Eerste bezoek gyn

Bootje en Sylvia heel veel succes bij de gyn vandaag.
Laat even weten hoe het was en wat ze vroeger en deden.

Succes

Hallo meiden,

Mag ik met jullie meepraten hier? Ben nu net bij de dokter geweest omdat hetbij ons ook niet zo wil lukken met zwanger worden, zijn nu 10 maand bezig (op zich vrij normaal, weet ik) en ik heb een hele onregelmatige cyclus, tussen de 28 en 39 dagen, maar nu zit ik al op 56 dagen! Waarschijnlijk heb ik geen eisprong want mijn temperatuur stijgt ook niet echt. Dokter heeft bij mijn inwendig onderzoek gedaan, wat er op zich allemaal goed uitzag en mijn vriend moet zn goedje opvangen in een potje en naar het lab brengen voor onderzoek. Dit is allemaal protocol want wij worden doorverwezen naar de gyneacoloog.... Gaat alleen nog even duren, want we moeten nu een week onthouden en dan moet hij volgende week vrijdag het potje wegbrengen, kan alleen maar op vrijdag... dan 2 weken wachten op de uitslag en dan stuurt de huisarts alles door naar gyneacoloog en dan moeten we wachten op een oproep van de gyn. Vind dit allemaal best lang duren, moesten jullie er ook zo lang op wachten??

Groetjes Suusle

Hoi suusle,

Nou zeg dat duurd zeker wel lang.

Ik ben 18 dec bij de ha geweest ze heeft
de nodige papieren door gestuurd naar de gyn
en we zouden binnen 5 werk dagen bericht krijgen
nou dat was ook zo en we konden toen al  28 dec terecht.
En nu hebben ze al van allerlei onderzoeken gedaan.
Waarvan we de 21 januari uitslag van krijgen.
Dat duurde wel weer wat langer maar dat komt omdat
de gyn nog op vakantie ging dus ja dan schuift alles op he!!

Nou ik hoop voor je dat het niet al te lang duurd.

Groetjes Belinda

quote: belinda 23 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-01-2008 13:32:37'));

Hoi suusle,

Nou zeg dat duurd zeker wel lang.

Ik ben 18 dec bij de ha geweest ze heeft
de nodige papieren door gestuurd naar de gyn
en we zouden binnen 5 werk dagen bericht krijgen
nou dat was ook zo en we konden toen al  28 dec terecht.
En nu hebben ze al van allerlei onderzoeken gedaan.
Waarvan we de 21 januari uitslag van krijgen.
Dat duurde wel weer wat langer maar dat komt omdat
de gyn nog op vakantie ging dus ja dan schuift alles op he!!

Nou ik hoop voor je dat het niet al te lang duurd.

Groetjes Belinda

Hoi belinda,

Moest jouw vriend dan niet eerst zijn goedje naar het lab brengen voor onderzoek? Wij wel eerst namelijk en dan moet daar de uitslag eerst van binnen zijn, wat dus 2 weken duurt, en dan stuurt de HA het door naar de gyn en dan moeten we wachten op de brief met een datum voor een afspraak!

Maar wat gebeurt er zo'n eerste keer bij de gyn eigenlijk? Kun jij me dat vertellen? Ik verwacht dat ik aan de Clomid moet, HA dacht ook dat ik waarschijnlijk geen eisprong heb, omdat mijn temperatuur ook niet stijgt namelijk....

Hoi Suusle,

Nou me man hoefde niets in te leveren misschien later
maar nu ligt de fout gewoon echt bij mij.
Want ik ben al 5 maand of zo niet meer ongi geworden.
En wij hebben ook al een dochter van 20 mnd dus het kan wel.

Veder ja wat kun je verwachten bij een eerste afspraak.
Dat is wel verschillend per gyneacoloog hoor.
Eerst de verwijsbrief door gesproken en wat de klachten zijn.
En toen  heeft ze eerst een inwendige echo gedaan
het is echt niet pijnlijk alleen een raar idee dat ze bij je
naar binnen gaan met een staaf maar het doet echt niet pijn.
En veder hebben we  veel moeten bespreken wat er allemaal met
een zwangerschap te maken kan hebben erfelijk ziekte wat in belang
van een zwangerschap staat.Zwangerschap van me dochter.
En ze heeft me bloed laten prikken omdat ze bij mij aan een
hormonale afwijking zit te denken.En dat kunnen ze in het bloed zien!!
En van dit alles krijgen we 21 januari uitslag.

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt voor jullie..

Als je nog vragen heb mag je ze gerust stellen wie weet heeft een van ons wel
antwoord....

Groetjes Belinda

Hallo Allemaal,

Gisteren zijn we naar het ziekenhuis geweest voor een inwendige echo en een gesprek.
Nou hierbij dan een verslagje: ik zal proberen het kort te houden.
Allereerst werd er een inwendige echo gemaakt. Dat valt reuze mee !! Een uitstrijkje is wat vervelender maar ook dat vind ik reuze meevallen !!!!
Ik had een heel aardige mevrouw die alles goed uitlegde. Er was een groot tv scherm waar mijn man en ik op konden meekijken: dat is wel leuk !!! Ze legde alles uit wat we zagen: het slijmvlies, de eierstokken, de baarmoeder en het eitje en de andere eitjes in de eierstok. Het onderzoekje was zo gedaan. En gelukkig was alles goed !

Daarna kregen we een gesprek bij de arts. Ook zij was heel erg aardig en vertelde en vroeg met veel humor. Ze vroeg alles over mijn cyclus, ons sexleven en ons verleden betreft operaties en doorgemaakte ziektes en verder ons werk en  of er in de familie ziektes enzo voorkomen. Na alle vragen deed ze uitleg wat de eerste stappen waren die nu gedaan gaan worden. Heel kort vertelde ze over eventuele vervolgstappen maar daarover wilde ze niet tot in detail gaan omdat dat wel komt als het zover is.

Helaas kregen we wel niet zo'n heel goed nieuws betreft het sperma van mijn man.
Het tweede onderzoek was nog minder goed dan het eerste. Het aantal en de snelheid zijn ver beneden wat het moet zijn. Nu wordt onderzocht hoeveel zaadcellen er aanwezig zijn nadat ze zijn opgewekt. Als dit er voldoende zijn kunnen we worden geholpen met IUI: kunstmatige inseminatie. Anders rest ons alleen nog maar IVF.
Dat is een hele klap, maar ik moet zeggen dat ik wel nuchter blijf en positief. Zo lang er nog niks zeker is heb ik hoop en daarbij is er nog altijd een kans om een eigen kindje te krijgen hetzij dan wel via IVF.
Bij mij wordt nu de cyclus een maand lang gevolgd. Maandag is dag 12 van mijn cyclus en dan moet ik ga bloedprikken en de urine brengen. Maandagmiddag kan ik dan al bellen voor de uitslag en aan de hand daarvan wordt me verteld hoe en wat precies verder.  Wel vertelde ze al dat als de waarde goed is, dan zal ik woensdag weer een echo krijgen om te kijken hoe het eitje is en zal ik verder een maand lang worden geprikt op hormonen en vaker een echo worden gemaakt. Is het niet goed dan zal ik een kijkoperatie krijgen om te kijken wat er aan de hand is.

Al met al weten we over een maand alles. Dan kan ze ons gaan vertellen wat er aan de hand is en wat ze voor ons kunnen doen.

Gelukkig gaat het vrij snel allemaal. Voor iedereen die ooit de stap zal/moet zetten richting huisarts raadt ik echt het volgende aan !!
1. Laat de huisasrts al bloedprikken &  een uitstrijkje maken.
2. Laat het sperma onderzoeken: 2 maal !!
3. Zodra de uitslag hiervan binnen is en het niet oke is,  bel dan meteen naar het ziekenhuis voor een afspraak. Mits jullie natuurlijk als heel lang aan het proberen zijn en het maar niet lukt terwijl bij de huisarts alles oke is. Ook dan zul je wellicht verder moeten.

De arts in het ziekenhuis zei dat het heel erg veel scheelde dat de huisarts al zoveel onderzoeken heeft laten doen: dan heb je echt een voorsprong !

Ik hou jullie verder op de hoogte. Hoop dat jullie wat hebben aan mijn verhaaltje.
Bootje hoe is het jouw vergaan ?
Pip alvast heel veel succes maandag !!!

Heel veel groetjes, Silvia

hoi allemaal,
ik ben ook gisteren bij de gyn geweest.
We hebben eerst een gesprek gehad en daarna kreeg ik een inwendige echo en een uitstrijkje.
Ik vond de inwendige echo niet zo fijn voelen  Ze kon de eileiders niet vinden.....
En na veel moeite heeft ze er eentje gevonden. Deze zag er normaal uit en de baarmoeder ook. Het komt wel vaker voor dat je ze niet goed kan zien. de volgende keer kan het wel veel makkelijker zijn.
Ik heb nu bloed laten prikken en mijn man moest zijn deel leveren. Alleen dat hebben we een beetje verkeerd begrepen, aangezien het binnen een uur ingeleverd moest worden. hij heeft het na 2,5 uur pas ingeleverd. Ze gaan het bekijken en dan horen we het wel. dus als de uitslag niet goed is dan hoeven we ons nog geen zorgen te maken.
Ik heb een recept meegekregen, provera, om de boel op te wekken zodat ik een mesntruatie krijg. Maar nu gaan wij eerst 2 weken op vakantie, dus ik moet daar nog even mee wachten. En de medische wereld komt nu wel heel dicht bij en dat overviel ons ook eenbeetje...... zijn we daar echt al wel aan toe.....??
We gaan nu eerst lekker op vakantie en als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben dan ga ik de provera slikken. als ik dan ongesteld wordt moet ik op de derde menstruatiedag terug komen. Het vervelende hiervan is dat je niet precies weet wanneer je ongesteld wordt en dat je dus onder het werk weg moet....
dus ik moet het daar denk ik maar vertellen. de arts zei heel duidelijk; je kiest nu voor dit , dus dan kun je niet meer altijd aan je werk denken.....
het is een heel verhaal geworden, maar ik moet nu echt weg!!
groetjes bootje!

Hoi meiden,

Graag wil ik even inbreken bij jullie om mee te praten.
Ook ik kan al aardig mee praten over de eerste stap bij gyn leuke en minder leuke dingen,en wil graag samen met jullie dit delen ,en kracht halen uit jullie ervaringen.
Ik ben nu 2x geweest bij de gyn ,heb zelf geen eisprong moest bloed laten prikken en over 4 weken de uitslag.
Me vriend heeft ook ze potje ingeleverd 1x niet zo best moet nog een keer.
Ik moet als ik ongi ben een afspraak maken in z.h voor een uitgangsecho om te kijken hoe alles er voor staat,dan op dag 5 beginnen met de clomid tabl.
Erg spannend allemaal.
Ik ben nu 8 maanden bezig en me cyclus is een rommel van zich zelf.

Ik hoop dat jullie wat met mijn ervaringen kunnen en vragen mag.

groetjes nina

Terug
Bovenaan