Eerste kindje

He Ellytje. Helaas menstruatie heeft doorgezet. Zoals verwacht. Ik werd wel ineens heel misselijk in de auto op weg naar huis vanuit werk, dit was voor ik ongesteld werd, en dacht even testje wagen. Zag zo snel geen streepje en moest ook meteen weer door. Toen zag ik hem de volgende dag liggen en ineens een heel licht streepje, haha nou mijn hart stopte wel even. Maar dat zal dan wel een indrooglijntje zijn geweest. Dus op maar ronde 2. Eind deze week kunnen we het weer proberen. Heb mezelf wel voorgenomen geen testen meer te doen, pas 2dagen  voor nod haha

Hey Noorr, heel goed, ik denk dat je dat veel rust geeft. Het wachten is rot hoor, maar iedere keer in de weer met die testen lijkt me nóg frustrerender en bovendien duur. Maar natuurlijk doen wat voor jou goed voelt! We gaan het gewoon weer proberen, net als de andere vrouwen in dit topic!

Hoi! Ik ben hier beland omdat mijn man en ik afgelopen zondag (14-4) onbeschermde gemeenschap hebben gehad. We waren nog niet heel bewust bezig met kinderen krijgen, maar de wens is er altijd al geweest en mocht ik zwanger zijn dan is het meer dan welkom! Ik heb nog nooit ovulatie testen gedaan, maar afgelopen december ben ik gestopt met de pil (door anderr redenen) en sindsdien een hele regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Dat zou dus betekenen dat mijn eisprong rond 14 of 15 april was (denk ik, want ik voel dat nooit), hartstikke vruchtbaar was ik dus zondag. En eigenlijk ben ik vanaf maandag al misselijk, kon maar heel weinig eten en heb ook de hele tijd lichte buik krampen vergelijkbaar met menstruatie pijn (af en toe is het even weg). Het zou officieel nog niet kunnen dat ik iets voel, maar omdat het mijn eerste keer is weet ik het echt niet, maar het zou zo leuk zijn! Kan natuurlijk ook nog met niemand erover praten, en wil zó graag testen, maar daar zal nog niks op te zien zijn denk ik. Dus ehhh, help?

Het meiden,
Ook hier nog een 30-er die in hetzelfde schuitje zit. Wij hebben afgelopen augustus besloten te stoppen met de pil. Die eerste cyclus was ineens vrij lang (36d), we dachten eventjes ‘zal het?’,  maar dat bleek toch nog het ontpillen.
De cycli erna waren 30, 30, 28, 28, 28, 24 en 26 dagen en nu inmiddels aangekomen bij de 9e ronde. Dacht (en hoopte) dat ik deze zou overslaan, maar helaas heb ik op de dag dat ik ongesteld moest worden ook (roest)bruin verlies, niet veel, maar zoals bij jullie is dat ook bij mij meestal een vooraankondiging. 
We houden onszelf zo wel goed bezig hè? ;) 
groetjes! 

Hallo dames!
Hier ook iemand die voor een eerste kindje gaat. Grappig om te lezen hoe iedereen het meemaakt qua testen enz. In het begin dacht ik ook met alles ja het zou nu wel eens kunnen zijn! En dan hop weer dikke teleurstelling. Slik vanaf of jaar of 14 de pil, daarna overgegaan naar de prikpil en toen spiraal. Heb nooit echt geweten hoe menstruatie is zonder hormonen. Had volgens mij allerlei zwangerschapskwalen maar dat waren de menstruatie kwalen?
Sinds sept heb ik de spiraal laten verwijderen en daarna een onregelmatige cyclus (om de 2 weken) tot een normale weer naar een onregelmatige (bijna een hele maand bloedverlies) tot weer 1 normale maand tot dat ik op 29 maart een positieve test had! Natuurlijk dolgelukkig. Wel een beetje terug houdend bang dat het mis zou gaan. En dat gebeurde en week later helaas ook. De enige symptomen die ik had waren gevoelige borsten en ik voelde het gedurende de dag minder worden icm bruine afscheiding. Helaas zette het door in een miskraam. Van de verloskundige mocht ik een paar dagen later al komen voor een echo en daar kon ze al zien dat het aardig op zn eind was. Was fijn om de bevestiging te krijgen. Proberen hier nu een punt achter te zetten en te hopen dat de cyclus snel hersteld en binnenkort weer een positieve test in onze handen mogen hebben!
Wat ik wel lastig vind soms is dat er veel mensen om me heen zwanger worden waarbij de situatie niet ideaal is of waarbij het een "ongelukje" is (zijn er 3 om me heen waarbij dit zo is). Jaloers ben ik niet, maar ergens voelt het wel soort van oneerlijk ofzo.. maarja je hebt dit soort dingen niet in de hand. Het leven gaat zoals het gaat?
Hoe gaat het verder met jullie allemaal? 
AnnesYres zolang je menstruatie niet helemaal doorzet is er nog wel hoop. Wanneer is je NOD? Wel fijn dat je een redelijke nette cyclus hebt. Hopen dat het voor jullie snel raak is!

Leuk om verhalen te kunnen delen hè! Vind ik ook. Wij zijn nu bezig met de tweede ronde, we hebben nu een wat andere tactiek, namelijk meer seksen hahaha. Ik probeer het luchtig te houden en ook leuk, zodat het voor ons ook niet als een 'moetje' voelt. Vond het de eerste ronde wel veeeeel spannender, nu ben ik beetje aan het idee gewend en gaat het beter. Voor hetzelfde geld duurt het lang en dan wordt het er allemaal niet gezelliger op. Drink nu zo af en toe ook een wijntje, want anders gaat t ook wel opvallen in mijn omgeving en dat wil ik absoluut niet. 
Heel fijn paasweekend meiden!

Ellytje haha dat is in ieder geval een goed begin? 
De eerste rondes werd het bij ons ook een soort verplichting en dat hebben we nu proberen los te laten en er weer plezier aan te beleven. Zoals je zegt mocht het lang duren wordt het er niet gezelliger op? 
Vooral ook genieten voor het voor traject en iedereen voor de gek houden?
Fijn weekend!

Terug
Bovenaan