Ervaring met extreem spugende kindjes?? please??

Hoi,

Mijn zoontje van inmiddels 2,5 jaar heeft ook verschrikkelijk veel gespuugd en gehuild als baby. Uiteindelijk na inderdaad van het kastje naar de muur te zijn gestuurd is er toch reflux vast gesteld en het kiss-syndroom. Wij zijn toen een paar keer naar de osteopaat geweest en dit heeft bij ons wel geholpen. Misschien zou je nog een paar keer heen moeten.

Ook heeft hij losec gekregen, wat een gepruts inderdaad met dat spuitje, maar het hielp wel. Door al dat spugen kwam er telkens maagzuur mee en dit heeft zijn slokdarm erg aangetast. Wanneer je losec gebruikt wordt het maagzuur zeg maar milder en doet het minder pijn. Zo kan ook de slokdarm weer herstellen. Dus toch maar blijven prutten met dat spuitje is mijn advies.

Het is inderdaad zo dat wanneer ze aan wat vaster voedsel gaan, het meteen een stuk beter gaat, maar dat duurt nog zo lang voor je gevoel.

Ik wens je veel succes en laat je inderdaad niet afschepen.
Ik werd afgescheept met het verhaal dat ik een gestressde moeder zou zijn
en we in een vicieuze cirkel zouden zitten en mijn zoontje daarom zoveel huilde.Wanneer jij denkt dat er is niet goed is zul je als moeder echt gelijk hebben. Dat voel je echt wel aan.

Nog even een toevoeging. Mijn zoontje kreeg wel nutrilon AR. hoef je ook niet nog eens met johannesbroodpitmeel in de weer wat dat lost ook niet zo prettig op, zodat de fles telkens verstopt zit. Althans bij mij was dat zo.

Bedankt voor je antwoord! Daar heb ik wel wat aan. Ik denk absoluut aan reflux, alleen is ze echt ontzettend vrolijk (zolang ze wél spuugt dus) Maar ze heeft gisteravond voor het eerst een fles met rijstebloem gehad, dus ook een grotere speen, dus dan kan ik daar de losec ook doorheen doen, dan blijft het niet in de speen hangen (hoop ik). Maar in AR zit toch ook johannesbroodpitmeel? Had alweer een nieuwe afspraak gemaakt bij de osteophaat, morgenochtend gaan we weer. Jersey heeft ook kiss-syndroom (gehad).. want dat heeft de osteophaat recht 'gewreven' en de eerste twee keer. Sindsdien slaapt ze wel beter. Maar ze maait en spartelt nog steeds heel veel.

hallo,

dinand heeft dan ook reflux, maar volgens mij staan zijn darmen daarbuiten, het is of/of, en hij kan echt niets vergragen buiten de melk om, hij heeft dinsdagavond wat rijstebloem in zijn laatste fles gehad, maar heeft alweer 2 middagen krampen, ik maak me zelf drukker om de krampen omdat ie daar zoveel pijn aan heeft, tijdens het spugen gaat hij gewoon vrolijk verder waar hij mee bezig was, nou ja ik weet het onderhand ook niet meer............

groetjes susanne

hallo,

waar denk jij zelf dan dat het aan ligt? aan het spugen of aan de darmen? of dat er een verband ligt tussen beide, volgens mijn ka staat dit los van elkaar, maar goed het is weer afwachten tot de 9e, ik ben ook benieuwd naar jullie vorderingen en hoop dat je mij ook op de hoogte wilt houden, ben ook benieuwd hoe ze reageerd op de rijstebloem, dit ging bij dinand dus niet goed,

groetjes susanne

hoi,
mijn zoontje spuugde ook erg veel.
ze namen mij niet serieus(terwijl ik veel ervaring heb met kinderen door mijn werk)
tot hij niet meer groeide en dan nog wachte ze het allemaal af.
eindelijk kon ik naar de kinderarts, bleek hij net gegroeid te zijn.(10 mnd)
dus dan mag het weer niet.
ik wilde net zelf over gaan naar koemelk vrije voeding, waarschijnlijk had hij last van de voeding.
achteraf geven ze mij gelijk, maar wat heb je daar aan als je baby al die maanden veel veel en alleen maargehuild heeft.
maar hij was er ineens over heen.
pas met 9 mnd begon hij goed groente enz te eten.
heb jij al speciale voeding(koemelk vrij-hypoallergene) geprobeerd.
succes want de oplossing heb ik ook niet, had ik maar voor kinderarts gestudeerd dan had ik er meer van geweten.
groetjes

Nou.. in eerste instantie had ik rijstebloem geprobeerd toen ze 3,5 mnd was, omdat die johannesbroodpitmeel echt niks was, zwaar kramp en huilen. Dus ik dacht, wie weet werkt rijstebloem ook omdat het dikker is. Maar dat was dus ook  niks! Ook zwaar kramp en huilen. Maar ik heb het dus eergister en gisteravond bij de laatste fles in gedaan en het gaat echt super! Ze heeft gister overdag geen krampjes gehad en doorgeslapen tot 07.45u en gisteravond zelfde tijd en vnmrgn hebben we haar wakker gemaakt om 08.00uur. Daarna naar de ostheopaat. Zat nog goed vast zei ze, heel veel spanning rond haar navel. Ze zei dat ze het gevoel had dat de 12-vingerige darm nog niet goed op gang was en de overgang van de galblaas? niet helemaal goed was, iets met afvalstoffen in het lichaam. Jersey was zwaar overstuur, dus ik zat daar ook te huilen, dus heb niet alles goed kunnen onthouden. Maar dat is weer afwachten dus.Ik denk zelf dus ook al vanaf het begin dat het iets met de darmen is. Dus dat er wel een verband is. De ostheopaat zegt, 9 van de 10x hebben mama's gelijk! Dat intuïtieve zit er gewoon van nature in.

Maar aan koemelkallergie zat ik ook al te denken.. Ze heeft ook sinds twee dagen heel erg uitslag rond haar mond. Maar ja, ik zou ook wel uitslag krijgen als ik de hele dag spuug en melk rond m'n mond had of zo'n nat slabbetje ertegenaan.
Maar... ze is er verder heel vrolijk onder he.. Wel heel gespannen, maar wel vrolijk. Ze huilt bijna nooit. En ze gooide dinsdag die paar hapjes wortel er ook bijna gelijk weer uit. Ik dacht dat dat koemelkallergie uitgesloten was? Ik weet het ook niet.. zucht..
Woensdag weer naar het cb, dus dan zal ik het wel weer overleggen wat ze van hypo-allergene voeding vinden.
We houden elkaar op de hoogte?!

hallo,

wij dachten idd ook aan koemelkallergie, dat heeft mijn dochter ook gehad, maar dinand reageert helemaal niet op die andere voeding, ja met veel krampem veel erger dan de omneo, wel heeft dinand ook exceem maar dat zit in de familie, van de 8 kinderen die wij hebben( ik een mijn 3 zussen) hebben er  6 exceem incl. die 2 van mij, dus dat hoeft niet perse een allergie te zijn, ik wil ook maandag even contact opnemen met een osteopaat, dat heb ik nog niet gedaan, dus messchien dat, dat voor hem ook wel helpt, ik begin nu ook benieuwd te worden hoe hij straks reageerd op de voeding vanaf 6 maanden, denk je dat dat veel verschil maakt met voeding 1 ? nou ik hou je op de hoogte van alles, heeft het nog verschil gemaakt dat je nu weer bij de osteopaat bent geweest?

groetjes susanne

Terug
Bovenaan