eerste kindje in augustus 2009

Hoi,

Ik wil graag met jullie meekletsen.
Ik ben op 17 augustus uitgerekend. Ben nu 9 weken zwanger.
Wij zijn afgelopen maandag bij e verloskundige geweest voor het kennismakingsgesprek. A.s. donderdag(15jan) krijgen wij onze 1ste echo. Spannend hoor.
Hoop zo dat alles goed is. Maar dat zal vast wel, want ik heb nog steeds wat vage klachten.  
Ons is ook gevraagd of wij een nekplooimeting willen doen. Wij hebben hier goed over nagedacht, en zijn tot de beslissing gekomen om dit niet te doen. De verloskundige legde ons uit dat de kans kan varieren van 1op5000 tot 1op5. De kans dat je een kindje met  het syndroom van down krijgt is dan nog maar 20%. Dus de kans dat het niet dit syndroom heeft is groter. En het zit bij ons niet in de familie, dus  is de kans toch al kleiner.  En is het wel zo dan is dat jammer. Maar ook daar is mee te leven.

Ook ik ben een paar kilo afgevallen. Dit komt voornamelijk doordat ik de eerste maand geen honger had. Gelukkig is dat nu weer terug, alleen smaakt mijn eten niet meer.  Kleinigheidjes blijf je houden.

Groetjes Boefje6.

Boefje en RdV; gefeliciteerd!

Ik ben nu 8 weken zwanger en ga hoogst waarschijnlijk wel alle testen laten doen. Mijn nichtje (dochter van de zus van mijn moeder) heeft het Syndroom van Rett. Dat is een meervoudige handicap die vrijwel alleen bij meisjes voorkomt. Deze kinderen worden gezond geboren, maar op den duur raken ze zeer ernstig lichamelijk en geestelijk gehandicapt. De kans dat ons kindje dit syndroom ook krijgt is zeer klein (dit syndroom is heel erg zeldzaam en de erfelijkheid is niet aangetoond), maar wil er toch graag op testen. Dit kan met de vruchtwaterpunctie, waarbij ook gelijk getest wordt op andere aandoeningen. Nadeel is dat deze punctie pas in week 16 wordt gedaan en de uitslag 3 weken duurt.

Ach, eerst maar eens aftellen tot 4 februari want dan hebben we onze intake en echo. Als we dan een kloppend hartje zien zijn we voor dat moment weer gerustgesteld!

Hoe denken de andere over de nekplooimeting/vlokkentest/vruchtwaterpunctie?

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        
 volgende belangrijke afspraak

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 11 aug
 echo gehad, 19-01 2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien

23 aug
14 jan; Intake VK

Nan
 29
 24 aug
15 jan; Intake VK  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

RvD1984        
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

SanPap
25
27 aug

Nicky        
 22
 28 aug
 22 jan; Intake VK

Hoi allemaal,
wat leuk dat er zoveel mensen hebben gereageerd! En zelfs een mooi schema gemaakt!!! heb m'n gegevens er meteen maar even compleet in gezet.
Grappig dat we ook allemaal ongeveer dezelfde leeftijd hebben!

Over die echo's: volgens mij is het normaal dat je tussen de 8e en 12e week een eerste echo krijgt. De exacte week kan varieren omdat er natuurlijk wel plaats moet zijn bij je verloskundige of in het ziekenhuis.

Ik kreeg mijn eerste echo in de (dachten wij toen) 11e week. Maar op de echo bleek het kindje pas 23 mm te zijn, wat overeenkomt met 9 weken. Omdat dat zo'n groot verschil is, krijgen wij een 2e echo aanstaande maandag. Pas dan wordt de exacte datum bepaald! Ik vind het wel leuk, nog een echo! het was overigens niet erg als het kindje niet zo snel zou groeien, dat wordt meestal op een later tijdstip weer ingehaald. Dus ik zie niet op tegen de 2e echo.

liefs Eefje

@ Vlinder: Ik hoor eigenlijk niet bij dit topic omdat ik zwnnger ben van de tweede i.p.v. de eerste, maar ik wilde je toch even zeggen dat ik beide keren de eerste 3 maanden erg zwaar vond, zowel fysiek als mentaal (de onzekerheid, moeheid, etc.).  
Ik kreeg echter  tijdens mijn eerste  zwangerschap na 14 weken opeens een energiestoot die tot de bevalling heeft aangehouden en ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld als in week 14 t/m 40 van mijn eerste zwangerschap. Nu ben ik inmiddels 11 weken zwanger van de tweede en ook al weken lusteloos. Nergens zin in. Ik hoop en ga er echter vanuit dat net als de vorige keer dit over een week of 3 weer overgaat.
Ik vertel je dit omdat je zo twijfelt over wel of niet met anti-depressevia beginnen vanwege de nadelen (zh-bevalling, kindje langer in zh, geen borstvoeding). Misschien dat jij ook over een paar weken die opleving krijgt en geen medicijnen nodig hebt. Ik ben natuurlijk geen arts en heb zelf ook geen geschiedenis met depressies/anti-depressiva, maar wilde je dit toch even meegeven. Misschien heb je er iets aan. Luister in ieder geval ook  naar je artsen en vooral naar je eigen gevoel!
Heel veel succes en ik hoop dat je snel (met of zonder medicijnen) van je zwangerschap kunt gaan genieten!!

Groetjes,
mama in amsterdamzuid

@RdV1984,
Owwwwww ik wou dat ik wat afviel! Ik ben flink wat te zwaar en heb de afgelopen 3 weken echt erg weinig gegeten doordat ik toch de hele dag weeeig gevoel heb. Ik begin nu weer een beetje  wat meer  te eten.
Dus ik dacht... nou nog mooi even wat eraf voordat straks echt de kilo's eraan vliegen.
Maar nee hoor, gewoon aangekomen! Echt onverstelbaar!

Maar ja, hou het in de gaten. Het is neit goed natuurlijk als je teveel afvalt. Maar het schijnt dat een foetus echt wel aan zijn voedingstoffen komt. Het klinkt wat vreemd maar ze zeggen wel eens dat het net een parasiet is... zorgt wel voor zichzelf! Dus daar hoef je je niet heel snel zorgen over te maken.

Eet gezond, meer kan je niet doen.
Groeten Nanda

Zo word steeds drukker hier! Gezellig hoor!

Zelf zijn we gister voor het eerst naar de VK geweest voor een intake.
Helaas geen hartje luisteren,want dat doen ze daar niet voor 12 weken.
Moeten dus nog ff geduld hebben, want 12-02 mogen we eindelijk voor de echo!
Ook had de VK een andere uitreken datum,dan wat ik had uitgerekend.
22-08 is het nu geworden. 2 dgn kado gekregen dus.
Nu maar afwachten wat de echo dan nog te vertellen heeft.
Dus Nanja we staan niet meer samen op 24-08.....

Leuk om ook jullie verhalen/ervaringen te lezen!

Hallo dames,

Vandaag al weer 8 weken zwanger.

Ik kan nog geen echo data invullen, want ik heb nog geen data.

Hier gaat alles goed. Morgen ga ik een afspraak maken met de huisarts, welke tevens mijn verloskundige is. Dan hoop ik dat ik een echoformulier mee krijg om vast een afspraak te maken voor een echo (dat kunnen ze dus niet bij de huisarts en dat moet bij verloskundige praktijk). Want ik moest in week 11 mij weer melden bij de huisarts en dan zou ik een formulier mee krijgen. Dan zou inhouden, dat ik pas in week 13 ofzo een echo kan krijgen. Ik wil wel graag een echo, voordat ik het aan iedereen vertel. Ik moet wel zeker weten, dat het allemaal goed is enzo.. Pff wat een gedoe.
Ik vind het jammer dat ik niet eerder een echo kan krijgen. Bij ons krijg je er gewoon twee. EEntje met 12 weken en eentje met 20 weken. Spannend dus.

@Kammie78: ik begrijp inderdaad dat je een test doet.  Ik en mijn man weten het eigenlijk niet.  Bij ons in de familie komt het niet voor en ik ben ook zelf nog maar net 25 jaar, dus risico is niet zo heel groot. Aan de ene kant, wil ik het wel weten, aan de andere kant, wat wil je doen, als je 20 weken bent en je komt er dan achter dat er iets niet goed is. Lijkt me verschikkelijk. Je kan de zwangerschap dan niet afbreken, tenminste dat zou ik niet kunnen. Goed punt dus, ik ga er nog eens goed over nadenken.

@ Eefje: Jammer dat je dacht dat je 11 weken zou zijn, terwijl je nog maar 9 weken bent.... Hoe kan dat, had je een onregelmatige cyslus? Bij ons kan het eigenlijk niet anders dan tussen 27 en 29 augustus invallen. Wij waren gelijk de tweede ronde zwanger, echt super snel. De eerste ronde telden wij half mee, want je weet niet wanneer je ei komt enzo, dus gewoon heel relaxed gedaan. De tweede ronde ken je je lichaam een beetje, en ja hoor, gewoon zwanger. Heel snel.

@ Najanaheefteenwens: Afvallen en zwangerschap. Tis wat. Ik heb een normaal figuur maat 38/40. Alleen in december wel wat kilo's aangekomen. Twee weken vakantie, samen met mijn man. Lekker eten, feestdagen. Ik en hij jarig. Pff ik ben gewoon 3 kilo aangekomen. Nu probeer ik weer normaal te doen en dat lukt ook goed. Geen snoep e.d. maar ik kom gewoon aan. In januari gewoon nog weer 1 kilo aangekomen, terwijl ik sport en echt gezond eet voor onze BEEB...
Sporten doe ik wel minder fanatiek nu. En ik ben ook gestopt met roken... Maar dat is geen excuus, ik weet het.
Nou ja het is voor een goed doel. Na de bevallig er weer hard tegen aan met de lijn.

@ Suus: Ik ben ook zo benieuwd naar het hardje. Mijn verloskundige doet dus ook niets voor 12 weken, blllll niet leuk, maar rustig afwachten. Het is zo half februari, hahaha

En heel leuk, dat wij allemaal tussen de 20 en de 30 zitten. We zoeken elkaar op, haha

Ik ga snel aan het werk. Tot snel dames en hou jullie goed.

P.S. Wat zijn jullie kwaaltjes??
En willen jullie het geslacht weten?
Hebben jullie al leuke namen?

@Sanpap, goed dat je gestopt bent met roken!
Ikzelf ben ook gestopt, heb het er soms nog wel moeilijk mee,maar we doen het voor een goed doel he?
Maar over dat aankomen, dat komt juist door het stoppen met roken. En natuurlijk het feit dat er een klein wondertje in ons aan het groeien is.
Door het stoppen met roken word je stofwisseling wat trager,waardoor je wat kilo's kan aankomen.
Ik merk het ook aan mezelf...in 2 week tijd bijna 3 kilo!! aangekomen..

Kom ik direct op de zwangerschapkwaltjes.. heel veel honger hebben!haha
bruin brood met veel kaas... heerlijk...heb nu alweer 6!!plakken op!
Ach is wel gezond... en ze zeggen dat het na een week of 12 wel weer over gaat..Dat hoop ik dan maar,want zo vliegen de kilo's er echt wel aan!
Verder klachten zijn, s'avonds heel vroeg op bed willen...
Hele zere borsten..en jeukende tepels.
Verder helemaal niks! Nou daar doen we het voor he?

Hebben jullie trouwens al een buikje?
Die van mij groeid gewoon al! (waarschijnlijk ook door teveel eten...)

Terug
Bovenaan