Eerste kindje - thuis bevallen? - uitgerekend november

Wat een prachtige en krachtige bevallingsverhalen! En wat leuk om te lezen dat we nog iemand zwanger is 37 weken. Hoop voor iedereen die nog moet bevallen dat het goed verloopt en zoals zij het graag willen. Vandaag ook nog even met mijn verloskundige erover gehad en die heeft me ook wel gerustgesteld. Dat als er echt iets is we zo int ziekenhuis zijn en dat het 9 van de 10x niet eens spoed heeft om naar t ziekenhuis te gaan maar meer omdat het bijvoorbeeld te lang duurt. We gaan het zien, blijft toch nog even afwachten, spannend! Bedankt voor het delen van jullie verhalen en de succes wensen ;)

Hier ook een positieve thuisbevalling! 
Ik wilde graag thuis bevallen, mijn man had zo zijn bedenkingen. We hadden afgesproken om de beslissing te maken als het moment daar zou zijn.
Ik had er verder geen probleem mee dat ik eventueel toch naar het ziekenhuis zou gaan of zelfs moeten. Ik stond er nuchter in en liet alles op me af komen. Uiteraard stond ook hier de vluchttas klaar.
De eerste weeën begonnen zich rustig op te bouwen en heb mijn moeder en zus laten komen. Ze mochten ook bij mijn bevalling zijn en wat een steun heb ik van ze gehad!! Mijn man had de tafel volgezet met hapjes en tussen de weeën door genoten we van het songfestival haha. Dit werd al snel vervangen door een concert van Beyonce. Toen de verloskundige arriveerde vond ze het een relaxte sfeer en ik bleek al 6 cm ontsluiting te hebben. We besloten definitief om thuis te blijven en zo werd een paar uur later ons kindje geboren! Zonder hechtingen, ik wist niet eens dat dit kon. De verloskundige vertelde achteraf dat het letterlijk een feestje was bij ons thuis.  
Ik ben zo blij dat ik in alle rust thuis ben bevallen. Je eigen douche, bed en spulletjes zijn zo fijn. Zoals eerder hier is gezegd, alles wordt voor je opgeruimd en schoongemaakt, no worries! 

Ik ben bij beide kinderen thuis bevallen. Dat is als zeer goed ervaren. Bij de eerste de hele dag in de weeen gezeten. Ik.vond het erg prettig om in mijn eigen omgeving te zijn. Dit was na de bevalling helemaal zo ( laat in de avond). Je blijft lekker in je bed liggen en de kraamhulp verzorgt de rest. Fijn de nacht gelijk in. De tweede was zo snel dat we niks klaar konden zetten en we dus ook geen kant op hadden gekund. Ik vond het erg prettig en mijn man ook. En dat terwijl we ook nog buitenaf wonen. Nu hadden wij ook wel de perfecte verloskundige.
Maar doen waar jij/ jullie je goed bij voelen. Succes!

Ik heb wel een deel van mijn bevalling thuis gedaan (bevalling duurde 25 uur). En vond dat erg fijn. De rust, vertrouwde omgeving, alles bij de hand, lekker in je eigen douche en dat soort zaken. Ik moest uiteindelijk naar het ziekenhuis maar ik zou het zeker proberen als ik jou was 

3 keer bevallen. 
1e keer wilde ik graag thuis bevallen, maar moest helaas naar het ziekenhuis. Ik vond dit een heftige bevallen, maar achteraf goed dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Door langdurig gebroken vliezen moesten we 24 uur blijven en onze zoon zag binnen die tijd geel. Dus we zijn nog een weekje in het ziekenhuis gebleven.
Na goed overleg met de verloskundige en met verzekering dat het geelzien puur toeval was bij de 2e weer de wens om thuis te bevallen. Behalve dat het een vlotte bevallening was van 2.5 uur vanaf het rommelen tot ze op mijn buik lag, vond ik deze bevalling zo veel prettiger. Door het tempo was zelfs alleen mijn vriend en de verloskundige er bij. Klein detail, onze oudste zat beneden in de kinderstoel een broodje te eten en mijn moeder was er pas 5 minuten voor de bevalling.
Door de ervaring bij de 1e en 2e nu weer de wens van een thuis bevalling. Wij grapte nog als de verloskundige meer optijd is. Van 25 uur bij de 1e naar 2.5 uur bij de 2e, zou dit dan 25 minuten worden? Gelukkig geen 25 minuten, maar scheelde niet veel. Onze dochter werd binnen 45 minuten thuis geboren, weer alleen met vriend en verloskundige. Onze oudste twee hebben er lekker doorheen geslapen.
Het is dat er geen 4e meer komt, maar anders zou ik weer thuis willen bevallen.
Enige overweging die ik zou hebben is hoe snel ben ik in het ziekenhuis als het moet. Vanaf ons is het nog geen 15 minuten rijden. Wij hadden gezien een eerder incident ook al ontdekt dat een ambulance met ongeveer 5 minuten bij ons is in de spits en je met nog geen 10 minuten in het ziekenhuis.
Succes met de laatste loodjes en wat de keuze ook is, als je je er maar prettig bij voelt. 

1x ziekenhuis en 2x thuis. Vond thuis veeeeel fijner. Maar dat gaat ook vooral goed als je je daar prettig en veilig bij voelt. Je kan evt ook pas beslissen als de bevalling eenmaal begonnen is. Je weet toch niet van te voren hoe je je voelt.

Hi,

Ik ben enorme voorstander van thuis bevallen, maar denk wel dat je je er zelf ook goed bij moet voelen. Ik vind het voordeel dat je niet met weeën onderweg moet, niet kort na je bevalling weer naar huis moet en het lekker in je vertrouwde omgeving is. 
Mijn beide zoons zijn thuis geboren, de eerste na 8.5 uur de 2e in een bevalbad (vond ik super fijn) in nog geen 2.5 uur. Ik heb wel bevalcursus gedaan om te weten hoe je kan ontspannen en ook voor mijn man hoe hij mij het beste kon helpen. Mijn 1e zoon had wel wat moeite na de bevalling, maar ik heb alle vertrouwen in de verloskundigen, zij zijn natuurlijk niet voor niets opgeleid en hebben het prima opgepakt. Daarnaast trekken ze echt wel aan de bel als het toch beter is om in het ziekenhuis te zijn. 
Ik denk dat een positieve mindset werkt, ja het gaat wat pijn doen, maar het is functionele pijn, het leidt ertoe dat je kindje ter wereld komt en het is niet oneindig. Daarnaast heb ik de tens gebruikt, ik vond het ideaal. 
Na mijn bevallingen lekker op mijn eigen bed liggen, ik viel flauw als ik overeind kwam, dus ik kon lekker op bed blijven en alles werd verder geregeld. Ideaal! 
Ik denk dat er in een ziekenhuis sneller dan nodig wordt ingegrepen en dat een natuurlijk proces maar al te vaak in een medisch geheel wordt gegoten. Het is mooi dat er meer kan als het niet normaal verloopt, maar is denk dat de stress, toeters en bellen, vele mensen, niet perse tot een betere bevalling leidt.

Wat je ook kiest, doe waar je je zelf goed bij voelt. En lekker genieten, hoop dat je een mooie bevalling hebt, ik kijk met heel veel blijheid terug op mijn bevallingen. 

Mijn 1e dochter is eind oktober vorig jaar thuis geboren. Dat ging heel goed, het was wel heftig doordat het zo snel ging. Ze was er na 4.5 uur, waarvan de laatste 2 uur weeënstorm en met 2 minuten 2 keer persen was ze geboren. 

Nu ben ik 38+4 weken in verwachting van dochter 2. En we gaan nu proberen een 'hands off' bevalling te doen thuis. Dus niet toucheren, geen vliezen handmatig breken en geen ingrijpen van de verloskundige tenzij het een noodgeval betreft. Eerlijk gezegd.. wil ik zo graag thuis bevallen dat ik geeneens een vluchtkoffer heb klaar gezet ? Vertrouwen in eigen kunnen is voor mij nu heel belangrijk. Ik ga ervan uit dat mn lichaam (&geest) dit aankunnen. Mocht het in noodgeval niet zo lukken, dan vertrouw ik op onze uitstekend geregelde Nederlandse zorg en laat ik het los. Maar zover ik kan bedenken, is elk vrouwenlichaam in normale gezonde toestand, er toe in staat dit zelf te doen en dat hou ik me voor.

(Er wel even bij te vermelden dat ik bijna panisch bang ben voor ziekenhuizen, naalden, medisch ingrijpen etc. Ik ben er absoluut niet op tegen maar dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren) 

Veel succes! You can do it ! ☄??

Terug
Bovenaan