Dreumes oktober 2019

Sneu he dat flink verkouden zijn voor die kleintjes. Kunnen ze zo’n verveel van hebben. Hopelijk knapt ze snel op. Mijn zoontje lijkt niet zo heel veel last te hebben van de pokken, of het moet zijn dat dit nog komt. Gisteren heb ik hem in een havermoutbadje gedaan en lijkt wel of de bultjes wat sneller indrogen. Of het zit tussen mijn oren haha. Hopelijk fietst hij er zo doorheen.
 
Gelukkig ging het na die avond weer een stuk beter. Maar inmiddels weer een fikse verkoudheid opgelopen ergens. En van de week het bericht dat een van de kindjes hand-voet-mondziekte heeft en dat we hier dus even goed op moeten letten. Dus ik zet mij nog ff schrap. 
Daarnaast is het 2e tandje nu denk ik door, maar ik mocht nog niet voelen; dus misschien toch nog wat pijnlijk. 
wel heeft ze sinds gisteren het loopkarretje ontdekt; wat een feest is dat. Zo mooi om te zien. 
En ook voor het eerst vandaag had ik het idee dat ze dingen ging aangeven. Ik wilde haar bij een puzzel neerzetten; maar ze wilde bij het karretje en toen wees ze die aan. En later wilde ze perse niet in de stoel maar nog wat melk drinken. Ik vond het wel opvallend. En ik hoop maar dat de melk nog goed helpt tegen alles waar haar lichaam mee bezig is. 


hier kan ze gelukkig ook heel graag bij papa zijn. Maar het is wel heel herkenbaar; en ik krijg echt niets gedaan soms omdat ze me niet los wilt laten of mn aandacht trekt of aan m’n benen hangt. Mijn man is daar veel beter in. Wat dat betreft is de Corona crisis voor hun binding wel heel goed geweest. Ik was werken en mijn man zorgde dus ook voor de kleine naast z’n werk toen de kinderopvang dicht was. Vind het wel opvallend dat het soms heel sterk is en later weer veel minder. Maar blijkbaar heeft ze het niet van een vreemde want mijn ouders zeiden dat ik dat vroeger ook deed. Herkennen jullie al dingen van jezelf in de kleine? 
 
Ha mamarielle, wat leuk om je verhaal te lezen! 
Hier is het ook continu een snotterbende. Ik neem alle verkoudheden over (weliswaar in milde vorm) super handig met alle coronamaatregelen ... Not. 
Schijnt dat vanaf ongeveer 9 maanden de antistoffen die je vanuit de baarmoeder meekrijgt ook zo ongeveer 'op' zijn. Nou, dat hebben we geweten. Sindsdien is ze zo ongeveer niet meer snottebel vrij geweest. 
Wat leuk mamarielle dat jou dochter de loopkar ontdekt heeft! Geeft ze opeens zo veel meer vrijheid. DL (dochter lief) loopt nu sinds 11,5 maand. Het gaat steeds beter maar nog wel erg wijdbeens en instabiel. Eigenlijk is ze best hyperlax, dus ik had verwacht dat het nog langer zou duren. Maar ze wil het te graag. 
En nu over het slapen... Op het KDV wil ze nog maar 1 slaapje doen. Van 1 uur... Met als gevolg dat wij s avonds een oververmoeid, overprikkeld kind hebben wat alleen nog maar gaat gillen bij het minste of geringste. Op de dagen dat ze thuis is, zijn we dus vooral bezig met "bijslapen".  Wat te doen?? Ik heb al aanhet kdv gevraagd of ze haar 2 slaapjes wilde laten doen: gevolg was dat ze 1 uur gehuild heeft om vervolgens 30 min te slapen (en thuis dus niet alleen oververmoeid was maar ook emotioneel overstuur: ik mocht haar niet meer loslaten). Tips?? 
 Wij zijn trouwens heel heel voorzichtig begonnen met zindelijkheid. Ik weet het, erg vroeg. Maar ik heb het boek "zindelijkheid is kinderspel" gelezen en zet haar nu voor de lol voor en na elk slaapje op het potje. Ze vind het leuk en doet zo waar ook nog een plasje ! Win-win dus. Ben niet van plan om heel snel stappen te zetten naar zonder luier. Het moet wat mij betreft zonder druk gaan.  Maar dit is mooi meegenomen ;) 
Oh en het kletsen!! Wat is dat leuk. Haar nieuwste woordje is 'huis' . En appel worden "opa/papa" of vooral die die die. Echt genieten 
Zo , dat was een heel verhaal. Benieuwd om jullie updates te lezen 
 
Oh en een kleine update over het nachtelijke slapen: afgelopen 4 nachten werd ze 3x wakker om 6:10 en 1x om 5:30. Wow wat een vooruitgang TOV 4:00!! Hopelijk zet het door 
 
@ bezig bijtje wat fijn dat ze al een paar nachten goed heeft doorgeslapen!! Ga voor je duimen dat ze het doorzet :). Wel erg lastig van die slaapjes op het KDV. En thuis slaapt ze wel gewoon 2 slaapjes? Ik heb er zo direct eigenlijk geen tips voor. Kan ook goed zijn dat dit weer een fase is ( i know het hangt van de fasen aan elkaar). Misschien dat ze er op het kdv een beetje rekening mee kunnen houden dat ze haar af en toe in een prikkelarme omgeving zetten. Of misschien iets vroeger of later laten slapen. Succes!
Ons mannetje zit nu echt al in de dramfase. Als hij iets niet mag hebben zet hij het op een brullen en staat hij nog net niet met zijn voeten te stampen. Vooral als hij moe is is het soms drama. Dan krijst hij alles bij elkaar. Ik negeer het maar, in de hoop dat hij dan begrijpt dat hij met krijsen niks bereikt. Gelukkig duurt het nooit heel lang. Maar wel vermoeiend soms haha. Iemand anders tips over hoe hier mee om te gaan?
Sinds deze week wil hij soms smiddags niet meer gaan slapen. Dus ga nu maar proberen om het ochtenddutje in te korten in de hoop dat hij dan smiddags wel slaapt. Wellicht over een tijdje over op 1 dutje.
Wat betreft het herkennen van 1 van ons in mijn zoontje dat heb ik soms wel. Hij heeft zeker weten mijn temperament, en hij heeft de ondeugende blikken van zijn vader haha. Ook qua uiterlijk is het echt een mengelmoesje van ons. Te leuk!
Bij ons is het ook de hele dag door die die die die. Verder nog niet echt duidelijke woordjes gehoord, maar hij probeert wel zeker woorden en klanken na te doen.
 
@bezigbijtje; tja een verkoudheid overnemen gaat gauw genoeg inderdaad; ik heb dinsdag mijn derde test sinds juli gehad... ??? en iedere keer heb ik geen Corona... lang leve de maatregelen. 

qua slapen heb ik niet echt tips. Wij hebben wel vaak 1 slaapje. Maar wel langer dan 1 uur. Misschien ook weleens wel 1 uur; maar niet op een opvangdag. 
Ik merk soms wel dat als ze even wakker is tussendoor ze nog weer verder slaapt een extra cyclus. Maar als ze al van 0 naar 100 gegaan is gaat hem dat ook niet worden. 
drammen gebeurt hier ook steeds meer met steeds meer volume. Ik vind het soms wel grappig ?. Soms ook minder natuurlijk maar goed het hoort erbij. 

ze heeft mijn mans ogen en mijn gezichtje het is echt mooi ?. 
Van de week waren we ervan overtuigd dat ze mama zei. En soms denk ik dat ze hoi zegt. Als ik vraag waar is papa kijkt ze altijd de goede kant op. Maar dat klinkt vooral als bwabwa meer dan papa. 
 
Heel! Wat leuk om jullie updates te lezen. 
Bedankt voor de tips/ het meeleven over het slapen. Het zal wel een fase zijn ;) 
Dat drammen herken ik wel. Het is het aller ergst als ze moe is . Bij ons is er nu het gillen bijgekomen. Ze weet dat het niet mag en kijkt er soms heel ondeugend bij. En dat is ook wel weer grappig, maar denk dat we het daarom alleen erger gemaakt hebben. ik ben dus begonnen met 'puppytraining' tegen het gillen en moet zeggen dat het echt verrassend goed en snel werkt. Zodra ze gaat gillen krijgt ze eerst een waarschuwing. De tweede keer wordt ze op de grond neergezet en loop ik weg (niet heel ver hoor ;) maar wel zodat ik net buiten beeld ben. Na zo'n 10-15 seconden kom ik terug (mevrouw is dan al aan het huilen). Zeg met een lieve stem: niet gillen , en dan krijgt ze een knuffel. Na 3x zitten op de grond was het gillen de rest van de dag over. 
Kwa karakter lijkt ze (helaas) op mij :p . Dat gillen schijn ik vroeger ook gedaan te hebben. Ze heeft haar prachtige ogen van papa. Echt leuk 
 
Haha leuk dat ze zo een eigen persoontje ontwikkelen he. Ik merk hier dat mijn zoontje mij vooral echt aan het uitproberen en uitdagen is. Hij heeft op 1 of andere manier iets met stekkers en stopcontacten (waar ik uiteraard een beschermkapje op heb geplakt), en weet heel goed dat hij hier niet mee mag spelen. Als hij er naartoe loopt en bij staat draait hij om en kijkt hij me met een ondeugende blik aan. Moet dan echt mijn hoofd omdraaien zodat hij niet ziet dat ik moeten lachen haha. Maar moet echt even consequent zijn in de hoop dat hij uiteindelijk snapt dat ik het niet grappig vind dat hij aan de stekkers zit. Het opvoeden is nu echt begonnen
 
Terug
Bovenaan