Hoi,
Rosanne, je bent vandaag vertrokken volgens mij, maar toch nog een fijne vakantie gewenst. Geniet ervan!
Jeanette, bij ons op school hebben we 5 (!) kleutergroepen. We zijn een grote school dus, met 14 groepen in totaal. Onze bovenbouw heeft vanaf groep 6 ong. 30 ll in een groep. Naar beneden toe wordt dat aantal steeds minder. We hebben nu 2 groepen 3 en 2 groepen 4 van gemiddeld 18/20 kinderen. Onze kleutergroepen hebben ong. 20 kids. Wij (mijn groepje dus) begonnen 4 weken terug met 16 kids en hebben er nu bijna 19 (1 wenkind). Afgelopen weken zijn er nog best veel inschrijvingen geweest, maar we kunnen ze spreiden over 5 groepen. Ons streven is vooral in de onderbouw kleine groepen te creeëren en het verloop is dat we in de toekomst t/m groep 8 dubbelgroepen hebben, dus ook 2 keer groep 8. Zo kunnen we kleine groepen garanderen.
Het aantal leerkrachten was bij ons even een heikel punt. Er staat nl of een fulltimer of twee parttimers voor de groep. Maar hoe doe je dat met Lio-stagiares... Bij ons is voor de zomer besloten dat alleen fulltimers een Lio-er mogen. Deze stagiares studeren af en draaien de groep 2 dagen zelfstandig, maar ook weer niet iedere week. Soms zijn ze er niet en dan staat de eigen leerkracht weer voor de groep. Dan heb je dus 3 mensen in een groep. Maar drie personen en een klassenassistent is wat mj betreft echt te gek. Hoe wil je die kinderen leren binden aan een leerkracht, ze moeten er wel vertrouwen in hebben en met zoveel mensen... Slechte zaak (vind ik).
Raar ook dat je inschrijving niet doorgekomen is, maar goed het is en blijft mensenwerk.
Ik vind het raar dat ik niet uitgenodigt ben voor de info-avond van Jaspers' nieuwe groep. Wij hebben voor onze info-avond alle nieuwe ouders t/m november aangeschreven. Ik had datzelfde hier ook wel verwacht. Ik ben zelfs van plan om even te bellen, maar wil ook niet die zeurende betweterige ouder zijn, wiens kind nog niet eens op school zit.
Als Jasper bij mijn oude juf van toen in de klas komt, wordt het ook nog wel wat vrees ik. Zij werkt nl ma. de hele dag, di. morgen, di. middag is er een ander, die er ook wo. is en dan is de eerste er weer op do. en voor de vr. morgen komt de tweede nog een keer. Heel rommelig lijkt me. Als Jasper in die groep komt, ga ik daar zeker iets van zeggen. Vooral voor PDD-NOS kinderen en kinderen met ADHD biedt dit geen structuur. Niet dat Jasper daar last van heeft, maar ieder kind is gebaad bij structuur, denk aan de drie RRR!
Zo genoeg gezeurd.
Daarnet kwamen vrienden van ons een tekening brengen. Daar had dochterlief het hele gezin op getekend, incl. mama met een baby in de buik. Leuk hoor. Hebben ze er straks drie. Jammer, nu doen we het een keertje niet samen. Vorige twee keren wel. Wij willen echter nog een jaartje wachten en zien dan wel wat de natuur ons brengt.
Sins vorige week slaapt Jasper zonder luier. Het gaat hartstikke goed. We zetten hem nog wel 2 keer op de wc (voor we naar bed gaan en als ik 's nachts nog een keer ga), want uit zichzelf vergeet hij dat. Gisteravond was hij nat toen we naar bed gingen en vannacht toen ik hem wilde laten gaan weer. de eertse keer was hij helemaal overstuur en de tweede keer had hij het niet eens door. Dat waren trouwens de eerste ongelukjes hoor. De meidenonderbroeken hebben trouwens goed geholpen, hij poept niet meer in zijn broek.
Zo, ik ga nog even wat overleg schrijven in Niels' zijn schrift voor het kdv morgen en dan op tijd naar mijn bedje.
Doei, doei.
Groetjes Diane.