eerste ronde tweede kindje, wie kletst mee?

Hey meiden,

reactie op Romaty:

Wij twijfelen ook regelmatig, Darren is net helemaal uit de luiers en alles daarbij, en ik moet zeggen dat ik dat ff heerlijk vind, hij wordt wat zelfstandiger nu.
Ik denk dat iedereen wel eens zijn of haar twijfels heeft, een kindje krijgen is  een keuze voor je leven, en dat is niet zomaar iets.
Maar mijn idee is, nu kan het nog, we zijn jong, hebben goed werk, mooi huisje en veel energie voor kleine kids.
Toen ik vorig jaar verkering kreeg met marcel zei ik gelijk ik wil kinderen met je, veel kinderen.
ze voegen iets toe aan je leven, als ik 's ochtends Darren wakker maak, en hij slaat zijn armen om me heen en zegt dat hij me zooooooo lief vind, dan weet ik waar ik voor leef.
Soms zit het tegen, zoals rottige zwangerschappen of nare bevallingen maar daarna ga je alleen nog maar moois tegemoet (tot de pubertijd dan haha)
Toen ik 6 jaar geleden probeerde zwanger te worden verloor mijn beste vriendin tijdens de bevalling haar zoontje, ik was bij die bevalling, en ik zei: voor mij nooit kinderen, ik was kapot van verdriet..
Maar toch, er zit een moeder in ons, en ook al ben je soms bang of verward, kijk naar je kleine meis/mannetje en je weet waar je het allemaal voor doet!

kuss yessie

He lieve meiden,

Thanx voor jullie reacties!!!

@lientje, je slaat de spijker precies op zijn kop!! Ik heb dat dus precies zo, van ik zou heel blij zijn als het raak is, maar indien dat niet het geval is, dan lekker niet!! Vind het wel prima zo, en zeker met de komende feestdagen!!
Maar ik moet dit geloof ik nog even duidelijk maken aan mijn vriend!
Goed van jou dat jij dat al hebt gedaan!!

@yessie, als ik jou verhaal zo lees, dan heb je zo ontzettend gelijk!!!! Ik geniet ook elke dag, en heel die rot zwangerschap was het dubbel en dwars waard! Ze brengen je zo veel liefde!!

Ben wel blij dat jullie die twijfel zo goed herkennen! dat geeft me weer moed! zit namelijk midden in mijn klusdagen en weet nu even echt niet wat te doen!
Heb al besloten denk ik, dat we klussen als het zo uit komt, klusdagen of geen klusdagen! anders krijg ik er zo de zenuwen van!!

Meiden bedankt!!

dikke kus (da snel weer verder met werken, hihi)

Yessie,

Wat heftig! Ik kan me voorstellen, dat je een tijd hebt gedacht nooit kids. Mooi hoe je het omschrijft, diep in ons...kreeg er kippenvel van, topper!!!
Ik ben nog wel even nieuwsgierig naar je vriendin...hoe gaat het daar nu mee? Echt heavy!

Liefs Lientje

Romaty,

Graag gedaan! Ik praat heel veel met m'n mannetje, hij kent me door en door en heeft me ook snel door, dus ik heb maar open kaart gespeeld. Hij snapt me wel, maar ondanks het gesprek is er na die tijd wel geklust, we hebben alle tijd en we zien het allemaal wel. Hoe dan ook het is meer dan welkom, wanneer dan ook!!! Daar zullen we nooit over twijfelen.

Liefs Lientje

@ lientje,

Het zoontje van mijn vriendin is nu zaterdag 6 december alweer 6 jaar overleden. maar elk jaar doet het nog even veel pijn.
ze heeft nu een zoon van bijna 4 jaar, en dat is echt een schatje, maar het plekje van Jesse* vul je nooit meer op.

kuss

@yessie84, wat zeg je dat mooi! Inderdaad verdriet vul je niet op! Je moet er mee leren leven hoe moeilijk dat ook is.

Heb een druk weekend achter de rug, zaterdag en zondag sinterklaas en nu vrijdag en dan zijn we er dit jaar vanaf! Mijn zoontje krijgt er toch niets van mee, is nu 10 weken, maar toch leuk al die cadeautjes.

Net het huis weer op orde gemaakt, heerlijk. Nu alleen nog voor vrijdag 1 suprise en 1 gedicht maken en dan klaar! Klinkt makkelijker dan het is, haha!!

Ben zaterdag ongesteld geworden, bah! Echt heel erg, heb al vanaf zaterdag ontzettende buikpijn. We gaan ronde 2 in.

Zal zo even op de rest reageren, ben het alweer vergeten.

Ik vind het echt niet gek dat er een aantal hier twijfelen. Het is toch ook een hele stap.
Mijn moeder zegt altijd 1 of 2 is niet zoveel verschil, maar de 3e wel. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel leeftijdsverschil er tussen zit.

Ik vond de zwangerschap zelf niets aan, sorry! Ik heb helemaal nergens last van gehad, dus eigenlijk mag ik niet klagen, maar vind het gewoon verschrikkelijk. Waarom weet ik eigenlijk niet haha

Ik ga er weer vandoor, ga vanavond bij mijn ouders eten en daarna naar de nagym! Lekker gezellig kletsen met de meiden, erg leuk groepje hebben we.

Liefs

@yessie, jeetje meis, wat een heftig verhaal! Het lijkt me vreselijk om bij de geboorte een kind te moeten verliezen. Kan het me niet indenken wat een verdriet je daar van kan hebben. En inderdaad, verdriet kan je niet opvullen, je moet er mee leren leven.

Toen ik zwanger was, was mijn buurmeisje ook zwanger. 7 weken voordat ik beviel, beviel zij van een kern gezond zoontje. Zij zelf ging een dag later dood. een darmafsluting was de oorzaak, die niet onderkend was door de bevalling. Vreselijk, krijg er weer kippenvel van.
Ik heb me toen voorgenomen gedurende de rest van zwangerschap er niet teveel bij stil te staan, voor zover dat lukte, puur uit zelfbescherming. maar het spookt nog regelmatig door mijn hoofd, hoe oneerlijk de wereld toch is.

@jansske, ik heb dan wel best wat last gehad van me zwangerschap en daardoor vond ik zwanger zijn eigenlijk niet echt leuk!!

Ik ben nu ook heel bang dat ik weer zo'n zwangerschap krijg en ik zie daar dus zo tegen op!! Maar toch wil ik het heeeel graag!!
Maar goed, het is het dubbel en dwars waard, dus ik zal me er over heen moeten zetten.

x

@ Romaty, ik herken het ook wat je typt, het is voor ons deze maand zeer waarschijnlijk ook niet raak (lees negatieve test heb lange cyclus en krampen) Ik vind 1 kindje ook al heel druk met mijn baan en huishouden erbij vind ik het soms al heel pittig en denk pffff hoe ga ik dat in hemelsnaam doen als er een tweede is.
Ik zie ook de voordelen, als de tweede er is dan doet de bij ons de oudste ook nog een middagslaapje (oudste is 8 maanden vandaag precies)
Ik denk dat die onzekerheden normaal zijn, ik denk maar zo als de halve wereld het kan kan ik het ook, dit neemt niet weg dat ik mer er echt druk over kan maken hoor!!
heel erg druk zelfs!!

@ Yessie, ik kreeg tranen in mijn ogen van jouw verhaal pffff hevy meis!!

Terug
Bovenaan