Eerste keer zwanger willen worden

Hoi,
Wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje sinds december 2017. Ik heb nogal wisselende cyclussen dus deze maand ook begonnen met ovulatietesten. Nu weer afwachten of het gelukt is. Mijn NOD is 7 augustus.  Ik moet zeggen dat ik het soms nogal frustrerend vind.  Met name omdat veel mensen om ons heen in verwachting zijn en door mijn vaak langere cyclussen duurt het wachten voor mijn gevoel erg lang.
 
Hier gaan we mid augustus starten met proberen. Voor mij 1e kindje voor me (dan man ?) zijn 2e kindje. Ik weet dat ik een bijzonder slechte cyclus heb en dus eigenlijk PCOS (niet officieel vastgesteld maar gyn vond het afwijkend 2 jaar terug) vind het dua erg spannend heb een spiraal dua ook geen idee wat me cyclus doet. (Jaar tussendoor geen spiraal gehad en toen 1 menstruatie van 1 dag)
Ik hoop door middel van verderbproberen af te vallen dat het gaat lukken. Ben wel blij met me HA want die zei al dat we geen jaar hoeven te proberen voor we doorverwezen worden
 
Hallo. Ik ben nieuw hier, en nu anderhalve week gestopt met de pil, ben 31 en we willen nu ook super graag een kindje,?. Ik heb alleen een vraagje, heb nu sinds 4 dagen gewoon last van me buik volle onderbuik gevoel ,opgeblazen gevoel en licht misselijk, iemand enig idee of dit ook bij ontpillen hoort?? En moet ik voor een test echt zo lang afwachten totdat ik overtijd ben??. Ik moet rond de 14de van Augustus, me eerste normale ongesteldheid krijgen..Tot zover dat ik nog aan de pil zat had ik een normale cyclus van 28 dagen vast bedankt allemaal...
 
Hoi allemaal,
Ook ik ben nieuw hier. Sinds 2 jaar ben ik gestopt met de pil (voelde mij erg naar door de pil). Sinds februari proberen we zwanger te raken. En zijn ondertussen in ronde 4 aangekomen. Mijn cyclus is onregelmatig. Probeer d.m.v. ovulatietesten wat regelmaat te ontdekken in mijn cyclus. Mijn vriend is erg veel weg voor zijn werk wat het nog lastiger maakt. 
Ik vind het enorm spannend! Had mijzelf voor genomen om er niet constant mee bezig te zijn maar dat is volledig mislukt ?.
 
Hallo allemaal, 
Ik sluit me graag aan bij dit topic. Sinds oktober 2017 zijn mijn vriend (31) en ik (30) aan het proberen om zwanger te worden. Ik heb nooit een hele regelmatige cyclus gehad en om die reden ben ik al ruim 2 jaar geleden gestopt met de pil. Vorig jaar leek mijn cyclus regelmatig te worden totdat hij ineens helemaal weg bleef. Na 6 maanden mocht ik in april eindelijk terug naar de huisarts die mij een hormoonkuur voorschreef. De kuur heeft gelukkig zijn werk gedaan en mijn cyclus is weer op gang gekomen. Nog steeds niet regelmatig (21 tot 34 dagen). Gisteren heb ik een positieve ovulatietest gehad (ik test op advies van de huisarts) ... Dus de komende twee weken wordt het weer afwachten. Mijn advies voor alle dames met een onregelmatige cyclus, maak het bespreekbaar bij je huisarts, hij/zij kan je advies geven, geruststellen en wanneer noodzakelijk doorverwijzen. 
 
Hoi Finne,
Wellicht is je cyclus nog niet helemaal op orde na het stoppen van de pil? Dit kan best een aantal maanden weet ik uit ervaring. 
Bij mij is het ook.. hoe meer ik bezig ben met mijn cyclus hoe meer mijn lichaam mij voor de gek houdt. Het gaat zelfs zover dat mijn menstruatie en eisprong uitblijven als ik er heel erg op focus. Ik vind het bizar wat voor een invloed je psyche kan hebben op je cyclus! 
Hopen dat je cyclus snel op orde is! Of dat je stiekem toch al zwanger bent en pas heel laat een positieve test in handen hebt. 
 
Hoi allemaal,
 
Ik ben nieuw hier en sluit me ook graag aan bij dit topic. 
Ik heb 6 jaar lang de prikpil gebruikt en in september 2017 moest ik mijn volgende krijgen en heb ik besloten over te gaan op de gewone pil. (met oog op de toekomst) Echter zoveel klachten van de pil dat ik hiermee in december 2017 gestopt ben. Nu dus sinds 7 maanden pil vrij. In de maanden die daarop volgende soms licht bloed verlies. En sinds 5 mei mijn eerste echte mentruatie. En de twee maanden die daarop volgde was dit ook aardig regelmatig. 
Mijn man en ik heb besloten voor een eerste kindje te gaan. 2 Juli was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Maar pas op 22 Juli besloten condooms ook daadwerkelijk achterwege te laten. Mijn NOD was 31 Juli. Nu nog steeds niet ongesteld. Vanochtend gestest maar negatief. In theorie volgens mij ook helemaal niet onbeschermd gevreen tijdens mijn ovulatie. Ik denk dat mijn lichaam me nu voor de gek houdt! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!
 
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal verder gaat
 
Volgens mij kan het even duren voordat de pil helemaal uit je systeem is en daardoor kan je cyclus onregelmatig zijn.
 
Terug
Bovenaan