Ervaring met extreem spugende kindjes?? please??

hallo,

mij lijkt het ook reflux net als mijn zoontje heeft, wij hebben wel medicijnen ervoor, maar als hij niet spuugt vergaat ie van de krampen en dan heb ik liever toch het spugen, en ook dit is mijn 2e en weet dat het idd niet normaal is als ze zoveel spugen en krampen hebben. maar mijn zoontje willen ze ook verder niet nakijken omdat ze zeggen dat het erbij hoort, heel frustrerend, maar zijn de darmen van jou dochtertje ook zo rommelig of dat niet?

groetjes susanne

Ja erg frusterend. Maar er zijn dus ook artsen die wél iets geven bij Reflux. De darmen zijn érg onrustig, pruttelt de hele dag. Als ze bij me ligt, hoor je het borrelen en dan begint ze ook weer te trappelen. Dat is het dus ook, ze maait, trappelt en spartelt altijd zo wild om zicht heen. Echt die fles erin krijgen is altijd een hele klus, op de arm wurmt ze zich alle kanten op, in de schommelstoel net zo, wat eigenlijk het beste werkt is haar gewoon neerleggen en dan de fles geven. Maar ja, dan mis je wel dat lichamelijk contact. Maar ze doet het er goed op, dus volgens mij gaat het wel goed. Maar ze heeft ontzettend veel last van krampjes. Alhoewel het een stuk beter gaat met venkeldruppels. Het was een keer uitverkocht en toen heb ik venkelwater gekocht, maar toen was het gelijk weer mis. Nu krijgt ze dus: Nutrilon Omnea 1 + 6 venkeldruppels en 1x per dag een half theelepeltje ABC-dophilus (voor de algehele darmflora). Wat ze ook doet is haar voeten bijna optrekken tot aan haar gezicht en dan heel hard weer naar beneden slaan. Dat klapt dan tegen de box aan of op de commode, denk steeds, ze breekt haar hakken nog eens, maar ze vind het zelf niet erg. En dat maaien, je moet er niet boven gaan hangen, want dan heb je een aardige klap te pakken haha. Het spugen is nu echt weer op het hoogtepunt en ze is er wel weer rustig onder. Dat schreef ik al eerder, dat vind ik nog het meest vreemde, dat ze juist pijn krijgt als het spugen stopt. Maar net was er een vriendin van me hier, haar zoontje spuugte ook veel (niet zoveel, maar wel meer dan 'normaal') en zij zei ook, binnen een jaar is het over. Maar die krampjes zijn ook wel raar. Er zit iets niet goed.. punt. Echt heel frusterend dat de artsen vinden van niet.. terwijl ze haar niet eens goed onderzoeken..

hoi judith,

jou verhaal had net zo goed het mijne kunnen zijn, ook ik geef omneo 1 en bij elke fles een theelepel venkelwater, mijn zoontje geef ik bij de laatste en eerste fles 1/4 theelepel abc dophilus maar volgens mij had dit allang niet meer nodig hoeven zijn, mijn arts heeft idd iets gegeven tegen het spugen alleen als ik dat geef huilt ie de hele dag van de krampen, ik denk zelf dathet bij mijn zoontje de darmen zijn want ook bij hem rommelt en pruttelt het de hele dag door, ik moet 9 mei terug naar de ka en dan sta ik erop dat ze gaan onderzoeken waar die krampen vandaan komen want ik vind dit echt niet normaal en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, mijn ka heeft ook idd wel gezegd dat als een andere voeding niet zou helpen dat ze wel naar de darmen zouden gaan kijken, heb jij nog een vervolg afspraak gekregen dan bij  jouw ka?

groetjes susanne

Hallo allemaal,

Ik sluit me even bij deze discussie aan. Ik kan jullie helaas niet helpen, maar misschien hebben jullie wel tips voor mij. Mijn dochtertje Senne is nu 7 weken en spuugt ook erg veel. Twee weken geleden werd het ineens veel heftiger en zijn we met spoed naar de kinderarts verwezen door het cb en de huisarts, omdat ze dachten aan pylorus hypertrofie. Dat was het uiteindelijk niet en wij zijn toen naar huis gestuurd met de mededeling dat het waarschijnlijk reflux was en dat we om te beginnen eens konden experimenteren met johannesbroodpitmeel.

Senne spuugt nu nog altijd erg veel, maar niet meer met zoveel kracht. Ze huilt alleen nog steeds erg veel. Als ik johannesbroodpitmeel gebruik huilt ze onophoudelijk. Volgens mij krijgt ze daar nog veel meer krampjes van. Ik geeft borstvoeding (uit de fles, want ze drinkt te onrustig aan de borst) en drink nu zelf venkelthee en geef haar druppeltjes cinababy. Toch merk ik niet veel verschil.

Ik las hierboven over venkeldruppels en ABC-dolphus, werkt dat goed? Zijn er nog andere tips tegen de krampjes? Alle middeltjes tegen het spugen lijken de krampjes te verergeren en dat wil ik helemaal niet. Van het spugen hebben baby's  relatief weinig last, maar van krampjes wel!

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2-2007)

Jersey is over een week 5 maanden. ABC-dophilus is voor iedereen goed, dus dat maakt niet uit hoe lang je dat  geeft.. Ja de prijs is lekker.. maar ja, je doet wel vrij lang met zo'n potje, omdat ze er maar zo'n klein beetje van krijgen.
16 mei staat de volgende afspraak. Eigenlijk had ik allang verwacht dat ze in haar buik gingen kijken, dmv een slangetje ofzo. Ik bedoel.. dan ben je al 6 keer bij de huisarts geweest.. die keek haar óf niet aan en kwam ik dus eigenlijk helemaal voor niks óf  voelde even (en ruw he.. echt niet normaal,  ga ook naar een andere huisarts) en dan stond ik weer op straat zonder dat ik geholpen was.En bij de ostephaat geweest dus en bij het cb aangekaart.  Ã‰n twee maanden op die afspraak zitten wachten en dan wordt ze nóg niet onderzocht.. waarom maak ik die afspraak dan nog? Ik zei van tevoren ook,  ik sta erop dat ze haar gaan onderzoeken en ik blijf gewoon zitten en ga niet weg totdat ze grondig onderzocht is! Maar ja, dan zit je daar en eigenlijk kan je wel janken en je bent gewoon boos dat je wéér wordt afgescheept en dan klap ik dus dicht he.. M'n man zou meegaan, maar had perongeluk klantafspraken ingepland die niet meer verzet konden worden, dus volgende keer moet hij echt mee. Samen sta je toch sterker.
Had het dus net geprobeerd om die Losec te geven, want volgens de apotheek moet je dat dus met stukjes en al in dat spuitje doen en dat moet ze doorslikken.. Nou eet smakelijk.. Het arme kind ging bij elk kleine beetje zowat over haar nek. Ik weet natuurlijk niet hoe het smaakt... maar dit is toch niks hoor! En nóg kreeg ik niet alles in dat spuitje.. Zóóóóó moedeloos wordt je hiervan...
Want wat het is.. Ze weegt  bijna 7 kg en ze is 64 cm en blaakt van gezondheid! Dus  'dan zal er wel niks zijn'.  

Ik sprak toevallig  vorige week iemand van het cb omdat ik belde voor de  late voeding, wanneer die eraf kon.. En we raakten aan de praat en we hebben echt een half uur gekletst, zo fijn! Ze luisterde echt en leefde met me mee en vertelde hoe zij met haar kleintje (die wat anders had) óók steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Volhouden zegt ze! Dat zegt m'n oma ook, ze zegt je moet gewoon elke dag bellen. Haha.. ze zien me aankomen. Net zo lang tot ze er gek van worden. En m'n schoonzusje zegt, je moet gewoon naar de eerste hulp gaan, want als je daar komt met  je kindje,  zijn ze verplicht hem of haar te onderzoeken. Maar dan gaan ze vast ook alleen maar  even met een tethoscoop? hoe heet zo'n ding ook alweer.. :)  luisteren en schiet het nog niet op...
Maar 'fijn' dat er hier wat meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Lekker om het even van je af te schrijven en elkaar op de hoogte  te houden en wellicht tips te geven..

Voor Lysanne: cinababy gebruiken we nog weleens, het hielp bij mijn dochtertje volgens mij meer psychisch. Want dan kreeg ze wat druppeltjes en dan begon ze aan die speen te zuigen! En dan viel ze in slaap.  Toen ie leeg was hebben  we er water in gedaan en dat vond ze ook fijn. Verder dus idd qua voeding Nutrilon Omneo, omdat in de andere voedingen tegen spugen/krampjes wel johannesbroodpitmeel in zit. Venkeldruppels werken bij Jersey aanzienlijk beter dan  het venkelwater (beide bij de Etos te koop) kruidvat (bij ons dan) verkoopt het niet. Je kan  als je de fles maakt ook ipv  gewoon kraanwater, venkelthee als basis gebruiken. Maar die johannesbroodpitmeel werkt bij ons écht niet!! Echt heel erg zielig hoeveel pijn  ze daarvan kreeg, dan liever spugen idd. En als het écht te gek wordt met de krampjes, geven we gewoon een  paracetamol zetpil en dan valt ze 9 van de 10 keer lekker in slaap.

Ow nog even een vraagje voor de mama's van de spugende kindjes: Zijn jullie kindjes ook zo wild? Spartelen, fladderen, draaien enz? Sinds vandaag wil Jersey alléén maar zitten! Dat is ook wat! Op haar buik draaien en anders zitten.  

hallo,

bij mij werkte de johannes broodpitmeel ook niet, ja wel voor het spugen,maar dan was het de hele dag huilen, en ik heb dat ook hoor voor ik naar de arts ga een grote mond, maar als ik daar zit dan klap ik dicht omdat ze zo nonchalant doen en net doen alsof je zit te klagen om niets...... nou ik vind het heel frustrerend om zo behandeld te worden en ik hoop dat mijn vriend de 9e mee kan, die zegt het wel, maar het is idd wel fijn dat er meer moeders zijn die dit meemaakt, niet voor jullie tuurlijk, maar wel om ervaringen uit te wisselen, want ik dacht echt dat ik de enige was met dit probleem.

en idd als ze goed groeien, dan wordt je helemaal gauw afgewimpeld, mijn zoontje is nu 2 dagen 5 mnd. en 8020 gr. en 68 cm.

groetjes susanne

Ja precies! Gezonde zware/lange kinders! Dus het zal allemaal wel een beetje overbezorgd moedergedoe zijn. Alsof je zit te klagen inderdaad. Wat kan mij die was schelen! Of het schoonmaken en het badderen, ja veel tijd hou je niet over, ik ben altijd blij als ik haar in de auto heb staan, na drie keer verschonen haha.. Maar dáár gaat het niet om en ze doen net alsof je het 'lastig' vindt. Het gaat me toch om haar? Hoe zou hij het vinden als hij de hele dag kramp had en de hele dag aan het spugen was en de melk in z'n nek had zitten? Dat gaat toch ook zeer doen aan die slokdarm? Maar goed.. ik kan wel weer een boekwerk schrijven.. we begrijpen elkaar! haha..
Hou me maar op de hoogte, ben erg benieuwd naar jullie vorderingen verder!
Ga nu maar eens lekker op de bank hangen, want zowaar.. beide meiden liggen lekker te slapen!

Terug
Bovenaan