Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

Hoi meiden,

even kort voordat het eten klaar is: Ik heb al twee dagen niet gesnoept en vind dat toch wel stoer van mezelf!
Vandaag kreeg ik twee dozen chocola (leerlingen jarig) maar heb er niet ééntje gegeten, goed hè!

Ik volg niet echt een dieet, heb eerder streep-je-slank van Margriet gedaan (ook punten tellen) en dat ging erg goed. Ik weet nu wel wat ik wel en niet mag hebben dus ik probeer het eerst zo even. mocht het niet baten dan ga ik me toch weer aanmelden.

Oei, hubbie roept, de spinazie is klaar. Ik probeer vanavond nog even langs te komen maar kan niets beloven, ik moet zo naar een info-avond op Rubens school.

Dag lieve meiden!
 Maud

Hoi Meiden,

@Danielle, wat lief dat je moeder heeft gebeden voor jullie. Toen wij twee zomers geleden op vakantie in een kerkje waren hebben we hier ook samen gebeden dat ik zwanger mocht worden. Zou toen een week later mijn eisprong hebben (dacht ik) maar later op de echo bleek dat Isabella op/rond die dag gemaakt is, zo zie je maar weer. Ik kan me voorstellen dat je je er al op verheugd het je zussen te vertellen. Wel spannend weer zo naar de vk enzo.
Ik kan me voorstellen dat je met deze situatie geen raad weet. Vrienden van ons hebben een kindje verloren en daarna twee miskramen gehad, vlak daarna was ik zwanger. Ik vond het zo moeilijk om het hun te vertellen en om blij te zijn en te vertellen over mijn zwangerschap. We hebben het hier toen over gehad en zij hadden, hoe verdrietig het allemaal ook is, echt de behoefte om als ieder ander behandeld te worden. Dus ik denk dat het erg verschild per persoon, je kunt het ook in de groep vertellen en dan later je collega een keer hierover vertellen, dat je er mee bezig bent geweest etc, snap je. Maar doe wat je eigen gevoel je ingeeft, dat is denk ik het belangrijkst.

@Romaty, wat valt dat dan toch weer tegen zo’n eerste dag. Leuk zeg om weer een nieuw kamertje in te richten, weet je al een beetje wat je wilt. Ik ben even vergeten of dat je nou wel of niet wist wat het zou worden. Kan me voorstellen dat je tot 4 weken voor de ugd wil blijven werken, dan heb je daarna wat langer. Ik had dat ook gedaan als mijn werk niet zo fysiek was geweest, ik ben toen gestopt met 7 weken voor ugd.

@Maud, Goed he meid, dat is alvast een goed begin, wat fijn dat je nu op je werk iig niet meer met chocola wordt geconfronteerd. Wat leuk dat je dan die taart wilt bakken, heb je iets om naar uit te kijken.

@JIG, je maakt het spannend hoor.

@Cora, geniet nog maar even van die wiebelkont in je buik, voor je het weet is de zwangerschap weer voorbij, het gaat zo snel. Mijn oma zei steeds toen ik zwanger was dat zij zich na de bevalling altijd zo alleen voelde, maar ik kon me dat toch niet voorstellen, want dan zou de baby er zijn. Maar toen Isabella er eenmaal was wist ik wat ze bedoelde. Beetje gek geschreven misschien (is absoluut niet mijn sterkste kant) maar ik hoop dat je me begrijpt.

@Orchi, haha ja idd, ik had gelukkig laarzen die aan de bovenkant met een veter vast zaten dus dat ging nog wel, maar nagels knippen en scheren,pffff.
Wat leuk zeg, zou toch geweldig zijn als je met je vriendin gelijk zwanger bent.
Wat een ontzettend lief verhaal, leuk ook die puzzel, idd een leuk idee om zo bijvoorbeeld te vertellen dat je zwanger bent.

@Wendy, lekker oranje koek, maar dat kan misschien ook mijn idee zijn omdat het me herinnerd aan de tijd dat ik in Leeuwarden woonde. Als je nu elke verjaardag oranjekoek eet ben je het ook wel eens zat denk ik. Mijn schoonouders vragen altijd naar mijn broers, (mijn ander broer heeft het ook moeilijk) met een soort van toontje, zij begrijpen dit niet lijkt wel, ze hebben een beeld van dat iedereen gaat studeren en dan een baan krijgt. Maar dat is niet voor iedereen even makkelijk. Ik weet nog heel goed dat mijn man een keer vertelde over zijn belevenissen dat hij in een busje werd opgehaald en naar de lom-school gebracht werd (hij heeft het uiteindelijk tot hbo weten te schoppen en heeft nu een hele leuke baan) je had mijn broertjes gezicht moeten zien, zo van wauw, het kan toch wel.
Wel heel raar idd dat de leraren jou niet meer kenden. Hummm misschien heerst die luiheid, heb ik ook last van vandaag, heb gewoon een uurtje op bed geslapen vanmiddag. Merk toch dat die ochtend zwemmen best intensief is.

@Linda, wat leuk dat Max zo enthousiast is over zijn nieuwe kamer. Ik dacht altijd dat je alleen bij de eerste een cursus hoefde te doen, maar is misschien verkeerd gedacht dan. Wij deden toen een cursus met de mannen erbij, dit was erg gezellig. Heb echt in een deuk gelegen toen over het gedeelte van het ontzwangeren. Ze had eerst verteld over anti conceptie en daarna over dat je best nog een blubber buik hebt en na de bevalling en dat je haar gaat uitvallen. En ik zag het al helmaal voor me dat ik daar kaal met een mega blubber buik in bed zou zitten. Dat is denk ik de beste anti conceptie, want als ik er zo uit zou zien zouden we het toch niet doen.

Iedereen een gezellige avond en een fijne woensdag morgen.
Veel liefs Loks

@Orchi. Wat gaat dat toch iedere keer raar hè. De ene maand heb je pijnlijke borsten en de volgende maand weer helemaal niet. Nu las ik dat je heel misselijk bent? Dat had je eerst toch nooit? Of vergis ik me nou? Misschien toch.....? Ik hoop het zo voor je.
Met mij gaat het wel goed hoor. We gaan er deze ronde weer volop tegenaan. Hihi.
Wat leuk van die puzzel. Dat heb je mooi gedaan. Ik snap ook wel dat je er iets over je vader in wilde zetten.
Wij hebben ook peters en meters in Nederland hoor. Tenminste, als je katholiek bent en gedoopt wordt krijg je daar een peter en meter bij.

@Djurresmama. Jeetje meid, dat wist ik niet. Van die eierstokontsteking. Wat erg voor je. En dan nu ook nog een grotere kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en miskramen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog niet weet of je er op dit moment al aan toe bent om de mm in te gaan. Als je nu aangeeft in het ziekenhuis dat je er nu niet aan toe bent mag je dan terug komen als je er wel aan toe bent? Of zeggen zij: Het moet nu en anders niet? Ik hoop zo voor je dat je daar de ruimte voor krijgt. Ik weet niet hoe dat werkt als je de mm in gaat. Sterkte meis.

@Loks. Zo te lezen had je inderdaad een lekker weekendje. Ik moest werken dit weekend. Ik vind het wel lekker om te werken maar het was dit weekend best wel rustig. Daar baal ik dan wel een beetje van. Op zulke momenten zit ik van alles te bedenken wat ik thuis zou kunnen doen.
Ik zal het je zeker laten weten als ik je taart heb gemaakt. Ik weet nog niet wanneer dat is hoor. Ik weet nu al dat m'n dochter hem heerlijk zal vinden maar ik let ook op wat ze allemaal eet. Ze is namelijk niet èèn van de lichtste. Ze is heel veel met eten bezig. Steeds krijg ik de vraag: "Wat mag ik NU eten?" Soms word ik daar een beetje gek van. Maar gelukkig is ze ook dol op komkommer en rauwe paprika!
Spannen hoor dat je weer in je klusweek zit. Die van mij begint waarschijnlijk volgende week.

@Danielle. Wat lief dat je moeder al voor je gebeden had. Spannend om het in juni aan je zussen te vertellen.
Ja, mijn dochter lijkt wel op Mel toen ze zo klein was. Dus ik begreep meteen dat mijn dochter dacht dat ze het zelf was. Ze geloofde mij ook eerst niet toen ik zei dat ze het niet was. Pas toen ze je man zag geloofde ze het.
Wat betreft je collega. Ik denk dat het een heel goed idee is om het eerst aan haar te vertellen. Op die manier beslis je niet voor haar. Je geeft haar juist de ruimte en de tijd   om het tot haar door te laten dringen en het een plek te geven. Ze is dan wat beter voorbereid, zeg maar. Het is heel verdrietig dat je collega niet zomaar zwanger kan worden en daar heb je alle begrip voor natuurlijk. Maar voor jou is dit een heel blij moment en dat weet zij ook. Ze zal vaker in deze situatie terecht komen. Of al vaker meegemaakt hebben. Als ze het tegelijk met de andere collega's hoort, denk ik dat de schok groter is dan wanneer zij het al weet.

@Romaty. Zie je wel, je kan niet gemist worden. Niet op je werk en niet hier.
26 weken alweer! Dat gaat echt hard ja. En met het babykamertje komt het vast goed. Met de eerste wil je alles tot in de puntjes geregeld hebben en ruim vantevoren klaar zijn. Met de tweede ben je daar meestal wat relaxter in. Tuurlijk wil je alles op tijd rond hebben maar je hebt nu wel even iets meer te doen dan toen je zwanger van de eerste was. Nu loopt er al een kleintje waar je ook je handen vol aan hebt.
Maar dat komt helemaal goed. Jou kennende weet je wel van aanpakken!

@Maud. Wat lief van je collega's dat ze je zo steunen.
Je klinkt echt vastberaden dus het gaat je lukken! Wij helpen je wel.
Goed zo! Twee dagen al niet gesnoept.  Je hebt een goede zelfbeheersing hoor, met twee dozen chocola in je hand!

@Wendy. Kwarktaart is ook heerlijk dus niet zo gek dat hij snel op was. Wat is oranjekoek? Is het erg vies?
Wat raar dat die leraren jou niet herkenden zeg. Zeker als je dan ook nog met je vriendin bent. Dan zou er toch op zijn minst een lichtje moeten gaan branden lijkt mij.
@Linda. Heerlijk hoor, zo bezig zijn met de kinderkamers. Fijn ook dat Max zijn nieuwe kamer zo leuk vindt. En die zwangerschapsgym, blijft dat dan zo informatief of was dat alleen de eerste keer? Ik heb er geen verstand van. Heb nooit een zwangerschapscursus gedaan. Ik hoop dat de ostheopaat de pijn wat kan verlichten voor je.

Ik ben vandaag met mijn vriendin mee geweest op controle bij de gyn. Haar vriend kon niet mee dus daarom ging ik mee. Ze is vandaag 16 weken. Toen ik vanmorgen bij haar aan de koffie zat drong het ineens tot me door dat ik haar kindje op de echo ging zien. Ik schrok er een beetje van. Stom hè. Ik dacht van: O jee, hoe zal ik daar op reageren. Ik had er eerder helemaal niet bij stil gestaan dat het misschien wel eens heel moeilijk zou kunnen zijn. Ik heb natuurlijk de laatste tijd alleen maar 'lege' echo's gezien. Maar gelukkig barstte ik niet in huilen uit. (Het is toch HAAR moment en niet het moment om mijn verdriet op de voorgrond te plaatsen) Ik moest wel een traantje weg pinken hoor. Maar dat was omdat het zo mooi was om haar kindje zo bewegelijk op de echo te zien. Ik ben zo blij voor haar! Alles zag er goed uit.

@Loks. Ik moest wel lachen om hoe je jezelf al in gedachten had na je bevalling. Met blubberbuik en uitgevallen haar. Van dat haar heb ik meegemaakt. Toen mijn dochter een maand of vier was kreeg ik HEEL ERG haaruitval. Ik wist dat dit door de hoormonen kon komen maar het was zo erg dat ik me toch een beetje zorgen ging maken. Ik had inhammen van zo'n 7 cm! Als ik 'sochtends met mijn hand over mijn kussen veegde had ik een hele bos haar in mijn hand. Toen ben ik toch maar even naar de huisarts gegaan. De huisarts zei dat ze het ook wel heel erg veel vond en zei dat het ook wel zou kunnen zijn dat ik aan mannelijke kaalheid leed. Als dat zo was was er niks aan te doen. Nou lekker dan, dacht ik. Later kwam ik bij een kapper en die heeft het eens goed bekeken en zei dat het toch echt door de zwangerschap kwam en dat het weer goed zou komen. En inderdaad, het is helemaal goed gekomen.

Liefs, mama 1977.

Hoi meiden,

daar ben ik toch nog even, kan het niet laten hè?
Ik ben net thuis en denk, kruip nog even aan de pc met mijn glaasje cola.

Heel stom hè, maar iemand bood me een chocotof aan en ik heb nee gezegd, en dat voelde góed! Normaal zou ik daar echt een moord voor doen hoor. Nu nog hopen dat de weegschaal me gunstig stemt zondag.
Ik hoop dat jullie nog niet gek van me worden, moet er af en toe gewoon even over pennen.

@JIG: je zit nog een paar dagen voor je NOD, maar o meis wat hoop ik voor je dat het raak mag zijn. Ik steek morgen in de 'sterre der zee' kerk in Maastricht een kaarsje voor je aan. En voor alle niet-zwangeren brand ik er ook eentje, dat we maar gauw allemaal zo'n klein frummeltje in onze schoot mogen meedragen...

@Cora; en, hoe was je draaikontje vandaag? Ik kan me dat gevoel nog zó goed herinneren en hoe intens ik daarvan kon genieten. Ik hoop echt dat het me gegeven is dat nog een keer te mogen voelen....

@Daniëlle, lieve meis, ik kan me je dilemma voorstellen. Ik heb het ooit heel enthousiast aan een vriendin verteld van wie ik later hoorde dat ze vlak daarvoor een miskraam had gehad, alleen heb ik nooit geweten dat ze zwanger was.... Mens wat voelde ik me toen rot. Gelukkig raakte zij snel daarna ook zwanger en heeft ze nu een wolk van een dochter. Ik persoonlijk zou eerst met die collega gaan praten. Gewoon in de trant van: ik weet dat je het nu moeilijk hebt, ik wil je graag aan alle kanten steunen. En nu zit ik met een dilemma, ik heb nieuws dat voor jou misschien moeilijk kan zijn. Waarschijnlijk kan zij het dan al zelf invullen en dan zal haar reactie hopelijk positief zijn. Op die manier kan ze ook de eer aan zichzelf houden en er idd evt voor kiezen er niet bij aanwezig te zijn als je het vertelt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt meissie, je moet dat doen waar jij je zelf goed bij voelt!

Orchi, wat een prachtig verhaal van die peter. Wij hebben dat ook, Ruben heeft een peter en meter die ook getuigen waren bij de doop. Zij hebben (min of meer) zorgplicht over Ruben als met ons iets gebeurd. Maar het gaat vooral om de titel, en het net iets belangrijker zijn (lees: meer verwennen) dan de rest.
En die puzzel, dat ga ik onthouden, wat een superidee!!

@Wendy, fijn dat het een leuke dag was!
Hoe is het verder met je meissie? Ik hoor je niet zoveel over jezelf, is alles oké?

@Linda: leuk. zo'n kamertje inrichten hè?
Zo heb ik al leuke ideetjes voor een baby-kamer, maar dan moet ik wel eerst zwanger raken, dat is wel zo handig
Zo'n gym-club is idd meer info dan gymen maar het contact met mede-zwangeren vond ik wel altijd fijn!

@Loks: die leuke woensdag komt wel goed, lekker met Ruben de stad in (hij een ijsje, ik niet!) en dan 's middags lekker met Ruben een een leuk clubje collega's op kraamvisite, heb er nu al zin in.
Morgenvroeg ook even lekker met Ruben in bed wat tutten, héérlijk!

Meiden, ik ga eens horizontaal, fijne dagen met veel zon (dan heb ik 'm ook )

Veel liefs,
Maud

Hoi meiden,

daar ben ik toch nog even, kan het niet laten hè?
Ik ben net thuis en denk, kruip nog even aan de pc met mijn glaasje cola.

Heel stom hè, maar iemand bood me een chocotof aan en ik heb nee gezegd, en dat voelde góed! Normaal zou ik daar echt een moord voor doen hoor. Nu nog hopen dat de weegschaal me gunstig stemt zondag.
Ik hoop dat jullie nog niet gek van me worden, moet er af en toe gewoon even over pennen.

@JIG: je zit nog een paar dagen voor je NOD, maar o meis wat hoop ik voor je dat het raak mag zijn. Ik steek morgen in de 'sterre der zee' kerk in Maastricht een kaarsje voor je aan. En voor alle niet-zwangeren brand ik er ook eentje, dat we maar gauw allemaal zo'n klein frummeltje in onze schoot mogen meedragen...

@Cora; en, hoe was je draaikontje vandaag? Ik kan me dat gevoel nog zó goed herinneren en hoe intens ik daarvan kon genieten. Ik hoop echt dat het me gegeven is dat nog een keer te mogen voelen....

@Daniëlle, lieve meis, ik kan me je dilemma voorstellen. Ik heb het ooit heel enthousiast aan een vriendin verteld van wie ik later hoorde dat ze vlak daarvoor een miskraam had gehad, alleen heb ik nooit geweten dat ze zwanger was.... Mens wat voelde ik me toen rot. Gelukkig raakte zij snel daarna ook zwanger en heeft ze nu een wolk van een dochter. Ik persoonlijk zou eerst met die collega gaan praten. Gewoon in de trant van: ik weet dat je het nu moeilijk hebt, ik wil je graag aan alle kanten steunen. En nu zit ik met een dilemma, ik heb nieuws dat voor jou misschien moeilijk kan zijn. Waarschijnlijk kan zij het dan al zelf invullen en dan zal haar reactie hopelijk positief zijn. Op die manier kan ze ook de eer aan zichzelf houden en er idd evt voor kiezen er niet bij aanwezig te zijn als je het vertelt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt meissie, je moet dat doen waar jij je zelf goed bij voelt!

Orchi, wat een prachtig verhaal van die peter. Wij hebben dat ook, Ruben heeft een peter en meter die ook getuigen waren bij de doop. Zij hebben (min of meer) zorgplicht over Ruben als met ons iets gebeurd. Maar het gaat vooral om de titel, en het net iets belangrijker zijn (lees: meer verwennen) dan de rest.
En die puzzel, dat ga ik onthouden, wat een superidee!!

@Wendy, fijn dat het een leuke dag was!
Hoe is het verder met je meissie? Ik hoor je niet zoveel over jezelf, is alles oké?

@Linda: leuk. zo'n kamertje inrichten hè?
Zo heb ik al leuke ideetjes voor een baby-kamer, maar dan moet ik wel eerst zwanger raken, dat is wel zo handig
Zo'n gym-club is idd meer info dan gymen maar het contact met mede-zwangeren vond ik wel altijd fijn!

@Loks: die leuke woensdag komt wel goed, lekker met Ruben de stad in (hij een ijsje, ik niet!) en dan 's middags lekker met Ruben een een leuk clubje collega's op kraamvisite, heb er nu al zin in.
Morgenvroeg ook even lekker met Ruben in bed wat tutten, héérlijk!

Meiden, ik ga eens horizontaal, fijne dagen met veel zon (dan heb ik 'm ook )

Veel liefs,
Maud

Hallo dames,

@danielle:O wat lief van je moeder,toch leuk als het zo gaat he,ben benieuwd hoe die van mij zal reageren,heb er geen band mee dus denk heel koel,maar ja zolang ik er maar gelukkig mee ben he:)
De mama van mijn vriend die gaat echt door het dolle heen zijn dus dat maakt het dan weer goed he.

@wendy-merle:Wel ik heb het ook dat ik zo lui ben de laatste dagen,dus dan moeten we er maar is van profiteren en lekker niks doen,dat verdienen we ook is he:)

@loks,jij was dan in de winter uitgerekend?Bij mij was ik november uitgerekend maar vanaf augustus was die zo dik dat   niet meer normaal was,ben dan in september al bevallen,denk dat het ook niet anders kon,denk moest ik tot november volgehouden hebben dat ik gewoonweg ontploft was haha,maar als ik deze ronde zwanger zou zijn zou het voor de winter zijn he dus ik ga mij dan zeker zo'n schoenen kopen,goed idee:)

@mama 1977:Ben zo blij dat je schrijft dat alles weer zo goed gaat me je,en dat je weer aan een nieuwe ronde begint,met volle moed dan nogHeb echt bewondering voor je.
Ja de misselijkheid was er nooit maar is nu al wel beter eigenlijk dus ja wat moet een mens nog denken,je kan er echt geen staat op gaan he,ik denk dat ik pas blij ga zijn als ik die positieve test in handen heb,of beter gezegd als ik men wondertje in mijn armen heb,maar ja we wachten nog wat af he,we weten waarom we het doen he:)

@maud:Ja die puzzel vind ik zelf ook heel leuk en kost ook niet veel ze,dacht zes euro of zo en ja je moet die dan maar twee keer hebben he dus duur is het niet en wel origineel vind ik.
Ik ben zoooo trots op je meid!!!
Je doet het echt goed!!!
En ja zondag je wegen,maar laat je niet ontmoedigen als er bv minder zou af zijn als je gehoopt had want wat er nu   nog niet af is,is er de week erna wel af of zo he.
Dikke proficiat en kom hier maar zoveel klagen(vind ik zelfs niet klagen)
Gewoon ons op de hoogte houden,we zullen het zo noemen,wij vinden dit trouwens leuk dat we er zo bij betrokken worden en je kunnen steunen,go girl!!!

Zo denk dat ik iedereen gehad heb?

Heb gisteren weer iets raar gehad hoor,heb een half uur ongeveer constant steken aan mijn rechtereierstok gehad,zo tot aan mijn schaambeen,dan niks meer,ook raar he.
Had dan eens berekend en zou rond vandaag mijn innesteling hebben,zou het kunnen?

Liefs orchi

goeiemorgen meiden!

Ik heb zó'n goeie zin vandaag. Heb gewoon helemaal zin in mijn vrije dag samen met mijn kleine man (nou ja, klein.... Het is een reusje hoor, draagt al maat 134 met zijn 5 jaar....)
En toen ik nieuwsgierig op de weegschaal ging staan werd ik nog blijer.
Ik ga in het begin altijd heel hard, dat weet ik, maar dat is wel zo lekker.
Er is al 1.2 kilo af! En dat alleen door niet te snoepen en me te houden aan de 4 maaltijden per dag ('s morgens een crackertje, dan om half 11 een boterhammetje, om half 1 twee boterhammetjes en 's avonds warm eten) en maximaal twee groente-fruit-tussendoortjes. Ik heb wel honger af en toe maar kan er goed mee omgaan.

@Orchi: wat lief dat jullie me zo steunen! Ik heb er echt wat aan hoor. Ik heb het m'n ouders ook al verteld en ze waren er erg blij mee, ja, voor mij dan hè, het was echte oprechte interesse en blijheid.
Ik heb trouwens gisteravond per mail mijn moeder geconfronteerd met de eerste opmerking die ze maakte toen ik vertelde dat ik zwanger was. En toen belde ze me net op om zich te verontschuldigen. Ze kon het zich niet helemaal meer herinneren, maar mijn pa wel en die was toen ook al boos op haar. Ze schaamt zich nu echt ontzettend dat ze mij toen zo'n rotgevoel bezorgd heeft. Ze zegt met haar hand op haar hart dat dat niet haar bedoeling geweest is. Dat het niet uitmaakt hoe ik eruit zie maar dat ze gewoon blij is dat ik weer in hun leven ben en dat ze trots op me is. Dat ze me een goede moeder vindt. Meid, ik zit hier gewoon te stralen achter mijn pc, dit is míjn dag vandaag!
Goh, even naar die steken, dat zit wel allemaal héél dicht bij de innestelplek ja. Ach meis, ik gun het je zó hard, ik steek straks een extra kaarsje voor je aan in de kerk. Dat het je maar veel geluk mag brengen!
Ik ben niet erg gelovig (iig geen kerkganger) maar een kaarsje op z'n tijd branden, die traditie heb ik overgenomen van mijn oma   en moeder. En het voelt goed, dus meiden, ik brand er straks een paar voor ons allemaal!

Meiden, ik ga even wat eten en aankleden en dan lekker de stad in.

Tot vanavond!
Liefs,
Maud

Terug
Bovenaan