Eerste kindje - thuis bevallen? - uitgerekend november

Ik wou bij mijn eerste heel graag thuis  bevallen maar ben tijdens de persweeen met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Bij de 2e is het wel gelukt thuis de bevallen en daar was ik heel blij mee! Ze was 3950 gr.
De derde had in het vruchtwater gepoept dus moest weer naar het ziekenhuis en bij de 4e was net het ziekenhuis in Lelystad gesloten waardoor het dichtbijzijnste ziekenhuis 45 min rijden was dus wou ik zelf in het ziekenhuis. Was achteraf de moeite niet waard. Ik was 5 min in het ziekenhuis toen ze geboren werd en als mn vliezen in de auto gebroken waren dan was ze in de auto geboren ?
Succes met je bevalling! 

Inmiddels is mijn oudste al bijna 10! En mijn jongest is 6.
Wilde graag met beide thuis bevallen.  Helaas bij mijn eerste kon dat niet, omdat ze 4 weken te vroeg werd geboren.
Maar bij mijn oudste die kwam precies op de uitgetelde datum en is thuis in ons eigen bed geboren.
Het was een mooie intieme ervaring.
het begon dat mijn vliezen braken en kort daarna voelde ik dat de weeën snel heftiger werden en dat mijn man snel de dokter moest bellen en erbij moest zeggen dat hij zich moest haasten.
Er werd gevraagd of de stagiare mee mocht, uiteraard die moeten het ook leren.
Echter moest die eerst het spreekuur afmaken en daarna zou hij ook komen.
Maar de bevalling verliep zo snel en voorspoedig dat zelfs de kraamvrouw te laat was.
Daarom was het een intieme bevalling met alleen mijn man en de dokter. Kan er alleen maar positief over zijn! Geniet nog even van dat wondertje in je buik! Veel succes en hopelijk ook zo'n mooie bevalling.

Hier bij allebei de kindjes thuis bevallen. Zowel de eerste als tweede bevalling het als super fijn ervaren om in eigen huis te zijn met eigen spulletjes etc.

Heb mij geen moment onveilig gevoeld, de verloskundige is getraind om bij enige twijfel te verplaatsen naar ziekenhuis, hier kun je echt op vertrouwen.
Wetenschappelijk is ook bewezen dat thuis bevallen net zo veilig is (mits een gezonde zwangerschap).

Vooral doen waar jij je prettig bij voelt, daar staat of valt het mee. Jij moet het doen en daarom is jouw gevoel het allerbelangrijkste. 

Je kunt op het moment altijd nog kiezen om naar het ziekenhuis te gaan, je hoeft dat niet perse voor de tijd te bepalen. 

Beste Lilaloekie,
Afgelopen zomer ben ik thuis bevallen van mijn eerste kindje. 
Ik wilde niets liever dan thuis bevallen. Omdat ik andere locaties (in nood) niet wilde uitsluiten heb ik dan ook alles in mijn bevalplan gezet wat voor mij belangrijk was om de meest onstpannen setting te creeëren waar ik ook zou moeten bevallen.
Hierin ben ik eerst gaan kijken wat mij ontspanning bied, waar ik normaliter behoefte aan heb bij pijn, ongemak enz.  Hier ben ik op voortgeborduurd. 
Mijn bevalling ging niet 100% zoals in het bevalplan beschreven, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Wel heb ik een mega ontspannen, fijne en veilige thuis bevalling gehad. De verloskundige en de kraamhulp hebben mijn bevalplan goed gelezen en opgevolgt. Wel hebben ze op cruciale momenten soms een ander pad gekozen omdat het beter was voor mij. Bijvoorbeeld een prik om het bloeden na de bevalling sneller te laten stelpen.  Ik werd super goed in de gaten gehouden en er werden geen risico's genomen. Gelukkig is alles heel vlot, soepel en fijn verlopen.  
Ik ben in een bevalbad bevallen en warm water was voor mij dé manier om te ontspannen en de weeën op te vangen. 
Met andere woorden is mijn tip; zoek naar jouw ideale en meest ontspannen plek en manier van bevallen, probeer dit zo goed mogelijk te creeëren, maar bereid je ook vast voor op plan B en C zodat je niet onbeslagen de bevalling in gaat. 

Terug
Bovenaan