Eerste kindje - thuis bevallen? - uitgerekend november

O, en als ik ooit een derde kindje mag krijgen, moet ik in het ziekenhuis bevallen ivm de keizersnede van mijn tweede kindje. 
Dus ik ben heeeeel blij dat mijn eerste kindje gewoon thuis geboren is. Dat was voor mij eens en helaas nooit meer, ik vind het mooi dat ik toch die ervaring heb!

Hoi, 
Zowel van de eerste als de tweede ben ik thuis bevallen. Bij de eerste had ik geen voorkeur thuis of in het ziekenhuis. Mijn vliezen braken spontaan, bij de eerste controle van de vk had ik 1cm, bij de tweede controle 3 uur later zat ik op 8 de vk vond het toen niet meer verandwoord om naar het ziekenhuis te gaan. Dit was zo goed bevallen dat ik de tweede keer ook graag thuis wilde bevallen, dit is gelukt maar omdat ons zoontje niet helemaal lekker doorhuilde zijn we wel even naar het ziekenhuis geweest. Mochten we nog meer kindjes krijgen waarvan de zwangerschap ongecompliceerd verloopt zou ik ook graag weer thuis bevallen 

Dankjewel! Wat fijn om deze verhalen te lezen. Uiteraard hou ik rekening met dat ik nog naar het ziekenhuis zou moeten. Er is gewoon een vluchtkoffer hoor ;). Maar ben heel blij om te lezen dat het dus nog wel gebeurt (thuis bevallen) en zelfs van ook de wat grotere kindjes. Mijn vriend was 9 pond bij geboorte en waarschijnlijk zal ons kindje rond de 8 pond zijn. Maar dat is allemaal afwachten. Inderdaad niet te drukmaken om al die doemscenario's. Vandaar dat ik om de positieve verhalen vroeg en ben zo blij dat jullie die wilde delen met me. Dankjewel daarvoor! Dat stelt me toch wel weer gerust haha. 

Hier ook thuis in bad bevallen. Heel fijn om lekker in je eigen huis te zijn!! Ik zou het je zeker aanraden als het inderdaad medisch verantwoord is. Keuze was hier wel wat makkelijker omdat er twee ziekenhuizen op 10 minuten afstand zijn. Inmiddels zwanger van de tweede en het plan is om weer thuis in bad te bevallen. Bad hebben we toen gekocht.

Ik ben 13 weken geleden bevallen van mijn eerste. Ik wilde heel graag thuis bevallen , en had het bevalbad al thuis staan .
Helaas liep het voor ons anders, bij groeiecho zagen ze dat de groeicurve afnam ,,maar ook het vruchtwater. Dat was volgens de verloskundige nog niet zo'n probleem. Ook niet toen ik zei dat ik mijn plas niet kon ophouden na opstaan. Maar incontinentie hoorde erbij zei ze .  moest voor een nieuwe groeiecho naar het ziekenhuis. Daar vonden ze niet dat incontinentie erbij hoorde, ik bleek al 130 uur gebroken vliezen te hebben, dus moest totaal onverwacht blijven en had 3 uur later mijn kleintje (2640 gram ) . Uiteindelijk blij dat ik in ziekenhuis was , omdat ik geen vertrouwen meer had in mijn verloskundige. 

Ik ben vandaag 37+1 van ons eerste kindje en ik wil ook graag thuis bevallen!
Alles is gereed en ook de verloskundige en kraamzorg staan er achter. Voor baby een zorgeloze zwangerschap, ik heb zelf alle kwaaltjes en pijntjes. Bekkeninstabiliteit en flauwvallen door een hele lage bloeddruk hebben ervoor gezorgd dat ik al iets langer thuis zit. 
Ik ben klaar voor de bevalling, wel spannend, maar laat dr maar komen als ze zin heeft!
Hier ook de vluchttas voor t geval dat ready hoor! Ziekenhuis binnen 10 min rijden. En ik hou ook in mn achterhoofd dat de kans erin zit, maar liever dat dan dat er iets mis gaat met de baby.

Ook thuis bevallen van mijn eerste kindje, in bad. Geweldig! Kan het zeker aanraden. Alle tijd en rust om te ontspannen. Op mijn verzoek vrijwel geheel hands-off, ben niet meer getoucheerd nadat we met 3 cm ontsluiting zeker wisten dat de bevalling begonnen was. Ik weet zeker dat ze in een ziekenhuis meer hadden willen toucheren, en misschien ook hadden willen ingrijpen terwijl dat nergens voor nodig was. Persen duurde erg lang, maar elke wee voelde ik mijn kindje de boel verder oprekken. Volgens mijn verloskundige heeft me dat een boel hechtingen bespaard. Ik denk dat ik in een ziekenhuis al lang een knip te pakken had gehad. Natuurlijk zijn ziekenhuizen fantastisch voor de gevallen waar het echt mis gaat, maar er zijn ook zat dames waarbij het allemaal goed zou gaan, als ze tijd en rust krijgen, die in een ziekenhuis extra ingrepen krijgen. Bevallingen in een ziekenhuis gaan toch op de klok.
Als er ooit een volgende mag komen zal ik precies dezelfde keuze maken. Met een goede verloskundige en een kraamzorg erbij heb ik me geen moment onveilig gevoeld. De verloskundige heeft het laatste stukje heel vaak met de doptone naar de hartslag van mijn kindje geluisterd. Zo wisten we heel zeker dat alles voor hem ook goeg ging. Die had nergens last van.

Terug
Bovenaan