eerste kindje in augustus 2009

Hoi hoi meiden,

Ook ik verwacht mijn eerste kindje. Ik ben uitgerekend op 18 augustus en volgende week dinsdag mijn 20 weken echo. Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat volgende week!!!

Hoi meiden,

Daar zijn we weer... Ik heb een heerlijke vakantie gehad in Engeland, heel wat familie gezien en ook eindelijk mijn man zijn vader, diens vrouw en mijn man zijn zusje ontmoet!

Heel wat beweging gevoeld afgelopen week, kan al goed merken wat de baby fijn vind en wat niet... Wel jammer dat manlief het nog niet voelt, dat frustreert hem wel eens...

Ik las dat iemand vond dat ze nog geen buikje had en dat ze dat wel een beetje eng vond. Ik heb hetzelfde, tenminste, had hetzelfde, want vorige week leek het wel of het elke dag een beetje verder groeide... Ineens pas ik niet meer in mijn broeken, terwijl ze daarvoor echt heel ernstig los zaten! Dus ook voor jou zal het vast vanzelf wel goed komen!

Donderdag heb ik mijn echo, ben zo benieuwd!!! Hoop ook dat alles goed is en dat we het goed kunnen zien! Heb nog steeds af en toe een beetje onwerkelijk gevoel, kan het me nog steeds niet helemaal voorstellen dat we straks in augustus met zijn drietjes zijn! Zal vast wel goedkomen, maar toch wel lastig af en toe, aangezien iedereen toch verwacht van je dat je onwijs bezig bent met "straks"!

groetjes
Sas

Ps, geef niks dat je me eefje noemde, begreep wel dat het voor mij was ;-)

@ saskia
dat was ik van dat buikje! Maar, de volgende mijlpijl is vandaag weer bereikt: ik pas nu ook bijna geeneen broek meer! Krijg van sommige de knoop gewoon niet eens meer dicht. Dat is wel ff schrikken hoor, maar ook wel weer leuk natuurlijk. Ik heb dus eigenlijk hetzelfde als jij nu!

@ nanda
Voor jou is dat helemaal bijzonder, jij kunt twee kindjes voelen! Ik had na die ene keer niets meer gevoeld, dus daar ging ik alweer twijfelen (had ik het me dan ingebeeld???) maar gelukkig lag ik gister in bed en ja hoor, weer een paar schopjes. Zo leuk!!!

waar ik in het begin vooral bezig was met 'is ons kindje wel gezond', merk ik dat ik de laatste week best veel vertrouwen heb gekregen en me eigenlijk alleen nog met de vraag 'wat wordt het?' bezig hou!!! Als dat geen goed teken is!

dinsdag heb ik de 20-weken-echo dus dan laat ik zeker weer van me horen! De anderen veel plezier bij hun echo!

liefs Eefje

quote: x eefje x reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-03-2009 10:51:33'));

waar ik in het begin vooral bezig was met 'is ons kindje wel gezond', merk ik dat ik de laatste week best veel vertrouwen heb gekregen en me eigenlijk alleen nog met de vraag 'wat wordt het?' bezig hou!!! Als dat geen goed teken is!

dinsdag heb ik de 20-weken-echo dus dan laat ik zeker weer van me horen! De anderen veel plezier bij hun echo!

liefs Eefje ---------------------------------------

Hoi, even heel kort, want ik mag zo weer naar huis!!!
Gister heb ik de echo gehad en wat jij zegt, dat je je eerst zorgen maakt over de gezondheid, had ik ook, maar dat werd steeds meer: Wat voor geslacht heb je???
ALs je het voelt bewegen, ga je er steeds meer vanuit dat het gezond is, ik wel in ieder geval! En ik heb gelijk gehad! Alles was goed! Mijn man heeft een hazelip, dus dat was onze grootste "angst", maar ook daar was niks van te zien, dus dat is goed!!!
Wel wilde ik met alle mogelijkheid weten wat het gaat worden... De kleine was het daar dus even niet mee eens! Lag met de beentjes omhoog, waarbij er eentje bijna in het mondje zat, echt grappig om te zien! Het kontje was zo gedraaid dat het dus echt niet te zien was wat het gaat worden! De VK heeft het echt wel geprobeerd, maar helaas, twee flinke blauwe plekken ten spijt, het mocht niet baten! De kleine dondersteen heeft het niet prijsgegeven...
Wel voel ik nu weer meer, hele doffe "klappen" als het tegen mijn placenta schopt, en helderder als het ernaast schopt, een heerlijk gevoel eigenlijk!
Placenta ligt trouwens vrij hoog maar wel voor, dus kan nog even duren voor manlief het ook kan voelen, jammer voor hem, maar ja, over een paar maandjes kan hij het in zijn armen houden, dat is toch ook wel een bijzondere gedachte!

Nou toch langer als ik dacht...

Groetjes en Eefje, maak je niet te druk voor de echo, gekker als bij mij kan het niet zijn, haha, de kleine dwarsligger ;-)

Sas

Nou Saskia,mijn baby lag dus ook met z'n beentjes bij elkaar!!!
helaas dus ook voor ons nog niet bekend of we een jongen of een meisjes krijgen.. wel jammer, ik was er zo nieuwsgierig naar. Maar ja... niets aan te doen.

Ons kindje had  1 nierbekken dat een beetje te groot was en daarom krijgen we nog een echo met 30 weken. We hoefden ons er niet druk om te maken, want het was maar 0.7 mm te groot.
Maar dus wel een extra kans om het geslacht alsnog te kunnen zien :D

Hoi Eefje,

Dat is idd wel een heel klein verschil, maar ja, als je je er geen zorgen over hoeft te maken, is het alleen maar fijn dat je met 30 weken nog een echo krijgt!
Was verder alles wel in orde??

groetjes
Sas

Hallo Meiden,

Dit ga je niet menen... een heel verhaal getypt... druk ik op sluiten!!! Weg verhaal!
Nou maar nog een keer dan!

@eefje; Bale dat jullie niet gezien hebben welk geslacht de baby heeft. Kan me voorstellen dat het toch even gek is dat ze om zo weinig mm toch nog een keer een echo willen maken. Maar goed als zij zeggen dat je je geen zorgen moet maken dan moet je dat ook maar aannemen. En idd het voordeel zien dat je straks nog een echo hebt.
@Saskia (sorry weet nu niet zeker of ik je naam goed heb)... Maar bale dat de baby zijn/haar geslacht niet wilde prijsgeven. En zeker nog omdat je er 2 blauwe plekken aan over hebt gehouden. Gaan jullie nog een pretecho maken? Dan krijgen jullie nog een kans!

Wij hebben afgelopen woe de 20 wk echo gehad. Gelukkig ook alles goed, ze hebben geen afwijkingen kunnen zien. De Twins waren erg druk met alkaar in de weer dus dat is wel ontzettend leuk om te zien.
Helaas weten wij wel wat voor geslacht de tweeling heeft.
Ik wilde het eigenlijk niet weten maar was ook wel weer bang dat ik (we) het zelf al zouden zien. Dus hadden gezegd dat ze het niet hoefde te zeggen als wij niets zouden zien. En anders dan maar wel bevestigen/ontkennen.
Maar ja, met elke 2 weken echo ga je wel meer herkennen.... dus we hadden op een gegeven moment beiden een sterk vermoeden. Dus een bevestiging was genoeg.
Verder zitten we nog steeds te wachten op de echte eerste schopjes. De placenta ligt aan de voorkant dus voel tot nu toe alleen maar gedraai en beweging. Nog niet echt een trap ofzo.........
We wachten af.... komt vanzelf en dan ben je blij als ze stil liggen.. haha

Verder alles goed hier. Ik hoop met de rest ook!
Groeten Nanda

owja, vergeet te typen dat wij het geslacht van de baby's geheim houden. Ook hier zeg ik het niet want ben bang dat mijn nichtjes (die zijn heeeeeel erg nieuwsgierig) hier misschien wel gaan zoeken. (ze weten dat ik hier ook wel eens op het forum zit)
Dus... helaas... ik hou het stil!
Groeten Nanda

Terug
Bovenaan