Hoi Meiden,
@Danielle, wat lief dat je moeder heeft gebeden voor jullie. Toen wij twee zomers geleden op vakantie in een kerkje waren hebben we hier ook samen gebeden dat ik zwanger mocht worden. Zou toen een week later mijn eisprong hebben (dacht ik) maar later op de echo bleek dat Isabella op/rond die dag gemaakt is, zo zie je maar weer. Ik kan me voorstellen dat je je er al op verheugd het je zussen te vertellen. Wel spannend weer zo naar de vk enzo.
Ik kan me voorstellen dat je met deze situatie geen raad weet. Vrienden van ons hebben een kindje verloren en daarna twee miskramen gehad, vlak daarna was ik zwanger. Ik vond het zo moeilijk om het hun te vertellen en om blij te zijn en te vertellen over mijn zwangerschap. We hebben het hier toen over gehad en zij hadden, hoe verdrietig het allemaal ook is, echt de behoefte om als ieder ander behandeld te worden. Dus ik denk dat het erg verschild per persoon, je kunt het ook in de groep vertellen en dan later je collega een keer hierover vertellen, dat je er mee bezig bent geweest etc, snap je. Maar doe wat je eigen gevoel je ingeeft, dat is denk ik het belangrijkst.
@Romaty, wat valt dat dan toch weer tegen zo’n eerste dag. Leuk zeg om weer een nieuw kamertje in te richten, weet je al een beetje wat je wilt. Ik ben even vergeten of dat je nou wel of niet wist wat het zou worden. Kan me voorstellen dat je tot 4 weken voor de ugd wil blijven werken, dan heb je daarna wat langer. Ik had dat ook gedaan als mijn werk niet zo fysiek was geweest, ik ben toen gestopt met 7 weken voor ugd.
@Maud, Goed he meid, dat is alvast een goed begin, wat fijn dat je nu op je werk iig niet meer met chocola wordt geconfronteerd. Wat leuk dat je dan die taart wilt bakken, heb je iets om naar uit te kijken.
@JIG, je maakt het spannend hoor.
@Cora, geniet nog maar even van die wiebelkont in je buik, voor je het weet is de zwangerschap weer voorbij, het gaat zo snel. Mijn oma zei steeds toen ik zwanger was dat zij zich na de bevalling altijd zo alleen voelde, maar ik kon me dat toch niet voorstellen, want dan zou de baby er zijn. Maar toen Isabella er eenmaal was wist ik wat ze bedoelde. Beetje gek geschreven misschien (is absoluut niet mijn sterkste kant) maar ik hoop dat je me begrijpt.
@Orchi, haha ja idd, ik had gelukkig laarzen die aan de bovenkant met een veter vast zaten dus dat ging nog wel, maar nagels knippen en scheren,pffff.
Wat leuk zeg, zou toch geweldig zijn als je met je vriendin gelijk zwanger bent.
Wat een ontzettend lief verhaal, leuk ook die puzzel, idd een leuk idee om zo bijvoorbeeld te vertellen dat je zwanger bent.
@Wendy, lekker oranje koek, maar dat kan misschien ook mijn idee zijn omdat het me herinnerd aan de tijd dat ik in Leeuwarden woonde. Als je nu elke verjaardag oranjekoek eet ben je het ook wel eens zat denk ik. Mijn schoonouders vragen altijd naar mijn broers, (mijn ander broer heeft het ook moeilijk) met een soort van toontje, zij begrijpen dit niet lijkt wel, ze hebben een beeld van dat iedereen gaat studeren en dan een baan krijgt. Maar dat is niet voor iedereen even makkelijk. Ik weet nog heel goed dat mijn man een keer vertelde over zijn belevenissen dat hij in een busje werd opgehaald en naar de lom-school gebracht werd (hij heeft het uiteindelijk tot hbo weten te schoppen en heeft nu een hele leuke baan) je had mijn broertjes gezicht moeten zien, zo van wauw, het kan toch wel.
Wel heel raar idd dat de leraren jou niet meer kenden. Hummm misschien heerst die luiheid, heb ik ook last van vandaag, heb gewoon een uurtje op bed geslapen vanmiddag. Merk toch dat die ochtend zwemmen best intensief is.
@Linda, wat leuk dat Max zo enthousiast is over zijn nieuwe kamer. Ik dacht altijd dat je alleen bij de eerste een cursus hoefde te doen, maar is misschien verkeerd gedacht dan. Wij deden toen een cursus met de mannen erbij, dit was erg gezellig. Heb echt in een deuk gelegen toen over het gedeelte van het ontzwangeren. Ze had eerst verteld over anti conceptie en daarna over dat je best nog een blubber buik hebt en na de bevalling en dat je haar gaat uitvallen. En ik zag het al helmaal voor me dat ik daar kaal met een mega blubber buik in bed zou zitten. Dat is denk ik de beste anti conceptie, want als ik er zo uit zou zien zouden we het toch niet doen.
Iedereen een gezellige avond en een fijne woensdag morgen.
Veel liefs Loks