Eerste bezoek gyn

Daar ben ik nog een keer.

Ik ben voor het laatst op 30 september ongesteld geweest (naast was bruinig bloedverlies op 28 december na) en wat denken jullie, jawel vandaag werd ik ongesteld!! Gelukkig kon de afspraak wel gewoon doorgaan!

Het bezoek aan de gyn ging goed, grappig, snel en duidelijk. Onregelmatige cyclus: normaal gesproken starten ze na 1 jaar (na gestopt te zijn met de pil) met het doen van onderzoeken maar omdat ik heel onregelmatig ongesteld ben gaan wij daar nu mee starten. Dat wil zeggen: op dag 3 (overmorgen) moet ik bloedprikken op een heleboel dingen (vooral hormonen) en 25 februari (ja dan pas!!) hebben mijn man ik een afspraak bij de fertiliteitsarts  voor het maken van een inwendige echo, inwendig onderzoek en een uitstrijkje. Dit deed de gyn vandaag niet omdat hij geen uitstrijkje kan maken als je ongesteld bent en alles dus de volgende keer in 1x wordt gedaan.

Ook moet mijn man zijn donatie doen. Ook al heb ik een onregelmatige cyclus toch moet hij zijn zaad inleveren. Stel dat ze mij straks een behandeling geven  dan zou het slordig zijn als daarna pas blijkt dat het zaad niet goed zou zijn, kleine moeite, veel info.

En we moeten nog een vragenlijst.

Bij die afspraak op de 25ste wordt dan  zijn zaad besproken, de uitslag van mijn onderzoeken, de ingevulde vragenlijst  en vervolgens een behandeling bepaald of indien nodig nog meer onderzoek.

De dokter (een duitse nederlander dus erg grappig praatte) was erg aardig en legde alles heel goed uit.   En ook al is de volgende afspraak pas over 6 weken, ik heb er een goed gevoel bij.

Op zich dus goed dat ik nu ongesteld ben geworden want dan kan ik ook echt op de derde dag bloedprikken wat erg gebruikelijk is als ik dat hier lees.

Al met al een snel bezoek maar met veel info en een goed gevoel weggegaan. Op naar het bloedprikken, zaad inleveren en over 6 weken naar de fertiliteitsarts.

Lfs Pip

hoi allemaal

pipstip; fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt. nu dus ook bloedprikken. spannend allemaal zeg! je moet alleen dan best wel weer lang wachten voordat je de uitlsagen hebt. maar ja.....
ik ben vergeten te vragen wanneer ik de uitslag krijg van mijn bloedonderzoek, maar ik denk gewoon als ik daar weer kom op de derde dag dat ik ongesteld ben.

nina; mijn man belt morgen nog even maar ik denk niet dat ze de uitslag hebben want we hadden een afspraak moeten maken voor een telefonisch spreekuur. maar ja het was veel te druk op het werk om onder werktijd even te bellen voor een afspraak...
maar ik vind het ook niet erg om het na de vakantie te weten. kunnen lekker weg en dan zien we het daarna wel.
we gaan trouwens lekker skieen in frankrijk!! nu nog hopen op mooi weer.

diaanmike;
wanneer kun je terecht bij de gyn??

heeft iemand ook provera geslikt??
ik moet 10 dagen slikken en dan zou ik de dag erna ongeveer ongesteld moeten worden(vlgs de gyn). nu lees ik ook wel dat vrouwen het 5 dagen slikken en in de bijsluiter staat dat de menstruatie na 3-7 dagen optreedt..... wat voor ervaringen hebben jullie??

Hoi meiden,
Ik zal moregn avond even reageren op de stukjes.
Maar ik zat te denken mischien is het wel leuk om even een rondje te doen zodat we elkaar wat beter leren kennen en een beetje weten met wie we kletsen?
En om een cyclus banner te plaatsen zodat we van elkaar weten wie ongi wordt of niet en weten met wie we een beetje gelijk lopen ook fijn.

Ik zal beginnen met me voortestellen en zal morgen ook een banner plaatsen.

Ik ben Nina, wordt in maart 31.
Ik ben nu 8 maanden bezig om zwanger te worden,en ga binnenkort starten met de clomid.(van wegen slechte eisprong)
Mijn vriend is 29,en heeft al een zoontje van 6 uit een andere relatie.

Hoop dat jullie het leuk vinden om zo iets meer te weten ,en een beeld kunnen plaatsen met wie je schrijft.

groetjes Nina

Suusie Wij kregen de uitslag van het semenonderzoek na 1 week, vreemd dat dat overal weer anders gaat. Ik wacht het eerste gesprek af voordat ik me druk ga maken om m'n werk. Maar vanaf mijn werk is het hooguit een half uur naar het ziekenhuis, dus ik denk dat ik voorlopig niets hoef te zeggen op het werk.

DiaanMike Heb je al gebeld voor een afspraak?
Ik heb de eerste week van januari gebeld en kon de laatste week van januari terecht, maar dan zijn we op skivakatie, de week erna kon het alleen midden op de dag, dus ik heb de afspraak nog een week later gezet zodat ik 's morgens om half negen kan. Ze zeiden dat het eerste gesprek een intake zou zijn en ik moet nu een vragen lijst invullen.

Sylvia Fijn dat het bezoek goed liep, maar wel balen dat de zwemmers van je man niet goed zwemmen. Krijg je nog te horen of het wel voldoende is voor IUI? Dat is minder ingrijpend dan IVF, maar ook zwaar. Ik wens jullie heel veel sterkte, goed dat je er zo positief tegen aan kijkt! Ik ga voor jullie duimen dat het allemaal goed komt. Wanneer moet je bloed laten prikken?

Pipstip Fijn dat er nu actie ondernomen wordt. Maar ik vind wel dat je lang moet wachten. Ik had verwacht dat als je eenmaal zo'n eerste gesprek hebt dat je daarna binnen twee weken terecht zou kunnen. Blijkbaar niet dus. Ach dan maar wat langer wachten het belangrijkste is dat ze er achter komen waarom je cyclus zo onregelmatig is en hopelijk kunnen ze het met medecijnen verbeteren.

Bootje wij gaan ook skieen in Frankrijk! Ik heb er zo'n zin in!
Ik heb geen ervaring met provera maar wat ik hier op het forum heb gelezen komt wel overeen met wat jij schrijft. Misschien even zoeken, want er zijn meer die het gebruiken vooral de meiden die PCOS hebben volgens mij. Ik hoop dat je menstruatie vanzelf op gang komt. Heb je al een afspraak gemaakt voor na je vakantie?

Nina30 ik vind dat voorstellen een goed idee:
Ik ben DeeDee 34 jaar, mijn vriend is ook 34 en we zijn al twee jaar bezig voor ons eerste kindje. Ik ben superregelmatig, mijn nod is 27 januari en ik ga 13 februari voor het eerst naar de gyn.
Misschien kunnen we hier een soort lijstje van maken?
Een naar de gyn lijst ipv een nod lijst?

Nina: Ik ben Silvia, 30 jaar en nu zijn we 7 maanden bezig om zwanger te raken. Twee jaartjes geleden hebben we ook al een aantal maandjes geprobeerd. We hadden als vanaf het begin een gevoel dat er iets niet goed zou zijn bij ons of een van ons. Helaas blijkt het sperma te langzaam en te weinig te zijn. Bij mij wordt nu de cyclus een maand gevolgd om te kijken of bij mij wel alles oke is: ik ben vrij regelmatig ongesteld: 27-32 dagen: wel niet veel bloedverlies. Afhankelijk van de kwaliteit van het zaad na opwerken is IUI mogelijk anders rest ons alleen nog maar IVF.
Je schreef dat je geen eisprong hebt. Hoe hebben ze dit ontdekt ? Werd je wel gewoon ongesteld ?
Alvast heel veel succes met de Clomid. Geeft dit medicijn ook bijwerkingen ?

Bootje: Alvast een hele fijn vakantie: kom wel zonder botbreuken terug he !. Weten jullie al iets van het onderzoek van je man ? Anders misschien ook maar beter om dit na jullie vakantie te horen. Wij kregen net voor kerstmis alles te horen en dat is niet leuk. Je probeert en dan het beste van te maken maar toch........
Geniet maar lekker van jullie vakantie....wie weet is dit wel de laatste keer met zijn tweetjes......
Blijf in wonderen geloven !!

Suus: Wat vervelend dat er zo'n lange wachtlijst is. Bij ons gaat alles heel erg snel. Het was dat de feestdagen ertussen zaten en ik ongesteld was dat we nu pas afgelopen week terecht konden. De huisarts heeft al heel veel onderzoeken laten doen waardoor het in het ziekenhuis sneller gaat en ook daar hebben ze een lekker tempo. Vanmiddag moet ik bellen voor de uitslag van het bloed dat ik vanmorgen heb laten prikken en dan krijg ik de vervolgstap te horen.
De uitslag van mijn man zullen ze wel persoonlijk vertellen dus daar moeten we nog eventjes op wachten. Over ruim 3 weken hebben we alle uitslagen binnen en krijgen we te horen welke behandeling we krijgen. Op ons werk zijn we beide open en eerlijk geweest daar we toch regelmatig even naar het ziekenhuis moeten. We werken beide fulltime dus daar kwamen we niet onderuit. Niet leuk allemaal, maar och ja als dat het ergste is.......het is maar werk.

Diaanmike: Weet je al wanneer je terecht kunt in het ziekenhuis ?

Pip: Dat lijkt nog ver weg he 25 februari... Maar gelukkig is het balletje nu wel aan het rollen. Ik was net ongesteld geweest toen we gingen voor de echo maar gelukkig wilde de arts niet wachten op een nieuwe cyclus. Ze beginnen nu gewoon vandaag op dag 12 en volgen nu alles t/m dag 3 van de volgende cyclus. Voor hun wel wat omslachtiger maar dat deed niks. Hiermee waren we super blij ! Ik lees wel dat ieder ziekehuis weer zo'n zijn eigen volgorde heeft. Bij mij begonnen ze juist met een echo (uitstrijkje heb ik al gehad ) en dan pas gaan ze de cyclus volgen. Wij weten begin februari hoe en wat. Vanmiddag krijg ik te horen wat de vervolgstap is betreft mijn verder onderzoek.

Vanaf 14.00 uur kan ik naar het ziekenhuis bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek. Dan vertellen ze me wat de vervolgstap is. Ik hou jullie op de hoogte !

Groetjes, Silvia

Dag Dames!

Nou ik heb niet zelf gebeld, mijn huisarts heeft gebeld en ze zei dat ik vanzelf een brief ontvang van het ziekenhuis. denk dat ik dus moet afwachten op de brief. waarschijnlijk moet ik dan bellen, maar misschien staat er ook wel direct een afspraak in ?? we zien wel.

heb in ieder geval nog niets gehoord..

wil graag bij iedereen apart reageren, maar ben nu op mn werk en mn pauze is eigenlijk afgelopen om half 2...   hihi

Tot de volgende keer dan maar! Succes allemaal!

Groetjes Diaan

ik zal me ook even voorstellen. ik ben 28 en 2,5 jaar getrouwd.
Omdat we nog moesten wachten wegens omstandigheden konden we eindelijk in oktober beginnen met het proberen. Ik had al wel de hormonen vanaf mei laten staan.
En omdat ik nu 4 maand niet ongesteld ben geworden en mijn zus pcos heeft leek het de huisarts(en ik ook natuurlijk) verstandig om alles even na te laten kijken.
ik was nooit regelmatig ongesteld. dus verleden week voor het eerst naar de gyn geweest.
Maar nu komt het goede nieuws!!!!!!
ik ben begonnen met ovulatiestestjes omdat ik nu nog niet met provera kan beginnen.
en wat zie ik net: twee streepjes!!! dus ik kan nu elk moment een eisprong krijgen en dat na 4 maanden!!
Mijn man is er alleen nu niet.... hij komt vanavond laat thuis, maar dan moet er natuurlijk wel even wat gebeuren. hopelijk zijn we op tijd. dus mijn NOD is 30 januari denk ik.
Echt super spannend.
we bellen na de vakantie met de gyn over de uitslagen. nu eerst genieten van de vakantie!! en hopelijk komen we met z'n drietjes terug

Hoi Bootje,

Ik ben nieuw hier bij dit onderwerp. Ik las je vraag over provera. Ik heb zelf ook een kuurtje provera gehad en die slik je tien dagen. NA deze tien dagen moet je als het goed is na drie a zeven dagen een bloeding krijgen. Bij mij heeft het niet gewerkt maar dat kwam omdat ik nog te veel hormonen van de prikpil in mijn lichaam had. Ik mag als mijn cyclus met twee maand niet regelmatiger is naar de gyn ben hier al eerder geweest maar er is toen niets gedaan.

Groetjes Russell

Terug
Bovenaan