eerste ronde tweede kindje, wie kletst mee?

@yessie, balen zeg dat je ongi toch is gekomen!! Ik zou ook geen testen meer doen je ruim voor je nod kan doen, wordt je veel te nerveus van meid!! We zullen duimen dat de dag van de liefde jullie iest heel moois brengt!!

@wendy en danielle, succes met de ovu testen!! Hoop dat het ook voor jullie iets moois brengt!!

@chantal, welkom hier!! Leuk dat je meeleest!!

hier weinig  te melden!! Alles gaat goed!! Begin een buik te krijgen, pff nu al!! waar moet dat heen!!

x

Chantal, welkom bij dit topic. We zullen voor jou ook duimen dat je snel zwanger bent. Misschien is het een stomme vraag maar wat is een missed abortion? Is dat een miskraam?
Spannend he, als je er toch weer voor wil gaan. Ik heb 22 dec een miskraam gehad. Heel verdrietig maar ik hoop ook snel weer zwanger te zijn.

Romaty, leuk toch, dat je al een buikje krijgt! Bij een tweede schijnt dat altijd sneller te gaan. Je kunt het alleen wel steeds moeilijker verbergen voor de buitenwereld. Jullie wilden wachten tot de 12 weken toch? Zo spannend he, morgen je echo! Ik zal aan je denken. Ben erg benieuwd.

Wij hebben besloten om het nog een paar weken voor ons te houden als ik weer zwanger ben. In ieder geval tot na de eerste echo maar waarschijnlijk langer. Nou ja, we vertellen het aan BIJNA niemand. Hier vertel ik het natuurlijk METEEN! En mijn beste vriendin krijgt het ook meteen te horen.

Liefs, mama1977.

@mama1977, het is idd wel leuk hoor zo'n buikje maar ik vind het nog heel raar. Het is me steeds niet werkelijk, alhoewel dat niet lang meer gaat duren denk ik. Vanmorgen werd ik wakker en toen bedacht ik me van morgen ga ik naar de verloskundige en krijg ik een echo, en ik werd daar heel zenuwachtig van... Dat maakt het ineens wel weer heel echt!!
En ik weet nu natuurlijk al een maand dat ik zwanger maat omdat het zo onwerkelijk is/was was het niet moelijk daar over te zwijgen.. Maar ik denk dat we het redelijk snel na de echo gaan vertellen...die buik word namelijk zichtbaar en ik kom in de knoei met mijn werk.... We gaan namelijk in sept op een beurs staan en dat ben ik allemaal aan het organiseren nu, maar ja de laatste 2 maanden voorafgaand aan die beurs ben ik met verlof/net bevallen dus ja, ik zit dara nu al steeds om heen te draaien en dat is best lastig...
En daarnaast moet ik in september/oktober vaak heel veel vergaderingen voorzitten, maar dat gaat dan ook niet meevallen dus dat moet ik ook gaan regelen zodat dat later kan,...

Maar goed, mij ouders gaan dit weekend voor een week op vakantie. Ik denk dat ik het vertel als ze terugkomen, dan ben ik denk ik 10 weken....

Hadden jullie het laatst al wel aan allerlei mensen verteld dat jullie zwanger waren? Wel lastig lijkt me om dan ook weer te vertellen dat het niet goed is gegaan...
Ik zelf zou iig wachten tot na een goede echo!!

x

Hi girls,

Hier ben ik even weer:)
Zo te lezen zijn er sommige al zwanger,nen hele dikke proficiat.
Lees hier ook minder goed nieuws en voor diegene,veel sterkte en moed.
Hier is alles oke.
Vorige maand was het dus niet gelukt,cyclus van 23 dagen...
Nu was ik eens gaan berekenen en had ik als ik weer  een cyclus  van 23 dagen zou hebben afgelopen zaterdag de innestelling,als het eitje bevrucht is natuurlijk he.
Volgens de normale cyclus van 28 dagen zou ik afgelopen zaterdag mijn ei gehad hebben.
Nu heb ik sinds die zaterdag wel zowat ongemakjes:)
Weet niet wat het is maar het is precies of ik ga elke ogenblik mijn ms krijgen,ik ging slapen en dacht oke morgenvroeg zijn ze daar,maar nee toch niet.
Het zou in principe ook niet kunnen want zou veel te vroeg zijn maar wat is het dan wel?
De eerste dag had ik het alleen s avonds,maar nu is het de hele dagen door en echt zo'n zeurende pijn,ook mijn rug deed verschrikkelijk pijn,heb er zelfs bijna niet van geslapen deze nacht.
Maar nu is het de hele dag door,zeker als ik even rustig zit voel ik het harder.
Heb dit bij mijn weten toch nog nooit meegemaakt dus daarmee dat ik het eens aan jullie vraag of iemand weet waarop dit wijst.
Hopelijk weten jullie raad.
Nu ga ik jullie laten,ga mij een uurtje leggen,wat inhalen van deze nacht :)
Liefs orchi

@Romaty. Lastig lijkt me dat. Dat je van alles voor moet bereiden voor aug-sept terwijl je weet dat je er dan zelf niet bij bent. Het zal wat dat betreft wel een last minder zijn als de betrokken personen van je zwangerschap op de hoogte zijn.

Wij hadden het inderdaad al aan een paar mensen verteld dat ik toen zwanger was. Aan de ene kant was dat wel fijn omdat ze ons dus ook hebben gesteund toen het mis ging maar aan de andere kant vond ik het ook weer niet fijn. Zo zei er iemand dat ik maar eens in de familie na moest vragen of mk voorkomen in de familie. Toen ik zei dat 1 op de 10 zwangerschappen eindigd in een mk gaf ze mij meer het gevoel dat ze dat niet geloofde en dat ik niet wist waar ik het over had. (Ze zei dit niet maar gaf mij wel dat gevoel) Na een mk zit je niet op zo'n reactie te wachten. En bovendien, je schiet er niks mee op als je er achter komt dat er meer mensen in je familie een mk hebben gehad.

Ineens zit ik te denken, op welke dag zou ik eigenlijk zitten van mijn cyclus. Ik weet het natuurlijk niet vanwege die mk. v.a. de mk zit ik nu op dag 29. Gek idee ineens zeg. Ik ben niet van plan om een test te doen. Mijn cyclus was al lang dus ik wil mezelf niet gek maken met te vroege testen. In januari doe ik geen test. mocht ik op 1 febr nog niet ongi  zijn ren ik naar de winkel voor een test want dan zit ik op dag 41!!!!

Liefs, mama1977.

Hoi allemaal!

mama 1977: Een missed abortion is letterlijk een gemiste afstoting. Ik was ruim 13 weken toen ik een echo kreeg en toen bleek het hartje al niet meer te kloppen vanaf een week of 8(we hadden het nl al met 6 weken gezien vanwege krampen). Toen heb ik nog ruim een week rondgelopen, want ik wilde het natuurlijk laten gebeuren. Dit gebeurde niet en dan gebruikt men de term missed abortion. Ik heb het zelf met pillen op moeten wekken en binnen een half uur had ik al reactie....vreselijk, maar op deze manier maak je het wel heel bewust mee en kun je er ook goed iets mee afsluiten.
Nu al weer 2 keer ongi geweest en nu dus voor het eerst aan het klussen. Soms moet ik er wel om lachen hoor, want ik wil voor succes gaan en dan moet je gemiddeld toch om de dag klussen (hahahahah). Nu hadden we gisteravond klusbeurt, maar we waren doodop en vielen in slaap.....vanochtend vroeg dus maar geklust hihihihihih!!! Tis toch eigenlik wel het meest onromantische om zo de liefde te bedrijven maar ja het is voor een goed doel, hopelijk!

romaty; Ikzelf vertelde wat collega's en goede vrienden het vrij vroeg, want ik had een goede echo met 6 weken.... dus met ruim 8 weken wisten een paar mensen het. Toen ik 12 weken was vertelde ik het bijna iedereen,maar een week later bleek het mis....met een evt volgende zw.schap zal ik dus wachten totdat ik zeker weet dat het goed zit. Voordeel was wel dat iedereen meeleefde en wist wat ik doormaakte, maar het is ook wel confronterend als mensen je met fluwelen handschoentjes gaan behandelen.....Je moet dus doen waar jij jezelf goed bij voelt!

Nou vanavond met de sloffen aan op de bank en morgen weer aan de klus

x Chan

@orchideke, heel herkenbaar voor mij wat je schrijft!!! Ik had dat dus ook!! dacht dat ik vreselijk last had van de eisprong!! Maar het duurde veel te lang om een eisprong te zijn. De pijn bleef, de zeurende ongipijn en daarnaast ontzettende rugpijn!!! Dezelfde lage rugpijn asl die ik normaal heb als ik ongi moet worden. Alleen dan al ruim twee weken voordat ik ongi moest worden.... Tegen de tijd dat ik echt ongi moest worden was het over en wat bleek, ik was zwanger!!!! Dus wie weet!!

@mama1977, dat is wel weer spannend zeg!!! Maar net wat je zegt, maak jezelf nog maar even niet gek!! Maar ik help je hopen en duimen!!

@weet ik even niet meer, poeh is ook wat zeg zo'n missed abortion!! Heftig!!

Hier is de kleine ziek aan het worden denk ik. Vandaag ineens erg moe, hij heeft veel geslapen en tegen het einde van de middag kwam hij met koorts uit bed. Ligt nu weer heerlijk te slapen, maar ga straks toch die temp nog ff checke, was daarstraks als 39 en ik heb niet graag dat ie naar de 40 stijgt, dan gaat er nog ff een paracetamol in...

Ben ff moe nu, ga ff lekker wat drinken!!

x

@ Romaty: Beterschap met Tygo. Het is zo vervelend als ze ziek zijn. Ik ga ook vaker bij Mel kijken als ze koorts heeft. Even wat extra andacht en een slokje drinken eventueel. En morgen je echo! Spannend!!! Ben zo benieuwd, het leek zo ver weg, maar nu is het toch al zo dichtbij!  

@ oh jee, ik weet het ook niet meer, Welkom bij de club! Leuk dat je meeleest.

@ mama1977: Ik ga mezelf ook niet meer gek maken hoor. Heb nu al zo'n lange cyclus gehad en je houdt toch stiekem steeds hoop, dus ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn en het maar te nemen zoals het komt. Dat zeg ik nu heel stoer, maar als die 12 februari weer in zicht komt krijg ik het toch weer te pakken! hihi

@ Yessie: Balen dat je ongi geworden bent. Valt toch weer een beetje tegen he... Mooi lijstje trouwens! Hopelijk hebben  we die  andere smilies niet lang nodig en komen er allemaal cadeautjes te staan!  

@ djurresmama: Alles goed? Nog geen kwaaltjes? Vergeet niet te glitteren he!  

Voor de rest valt er weinig te melden. Heb een beetje een off-day. Vanmiddag vlak na de vergadering te horen gekregen dat de vader van een meerbegaafde jongen uit mijn klas weeeeeeeeer een gesprek wil. In eerste instantie niet eens met mij erbij, maar alleen met de directeur, over mij. Gelukkig heeft mijn directeur gezegd dat hij niet over collega's praat, maar alleen met. Maar ja, nu moet ik dus maandag mezelf wel gaan zitten verdedigen. Want daar komt het gewoon op neer. Bah zeg, heb er helemaal geen zin in. Heb geloof ik elke dag wel een ouder gesprek. Van de 27 kinderen heb ik ook wel 17 zorgleerlingen, dus dat wil wel.

Maar ja, ik moet me maar vast houden aan de positieve dingen. De meeste kinderen zijn hartstikke lief en toen ik Mel uit het kdv ging halen werd ik overladen met kusjes. Toen ik niet snel genoeg reageerde, omdat ik met de juf aan het praten was, tikte ze me zelfs op mijn arm. Alsof ze wilde zeggenL " Joehoe mama, ik wil nu een kusje!"   Zooo schattig!

Aah zie je wel, ben mijn boze bui alweer kwijt      [Sewer Stew]

Terug
Bovenaan