Eerste bezoek gyn

goede morgen!!
ik moet zo aan het werk, maar nog even eenberichtje van mij.
omdat ik nog niet kan beginnen met de provera(ivm 2 vakantie) en de gyn 2 eitjes(of cystes.....)zag van 12 en 15mm ga iknu komende twee weken nog kijken met ovulatietesten of er nog een eisprong komt. Anders zou ik misschien net een eisprong hebben en dan een week later de provera slikken en dat vind ik zonde. en als er komende 2 weken niets gebeurdt dan geloof ik ook niet dat er nog wat gebeuren gaat dus dan maar kunstmatig opwekken...

pipstip; succes maandag!!

nina welkom!! jij bent net een keertje vaker geweest. ik ga na de vakantie bellen voor een afspraak. en ik zal dinsdag kijken of ze uitslag hebben van mijn man.

sylvia, ben benieuwd naar de uitslag maandag.

belinda; mijn man moest wel zijn  zaad inleveren. want de gyn zei, ook al ligt het waarschijnlijk bij mij en ik aan de hormonen kom. dan slik ik misschien voor niets hormonen als het zaad van mijn man niet goed is. ze wilde alles gewoon in kaar hebben. op zich wel een fijn idee. ik weet dat bij iemand anders het ook zo is gegaan als bij jou. die was een paar keer bij de gyn geweest en toen mocht de man zijn zaad inleveren. dit was gelukkig goed!

suusle; mijn man heeft afgelopen vrijdag het ingeleverd en w.s. hebben we a.s. dinsdag hiervan al uitslag.. dus dat is wel wat sneller. ik weet alleen niet wanneer de uitslag van mijn bloed binnen is.

suusle; mijn man heeft afgelopen vrijdag het ingeleverd en w.s. hebben we a.s. dinsdag hiervan al uitslag.. dus dat is wel wat sneller. ik weet alleen niet wanneer de uitslag van mijn bloed binnen is.

Ja ik vond 2 weken op de uitslag wachten ook erg lang duren hoor! Maar bij mij hebben ze geen bloed geprikt?! Dus wij hoeven daar niet op te wachten, volgens de HA was er geen hele lange wachtlijst bij de gyn, dus ik reken ongeveer op eind februari dat we er misschien terecht kunnen....

Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan met werk? ik krijg namelijk een oproep wanneer we moeten komen, en als dat nou net onder werktijd valt heb ik een beetje een probleem, want wat zeg ik dan tegen mn leidinggevende? Ik kan niet even tussendoor weg, want werk niet zo dichbij huis namelijk.... En als ik dan ook elke keer moet terug komen om te kijken of het eitje al rijpt (dat doen ze toch, heb ik gehoord?) ik denk dat ik het er met mn leidinggevende over moet gaan hebben..... Maar dat is dan wel een beetje een risico, want ik heb geen vast contract.... Ben benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan?

Groetjes Suus

Hoi allemaal.

dit is een onderwerp waar ik ook over mee kan praten! Fijn dat die er is :)

ik ben sinds augustus 2007 niet meer ongesteld geworden. naar de huisarts geweest en bloed laten prikken vorige week. hier kwam niets uit, dus nu word ik doorgestuurd naar de fertiliteitspoli. vind het wel een heel fijn gevoel dat er nu goed gekeken kan worden naar de reden waarom ik niet ongesteld word. ben best wel een btje nieuwsgierig hoe het zal gaan.

vind het fijn dat ik hier jullie reacties en ervaringen kan lezen. weet ik in ieder geval een btje wat me strax te wachten staat. wacht nu op de brief van het ziekenhuis. duurde het lang voordat jullie konden komen of gaat het best snel?

heb idd ook wel een paar kwaaltjes. zoals gevoelige borsten de eerste 2 maanden, heb het gevoel dat ik vaker moest plassen, andere afscheiding en ben zooo moe! volgens mn vriend heb ik ook last van stemmingswisselingen hahaha.. merk dat laatste zelf neit echt. heb dus ook al meerdere testen gedaan, maar deze bleken steeds negatief.

word nu dus doorgestuurd en ben erg benieuwd!

groetjes!!

hoi suus,
ik heb met het ziekenhuis gebeld wanneer ik terecht kon. in het academisch moest ik ongeveer een maand wachten en dan zou ik een oproep krijgen. daarna het streekziekenhuis gebeld en daar overlegd. toen kon ik na 1 week al terecht op het tijdstip dat mij uit kwam. ik kom nu bij de volgende afspraken wel in de problemen want je weet nu niet wanneer de volgende keer is aangezien je niet van te voren weet wanneer je ongesteld wordt(ik moet op de derde dag van mijn menstruatie weer komen) ik ga dan het toch maar zeggen op het werk, want je komt er andes niet onderuit......
ik hoop dat het allemaal niet nodig is en dat het meevalt rzodat ik niet al te vaak weg moet. maar ja dat weten we nu nog niet.
en je moet inderdaad regelmatig terug komen om te kijken hoe het gaat.
ik werk zelf onregelmatig en ik kan in het ziekenhuis alleen 's ochtends terecht.
de gyn zei wel heel duidelijk; je kiest hiervoor en je kunt nu niet meer rekening houden met je werk. dat kun je niet combineren.
succes!

Hoi Meiden,

Bootje: Ja grappig we gaan gelijk op aan bezoeken z.h.
Zag dat je voor volgende week een afspraak hebt als je ongi bent?
ik ook ook rond volgende week zodra ik het ben moet ik ook komen voor een uitgangs echo om te kunnen starten met de clomid op dag 5.
wel fijn dat we zo gelijk lopen ,hebben steun aan elkaar en als je eerder bent weet ik wat me te verwachten staat asl je dat verteld.
Je kon wel snel terecht zeg trouwens!

Suus: Ik heb ook inderdaad geen temp verhoging waar ik me eisprong uit kan halen.
De uitslag van zaad is de zelfde dag al bekend maar meestal geven ze dat pas bij je volgende afspraak.
Zag dat je nog geen bloed geprikt had zal wel komen want daar uit kunnen ze zien of je eisprong is geweest en of al je hormonen goed zijn om zwanger te kunnen worden ,en ze sluiten er ziektes mee uit.

Diaanmike: meestal krijg je een oproep en ze zijden van te voren dat het binne 6 weken is.
Hte ligt er aan waar je woont ik woon in de stad en duurde 5 weken.

gr nina

hoi nina,
ik ga deze week niet meer naar de gyn. wel kan ik proberen om te bellen of er uitslag is van mijn man. we gaan woensdag weg voor 2 weken. dus ik denk dat ik over ongeveer 3 weken weer naar de gyn ga. tenzij ik nu een keer een eisprong krijg na 4 maanden.......
dat denk ik niet dus, maar wonderen bestaan!
groetjes!

Bootje : Ik zou als ik jou was eerst lekker op vakantie gaan en daarna weer met frisse moed beginnen!joh wil je de uitlag van je man weten voor je weggaat? of lekker erna je weet nooit hoe het uitpakt en hebben jullie het er de hele vakantie over.
Zoals je zegt wie weet komt ie van zelf nu in de vakantie hoop het voor je.

Mocht ik je niet meer spreken hier wens ik je een hele fijne vakantie ,geniet er van.
En wie weet is dit je laatste vakantie met ze 2e .
Tot over 2 weken,en laat dan weer wat van je horen he!

groetjes Nina

Hoi dames,

Suusle, gezellig dat je meekletst. Bij jou/jullie gaan er dus ook onderzoeken beginnen, spannend. Tja, als je straks meer onderzoeken krijgt en vaker van je werk weg moet dan moet je het haast wel vertellen. Hoe doen de rest dat hier?

Sylvia, wat fijn dat de onderzoeken bij jou meevielen en goed waren maar wat een tegenvaller van je man's zaad. Positief blijven is geloof ik ook het enige wat je kan doen en ze kunnen zoveel met het zaad doen (idd via iui). Spannend dat jij deze maand zo goed in de gaten wordt gehouden. Ben benieuwd!

Bootje, jij vond de onderzoeken dus niet zo prettig. Na je vakantie ga je waarschijnlijk proverna slikken om een bloeding op te wekken, tenzij je eitjes nu echt tot springen overgaan! Wel lfijn dan jullie op vakantie gaan en dan samen kunnen beslissen of je echt klaar bent voor deze stap. Het is idd nogal wat vind ik. Met werk (omdat je toch regelmatig naar het ziekenhuis moet), maar vooral omdat een kindje krijgen dan een soort "project" gaat worden voor mijn gevoel en het allemaal heel praktisch en zakelijk wordt gedaan (dag 3 bloedprikken, dat zoveel echo..bla bla). Waar gaan jullie trouwens naartoe in de vakantie?

Nina, gezellig dat ook jij meekletst. Lijkt me inderdaad fijn om hier ervaringen uit te wisselen, ik heb er nu al wat aan gehad! Jij gaat dus straks echt aan de clomid beginnen, moet je dan ook tijdiens die cylcus terugkomen voor echo's?

Diaanmike, ook welkom!

Ga zo even m'n verhaal doen over mijn bezoek aan de gyn van vandaag!
Tot zo!

Lfs

Terug
Bovenaan