echo's?!

Wat fijn om al jullie verhalen te lezen.
Vanmiddag hadden wij ook onze eerste echo (had er een hard hoofd in, lees enkele berichtjes terug) en er klopt heel driftig een hartje! Dooierzak was ook heel mooi te zien. Ben iets vroeger dan ik dacht, nu krap 7 weken. Maar volgende week mag ik terug voor een tweede echo, Ook vanwege de complicaties en voor een betere meting. Ben blij!!!

Bij ons zit het echo-centrum bij de verloskundigen in het gebouw en de verloskundigen zijn zelf ook echoscopist. Dus dat was wel erg fijn, alles onder 1 dak.

Jullie zijn allemaal vroeg al zeg! En ik maar denken dat ik ook vroeg mag. Voor mij is de 1e echo volgende week woensdag, dan ben ik ruim 11 weken. Hoop wel dat mijn vriend ook mee kan, maar dat weten we nog niet zeker ivm werk. Zou wel jammer zijn als ie niet mee kon.

Morgen heb ik de 2de echo (in wk 9) en meteen de intake bij de VK. Moeten we ook onze beslissing doorgeven wat de prenatale testen betrefd.
Heb er wel veel zin in; weer babietje kijken en veel info krijgen denk ik. Hopelijk is alles nog steeds goed.....

Wat zijn jullie allemaal vroeg! Had vandaag mijn eerste echo met 11 weken.
Alles zag er prima uit! zag het hartje en het bewoog. Omdat het de eerste keer is, moest ik wel even kijken wat ik zag, maar heb het gezien, vond het geweldig (en mijn   vriend ook, hij zag het wel eerder dan ik). Op de foto kan ik het nu wel goed zien.

Nog even reageren op het hartje luisteren, dat is toch normaal dat je het pas bij 12 weken kan horen (kan geloof ik al soms vanaf 10 weken). Tenminste vertelde mijn VK.

Ik heb afgelopen maandag een echo gehad en omdat ik 1 november mijn laaste 1ste dags ongi had. Was ik op 8 augustus uitgerekend.
Met mijn echo zou ik dus 10 w en 4 dagen zijn. Maar dit is veranderd.
Mijn zwangerschaps   test was pas 10 dagen later positief en zo ook mijn aantal weken
zwanger zijn.

Ik ben nu op 17 augustus uitgerekend, 10 dagen later dan 1ste instantie.
Ik ben vandaag dus 9 weken en 4 dagen.

En nu mag ik over 3 weken terug komen voor een 2de echo, om te kijken hoe en wat.

Het is zomooi he, je ziet al armpjes en beentjes en een klein snel tikkertje , het hartje.
Dat was voor mij het belangrijkste van de hele echo. Het hartje dat klopt.

Groetjes Sandra, mama Justin

hoi allemaal, ik heb volgende week maandag 21 januari een echo!
als het goed is ben ik dan 11 weken!
maar het is een termijnecho dus dan word echt duidelijk wanneer ik uitgerekend ben!
ik heb al een echo gehad toen ik 6 weken was en toen klopte het hartje al!
ben heel erg benieuwd hoe het er nu allemaal uitziet want nu kan je als het goed is armpjes en beentjes zien, en dat zag ik de vorige keer nog niet!
groetjes marieke

Vandaag 2de echo (8+4) en intake VK. Was leuk en gezellig, heb hartje gezien en heeeel even (10 sec) gehoord, gaaf! Ze kon alleen het kindje niet goed meten, lag met koppie naar boven dus over 3 weken terug voor een echte termijnecho. Voel me steeds een beetje meer op mijn gemak. kreeg een berg leuke tijdschriften mee, een proefsetje van zwaitsal en nog een knuffeltje, echt leuk, voel me nu toch wel redelijk zwanger!

Terug
Bovenaan