Jersey is over een week 5 maanden. ABC-dophilus is voor iedereen goed, dus dat maakt niet uit hoe lang je dat geeft.. Ja de prijs is lekker.. maar ja, je doet wel vrij lang met zo'n potje, omdat ze er maar zo'n klein beetje van krijgen.
16 mei staat de volgende afspraak. Eigenlijk had ik allang verwacht dat ze in haar buik gingen kijken, dmv een slangetje ofzo. Ik bedoel.. dan ben je al 6 keer bij de huisarts geweest.. die keek haar óf niet aan en kwam ik dus eigenlijk helemaal voor niks óf voelde even (en ruw he.. echt niet normaal, ga ook naar een andere huisarts) en dan stond ik weer op straat zonder dat ik geholpen was.En bij de ostephaat geweest dus en bij het cb aangekaart. Én twee maanden op die afspraak zitten wachten en dan wordt ze nóg niet onderzocht.. waarom maak ik die afspraak dan nog? Ik zei van tevoren ook, ik sta erop dat ze haar gaan onderzoeken en ik blijf gewoon zitten en ga niet weg totdat ze grondig onderzocht is! Maar ja, dan zit je daar en eigenlijk kan je wel janken en je bent gewoon boos dat je wéér wordt afgescheept en dan klap ik dus dicht he.. M'n man zou meegaan, maar had perongeluk klantafspraken ingepland die niet meer verzet konden worden, dus volgende keer moet hij echt mee. Samen sta je toch sterker.
Had het dus net geprobeerd om die Losec te geven, want volgens de apotheek moet je dat dus met stukjes en al in dat spuitje doen en dat moet ze doorslikken.. Nou eet smakelijk.. Het arme kind ging bij elk kleine beetje zowat over haar nek. Ik weet natuurlijk niet hoe het smaakt... maar dit is toch niks hoor! En nóg kreeg ik niet alles in dat spuitje.. Zóóóóó moedeloos wordt je hiervan...
Want wat het is.. Ze weegt bijna 7 kg en ze is 64 cm en blaakt van gezondheid! Dus 'dan zal er wel niks zijn'.
Ik sprak toevallig vorige week iemand van het cb omdat ik belde voor de late voeding, wanneer die eraf kon.. En we raakten aan de praat en we hebben echt een half uur gekletst, zo fijn! Ze luisterde echt en leefde met me mee en vertelde hoe zij met haar kleintje (die wat anders had) óók steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Volhouden zegt ze! Dat zegt m'n oma ook, ze zegt je moet gewoon elke dag bellen. Haha.. ze zien me aankomen. Net zo lang tot ze er gek van worden. En m'n schoonzusje zegt, je moet gewoon naar de eerste hulp gaan, want als je daar komt met je kindje, zijn ze verplicht hem of haar te onderzoeken. Maar dan gaan ze vast ook alleen maar even met een tethoscoop? hoe heet zo'n ding ook alweer..

luisteren en schiet het nog niet op...
Maar 'fijn' dat er hier wat meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Lekker om het even van je af te schrijven en elkaar op de hoogte te houden en wellicht tips te geven..
Voor Lysanne: cinababy gebruiken we nog weleens, het hielp bij mijn dochtertje volgens mij meer psychisch. Want dan kreeg ze wat druppeltjes en dan begon ze aan die speen te zuigen! En dan viel ze in slaap. Toen ie leeg was hebben we er water in gedaan en dat vond ze ook fijn. Verder dus idd qua voeding Nutrilon Omneo, omdat in de andere voedingen tegen spugen/krampjes wel johannesbroodpitmeel in zit. Venkeldruppels werken bij Jersey aanzienlijk beter dan het venkelwater (beide bij de Etos te koop) kruidvat (bij ons dan) verkoopt het niet. Je kan als je de fles maakt ook ipv gewoon kraanwater, venkelthee als basis gebruiken. Maar die johannesbroodpitmeel werkt bij ons écht niet!! Echt heel erg zielig hoeveel pijn ze daarvan kreeg, dan liever spugen idd. En als het écht te gek wordt met de krampjes, geven we gewoon een paracetamol zetpil en dan valt ze 9 van de 10 keer lekker in slaap.
Ow nog even een vraagje voor de mama's van de spugende kindjes: Zijn jullie kindjes ook zo wild? Spartelen, fladderen, draaien enz? Sinds vandaag wil Jersey alléén maar zitten! Dat is ook wat! Op haar buik draaien en anders zitten.