweede keer bevallen. Ook ik had fors bloedverlies en merk dat het toch een klein traumaatje is.  Mamarielle wat naar van die bekkenklachten! Dat dat zo lang kan duren... . 
Vinden jullie het ook jammer dat de zwembaden gesloten zijn? DL vindt dat zo leuk. 
 
Sinterklaas heb ik nog niet echt over nagedacht. Zonder optocht enzo is er wel veel minder aan. Schoen zetten snapt ze nog niet. En pakjesavond met de hele familie zit er denk ik dit jaar toch niet in (internationale familie). Dus tja ... Moet er nog even over nadenken. 
 
Hier ook zo last van tandjes. Zijn derde tandje komt door. Een hoektandje bovenin. Zo zielig als ze er zo last van hebben.
Wij gaan bewust niet voor een 2e kindje. Wij zijn beide ook wat ouder. Mijn man word 48 en 38. Mijn man heeft 2 kids uit zijn vorig huwelijk die we helaas niet meer zien. Ook de keuze hierin gemaakt om dat de bevalling behoorlijk pittig was. Ruim 20 uur. Ruggenprik sterrenkijker en hij lag ook nog scheef. Uit eindelijk met de pomp geboren. Hij had daarna ook nog een dodelijk virus klebsiella. En zelf na een paar maanden in gestort waar ik nu eindelijk van opgeknapt ben. Geniet volop nu van ons mannetje. 
Soms vind ik het wel jammer dus misschien komt er nog een soort rauw proces. Maar weet dat het goed zo is. Zie het eigenlijk ook niet meer zitten een 2e.. 
Sinterklaas zullen we waarschijnlijk overslaan. Misschien met elkaar of met de opa en oma's 
 
Normaal zijn wij wel Sinterklaas vierders met beide families maken we er steeds wat leuks van. Maar dit jaar doen we het aan de ene kant alleen met opa en oma; aan de andere kant hadden we al wel lootjes getrokken maar is geloof ik nog steeds niet besloten of het doorgaat of niet... ik vind het wel lastig wat er dan wel of niet kan; gezien Corona:(. Ik werk in de zorg dus uit huis; mijn schoonzus ook. En nog meer; het is dus niet echt zo dat we allemaal in een bubbel zitten. Moeilijk moeilijk... 
van de week had ik echt een heel zielig meisje opgehaald van de gastouder. Thuis lekker wat drinken. En toen ik daarna voor mezelf eten wilde gaan maken gooide ze de hele boel eruit. Zo zielig. Maar het leek wel op te luchten. En daarna ook nog wel ok gedronken en geslapen. Nog niet vaak zo zielig gezien. 
 
Ahh sneu is dat he Mamarielle :(. Ik vermoed dat ons zoontje waterpokken heeft. Gisteren wat verhoging, 38.4, vandaag temp weer normaal maar over zijn lijfje/gezicht/hoofd allemaal rode puntjes die langzamerhand in een soort puistjes veranderen. Duidelijk merkbaar dat hij zich niet zo lekker voelt. Ik hoop dat hele ernstige jeuk hem bespaard blijft.

Verder blijft het een heel vrolijk mannetje die het plezier van lopen echt heeft ontdekt. Kruipen is er bijna niet meer bij. Hij is alleen de laatste tijd echt heel erg op mij gericht. Hangt de hele tijd aan mijn been en als ik aan het koken ben en mijn man tilt hem op protesteert hij duidelijk. Als ik hem weer vasthou is hij stil. Voel me vereerd, maar soms ook wel lastig haha. Vind het ook zo sneu voor mijn man. Maar het zal vast ooit wel een keer andersom zijn
 
Petronella wat heftig dat je zo'n naar bevalling en fase daarna gehad hebt. Fijn dat het nu wel goed gaat. 
Zielig dat jullie kindjes ziek zijn mamarielle en Caroline . Mijn meisje is alweer verkouden. Dikke snotneus en s nachts zichzelf wakker hoesten. Ook heel sneu. Zin jullie kindjes al wat opgeknapt? 
 
Terug
Bovenaan