En we babbelen nog vrolijk verder....

Hoi hoi, even een berichtje voor Irene,

haha idd, ik had er niet bijgeschreven dat Niels zijn fietsje ook was meegenomen. Ik was even in de bonen (sorry). Dit staat wel op hyves vandaar...
Geniet nog maar even van de kleine meid. Wat gaat het snel, alweer 4 maanden.

Groetjes Jeanette

 

Hallo Meiden,

Nou we zijn vanmorgen met jesse naar het ziekenhuis geweest voor de oogarts.
Ze hebben eerst van alles met allerlei lichtjes gedaan en in de ogen gekeken, toen moest hij plaatjes lezen en daarna moest hij druppeltjes in de ogen hebben.
Toen moesten we een kwartiertje wachten.
We werden weer naar binnen geroepen gingen ze weer even kijken met allerlei lichtjes en glaasjes.
Daarna heeft een andere vrouw ook nog even gekeken naar de oogjes van jesse en die vond dat hij met zijn oogjes kleine bewegingen maakte dus ging ze verder kijken daarna heeft de oogarts zelf ook nog even gekeken en die zag niets bijzonders als wat die andere al hadden gezien.
Conclusie is dus hij moet nu eerst wel een brilletje en dan moet hij over 2 maanden weer terug komen en gaan ze kijken of er iets is veranderd aan het zicht en is dat niet zo dan willen ze het oogje van jesse gaan afplakken en kijken of het daarmee helpt zo niet dan gaan ze weer verder kijken.

Jesse heeft het heel goed gedaan bij de oogarts hij heeft goed alles gedaan wat ze hem vroegen om te doen en ook bij het druppelen heeft hij geen kik gegeven en hij heeft de hele tijd op de grootte stoel gezeten en niet bij papa of mama.

Nou dit was even mijn verslag van een lange ochtend bij de oogarts.

Groetjes Brenda, Jesse en Dylano
 
Hallo allemaal,
iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer?
Wij zo ook, ik ga met niels naar het zoo parc. Marc is een dagje wijnwandelen en is al vroeg vertrokken. Ik ben zeer beneiuwd hoe het hem zal bevallen. Naast wijnproeven is er ook een wandling van 3,5 uur en gaan ze zelf de lunch klaarmaken. Het is dat ik niet van wijn hou maar anders was ik meegegaan.

Rosanne, fijne vakantie. Geniet er lekker van en vooral van het mooie weer. Of ben je al weg misschien?
Clau, hoe gaat het met jullie? We willen nog een keer naar het hof van Kaatje bij jullie in het dorp. Ken je dat en is het leuk voor net 4 jarigen?
San, weer helemaal opgeknapt? En hoe gaat het verder met je, hopelijk is er wat rust in het leven gekomen.
Sas, nog steeds lekker druk met het werken?

Hier verder alles zn gangetje. Nog een klein maandje en dan begint hier het schoolgaande leven voor Niels. Hij is er helemaal klaar voor. Wil elke dag langs de school om te kijken of er kindjes zijn en kan  niet wachten tot hij ook mag.  
Ben er nog steeds niet uit wat hem te geven voor zijn verjaardag....

Fijne zonnige  zondag allemaal.
Groetjes Jeanette  
 
Hoi meiden,

Even kort een berichtje voordat wij op vakantie gaan.

Jeannette,
Hier voor 6 weken kleding aan het inpakken, dus dat gaat helemaal goed komen
We vertrekken donderdagochtend. Ben benieuwd hoe het met het vliegen gaat met Yanna! Als we ons niet aan de RRR houden is ze meestal gelijk van slag! Gelukkig zitten we voorin het vliegtuig, kunnen we er gelijk uit . Bedankt in ieder geval, ik heb er erg veel zin in (alleen al de warmte en zon!!).

Brenda, Quentin is ook onder controle in het ziekenhuis i.v.m. zijn ogen. Hij moet dan ook altijd van die druppels en krijgt dan allerlei testjes etc. Tot nu toe hoeft hij nog geen bril (ze wil wachten totdat hij naar school gaat).

Nas, gaat niet lukken hoor. Hebben een heel schema met mijn ouders met wat we allemaal gaan doen en ik zou niet weten wanneer ik dan met jou kan afspreken dat weekend. Wil niet echt zo met een afspraak in Limburg hè?? Maar we zien elkaar de 18e!

Nou, ik ga snel weer verder met uitpakken, want we gaan natuurlijk maar 2 weken en niet 6!! Ik gooi altijd eerst van alles in de koffer en dan haal ik al het "onnodige" er weer uit. En ik ben ook toe aan een bakkie koffie!!

Tot over een paar weekjes!!

Doeg
Rosanne

 
Goedemorgen meiden,

Hier ben ik ook weer.
Het is nog wel erg vroeg, maar moet op woensdag altijd om 7.00 de deur uit. Normaal wordt Julian altijd wakker, en kan ik hem nog aankleden, wassen en eten geven, maar nu dus niet.
Hij heeft 3 middagen niet geslapen, en zal dus wel heeeel erg moe zijn.
Hij is momenteel bij een vriendin van mij als ik werken ben, mijn ouders zijn druk bezig op het appartement, en zij vond het wel leuk om op te passen. En het was veel te gezellig om hem naar bed te brengen. Ach, kan hij alvast wennen voor als hij naar school moet.

Fijn Jeanette dat Niels, zijn fietsje weer terecht is.......
Hoe was Zoo parc overloon?? Heb nog kaarten hier op het prikbord hangen. Misschien ga je in november of december nog eens??
Of als de zon weer begint te schijnen???

Fijn Irene om te lezen dat je nog steeds kolfd. Drinkt lisa nu wel aan de fles????

Rosanne, fijne vakantie, en die afspraak in Limboland komt nog wel een keer, de kids zijn nog geen 18 he????

Hier verder ook niet zoveel nieuws.
Mijn koffie is inmiddels op, ga zo mijn tanden maar eens poetsen, en dan langzaam vertrekken naar mijn werk.
Vandaag hoef ik maar tot 12.00. Kan ik om 13.00 Julian ophalen bij mijn  vriendin, en dan hier in huis gauw ff wat opruimen en zuigen, vandaag komen kijkers voor het huis van mijn ouders.
Hopenlijk kopen ze, al 1 zorg minder.......
En ook ik krijg dan mijn vaste stekkie, wil graag hier blijven, maar dat onzekere over wanneer we gaan verhuizen is ook niet prettig.
Ik houd jullie op de hoogte.

Fijne dag, Nastacha
 
Hallo,
Rosanne, is het nog gelukt om nu voor maar 2 weken kleding in te pakken??? Vast wel. Veel plezier en geniet ervan.
Mijn ouders zitten momenteel 2 weken in portugal. Ze belden gisteren en hebben het heerlijk. Heerlijk hotel, heerlijk weer, heerlijk strand, heerlijk heerlijk heerlijk. Ben gewoon jaloers!

Nas, fijn dat je Julian nog bij een vriendin kon laten. Ik hoop dat de kijkers verder interesse hebben?!

Ik heb gsiteren maar eens gebeld naar deschool waar Niels naar toe zal gaan, En dat was maar goed ook, zijn inschrijving is niet doorgekomen! Erg vervelend maar gelukkig kan hij toch gewoon komen. Gisteren een nieuw fomrulier gekregen en vandaag ging de telefoon en mag hij aankomende maandag proef komen draaien. Slik, dit is wel heel erg snel (voor mama). Niels vind het helemaal super. Hij komt wel in een grote klas, 29 kindjes. PPfff maar volgens de meester is dit maar voor even en worden de kleuterklassen straks opgesplitst in drieen omdat de klassen het aankomende jaar nog groter gaan worden. Hij krijgt 1 meester en 2 juffen en 1 (fultime) klassenassistente. Dat vind ik ook erg veel maar helaas is er voor nu even niets aan te doen. Ik hoop maar dat Niels flexibel genoeg maar ik denk dat het wel moet lukken. Clau en Diana, hoe zit dit in jullie klassen en hebben jullie nog tips voor de eerste tijd?
Enfin, as maandag is het dus zover en mag hij een hele ochtend gaan proefdraaien.
Wat wordt hij groot.

Vanmiddag samen uitnodigingen uitgezocht en geschreven voor zijn verjaardag en heeft hij nog serieus zijn zelf gemaakt verlanglijstje eens nagekeken. Erg schattig.

Fijne avond!
Groetjes Jeanette

 
Hoi,

Rosanne, je bent vandaag vertrokken volgens mij, maar toch nog een fijne vakantie gewenst. Geniet ervan!

Jeanette, bij ons op school hebben we 5 (!) kleutergroepen. We zijn een grote school dus, met 14 groepen in totaal. Onze bovenbouw heeft vanaf groep 6 ong. 30 ll in een groep. Naar beneden toe wordt dat aantal steeds minder. We hebben nu 2 groepen 3 en 2 groepen 4 van gemiddeld 18/20 kinderen. Onze kleutergroepen hebben ong. 20 kids. Wij (mijn groepje dus)  begonnen 4 weken terug met 16 kids en hebben er nu bijna 19 (1 wenkind). Afgelopen weken zijn er nog best veel inschrijvingen geweest, maar we kunnen ze spreiden over 5 groepen. Ons streven is vooral in de onderbouw kleine groepen te creeëren en het verloop is dat we in de toekomst t/m groep 8 dubbelgroepen hebben, dus ook 2 keer groep 8. Zo kunnen we kleine groepen garanderen.
Het aantal leerkrachten was bij ons even een heikel punt. Er staat nl of een fulltimer of twee parttimers voor de groep. Maar hoe doe je dat met Lio-stagiares... Bij ons is voor de zomer besloten dat alleen fulltimers een Lio-er mogen. Deze stagiares studeren af en draaien de groep 2 dagen zelfstandig, maar ook weer niet iedere week. Soms zijn ze er niet en dan staat de eigen leerkracht weer voor de groep. Dan heb je dus 3 mensen in een groep. Maar drie personen en een klassenassistent is wat mj betreft echt te gek. Hoe wil je die kinderen leren binden aan een leerkracht, ze moeten er wel vertrouwen in hebben en met zoveel mensen... Slechte zaak (vind ik).
Raar ook dat je inschrijving niet doorgekomen is, maar goed het is en blijft mensenwerk.

Ik vind het raar dat ik niet uitgenodigt ben voor de info-avond van Jaspers' nieuwe groep. Wij hebben voor onze info-avond alle nieuwe ouders t/m november aangeschreven. Ik had datzelfde hier ook wel verwacht. Ik ben zelfs van plan om even te bellen, maar wil ook niet die zeurende betweterige ouder zijn, wiens kind nog niet eens op school zit.
Als Jasper bij mijn oude juf van toen in de klas komt, wordt het ook nog wel wat vrees ik. Zij werkt nl ma. de hele dag, di. morgen, di. middag is er een ander, die er ook wo. is en dan is de eerste er weer op do. en voor de vr. morgen  komt de tweede nog een keer. Heel rommelig lijkt me. Als Jasper in die groep komt, ga ik daar zeker iets van zeggen. Vooral voor PDD-NOS kinderen en kinderen met ADHD biedt dit geen structuur. Niet dat Jasper daar last van heeft, maar ieder kind is gebaad bij structuur, denk aan de drie RRR!

Zo genoeg gezeurd.

Daarnet kwamen vrienden van ons een tekening brengen. Daar had dochterlief het hele gezin op getekend, incl. mama met een baby in de buik. Leuk hoor. Hebben ze er straks drie. Jammer, nu doen we het een keertje niet samen. Vorige twee keren wel. Wij willen echter nog een jaartje wachten en zien dan wel wat de natuur ons brengt.

Sins vorige week slaapt Jasper zonder luier. Het gaat hartstikke goed. We zetten hem nog wel 2 keer op de wc (voor we naar bed gaan en als ik 's nachts nog een keer ga), want uit zichzelf vergeet hij dat. Gisteravond was hij nat toen we naar bed gingen en vannacht toen ik hem wilde laten gaan weer. de eertse keer was hij helemaal overstuur en de tweede keer had hij het niet eens door. Dat waren trouwens de eerste ongelukjes hoor. De meidenonderbroeken hebben trouwens goed geholpen, hij poept niet meer in zijn broek.

Zo, ik ga nog even wat overleg schrijven in Niels' zijn schrift voor het kdv morgen en dan op tijd naar mijn bedje.

Doei, doei.
Groetjes Diane.
 
Terug
Bovenaan