Dreumes september 2019

Majom, hier gaf ze ook niets aan toen we begonnen. Behalve dat ze af en toe voor het douchen ineens stond te plassen in de badkamer. Toen een potje gekocht en daar ging ze iedere keer op zitten als wij ook naar de wc gingen, maar dan deed ze niet meer dan ‘psssss’.
Daarna een paar keer als ze weer stond te plassen voor het douchen op het potje gezet. En ineens deed ze zelf een plasje op het potje. Toen kwam het punt dat ze haar luier niet meer aan wilde en dat was voor ons het teken om door te pakken.
 
Wat goed avds! Wij gaan ook beginnen en ga ook een zjndelijkheidsbox aanschaffen. Bij ons gaf ze het wel aan maar kwam het voor ons steeds niet uit ivm vakantie etc en nu we de 2 jaar voorbij zijn mooi moment om te beginnen! Heb je nog tips qua luierbroekjes wel/niet, zonder luier hele dag in blote billen of?

Hier inmiddels de 27 weken gepasseerd! Inmiddels een slaapcoach ingeschakeld want na 2 jaar slapenloze nachten wordt de angst voor 2 nachtbrakers wel wat groot. Hopelijk helpt het ons wat. Het is een te slimme wijze meid die ons goed weet te bespelen en extreem veel angst heeft voor het donker en de deur dicht.
 
Oh wat heerlijk zeg zindelijk! Ik was er aan begonnen en toen kwam de poep problematiek tussendoor, extreme obstipatie met inmiddels een verwijzing naar de poep poli. Ze heeft ooit een plas op het potje gedaan maar nu is ze doodsbang voor het potje zo zielig. Hopelijk helpt de poeppoli hier ook bij.
Ben benieuwd Anemoontje naar de slaapcoach, is ze op dit moment weer een erg moeilijke slaper? Het ging een tijdje goed toch of heb ik dat verkeerd onthouden?
 
Wat zielig liesforum wat doet zo’n poeppoli? Wij hebben zakjes voor haar als het weer even berg afwaarts gaat qua frequentie ontlasting.

Ja eventjes toen ja, maar dat is eigenlijk nooit langer dan 2 weken en de laatste x dat ze doorgeslapen heeft kan ik mij eigenlijk niet eens meer herinneren. Ik hoop dat we wat meer houvast kunnen krijgen want op gegeven moment weet je ook niet meer waar je goed aan doet!
 
Anemoontje wat rot om te lezen. Ik had zo gehoopt dat het beter zou gaan. Overdag wel een vrolijk meisje nog steeds?

Hier ging het eigenlijk de hele zomervakantie goed, en sinds die voorbij is is het slapen ook weer ruk. Of nou, niet zo erg als dat t ooit was hoor maar relatief. Overdag met mazzel 45 minuten maar het gebeurt de laatste weken ook dat hij weigert te slapen en 16.30u in slaap valt in de buggy. Hier zetten we hem in omdat hij thuis alleen maar huilt van vermoeidheid. Maar door zo'n wandeling valt hij in slaap.
Snachts worden we minimaal 2 keer door hem wakker gebruld. We gaan er vrijwel nooit heen ?, slapen zelf met een herriemakende airco op de kamer zodat we hem niet altijd horen zeuren. En het is elke ochtend toch wel tussen 05.45u en 06.15u het begin van de dag.

Maar goed, kan erger. Het is vooral heftig icm de zwangerschap. Ik hoop dat de slaapcoach jullie gaat helpen Anemoontje. Wij hebben nog een maand of 4 om het om te buigen.
 
Gelukkig is haar humeur wel heel goed en smiddags wilt ze ook eigenlijk altijd wel slapen (soms periode even drama) wisselt ook tussen de 45 min en 1,5 uur. Heerlijk hè die airco. Daar doen wij het ook goed op het nadeel is alleen dat onze dame zo’n lucht alarm opzet en doorgaat haha. Ze is gewoon heel angstig lijkt wel in haar bed. Ze wilt dat we bij haar blijven, niet naar beneden mogen, de deur mag niet dicht, het licht moet aan blijven op de gang etc. Dat vind ik wel lastig, maar hopelijk geeft zo’n coach nog wat tips en anders probeer ik ook vaak maar te denken ze worden vanzelf oud en groot. Wil alleen liever al wat goede gewoontes en tips want als straks de baby er is gaat ze het wel slecht krijgen gok ik. Als ik nu snachts naar het toilet moet en ik met 1 voet op de gang sta is het al mammaaaa!
 
Ja dat is hier hetzelfde, we weten dat als we savonds zelf naar bed gaan, hij wakker wordt van de trap. We kiezen er zelf voor om dus vroeg naar boven te gaan want dan hebben we die krijspartij maar gehad en kunnen we daarna hopelijk langer slapen. Toilet stel ik uit snachts tot ik echt niet meer kan, maar dat is straks als ik hoog zwanger ben ook geen optie meer.

Hier helaas echt geen goed humeur overdag sinds hij weer ruk slaapt. Ik heb zoveel geld in slaapcoaches gestoken zonder resultaat dat ik me er niet meer aan waag. Maar het is lastig succesverhalen van anderen te lezen en je dan niet laten overtuigen.
 
Anemoontje, wij hebben de instructies van de zindelijksbox gevuld. Dus onderbroekjes aangeschaft en luierbroekjes (van pampers) voor het slapen. Die noem je dan slaapbroekjes ? zodat ze weet dat ze die aan moet met slapen. Maar onze dame is dus blijkbaar zo zindelijk geworden dat ze het zelfs niet meer in de luierbroekjes doet ? durven het nog niet aan om een onderbroekje aan te doen dus we gebruiken een luierbroekje nu een paar keer voordat hij in de vuilnisbak verdwijnt.
Verder gebruik je de eerste 3 dagen een potje en daarna over op de wc. Wij hebben een wc-verkleiner van Hema gehaald en die ligt nu standaard beneden in de wc en boven staat het potje. Anders blijf je slepen met die dingen ?
Ook raden ze aan om kleine kado’tjes te kopen, hebben wij niet gedaan. Wij hebben haar beloond (heel slecht, I know) met reepjes Kinder, je weet wel chocolade reepjes. Volle stickerkaart was een reepje. Helemaal blij was ze! ‘Sjokoooolaaaaaa’ riep ze dan!
We hebben het bij 1 verpakking Kinder gehouden en inmiddels doen we een high five en knuffel bij iedere ?
 
Terug
Bovenaan