Ha mamarielle, wat leuk om je verhaal te lezen!
Hier is het ook continu een snotterbende. Ik neem alle verkoudheden over (weliswaar in milde vorm) super handig met alle coronamaatregelen ... Not.
Schijnt dat vanaf ongeveer 9 maanden de antistoffen die je vanuit de baarmoeder meekrijgt ook zo ongeveer 'op' zijn. Nou, dat hebben we geweten. Sindsdien is ze zo ongeveer niet meer snottebel vrij geweest.
Wat leuk mamarielle dat jou dochter de loopkar ontdekt heeft! Geeft ze opeens zo veel meer vrijheid. DL (dochter lief) loopt nu sinds 11,5 maand. Het gaat steeds beter maar nog wel erg wijdbeens en instabiel. Eigenlijk is ze best hyperlax, dus ik had verwacht dat het nog langer zou duren. Maar ze wil het te graag.
En nu over het slapen... Op het KDV wil ze nog maar 1 slaapje doen. Van 1 uur... Met als gevolg dat wij s avonds een oververmoeid, overprikkeld kind hebben wat alleen nog maar gaat gillen bij het minste of geringste. Op de dagen dat ze thuis is, zijn we dus vooral bezig met "bijslapen". Wat te doen?? Ik heb al aanhet kdv gevraagd of ze haar 2 slaapjes wilde laten doen: gevolg was dat ze 1 uur gehuild heeft om vervolgens 30 min te slapen (en thuis dus niet alleen oververmoeid was maar ook emotioneel overstuur: ik mocht haar niet meer loslaten). Tips??
Wij zijn trouwens heel heel voorzichtig begonnen met zindelijkheid. Ik weet het, erg vroeg. Maar ik heb het boek "zindelijkheid is kinderspel" gelezen en zet haar nu voor de lol voor en na elk slaapje op het potje. Ze vind het leuk en doet zo waar ook nog een plasje ! Win-win dus. Ben niet van plan om heel snel stappen te zetten naar zonder luier. Het moet wat mij betreft zonder druk gaan. Maar dit is mooi meegenomen
Oh en het kletsen!! Wat is dat leuk. Haar nieuwste woordje is 'huis' . En appel worden "opa/papa" of vooral die die die. Echt genieten
Zo , dat was een heel verhaal. Benieuwd om jullie updates te lezen