Dreumes september 2019

Prikgelukseptember, ik heb ook aan de slaapregressie gedacht. Wie zal het zeggen. Wij hebben het juist andersom, 's nachts is altijd al drama geweest. Overdag slaapt hij top. Hier nog geen 2 nachten achter elkaar ooit doorgeslapen. Ik moet er minstens 4 (goede nacht) tot 10x uit. Gelukkig meestal snel weer slapen, maar het breekt je nacht behoorlijk.
Enig idee waardoor hij niet kan slapen? Steeds staan? Of een andere reden? Heel frustrerend lijkt mij, dat hij helemaal niet wil slapen.
Wat fijn zo'n compliment van het kdv, Anemoontje. Zijn jullie al helemaal van de Pepti/KMA af? Hier gaat het steeds beter. Hij eet nu elke dag een toetje en af en toe bijvoorbeeld een plakje kaas.
Hier wordt trouwens ook met de pot mee gegeten. Ik kook eerst waar mogelijk zonder zout en dan een potje zout op tafel voor ons. Potjes van bijvoorbeeld Olvarit lust hij niet. Laatst weer eens geprobeerd, maar hij werkt het allemaal zijn mond uit. Als ik eraan ruik snap ik hem ook wel. Ik heb in de vriezer ook altijd voor hem porties bijv macaroni enz liggen.
 
Wat is dat slapen toch een ingewikkeld proces hè? Hier ging het eigenlijk het eerste half jaar veel beter dan daarna. Inslapen is heel wisselend. Soms huilt hij erg als hij naar bed 'moet' en soms is hij zo in slaap. Hij wordt tegenwoordig altijd om half vijf/half zes wakker voor een voeding. Daarna slaapt hij wel nog even verder. Hij slaapt meestal om 20.30. Van 7 tot 7 wat ik wel eens lees hebben wij nog nooit meegemaakt!
 
Heel leuk dat het hier gewoon verder gaat!
Het lopen is hier ontdekt hoor, ze loopt eigenlijk meer dan dat ze kruipt. De snelheid komt er nu ook in hihi!
Qua slapen is het hierook onrustig geweest. Ik dacht eerst dat het kwam door een combi van 3 doorkomende kiezen en ze had een verkoudheid en een schimmel. Maar twijfel nu steeds meer of ze niet langzaam naar 1 slaapje toe kan. Het middagslaapje weigert ze laatste weken steeds vaker en inderdaad snachts slaapt ze slechter /wordt vroeg wakker.
afgelopen weekend sliep ze uit waardoor ze 1 slaapje redt en toen ging het snachts ook een stuk beter. Toeval?
Qua eten ligt het er bij ons aan wat we eten en steeds vaker eet ze met ons mee. 
 
Ha dames,
was per ongeluk al op het oude forum. Fijn weer even bij te lezen! Wel pittig van de nachten bij sommigen, en het eten. En elk kind is gewoon zo uniek, in alles! Je ziet het aan de ervaringen hier.
Hier loopt onze kleine dame sinds ruim 2 weken (ongeveer 2 weken na haar eerste verjaardag) echt goed los. En ze heeft er nu de vaart in. Op blote voeten loopt het allerlekkerst! Ze loopt overal heen en naar toe. Wordt ook wat ondeugender. Ik heb vorige week oude schoentjes vd oudste opgedoken, ik moet eigenlijk nog het eerste echte paar voor haar halen! Tot nu toe gedaan met sokken en slofjes haha. En blote voeten.
Verder is het gewoon een heerlijk ding. Ze is klein en fijn, dat maakt het wel een grappig gezicht wanneer ze loopt. Heeft nog wel echt een babyface.
Ze slaapt nu afentoe ook weer een 2e slaapje sinds ze loopt. Wat jij ook schreef Marieke. Het is enorm vermoeiend, dus 's ochtends 1,5 uur slapen na het fruit en dan soms 's middags nog een drie kwartier-uurtje. Ik bekijk het per dag en zie het gelijk als ze moe wordt. Ze gaat 's avonds tussen 19:15u en 20:30u naar bed. Wij hebben een flexibel ritme.
Hier eet ze ook met de pot mee. Alles wat wij eten, eet ze ook. Ik pureer alles nog, wel iets minder fijn dus met meer structuur. Niet dat het erg is als je het wel (eens) doet, maar ben stiekem toch wel trots dat ze tot nu toe al het warme eten (en fruit) vers heeft gehad en nog 0x een potje. Vanaf het begin heb ik gepureerd wat wij eten of even gauw een worteltje met aardappel gekookt als wij iets heel scherps aten. Stukje vlees of ei pureer ik er ook doorheen. 
Onder zijn 2 kiezen en 4 tanden door. Boven 4 tanden. 
Praten is nog beperkt qua woordjes, ik heb het idee dat ze wel veel begrijpt. Ik zeg bijvoorbeeld na het verschonen: 'poets de baby (kleinbabypopje) ook maar even. Die moet ook een schone broek'. En dan pakt ze een billendoekje en poetst de baby 'bij de billen'. En als ik vraag 'wil je eten' klinkt er jaaaaa. Haha. We vinden het allemaal zo leuk zo'n nakomertje.
De oudste is op de middelbare school begonnen en heeft de eerste proefwerken gehad. Totaal andere fase! Daar moest ik deze week juist bij denken dat ik eens maandverband voor haar moet halen voor in een etuitje mee naar school. Mocht ze toch een keer ongesteld gaan worden. Kan ook nog 2 jaar duren, maar je weet het nooit.
Zo hebben we een rijk gezinsleven waar veel gebeurd. Het mooiste vind ik de warmte en kneuterigheid met elkaar. Wij gaan morgen een weekje op vakantie in eigen land en nemen heel veel spelletjes mee en maken het ons heel gezellig met wat lekkere hapjes erbij. Zelfs een sauna in het huisje... oeh... Veel buiten in de natuur, lekker de duinen in en naar de zee. Heerlijk!! Die basis met elkaar... het is alles. We maken ook een enorme vechtscheiding van relatief dichtbij. Die ouders procederen elkaar kapot.. te naar voor woorden.
Ik ben dankbaar voor wat ik heb! ?
Iedereen een fijne dag!
 
Bedankt voor de eet tips allemaal! ? 
Hier wordt overdag nog gemiddeld 2x2 uur geslapen. Echt veel als ik zo in mijn omgeving hoor en Hier ook lees? Maar ze heeft het nodig blijkbaar. Is ook wel mega actief en wild dus maakt zichzelf ook moe denk ik. 's Avonds gaat ze uiterlijk 19u-19.30u naar bed en slaapt dan vaak tot 7/8u. Vaak wordt ze dan wel rond 5/6u wakker, ZazouSept ik heb vaak ook dat ze om 5/6u wakker word. Dan ga ik haar dan voeden en dan slaapt ze daarna weer door tot 7/8u. Op die momenten is de borstvoeding nog ideaal he, hihi? 
Hier wordt nu aan 1 handje gelopen, af en toe een stapje los maar dat vindt ze nog wel heel eng. Ze staat nu wel regelmatig langere tijd los. Kruipen gaat nog steeds het snelst? Woordjes maakt ze nog niet echt, het blijft vooral nog beperkt tot papa/mama/ja/bah.
 
Eefje wat omschrijf je alles mooi! Ik heb "pas" 1 kind maar herken wel wat jij aangeeft; dankbaarheid. 
Het gaat goed hier. Iedereen is gezond en we zitten in een fijne flow. 
de "alleen maar brood" fase is weer voorbij en er zijn in de tussentijd 4 tanden doorgekomen. Denk dus dat dat de reden was. 
Hier nog weinig praten; mama, papa en verder vooral veel gelach en die en ohh. Verder word er wel al voorzichtig rond gestapt maar gaat het ook nog geregeld mis en kiest meneer toch om te kruipen. 
Tot slot heb ik de boekjes hier verstopt: anders ben ik de hele tijd aan het voorlezen. Soms wel 10x hetzelfde boek en als ik dat niet deed dan kwam het temperament naar boven. Nu dus alleen op vaste momenten even lezen, voorkomt een hoop frustratie Haha.. 
hij slaapt nu van 19.15 tot 6.45 vaak. Nog 2 dutjes overdag en snachts geregeld een speentje terug stoppen. Verder mogen we niet klagen. 
hier een tijdje terug ook gehad met rond 5u/6u wakker en voeden en dan weer slapen. Fases... ben benieuwd met volgende week; de klok achteruit ?
 
Oh ja die klok! Ik hou die ochtendvoeding nog maar even in stand ;). Dan slaapt hij daarna tenminste nog even verder. Vandaag heeft hij een paar voorzichtige stapjes gezet. Zo leuk weer! Verder is hij een beetje mopperig/hangerig. We zitten ook een beetje tussen 2 en 1 slaapje in en volgens mij heeft hij ook nog steeds last van die kiezen. De puntjes zijn wel door maar voordat die hele kies echt door is,.. volgens mij doet dat goed zeer. Ik ben nu lekker een weekje vrij dus tijd om veel met hem te knuffelen. Leuk om te lezen dat jullie ook zo genieten. Ik zei vorige week nog tegen mijn man: er gaat geen dag voorbij (ook niet in de hektiek van alle dag) dat ik niet denk aan hoe dankbaar ik ben voor dit ventje in ons leven. 
 
Terug
Bovenaan