Eerste bezoek gyn

Russell: Heel begrijpelijk en herkenbaar jouw verhaal ! Mijn man en ik hebben dat ook als we mensen om ons heen horen en zien die wat ( snel ) zwanger zijn geraakt of net een baby hebben gekregen. Het doet toch heel erg zeer. Zwanger worden is iets van de natuur, daar hebben we zelf niks aan te willen, helaas. Het is niet zo dat als je lief bent of meer moeite doet dat je dan sneller zwanger wordt. Het is soms zo oneerlijk verdeeld allemaal: waarom zij wel en wij niet ?! Maar inderdaad hebben we gelukkig elkaar hier en kunnen we hier met elkaar 'praten' & elkaar steunen. Je bent niet zielig !!! Het is heel normaal dat je je zo voelt !!! Ik wens je alvast heel erg veel sterkte en succes met de gyn: het komt allemaal wel goed !

Jessie: Ik weet niet of ik mijn verhaaltje als eens eerder aan je verteld heb dus ik voor de zekerheid.....
Mijn man en ik hadden vanaf het begin het gevoel dat er iets niet goed was. Na een dik half jaar zijn we naar de huisarts gegaan ( beetje leugentje gebruikt ). Ik had al vooraf 2 maanden getempt en ovu-testen gebruikt. De huisarts kwam niet wijs uit deze lijsten en besloot mijn bloed te laten onderzoeken en het sperma van mijn man.
Een dikke week later hadden we een nieuwe afspraak en dara hoorde we dat mijn glamydiagehalte iets verhoogt was en dat het sperma te min en te traag was. BOEM !
Daar zaten we dan. Gelukkig was de huisarts heel lief en adviseerde ons een afspraak te maken bij de fertiliteitsarts. Ondertussen deed ze wel alvast nog een tweede spermaonderzoek en werd er bij mij een soort van uitstrijkje gemaakt om te kijken of ik een actieve glamydia had en een bacterie. Het gewone uitstrijkje had ik reeds gezien mijn leeftijd gehad: normaal doen ze dat dus ook als je naar de huisarts gaat.
I.v.m. de feestdagen en mijn menstruatie konden we pas na 3 weken terecht in het ziekenhuis waar een gesprek volgde en een inwendige echo.
De echo was goed, het sperma de tweede keer nog slechter. IUI of IVF zijn dus nog de enige opties.
Meteen schreef ze diverse bloed/urineonderzoeksbrieven uit voor mijn man en mij en het sperma moest nog een keer worden ingeleverd. Het sperma is opgewerkt: hier kijken ze dan wat er nog van te maken is. Ik ben een maand lang gevolgd om te kijken hoe de hormonen het doen: zo kunnen ze zien of ik een eisprong heb gehad.
Volgende week vrijdag krijgen we van alles te uitslag en dan horen we precies hoe en wat verder.
Al met al wil ik je de tip geven om bij de huisarts meteen je bloed te laten onderzoeken, een uitstijkje te maken en het sperma te laten onderzoeken.
Dat scheelt alweer een aardige stap in het ziekenhuis ! Dan kunnen ze meteen beginnen met volgen van je cyclus: er ook al zit je er midden tussen in zoals ik toen, laat je niet afschepen te wachten tot je ongesteld wordt. Ze kunnen meteen beginnen: het is voor hun dan wel even wat puzzelwerk, maar ja.......
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en als je vragen hebt kun je altijd terecht !!!!
Heel veel sterkte en succes !!!

Nina: Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslag. Ik duim voor je !!

Suusle: Mijn duimen maken overuren: ik duim ook voor jou i.v.m. de uitslag van het sperma.

Hier is het nog steeds afwachten geblazen: volgende week vrijdag krijgen we de uitslag van alles en te horen hoe en wat verder.
Wel heb ik het hopelijke goede nieuws dat bij de laatste echo toch inderdaad al een eisprong heb gehad. Op dag 12 heb ik bloed laten prikken en urine laten testen: hieruit kwam dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden was op een eisprong. Dus dag 13 kreeg ik een nieuwe inwendige echo en hierop was helaas geen ei te zien. Het kon twee kanten op: of ik heb geen eisprong of men was te laat. Daar ik de twee maanden daarvoor na 31 dagen ongesteld was geweest zou ik dus nu wel een hele korte cyclus hebben. Ik was zo bang en onzeker en stelde me al helemaal in op het feit dat ik geen eisprong heb en dus een kijkoperatie zal krijgen om te kijken naar verklevingen en dat ik aan de clomid moet.
Nog nooit heb ik zoooo graag ongesteld willen worden ( maf he ! ). Vanaf vorige week werd ik al kribbig en kreeg buikpijn. Dinsdag zette die buikpijn flink door en kreeg ik wat bruine afscheiding en gisteren werd ik dan echt ongesteld: Yes na 26 dagen......
Het kan dus goed zijn dat inderdaad mijn ei net was geweest toen de echo werd gemaakt. Ik heb dus weer een sprankje hoop.
Nu hoop ik maar dat het zaad goed te bewerken is en dat we geholpen kunnen worden met IUI.
Ik hou jullie op de hoogte !!

Liefs, Silvia

quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 11:18:31'));

Jeetje Sylvia, ik kende jou verhaal ook nog niet! Wat een tegenslag moet dat geweest zijn zeg om dat allemaal te horen te krijgen!
IK duim ook voor jou, dat jeinderdaad wel een eisprong hebt gehad hoor! En dat jullie heel snel geholpen kunnen worden met IUI! En dat het dan maar snel raak mag zijn!
En bedankt dat je ook voor mij duimt, t is erg spannend hier hoor! Als het zaad van mn vriend ook van slechte kwaliteit is, word het bij ons ook dubbel lastig, ik heb namelijk ook geen eisprong...... nou we gaan er nog maar niet vanuit en hopen over 2 weken bij de gyn op goed nieuws!

Heel veel succes!
Suus

Oh ik ben nog niet eens bij de gyn geweest en denk nu al allerlei rare dingen, terwijl sommigen van jullie het echt een stuk moeilijker moeten hebben.. you go girls! goed hoor dat jullie zo positief kunnen denken!

ik wens  iedereen hier  een hele vruchtbare tijd en heel veel sterkte en succes. en hopen dat we binnen de kortste keren meerdere plussen hebben!! :)

quote: diaanmike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 11:42:32'));

Oh ik ben nog niet eens bij de gyn geweest en denk nu al allerlei rare dingen, terwijl sommigen van jullie het echt een stuk moeilijker moeten hebben.. you go girls! goed hoor dat jullie zo positief kunnen denken!

ik wens  iedereen hier  een hele vruchtbare tijd en heel veel sterkte en succes. en hopen dat we binnen de kortste keren meerdere plussen hebben!! :)

Hey!

Ik ben er ook nog niet geweest hoor, mijn eerste afspraak is vandaag over 2 weken en ik haal me ook allerlei rare dingen in mijn hoofd hoor, je bent niet de enige haha!
En ik heb ook echt mn ups en downs, de ene dag zie ik het allemaal niet zitten en de andere dag denk ik, met een beetje hulp komt het allemaal goed! En gelukkig zijn er hier een heleboel meiden die weten wat je doormaakt en waar je je verhaal bij kwijt kunt! Dat is echt heel fijn hoor, om te weten dat je niet de enige bent die dit overkomt! Ook al is het natuurlijk niet leuk dat het zo moet he?!
Nou meid jij ook heel veel succes!

Hey Suus!

Haha oh ik ben dus niet de enige die zich zorgen maakt (om misschien niets??)
Maar ik las toch ergens dat jij geen eisprong hebt? heeft de ha dat al geconstateerd? of ben ik nu in de war met iemand anders.. jij moet over 2 weken dus naar de gyn. wel spannend zeker. het lijkt mij in ieder geval een heel fijn gevoel dat er dan wordt gekeken door mensen die er verstand van hebben en dat je gewoon eigenlijk direct weet wat er wel of niet goed is. dat is toch een geruststellend gevoel? als je je niet te druk maakt van tevoren natuurlijk..

nou meid, heel erg veel sterkte alvast en laat je het me dan nog even weten als je iets meer weet? ik moet morgen terugbellen met de ha voor meer info over wanneer de fax is verstuurd naar de gyn en fertiliteitspoli en hoelang ik dus ongeveer moet wachten voordat ik bericht krijg..

enneh.. vind het echt een fijn gevoel dat ik al mn gevoel hier aan jullie kan vertellen, want jullie snappen ook gewoon wat ik voel! :D haha

groetjes!

quote: diaanmike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 12:00:06'));

Hey Suus!

Haha oh ik ben dus niet de enige die zich zorgen maakt (om misschien niets??)
Maar ik las toch ergens dat jij geen eisprong hebt? heeft de ha dat al geconstateerd? of ben ik nu in de war met iemand anders.. jij moet over 2 weken dus naar de gyn. wel spannend zeker. het lijkt mij in ieder geval een heel fijn gevoel dat er dan wordt gekeken door mensen die er verstand van hebben en dat je gewoon eigenlijk direct weet wat er wel of niet goed is. dat is toch een geruststellend gevoel? als je je niet te druk maakt van tevoren natuurlijk..

nou meid, heel erg veel sterkte alvast en laat je het me dan nog even weten als je iets meer weet? ik moet morgen terugbellen met de ha voor meer info over wanneer de fax is verstuurd naar de gyn en fertiliteitspoli en hoelang ik dus ongeveer moet wachten voordat ik bericht krijg..

enneh.. vind het echt een fijn gevoel dat ik al mn gevoel hier aan jullie kan vertellen, want jullie snappen ook gewoon wat ik voel! :D haha

groetjes!

Hoi hoi,

Ja dat klopt, ik heb zeer waarschijnlijk geen eisprong, ik vermoedde dit zelf al omdat mijn temp nooit steeg, vandaar dat ik al zo snel naar de huisarts ben gegaan en zei dacht hetzelfde en vond het niet nodig om tot een jaar te wachten met doorverwijzen gelukkig! En ik maak me heel vaak zorgen of het wel goed gaat komen, maar gelukkig zijn er hele goede medicijnen om het op te wekken, dus ik hoop dat er niet meer aan de hand is.
Wel vind ik het fijn dat als ik bij de gyn ben geweest, ik waarschijnlijk daar wel onder controle blijf en dat ze dan gaan kijken wanneer mijn eisprong is (ervan uitgaande dat ze die kunnen opwekken), dus dan kunnen we wel zeer gericht klussen! Dat is dan weer een voordeel, denk ik maar!
Laat jij ook even weten hoe het telefoontje afloopt morgen en wanneer je terecht kan?! Ikhoop snel hoor! Bij mij ging het nog redelijk snel gelukkig! Dacht dat ik langer moest wachten, maar nog maar 2 weekjes!

Hoi Meiden,
Nou ik ben geweest en heb de echo gehad!
Geloof me dat als je in de molen zit meer komt te weten wat eigelijk niet nodig is wat je alleen maar ongerust maakt en moeilijker !

Oke links ;zat indedaad nog steeds iets en het is geen cysten want het is wel kleiner geworden,waarschijnlijk een follikel die niet goed tot springen is gekomen en me lichaam is dit nu zelf aan het opruimen!
Er hebben 2 mensen naar gekeken eerst de een dan de ander lig je daar,maar goed het is voor een goed doel.

Rechs:Zat een goede follikel die nog aan het groeien is waarschijnlijk het weekend me eisprong en kreeg het vrijadvies mee voor het weekend .
Baarmoederslijmvlies was gegroeid was eerst ook nog dun dus ook mooi.

Maandag moet ik terug komen weer een echo om te kijken of er inderdaad een eisprong heeft plaatsgevonden.

Zo zie je maar er is geen peil op te trekken elke maand is anders ,en hoe verloopt het?
nou in ieder geval ziet het er weer wat positiefer uit.

Sylvia: ik heb net jou verhaal gelezen ,nou dat valt ook niet mee zeg,en ook al aardig wat voor je kiezen gehad.
Ik hoop dat er voor jou volgende week vrijdag ook eindelijk is een positief bericht komt,nu duim ik voor jou en ik hoop dat het helpt.
Wat kan je onzeker worden he van alles lees dat je echo en bloedprikken net achter de rug hebt voor controllen eisprong,en dan weer de vraag zal het goed zijn?
Ja het valt niet mee en weer wachten.

Suusle: Heel herkenbaar hoor dat je van alles in je hoofd haalt,en dat zal als je in z.h loopt nog erger worden,ik kan wel met wijzen woorden komen maak je niet druk,alleen weet ik net zo goed dat het niet helpt,je kan het niet uitschakkelen en steeds komt er wat bij om over na te denken.dat weet ik ook al te goed ,dus als mensen tegen mij zeggen maak je niet druk denk ik ja sta maar eens in mijn schoenen het valt allemaal niet mee.
Ook d eups en downs zijn herkenbaar ,zo kan ik de hele wereld aan en denk ik een positiefe eisprong te hebben gehad en zo is er alles weer negatief ,je gevoelens worden door elkaar heen geslingerd en je hebt er geen vat op.

Het wel fijn om te lezen dat iedereen met elkaar mee leeft en vertrouwen in elkaar hebben,en elkaar waarderen,wat je zo veel goed kan doen in sommige moeilijke en lastige periodes.

gr Nina

Pipstip : 14 jan naar gyn geweest. onregelmatige cyclus (laatste keer 30 sep)
bloedprikken, volgende afspraak gyn:  25 feb.
bootje79 (28 jaar): onregelmatige cyclus, 4 maanden niet ongesteld,
16 jan naar gyn geweest, interne echo 1 eileider gevonden de andere niet.
potje ingeleverd. Provera meegekregen voor opwekken mestruatie.
NOD is 30 januari?
Sylvia77(30 jaar):  10 jan naar gyn geweest: interne echo oke, spermaonderzoek: trage zwemmers + aantal: te weinig. 7 maanden bezig, regelmatig ongesteld.
12 januari: sperma gebracht welke werd opgewerkt om te kijken of IUI nog mogelijk is.
15 januari; Beide bloedprikken en urine brengen.
16 januari: dag 12 van de cyclus: inwendige echo om te kijken naar de eisprong. Bloed van mij  was oke: lichaam bereid zich voor op eisprong, maar op echo niks te zien ! Of een hele vroege eisprong gehad of geen......
23 januari: bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
8 februari: afspraak arts: uitslag van alle onderzoeken & opstellen behandelplan.
DeeDee1973(34 jaar): eerste afspraak gyn: 13 feb,  2 jaar bezig, regelmatig.
Uitslag semenonderzoek: normale kwaliteit.
NOD 27 januari
Nina(bijna 31)  :   22 feb afspraak arts., voor bloed en zaad! 9 maanden bezig, nod 13 feb ?
belinda23(24 jaar): 28 dec naar gyn geweest, interne echo was goed.
vorige  afspraak gyn: 21 jan: uitslag bloedprikken.Uitslag  is PCOS.
volgende afspraak gyn: 21 maart dan evt starten met clomid.
5 maanden bezig, 4 maanden niet ongesteld.
Suusie (25 jaar): 10 maanden bezig, onregelmatige cyclus (28 tot 39 dagen)
potje ingeleverd.
afspraak bij  gyn: eind feb.
diaanmike: sinds aug 2007 niet meer ongesteld
joke136(26 jaar): onregelmatige cyclus, gebruikt clomid
21 jan bij gyn: eitje nog niet groot genoeg.heeft zoontje van 3 jaar
NOD 31 januari
volgende afspraak gyn: 4 feb
Russell (26 jaar): onregelmatige cyclus, 7 maanden bezig
eerste afspraak gyn: 12 feb
Lijst weer aangepst door niet starten clomid.

Terug
Bovenaan