Eerste kindje - thuis bevallen? - uitgerekend november

Hoi,
Ik ben drie keer thuis bevallen. Drie keer een fantastische ervaring. Heerlijk ontspannen, gewoon in mijn eigen ongeving, eigen spulletjes en vooral: thuis. 
Nu had ik wel drie bevallingen volgens het boekje. Vlot (6, net geen 4 en 1,5 uur), zonder complicaties en meteen op de been.
Tijdens en na de bevalling geen mensen die in en uit lopen, heerlijk samen thuis zijn/blijven. 
Ik zou het niet anders gewild hebben. 

Ik ben 2x thuis bevallen en had niet anders gewild.
Bij mijn eerste heb ik 9 maanden geroepen dat ik perse in het ziekenhuis wilde bevallen omdat ik bang was voor complicaties. Het liep echter anders, om 23u braken mijn vliezen, om 00u begonnen de weeën en dit duurde de hele nacht. Er zat telkens ongeveer 10 min tussen elke wee dus ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Ben om 07u gaan douchen en kreeg ineens een weeën storm. Verloskundige gebeld, zij was er om 08u. Had 10 cm ontsluiting en kon nergens meer heen dus moest thuis bevallen. Dit was heerlijk, in mijn eigen slaapkamer met alleen mijn man en de verloskundige en de kraamhulp. Om 10.21u is mijn zoon gezond ter wereld gekomen.
Bij de tweede heb ik de hele zwangerschap geroepen dat ik heel graag thuis wilde bevallen en dit is gelukkig gelukt. Om 01u begonnen de weeën, om 06u de verloskundige gebeld en om 07.16u kwam mijn dochter gezond ter wereld. Ze bleek achteraf in het vruchtwater te hebben gepoept maar er waren geen complicaties.
Ben bij beiden nog wel gehecht maar kon daarna lekker in mijn eigen douche douchen en schoon in mijn eigen bed kruipen. Ben ontzettend blij met beide bevallingen, heb ze als heel erg mooi ervaren en zou het zo weer doen.
succes met de laatste loodjes!

Hoi,
Ik ben drie keer thuis bevallen. Drie keer een fantastische ervaring. Heerlijk ontspannen, gewoon in mijn eigen ongeving, eigen spulletjes en vooral: thuis. 
Nu had ik wel drie bevallingen volgens het boekje. Vlot (6, net geen 4 en 1,5 uur), zonder complicaties en meteen op de been.
Tijdens en na de bevalling geen mensen die in en uit lopen, heerlijk samen thuis zijn/blijven. 
Ik zou het niet anders gewild hebben. 

Hey, ik twijfelde ook tot het laatste moment en besloot het aan het moment over te laten. Alles ging zo soepel en snel dat ik op de bank bevallen ben. En daar heb er zeer goede herinneringen aan. Bij de volgende zou ik het niet anders willen..  buiten de bank om misschien ;)

Ik ben 13 september 2019 thuis bevallen van mijn eerste kindje. Ik vond het een prachtige, bijna romantische ervaring om de verjaardag van mijn zoontje samen met mijn man op onze eigen slaapkamer te vieren. We hadden dan ook een fantastische verloskundige die beneden bleef wanneer dat kon en boven kwam als het nodig was of ik dat wenste.
Al met al een bevalling van 7 uur zonder pijnbestrijding. Zo wil ik nog wel een keer bevallen. 

Hey hey! 
Vorig jaar oktober ben ik thuisbevallen van onze dochter. Ik was op dat moment 40+4 weken, tot week 37 wilde ik in het ziekenhuis bevallen maar door verhalen bij de zwangerschapsyoga leek het mij toch heel prettig om thuis te gaan bevallen.
Dit is gelukt en ik kijk terug op een hele mooie bevalling! Mocht er ooit een tweede komen zou ik (mocht dit kunnen) weer thuis willen bevallen.
Voordelen vond ik: niet met weeën in de auto, thuis is een veilige omgeving, vriend weet alles te vinden en er zijn weinig mensen bij je bed waardoor je je beter kunt concentreren (zo heb ik dit ervaren uiteraard). 
Succes alvast :) 

Ik wilde graag thuis bevallen bij de eerste maar hield ook de gedachtes bij me dat het anders zou kunnen. Tijdens de zeer goede zwangerschap heb ik vaak aangegeven dat het met de bevalling wel eens anders zou kunnen gaan omdat de zwangerschap zeer goed ging. En ja hoor, mijn zoon kwam maar niet en bij een controle bij de gynaecoloog bleek het niet helemaal goed te gaan met hem cq zwangerschap. Ik werd gestript, ingeleid en uiteindelijk kwam hij met een keizersnede. Om die reden moest ik voor de 2e zo snel mogelijk melden zodra de weeën begonnen. Het was prima zo. Ik was in goede handen, als ik thuis was gebleven had mijn oudste het misschien niet gered. Succes met je keuze, voor zover dat kan en succes met de bevalling! 

Terug
Bovenaan