eerste ronde tweede kindje, wie kletst mee?

Hey daar ben ik weer,

Het hele huis zit hier in de zooi, we zijn de boel aan het reorganiseren. Alvast wat ruimte maken voor nr 2. Voor jasper heeft het een jaar geduurt voordat we de kamer leeg hadden, dus we beginnen nu alvast. Wat heb je toch een hoop zooi in huis als je allebei een creatief beroep hebt. ons huis ligt vol tekeningen, beelden en allerlei computerzooi en dan nog mn hele administratie voor mn leerlingen (werk). Maarjah, het begint leger te worden.

@Jansske. Ik probeer nu weer wat vaker te komen, we zijn alle feestdagen bij vrienden geweest. Dus weinig in de buurt van een computer. Wel super gezellig geweest!! Ik ben maar weer begonnen aan foliumzuur trouwens. Misschien dat we toch maar in februari beginnen. Hoe groot is immers de kans dat je in 1 keer zwanger wordt? Bij jasper heeft een 6 maanden geduurt.

@ Wendy: Ik moet een keizersnee, Mijn bevalling in september is niet helemaal goed gelopen. Ik was 15 dagen te laat toen de bevalling (na 2 keer strippen) begon. Het hele gebeuren heeft zo'n 30 uur geduurd waarvan een uur persen een nog een poging tot vacuum (maar die schoot na een hoop getrek los) Hij kwam er dus echt niet uit. Toen na al dat gedoe heb ik toch maar een spoedkeizersnee gehad.

Achteraf lag hij verkeerd, is mn bekken te smal en mn zoon  was ruim 9 pond bij de geboorte (ze hebben de dag voor de bevalling nog een groeiecho gedaan toen riepen ze maximaal 8 pond, echt niet meer ) Aangezien iedereen in mijn familie kleine reusjes baart en ze verwachten dat de 2de nog groter word dan de eerste , is het verstandiger om een keizersnee te doen. Vandaar dat ik benieuwd was naar hoe een geplande keizersnee gaat. Een spoed kz is toch heel anders.

Groetjes Jen

@romaty: je kunt ook appelstroop geven. Dit erg gezond vanwege de ijzer, maar Max is er niet zo'n fan van, die is meer van hartig. Jam kan idd ook. Als je maar geen honing geeft, want dit mag niet!

@mama1977: wel een raar verhaal. Ik zou het zo niet weten. Als het alleen bruin was dan kon het oud bloed zijn, maar je schreef dat het ook rood is. Was het maar een klein beetje? Misschien iets 'beschadigd' met klussen? En zou het kunnen dat je gewoon ongi wordt? Een mk is toch niet hetzelfde als de start van je ongi?

Het is hier trouwens ook spekglad maar geen sneeuw. Gelukkig heb je wat houvast door de kinderwagen

@knutseljuffie: ik heb ook geen idee over een keizersnee. Max was er in 1 keer, maar nu lukte het 'pas' de derde keer.

@cora: veel plezier morgen met de echo!

@orchideke: balen zeg!

Helaas, de vakantie is voorbij. Morgen weer werken en ik krijg het heel druk! Veel projecten die deze maand af moeten. Normaal ga ik 7.15 van huis en ben ik 18.30 pas thuis, maar misschien wordt het nu nog wel later. Nou ja, 3 lange dagen en dan gelukkig weer vrij.

Liefs Linda

Inga: hoe is het gegaan op je werk? Leuk, ik ben ook juf!
Romaty: jij vroeg iets over een papfles. Ik heb hier een simpele Etos fles met daarop de Etos papspeen, dit werkt echt supergoed, de pap gaat er prima doorheen (200 ml melk met 6 eetlepels bambix).

Hier nog lekker 2 daagjes vrij voor ik weer moet beginnen.
De kerstvakantie is omgevlogen, manlief is weer voor het eerst aan het werk vandaag.
Vanmorgen lekker met mijn zoontje gesleed, hier ligt echt een lekker laagje en alles is prachtig wit!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel uren/dagen iedereen hier werkt en hoe heb je dan de opvang geregeld voor je kleintje?
(ben verder niet nieuwsgierig, haha)

Ik zal maar meteen beginnen.
Ik werk 3 dagen (woe, do, vrij) en mijn zoontje gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar oma.

Hey miss moneypenny:

Ik ga 2 dagen in de week lesgeven (middelbare school) op dinsdag past mn schoonmoeder op en op woensdag is mn man thuis. Na de zomer ga ik weer 3 dagen werken, hopelijk ben ik dan alweer zwanger en mag ik alweer bijna met verlof . Dat zou wel erg lekker zijn!

Groetjes Jen

@missmoneypenny, oke de papfles van de etos!! Ga ik maar eens proberen dan!! Thanx!!

Over het aantal dagen werken en opvang hebben we het toevallig laatst al gehad, hihi!! Maar eh, ik werk 3 dagen, en mijn tante past drie dagen op, van 8 tot 4. Verder werk ik 's avonds nog wel eens, maar ik kan aan huis werken, dus dan heb ik geen oppas nodig!!

Nou meiden, eerste dag werken zit er weer op!! Vond het heerlijk om weer aan de slag te zijn, maar oh wat is het druk als je terug komt van een vakantie, pffff...
Maar goed, morgen weer vrij en dan woensdag en donderdag weer. Morgen met de kleine naar het CB, bah heb geen zin....

x

Hoi allemaal!

Ik werk gemiddeld 16 uur per week. Vind ik eigenlijk wel genoeg, hoor! Heerlijk kneuteren met mijn meisje vind ik echt geweldig! Echt prachtig om te zien hoe ze zich ontwikkelt. Wat gaat dat snel zeg! Volgende maand wordt ze alweer 1 jaar oud! Af en toe zou ik de tijd wel stil willen zetten...
Liefs

@mama1977, ik heb geen idee meid. Maar is een miskraam echt het begin van een nieuwe periode?? Moet je lichaam zich niet eerst weer resetten ofzo??? Heb er geen verstand van hoor!!!
Maar ja, misschien heb je door het vrijen toch een klein bleodvaatje geraakt, en heb je daardoor een bloedinkje gehad...
Heb ik gehad tijdens mijn vorige zwangerschap, schrok me kapot, maar dat stelde dus niks voor!!

x

Nou meiden, lees net bij het zwangerforum dat lientje waarschijnlijk een miskraam heeft gehad/krijgt.
Ze is vandaag bij de vk geweest en die dacht voor 95% zeker te weten dat het niet goed zat.....
Ze was zo ongeveer net zo lang zwanger als ik, zo'n 6,5 week..

Hoop dat die ene 5% bij haar toch nog zijn werk doet!! Vind 1 miskraam in de groep wel weer genoeg, laat staan 2...

x

Terug
Bovenaan